Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIP_2A_D7/02_U01 | - potrafi sformułować bilans energetyczny obiektów, wyznacza wskaźniki zużycia i strat energii w typowych procesach jej użytkowania, oblicza zapotrzebowanie na moc cieplną obiektów oraz instalacje c.o. i c.w.u. w obiektach, ocenia koszty zużycia energii i eksploatacji systemów grzewczych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIP_2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
---|
ZIP_2A_U10 | potrafi łączyć wiedzę z zakresu inżynierii produkcji oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
ZIP_2A_U14 | ma umiejętność przeprowadzania wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
ZIP_2A_U15 | potrafi wykonać analizę sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne lub technologiczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
---|
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U14 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie z zasadami racjonalnego gospodarowania energią w skali kraju, przedsiębiorstwa oraz gospodarstwa domowego. |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Charakterystyka energetyczna – przykłady bilansowania energii |
---|
T-A-2 | Wskaźnikowe oceny zużycia energii – obliczanie wskaźników skumulowanego zużycia energii |
T-A-3 | Metody określania zapotrzebowania na moc |
T-A-5 | Metody optymalizacji gospodarki energetycznej gospodarstw domowych |
T-A-4 | Ocena typowych procesy użytkowania energii – ogrzewanie pomieszczeń, transport, napęd, oświetlenie |
T-A-6 | Metody oceny użytkowania energii w wybranych procesach przemysłowych – audyt energetyczny |
T-A-7 | Wybrane przykłady zastosowań energetyczno-ekologicznej analizy technologii energetycznych |
T-A-8 | Ocena techniczno-ekonomiczna systemów odzysku ciepła. |
T-A-10 | Obliczanie zapotrzebowania na moc cieplną w budynkach - na cele
grzewcze (c. c.) i uzyskanie cieplej wody użytkowej (c.w.u.). |
T-A-9 | Przykłady obliczeń sieci ciepłowniczych. Dobór węzła ciepłowniczego. Obliczanie średnic i strat ciśnienia w przewodach sieci ciepłowniczych. |
T-A-11 | Obliczanie mocy cieplnej grzejników. Dobór powierzchni ogrzewalnej
grzejników |
T-A-12 | Obliczanie instalacji ogrzewania wodnego. Ocena kosztów instalacjii. |
T-A-13 | Obliczanie instalacji ciepłej wody użytkowej. Ocena kosztów
instalacji. |
Metody nauczania | M-1 | Ćwiczenia przedmiotowe |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń polega na uzyskaniu min. 50% punktów z każdego kolokwium w formie testu przeprowadzonych w połowie oraz na koniec semestru |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | poniżej 50% punktów w teście na kolokwium (mniej niż 10 pkt) |
3,0 | 10-12 pkt |
3,5 | 12,1-14 pkt |
4,0 | 14,1-16 pkt |
4,5 | 16,1-18 pkt |
5,0 | powyżej 18 pkt |