Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)
specjalność: inżynieria systemów informacyjnych produkcji

Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca dyplomowa
Specjalność zarządzanie jakością produkcji oprogramowania
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Oprogramowania
Nauczyciel odpowiedzialny Włodzimierz Bielecki <Wlodzimierz.Bielecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Andrzej Jardzioch <Andrzej.Jardzioch@zut.edu.pl>, Tomasz Osipowicz <Tomasz.Osipowicz@zut.edu.pl>, Wiesław Pietruszkiewicz <Wieslaw.Pietruszkiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 20,0 ECTS (formy) 20,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD3 0 20,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomosc zasad pisania pracy oraz sposobu prowadzenia prac badawczych/projektowych niezbednych do jej wykonania
W-2Znajomośc zasad pisania pracy oraz sposobu prowadzenia prac badawczych/projektowych niezbędnych do jej wykonania
W-3Wiedza z zakresu materiałow kontrukcyjnych, konstrukcji maszyn i urządzeń technologicznych, systemów CAD/CAM, metrologii technicznej, obróbki ubytkowej, technologii maszyn i spajania, programowania obrabiarek CNC, zintegrowanych systemów wytwórczych, jakości produkcji i sterowania procesami wytwórczymi.
W-4Zaliczone poprzednie semestry studiów magisterskich.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wykonanie badan, czynnosci projektowych, analizu lub innych zadan stanowiacych autorski wkład dyplomanta
C-2Przygotowanie tresci pracy wraz z jej korektami edytorskimi
C-3Przygotowanie dyplomanta do egzaminu doplomowego
C-4Wykonanie badań, czynności projektowych, analizu lub innych zadań stanowiących autorski wkład dyplomanta
C-5Przygotowanie treści pracy wraz z jej korektami edytorskimi
C-6Nabycie umiejętności samodzielnego rowiązywania zagadnień z obszaru materiałow, konstrukcji, technologii, badań maszyn, urządzeń i procesów, eksploatacji maszyn i pojazdów.
C-7Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
C-8Realizacja badan zwiazanych z tematem pracy magisterskiej i opracowanie tekstowe wyników badan.
C-9Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA jest kompletnym pod względem merytorycznym opracowaniem postawionego zadania, wykazujące umiejętność samodzielnego rozwiązania problemu badawczego; zadanie to może mieć charakter projektu, ale wymagane jest nowatorskie podejście do propozycji rozwiązania lub do użytych narzędzi projektowania (np. ich udoskonalenie). Student realizuje pod opieką opiekuna pracy wybrany temat pracy dyplomowej i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej magisterskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy; definiuje obiektywnie istotny i aktualny problem badawczy podjęty w pracy, cel i hipotezy; prezentuje uzasadnienie ważności i aktualności podjętego problemu; określa szczegółowo jej zakresu i zawartość treści; dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy; tworzy środowiska do realizacji celu pracy; realizuje cel i dowodzi hipotez; przedstawia wyniki z realizacji pracy w formie wniosków. Wskazuje kierunki dalszych prac; praca dyplomowa magisterska powinna być poprawna pod względem formalnym, powinna świadczyć o dobrym poziomie wiedzy studenta i znajomości literatury przedmiotu oraz o umiejętności naukowego rozumowania oraz prowadzenia uporządkowanego wywodu naukowego.0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Przygotowanie srodowiska pracy, zajnajomienie sie z narzedziami, technologiami oraz metodami uzywanymi w pracy100
A-PD-2Wykonanie badan, analiz, projektów etc. stanowiacych wkład autorski210
A-PD-3Opracowanie tresci pracy150
A-PD-4Korekta edytorska30
A-PD-5Przygotowanie sie do egzaminu dyplomowego30
A-PD-6Udział w konsultacjach indywidualnych z opiekunem pracy15
A-PD-7Przedstawienie i omówienie tematu pracy, który powinien być z obszaru materiałów, konstrukcji, technologii, metrologii, automatyzacji, eksploatacji maszyn, urządzeń i pojazdów, badań maszyn i procesów przy wykorzystaniu komputerowych programów wspomagających. Przedstawienie zakresu i formy pracy dyplomowej. Praca powinna zawierać: wyraźne określenie problemu, cel i zakres pracy, opis sposobu rozwiązania problemu (zastosowane metody, techniki, narzędzia badawcze), odniesienia do literatury.3
A-PD-8Przygotowanie prezentacji pracy.25
A-PD-9Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.20
A-PD-10Egzamin dyplomowy2
A-PD-11Przygotowanie pracy magisterskiej.427
A-PD-12Przygotowanie prezentacji tematu i zakresu pracy.10
A-PD-13Przygotowanie niezbednych dokumentów w procesie dyplomowania.10
A-PD-14Przygotowanie sie do egzaminu dyplomowego.30
1062

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Objasnienia oraz wykłady dot. tematyki pracy
M-2Pokazy i projekty zwiazane z zakresem pracy
M-3Objaśnienia oraz wykłady dot. tematyki pracy
M-4Pokazy i projekty związane z zakresem pracy
M-5Metoda praktyczna polegająca na samodzielnym opracowaniu przez studenta pracy.
M-6Metoda podajaca - objasnienie lub wyjasnienie.
M-7Metoda aktywizujaca - dyskusja dydaktyczna.
M-8Metoda praktyczna - metoda projektów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Weryfikacja postepu praz oraz zgodnosci z zakładanym harmonogramem
S-2Ocena formująca: Analiza sposobu wykonania zdefiniowanych zadan badawczych/projektowych
S-3Ocena podsumowująca: Weryfikacja przygotowanej pracy dyplomowej w kontekscie jej poprawnosci merytorycznej, wartosci poznawczej oraz umiejetnosci przygotowania zwartego opracowania prezentujacego konkekst badawczy/projektowy, jak i sposób rozwiazania okreslonych problemów zawodowych
S-4Ocena formująca: Weryfikacja postępu praz oraz zgodności z zakładanym harmonogramem
S-5Ocena formująca: Analiza sposobu wykonania zdefiniowanych zadań badawczych/projektowych
S-6Ocena podsumowująca: Weryfikacja przygotowanej pracy dyplomowej w kontekście jej poprawności merytorycznej, wartości poznawczej oraz umiejętności przygotowania zwartego opracowania prezentującego konkekst badawczy/projektowy, jak i sposób rozwiązania określonych problemów zawodowych
S-7Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów opracowywanej pracy.
S-8Ocena podsumowująca: Ocena opracowanej pracy.
S-9Ocena formująca: Egzamin dyplomowy
S-10Ocena formująca: Ocena terminowosci realizacji kolejnych etapów wykonywania pracy magisterskiej.
S-11Ocena podsumowująca: Ocena opanowania techniki pisania pracy magisterskiej.
S-12Ocena formująca: Ocena umiejetnosci opracowania literatury i innych zródeł danych na zadany temat.
S-13Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania prezentacji tematu i zakresu pracy magisterskiej na egzaminie dyplomowym.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D3/13_W01
Ma wiedzę do samodzielnego dobierania i rozwiązywania problemów z obszaru konstrukcji, technologii, badań maszyn i procesów wytwórczych z wykorzystaniem komputerowych programów wspomagających.
C-6M-5S-7, S-8, S-9
ZIP_2A_D3/13_W02
Ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przegladowym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci, model systemu lub usystematyzowane wyniki badan.
C-7, C-8, C-9M-7S-10, S-11, S-12, S-13
ZIP_2A_D3/13_W03
Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
C-9M-8S-12, S-13

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D3/13_U01
Ma umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów z obszaru konstrukcji, technologii, badań maszyn i procesów wytwórczych z wykorzystaniem komputerowych programów wspomagających.
C-6M-5S-7, S-8, S-9
ZIP_2A_D3/13_U02
Umiejetnosc pisania pracy magisterskiej i prezentacji jej wyników.
C-7, C-8, C-9M-6S-10, S-11, S-12, S-13

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D3/13_K01
Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się. Potrafi zaplanować realizację pracy w określonym czasie
C-6M-5S-7, S-8

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D3/13_W01
Ma wiedzę do samodzielnego dobierania i rozwiązywania problemów z obszaru konstrukcji, technologii, badań maszyn i procesów wytwórczych z wykorzystaniem komputerowych programów wspomagających.
2,0Brak wiedzy podstawowej w obrzarze rozwiązywanego problemu.
3,0Ma uporządkowaną postawową wiedzę w kluczowych zagadnieniach niezbędnych do rozwiązania problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia.
3,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 3 i 4.
4,0Ma ugruntowaną wiedzę w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi dokonac analizy i syntezy metod wybranych dla rozwiązania opracowywanego problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia.
4,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 4 i 5.
5,0Ma pogłebioną wiedzę w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi dokonac analizy i syntezy metod wybranych dla rozwiązania opracowywanego problemu. Samodzielnie dobierać sposoby i narzędzia dla rozwiązania zagadnienia.
ZIP_2A_D3/13_W02
Ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przegladowym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci, model systemu lub usystematyzowane wyniki badan.
2,0Student nie ma wiedzy zgodnej z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przegladowym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci, model systemu lub usystematyzowane wyniki badan.
3,0Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, której wynikiem moze byc projekt o podstawowym poziomie wnikliwosci.
3,5Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, której wynikiem moze byc projekt o róznym poziomie wnikliwosci.
4,0Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym lub badawczym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci.
4,5Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przegladowym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci.
5,0Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przegladowym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci, model systemu lub usystematyzowane wyniki badan.
ZIP_2A_D3/13_W03
Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
2,0Student nie zna zasad procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
3,0Student zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
3,5Student zna i rozumie zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
4,0Student zna, rozumie i potrafi zastosowac zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
4,5Student zna, rozumie, potrafi zastosowac i zanalizowac zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
5,0Student zna, rozumie, potrafi zastosowac i zanalizowac oraz dokonac syntezy zasad procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D3/13_U01
Ma umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów z obszaru konstrukcji, technologii, badań maszyn i procesów wytwórczych z wykorzystaniem komputerowych programów wspomagających.
2,0Brak podstawowych umiejętności w zastosowaniu wiedzy w celu rozwiązania problemu.
3,0Ma postawowe umiejętności w kluczowych zagadnieniach niezbędnych do rozwiązania problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia.
3,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 3 i 4.
4,0Ma ugruntowane umiejętności w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi samodzielnie dobierać sposoby, narzędzia dla rozwiązania problemu i je skutecznie zastosować.
4,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 4 i 5.
5,0Ma pogłębione umiejętności w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi samodzielnie dobierać sposoby, narzędzia dla rozwiązania problemu i je skutecznie zastosować. Potrafi uzasadnić swój sposób rozwiązania problemu i go efektywnie prezentować i bronić.
ZIP_2A_D3/13_U02
Umiejetnosc pisania pracy magisterskiej i prezentacji jej wyników.
2,0Student nie opanował umiejetnosci planowania w czasie prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej.
3,0Studenci opanował w sposób podstawowy umiejetnosc planowania w czasie prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej.
3,5Studenci opanował umiejetnosc planowania i opisania w czasie prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej.
4,0Studenci opanował umiejetnosc planowania, opisania w czasie i wartosciowania prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej.
4,5Studenci opanował umiejetnosc planowania, opisania w czasie, wartosciowania i organizowania prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej.
5,0Studenci opanował umiejetnosc planowania, opisania w czasie, wartosciowania, organizowania oraz scharakteryzowania prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D3/13_K01
Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się. Potrafi zaplanować realizację pracy w określonym czasie
2,0Ujawnia nieprzygotowanie i brak zaangażowania w realizacji pracy.
3,0Ujawnia mierne przygotowanie i zaangażowanie w trakcie realizacji pracy
3,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 3 i 4.
4,0Ujawnia aktywność w przygotowaniu i terminowym realizowaniu pracy.
4,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 4 i 5.
5,0Ujawnia samodzielne dążenie do poszerzania nabywanej wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązania zagadnienia. W terminie realizuje pracę.

Literatura podstawowa

  1. Sołdek J., Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu informatyki, Politechnika Szczecińska, Szczecin, 1998

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA jest kompletnym pod względem merytorycznym opracowaniem postawionego zadania, wykazujące umiejętność samodzielnego rozwiązania problemu badawczego; zadanie to może mieć charakter projektu, ale wymagane jest nowatorskie podejście do propozycji rozwiązania lub do użytych narzędzi projektowania (np. ich udoskonalenie). Student realizuje pod opieką opiekuna pracy wybrany temat pracy dyplomowej i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej magisterskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy; definiuje obiektywnie istotny i aktualny problem badawczy podjęty w pracy, cel i hipotezy; prezentuje uzasadnienie ważności i aktualności podjętego problemu; określa szczegółowo jej zakresu i zawartość treści; dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy; tworzy środowiska do realizacji celu pracy; realizuje cel i dowodzi hipotez; przedstawia wyniki z realizacji pracy w formie wniosków. Wskazuje kierunki dalszych prac; praca dyplomowa magisterska powinna być poprawna pod względem formalnym, powinna świadczyć o dobrym poziomie wiedzy studenta i znajomości literatury przedmiotu oraz o umiejętności naukowego rozumowania oraz prowadzenia uporządkowanego wywodu naukowego.0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Przygotowanie srodowiska pracy, zajnajomienie sie z narzedziami, technologiami oraz metodami uzywanymi w pracy100
A-PD-2Wykonanie badan, analiz, projektów etc. stanowiacych wkład autorski210
A-PD-3Opracowanie tresci pracy150
A-PD-4Korekta edytorska30
A-PD-5Przygotowanie sie do egzaminu dyplomowego30
A-PD-6Udział w konsultacjach indywidualnych z opiekunem pracy15
A-PD-7Przedstawienie i omówienie tematu pracy, który powinien być z obszaru materiałów, konstrukcji, technologii, metrologii, automatyzacji, eksploatacji maszyn, urządzeń i pojazdów, badań maszyn i procesów przy wykorzystaniu komputerowych programów wspomagających. Przedstawienie zakresu i formy pracy dyplomowej. Praca powinna zawierać: wyraźne określenie problemu, cel i zakres pracy, opis sposobu rozwiązania problemu (zastosowane metody, techniki, narzędzia badawcze), odniesienia do literatury.3
A-PD-8Przygotowanie prezentacji pracy.25
A-PD-9Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.20
A-PD-10Egzamin dyplomowy2
A-PD-11Przygotowanie pracy magisterskiej.427
A-PD-12Przygotowanie prezentacji tematu i zakresu pracy.10
A-PD-13Przygotowanie niezbednych dokumentów w procesie dyplomowania.10
A-PD-14Przygotowanie sie do egzaminu dyplomowego.30
1062
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D3/13_W01Ma wiedzę do samodzielnego dobierania i rozwiązywania problemów z obszaru konstrukcji, technologii, badań maszyn i procesów wytwórczych z wykorzystaniem komputerowych programów wspomagających.
Cel przedmiotuC-6Nabycie umiejętności samodzielnego rowiązywania zagadnień z obszaru materiałow, konstrukcji, technologii, badań maszyn, urządzeń i procesów, eksploatacji maszyn i pojazdów.
Metody nauczaniaM-5Metoda praktyczna polegająca na samodzielnym opracowaniu przez studenta pracy.
Sposób ocenyS-7Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów opracowywanej pracy.
S-8Ocena podsumowująca: Ocena opracowanej pracy.
S-9Ocena formująca: Egzamin dyplomowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak wiedzy podstawowej w obrzarze rozwiązywanego problemu.
3,0Ma uporządkowaną postawową wiedzę w kluczowych zagadnieniach niezbędnych do rozwiązania problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia.
3,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 3 i 4.
4,0Ma ugruntowaną wiedzę w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi dokonac analizy i syntezy metod wybranych dla rozwiązania opracowywanego problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia.
4,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 4 i 5.
5,0Ma pogłebioną wiedzę w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi dokonac analizy i syntezy metod wybranych dla rozwiązania opracowywanego problemu. Samodzielnie dobierać sposoby i narzędzia dla rozwiązania zagadnienia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D3/13_W02Ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przegladowym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci, model systemu lub usystematyzowane wyniki badan.
Cel przedmiotuC-7Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
C-8Realizacja badan zwiazanych z tematem pracy magisterskiej i opracowanie tekstowe wyników badan.
C-9Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.
Metody nauczaniaM-7Metoda aktywizujaca - dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-10Ocena formująca: Ocena terminowosci realizacji kolejnych etapów wykonywania pracy magisterskiej.
S-11Ocena podsumowująca: Ocena opanowania techniki pisania pracy magisterskiej.
S-12Ocena formująca: Ocena umiejetnosci opracowania literatury i innych zródeł danych na zadany temat.
S-13Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania prezentacji tematu i zakresu pracy magisterskiej na egzaminie dyplomowym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy zgodnej z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przegladowym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci, model systemu lub usystematyzowane wyniki badan.
3,0Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, której wynikiem moze byc projekt o podstawowym poziomie wnikliwosci.
3,5Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, której wynikiem moze byc projekt o róznym poziomie wnikliwosci.
4,0Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym lub badawczym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci.
4,5Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przegladowym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci.
5,0Student ma wiedze zgodna z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przegladowym, której wynikiem moze byc miedzy innymi: projekt o róznym poziomie wnikliwosci, model systemu lub usystematyzowane wyniki badan.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D3/13_W03Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
Cel przedmiotuC-9Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.
Metody nauczaniaM-8Metoda praktyczna - metoda projektów.
Sposób ocenyS-12Ocena formująca: Ocena umiejetnosci opracowania literatury i innych zródeł danych na zadany temat.
S-13Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania prezentacji tematu i zakresu pracy magisterskiej na egzaminie dyplomowym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
3,0Student zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
3,5Student zna i rozumie zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
4,0Student zna, rozumie i potrafi zastosowac zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
4,5Student zna, rozumie, potrafi zastosowac i zanalizowac zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
5,0Student zna, rozumie, potrafi zastosowac i zanalizowac oraz dokonac syntezy zasad procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D3/13_U01Ma umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów z obszaru konstrukcji, technologii, badań maszyn i procesów wytwórczych z wykorzystaniem komputerowych programów wspomagających.
Cel przedmiotuC-6Nabycie umiejętności samodzielnego rowiązywania zagadnień z obszaru materiałow, konstrukcji, technologii, badań maszyn, urządzeń i procesów, eksploatacji maszyn i pojazdów.
Metody nauczaniaM-5Metoda praktyczna polegająca na samodzielnym opracowaniu przez studenta pracy.
Sposób ocenyS-7Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów opracowywanej pracy.
S-8Ocena podsumowująca: Ocena opracowanej pracy.
S-9Ocena formująca: Egzamin dyplomowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak podstawowych umiejętności w zastosowaniu wiedzy w celu rozwiązania problemu.
3,0Ma postawowe umiejętności w kluczowych zagadnieniach niezbędnych do rozwiązania problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia.
3,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 3 i 4.
4,0Ma ugruntowane umiejętności w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi samodzielnie dobierać sposoby, narzędzia dla rozwiązania problemu i je skutecznie zastosować.
4,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 4 i 5.
5,0Ma pogłębione umiejętności w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi samodzielnie dobierać sposoby, narzędzia dla rozwiązania problemu i je skutecznie zastosować. Potrafi uzasadnić swój sposób rozwiązania problemu i go efektywnie prezentować i bronić.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D3/13_U02Umiejetnosc pisania pracy magisterskiej i prezentacji jej wyników.
Cel przedmiotuC-7Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
C-8Realizacja badan zwiazanych z tematem pracy magisterskiej i opracowanie tekstowe wyników badan.
C-9Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.
Metody nauczaniaM-6Metoda podajaca - objasnienie lub wyjasnienie.
Sposób ocenyS-10Ocena formująca: Ocena terminowosci realizacji kolejnych etapów wykonywania pracy magisterskiej.
S-11Ocena podsumowująca: Ocena opanowania techniki pisania pracy magisterskiej.
S-12Ocena formująca: Ocena umiejetnosci opracowania literatury i innych zródeł danych na zadany temat.
S-13Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania prezentacji tematu i zakresu pracy magisterskiej na egzaminie dyplomowym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował umiejetnosci planowania w czasie prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej.
3,0Studenci opanował w sposób podstawowy umiejetnosc planowania w czasie prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej.
3,5Studenci opanował umiejetnosc planowania i opisania w czasie prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej.
4,0Studenci opanował umiejetnosc planowania, opisania w czasie i wartosciowania prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej.
4,5Studenci opanował umiejetnosc planowania, opisania w czasie, wartosciowania i organizowania prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej.
5,0Studenci opanował umiejetnosc planowania, opisania w czasie, wartosciowania, organizowania oraz scharakteryzowania prac zwiazanych z realizacja pracy magisterskiej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D3/13_K01Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się. Potrafi zaplanować realizację pracy w określonym czasie
Cel przedmiotuC-6Nabycie umiejętności samodzielnego rowiązywania zagadnień z obszaru materiałow, konstrukcji, technologii, badań maszyn, urządzeń i procesów, eksploatacji maszyn i pojazdów.
Metody nauczaniaM-5Metoda praktyczna polegająca na samodzielnym opracowaniu przez studenta pracy.
Sposób ocenyS-7Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów opracowywanej pracy.
S-8Ocena podsumowująca: Ocena opracowanej pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Ujawnia nieprzygotowanie i brak zaangażowania w realizacji pracy.
3,0Ujawnia mierne przygotowanie i zaangażowanie w trakcie realizacji pracy
3,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 3 i 4.
4,0Ujawnia aktywność w przygotowaniu i terminowym realizowaniu pracy.
4,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 4 i 5.
5,0Ujawnia samodzielne dążenie do poszerzania nabywanej wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązania zagadnienia. W terminie realizuje pracę.