Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)
specjalność: inżynieria jakości
Sylabus przedmiotu E-lerning w doskonaleniu zawodowym - Przedmiot obieralny I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | E-lerning w doskonaleniu zawodowym - Przedmiot obieralny I | ||
Specjalność | inżynieria systemów informacyjnych produkcji | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Emma Kusztina <Emma.Kusztina@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadac podstawowa wiedze z baz danych (struktura rekordu i metadane), systemy informatyczne (interakcja człowiek - komputer). |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie wiedzy niezbednej do efektywnego projektowania kursów nauczania zdalnego |
C-2 | Celem jest zapoznanie studenta z problematyka: - tworzenia kursów nauczania zdalnego - standardów i systemów nauczania zdalnego - zagadnien współpracy człowiek – komputer - zastosowania kognitywistki w systemach nauczania zdalnego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Narzedzia do edycji grafiki rastrowej w e-learningu | 1 |
T-L-2 | Narzedzia do edycji grafiki wektorowej w e-learningu | 2 |
T-L-3 | Projektowanie kursu nauczania zdalnego dla trybu synchronicznego | 4 |
T-L-4 | Projektowanie kursu nauczania zdalnego dla trybu asynchronicznego | 4 |
T-L-5 | Narzedzia do edycji grafiki dla kursów nauczania zdalnego | 4 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zasady projektowania systemów interakcji człowiek-komputer (HCI) | 3 |
T-W-2 | Zagadnienie User Interface i Graphical User Interface (GUI) | 2 |
T-W-3 | Tworzenie materiałów interaktywnych dla nauczania zdalnego | 2 |
T-W-4 | Standardy w nauczaniu zdalnym | 2 |
T-W-5 | Dedykowane rozwiazania programowe i systemowe w nauczaniu zdalnym | 2 |
T-W-6 | Analiza koncepcji OpenCourseWare Consortium | 2 |
T-W-7 | Platformy nauczania zdalnego | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć | 2 |
A-L-3 | Przygotowanie kursu nauczania zdlanego | 10 |
A-L-4 | Konfiguracja platformy nauczania | 4 |
31 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć | 2 |
A-W-3 | Egzamin | 2 |
A-W-4 | Przygotowanie do egzaminu | 4 |
A-W-5 | Praca z kursami on-line | 1 |
24 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Zajęcia laboratoryjne: projektowe |
M-3 | Metoda przypadków |
M-4 | Cwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin koncowy |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie projektu z laboratoriów |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie czesci teoretycznej |
S-4 | Ocena formująca: Biezaca ocena kursów wykonywanych na laboratoriach |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_D1/O/01-1_W01 Po odbyciu tego kursu student zdobedzie wiedze pozwalajaca na projektowanie efektywnego srodowiska pracy człowiek komputer dla systemów nauczania zdalnego. | ZIP_2A_W08 | T2A_W08 | C-2 | — | M-1, M-3 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_D1/O/01-1_U01 Po odbyciu tego kursu student zdobedzie umiejetnosci pozwalajace na projektowanie kursów nauczania zdalnego. | ZIP_2A_U07, ZIP_2A_U23, ZIP_2A_U24 | T2A_U07, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18, T2A_U19 | C-2 | — | M-3, M-4 | S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_D1/O/01-1_W01 Po odbyciu tego kursu student zdobedzie wiedze pozwalajaca na projektowanie efektywnego srodowiska pracy człowiek komputer dla systemów nauczania zdalnego. | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojec zwiazanych z nauczaniem na odległosc. |
3,0 | Student posiada elementarna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległosc | |
3,5 | Student posiada elementarna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległosc i potrafi odnies ja do prostych zadan projektowych | |
4,0 | Student posiada podstawowa wiedze w zakresie systemów nauczania na odległosc i potrafi odnies ja do typowych zadan projektowych. Potrafi interpretowac standardy zwiazane z nauczaniem na odległosc. | |
4,5 | Student posiada specjalistyczna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległosc i potrafi odnies ja do typowych zadan projektowych. Potrafi interpretowac standardy zwiazane z nauczaniem na odległosc. | |
5,0 | Student posiada specjalistyczna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległosc i potrafi odnies ja do róznych zadan projektowych. Potrafi twórczo interpretowac standardy zwiazane z nauczaniem na odległosc. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_D1/O/01-1_U01 Po odbyciu tego kursu student zdobedzie umiejetnosci pozwalajace na projektowanie kursów nauczania zdalnego. | 2,0 | Student nie potrafi stworzyc szkieletu protego kursu nauczania na odległosc. |
3,0 | Student potrafi stworzyc szkielet protego kursu nauczania na odległosc. | |
3,5 | Student potrafi stworzyc szkielet protego kursu nauczania na odległosc i napełnic go trescia zwiazana z danym przedmiotem | |
4,0 | Student potrafi opracowac kurs nauczania na odległosc dla danego przedmiotu i umiescic go na platformie systemu LMS. | |
4,5 | Student potrafi opracowac kurs nauczania na odległosc dla danego przedmiotu i umiescic go na platformie systemu LMS, która potrafi skonfigurowac. | |
5,0 | Student potrafi opracowac kurs nauczania na odległosc dla danego przedmiotu i umiescic go na platformie systemu LMS, która potrafi skonfigurowac. Dodatkowo potrafi dołaczyc do opracowanego przez siebie kursu inne interaktywne moduły. |
Literatura podstawowa
- Bednarek J., Media w nauczaniu, MIKOM, Warszawa, 2002
- Rózewski P., Kusztina E., Tadeusiewicz R., Zaikin O., Intelligent Open Learning Systems: Concepts, models and algorithms, Springer, Berlin / Heidelberg, Berlin / Heidelberg, 2011
- Hyla M., Przewodnik po e-learningu, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa, 2007, II
Literatura dodatkowa
- Rózewski P., Kusztina E., Zaikin O., Modele i metody zarzadzania procesem Otwartego Nauczania Zdalnego, Instytut Badan Systemowych PAN, Warszawa- Szczecin, 2008, Seria: Badania Systemowe, tom 61
- Rózewski P., Kusztina E., Tadeusiewicz R., Zaikin O., Intelligent Open Learning Systems: Concepts, models and algorithms, Springer, Berlin / Heidelberg, 2011