Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)
specjalność: inżynieria jakości
Sylabus przedmiotu Komunikacja społeczna - Przedmiot obieralny I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Komunikacja społeczna - Przedmiot obieralny I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Terelak-Tymczyna <Agnieszka.Terelak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów ze sposobami komunikacji w organizacji, prowadzenia negocjacji, tworzenia strategii komunikacjiw przedsiębiorstwie. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu: diagnozy istniejącego stanu komunikacji w przedsiębiorstwie i orpacowania strategii komunikacji, prowadzenia negocjacji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Rozpoznawanie elementów teorii komunikacji. Analiza transakcyjna Berne'a. Typy komunikacyjne, modele komunikacyjne. | 2 |
T-A-2 | Studia przypadków dot. : Komunikacja perswazyjna - negocjacje jako perswazja. Komunikacja werbalna (nadawca, przekaz, kanał, odbiorca). | 2 |
T-A-3 | Ćwiczenia z wykorzystaniem komunikacja niewerbalnej. | 2 |
T-A-4 | Studia przypadków dotyczące stategii komunikacji w różnych przedsiębiorstwach. | 4 |
T-A-5 | Opracowanie strategii komunikacji w wybranym przedsiębiorstwie | 3 |
T-A-6 | ćwiczenia dotyczące faz, i stylów negocjacji | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Elementy teorii komunikacji interpersonalnej, analiza transakcyjna Berne'a. Typy komunikacyjne, modele komunikacyjne. | 2 |
T-W-2 | Komunikacja perswazyjna - negocjacje jako perswazja. Komunikacja werbalna (nadawca, przekaz, kanał, odbiorca). | 2 |
T-W-3 | Komunikacja niewerbalna, mimika, gesty, zachowania przestrzenne. | 2 |
T-W-4 | Komunikowanie społeczne w organizacji. | 2 |
T-W-5 | Strategie komunikacji społecznej w organizacji. | 2 |
T-W-6 | Pojęcie negocjacji, sytuacja negocjacyjna, kryteria oceny negocjacji. Fazy negocjacji. | 2 |
T-W-7 | Rodzaje negocjacji, style negocjowania, kryteria rozróżniania stylu. Styl rzeczowy, jego odmiany. Styl integracyjny. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęć | 10 |
A-A-3 | Udział w zaliczeniu formy zajęć i konsultacjach | 2 |
27 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie się do zaliczenia | 10 |
A-W-3 | Konsultacje | 1 |
A-W-4 | Udział w zaliczeniu | 1 |
27 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podajace (wykład informacyjny, pogadanka). |
M-2 | Metody problemowe (wykład konwersatoryjny, metody aktywizujace – studia przypadków). |
M-3 | Metody praktyczne (cwiczenia przedmiotowe) |
M-4 | Prezentacje. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywne uczestnictwo w zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Prezentacja opracowanej strategii dla wybranego przedsiębiorstwa |
S-3 | Ocena podsumowująca: test |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_O/01-4 WM_W01 zna elementy teorii komunikacji interpersonalnej, typy komunikacyjne, modele komunikacyjne, formy komunikacji, rodzaje strategii komunikacji społecznej w organizacji oraz podstawowe pojęcia z zakresu negocjacji- jako sposobu komunikacji. | ZIP_2A_W08 | T2A_W08 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2, M-4 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_O/01-4 WM_U01 student ma umiejętność analizowania i budowy strategii komunikacji społecznej w organizacji | ZIP_2A_U07 | T2A_U07 | C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-3 | S-1, S-2 |
ZIP_2A_O/01-4 WM_U02 potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą strategii komunikacji w przedsiębiorstwie oraz przeprowadzić proste negocjacje biznesowe. | ZIP_2A_U04, ZIP_2A_U07 | T2A_U04, T2A_U07 | C-2 | T-A-5, T-A-6 | M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_O/01-4 WM_K01 Student ma świadomośc znaczenia i roli komunikacji społecznej, oraz potrafi w sposób zrozumiały przekazywać informacje z zakresu inżynierii produkcji. | ZIP_2A_K05 | T2A_K07 | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-A-2, T-A-4 | M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_O/01-4 WM_W01 zna elementy teorii komunikacji interpersonalnej, typy komunikacyjne, modele komunikacyjne, formy komunikacji, rodzaje strategii komunikacji społecznej w organizacji oraz podstawowe pojęcia z zakresu negocjacji- jako sposobu komunikacji. | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje opodstawowa wiedzę przedstawioną na wykładzie obejmujaca elementy teorii komunikacji interpersonalenj, typy, modele i formy komunikacyjne, rodzaje strategii komunikacji społecznej w organizacji oraz podstawowe pojecia z zakresu negocjacji- jako sposobu komunikacji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_O/01-4 WM_U01 student ma umiejętność analizowania i budowy strategii komunikacji społecznej w organizacji | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje podstawowe umiejetności analizowania budowy strategii komunikacji społecznej w organizacji. Rozpoznaje podstawowe rodzaje strategii. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZIP_2A_O/01-4 WM_U02 potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą strategii komunikacji w przedsiębiorstwie oraz przeprowadzić proste negocjacje biznesowe. | 2,0 | |
3,0 | student potrafi przygotować prezentację według zadanego planu, przedstawić ją na forum grupy. Student prezentuje tylko bierny styl negocjacji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_O/01-4 WM_K01 Student ma świadomośc znaczenia i roli komunikacji społecznej, oraz potrafi w sposób zrozumiały przekazywać informacje z zakresu inżynierii produkcji. | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie znaczenia i rolę komunikacji społecznej w organizacji, oraz potrafi w sposób zrozumiały przekazywać informacje z zakresu inżynierii produkcji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- E. Griffin, Podstawy komunikacji społecznej, GWP, Sopot, 2003
- D. McQuail, Teoria komunikowania masowego, Wydawnictwa Naukowe PWN, Warszawa, 2007
- Z. Necki, Komunikacja miedzyludzka, Kraków, 2000
- B. Puczkowski, Komunikacja interpersonalna w biznesie, Olsztyn, 2006
Literatura dodatkowa
- S.P.Morreale, B.H.Spitzberg, J.K.Barge, Komunikacja miedzy ludzmi. Motywacja, wiedza i umiejetnosci., Wydawnictwa Naukowe PWN, Warszawa, 2007
- Necki Z., Negocjacje w biznesie, Kraków, 1994