Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)
Sylabus przedmiotu Zarządzanie projektem internetowym:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie projektem internetowym | ||
Specjalność | e- technologie w produkcji i zarządzaniu | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tatiana Tretyakova <Tatiana.Tretyakowa@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tatiana Tretyakova <Tatiana.Tretyakowa@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | student powinien posiadać wiedzę podstawową z ekonomii, zarządzania, projektowania systemów informatycznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studentów z zasadamii zarządzania projektami oraz standardami stosowanymi w projektach informatycznych |
C-2 | Ukształtowanie nawyków i umiejętności korzystania z MS Projekt w procesie planowania i kontrolowania projektu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie do MS Project. Przygotowanie środowiska do opisu struktury projektu | 1 |
T-L-2 | Sporządzenie drzewa celów (w grupie i indywidyalnie) | 2 |
T-L-3 | Sporządzenie struktury zadań (w grupie i indywidualnie) | 2 |
T-L-4 | Ustalenie terminów realizacji, relacji pomiedzy zadaniami i kamieni milowych | 2 |
T-L-5 | Sporządzenie kosztorysu i budżetu projektu | 2 |
T-L-6 | Zapoznanie z zasadami tworzenia wykresu sieciowego | 2 |
T-L-7 | Wybór cyklu życia i standardów | 2 |
T-L-8 | Prezentacja wyników przed grupą | 2 |
15 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Przygotowanie środowiska do opisu struktury projektu | 1 |
T-P-2 | Sporządzenie drzewa celów własnego projektu | 2 |
T-P-3 | Sporządzenie struktury zadań - WBS | 2 |
T-P-4 | Ustalenie terminów realizacji, relacji pomiedzy zadaniami i kamieni milowych | 2 |
T-P-5 | Sporządzenie kosztorysu i budżetu projektu | 2 |
T-P-6 | Obliczenie parametrów wykresu sieciowego i ściżki krytycznej | 2 |
T-P-7 | Wybór cyklu życia i standardów | 2 |
T-P-8 | Prezentacja dokumentacji projektowej przed grupą | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | 9 obszarów wiedzy w PMBoK i jego rola w zarządzaniu projektami internetowymi | 2 |
T-W-2 | Metodyki zwinne w zarządzaniu projektami. | 2 |
T-W-3 | Wybrane zasady engineeringu systemowego | 2 |
T-W-4 | Kompetencje menederów projektów informatycznych | 2 |
T-W-5 | Organizacje tworzące standardy stosowane w zarzadzaniu projektami informatycznymi, krótka charakterystyka standardów | 2 |
T-W-6 | Strukturyzacja projektu - WBS i inne struktury | 2 |
T-W-7 | Zarzdządzanie jakością w projekcie, dokument SRS | 2 |
T-W-8 | Zarzadzanie ryzykiem w projekcie | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Praca własna studenta - przygotowanie projektu w MS Project | 22 |
A-L-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-L-4 | Udział w zaliczeniu | 2 |
41 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Studiowanie literatury i przygotowanie prezentacji | 7 |
A-P-3 | Przygotowanie projektu i sprawozdania - praca własna studenta | 16 |
A-P-4 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-P-5 | Udział w zaliczeniu | 2 |
42 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury i prygotowanie się do zaliczenia z wykładu - praca własna studenta | 20 |
A-W-3 | Uczestnictwo w konsultacjach | 1 |
A-W-4 | Uczestnictwo w zaliczeniu | 1 |
37 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny z użyciem komputera |
M-2 | ćwiczenia laboratoryjne |
M-3 | metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: posumowowanie osiagniętych efektów uczenia się |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_O3/09_W01 zna główne zasady metodologiczne zarzadzania projektem oraz metodyki zwinne | ZIP_1A_W04 | T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07 | InzA_W02 | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
ZIP_1A_O3/09_W02 zna modele cyklu życia systemu oraz głowne standardy stosowane w zarządzaniu projektami informatycznymi | ZIP_1A_W14 | T1A_W06 | InzA_W01 | C-1, C-2 | T-L-7, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_O3/09_U01 Umię korzystać z pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania przebiegu projektu | ZIP_1A_U24 | T1A_U07, T1A_U16 | InzA_U08 | C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-P-2 | M-2, M-3 | S-1 |
ZIP_1A_O3/09_U02 Umie zrobić plan projektu i na jego podstawie zorganizować, kontrolować i koordynować działalność w projekcie | ZIP_1A_U07 | T1A_U12 | InzA_U04 | C-2 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6 | M-2, M-3 | S-1 |
ZIP_1A_O3/09_U03 Umie zarządzać jakością produktu w projekcie internetowym przez dobór właściwego cyklu życia i standardów | ZIP_1A_U08 | T1A_U10 | InzA_U03 | C-2 | T-L-7 | M-2, M-3 | S-1 |
ZIP_1A_O3/09_U04 Umie pracować indywidualnie i w zespole | ZIP_1A_U12 | T1A_U02 | — | C-2 | T-L-2, T-L-3 | M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_O3/09_K01 aktywna postawa w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki | ZIP_1A_K03, ZIP_1A_K07 | T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06 | InzA_K02 | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_O3/09_W01 zna główne zasady metodologiczne zarzadzania projektem oraz metodyki zwinne | 2,0 | student nie jest w stanie zdefiniować główne pojęcja z dziedziny zarządzania projektami, wymienić metody stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi |
3,0 | student jest w stanie zdefiniować niektóre z przedstawionych na wykładach głównych pojęć z dziedziny zarządzania projektami, wymienić niektóre z metod stosowanych w zarządzaniu projektami internetowymi | |
3,5 | student jest w stanie zdefiniować większość z przedstawionych na wykładach głównych pojęć z dziedziny zarządzania projektami, wymienić główne metody stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi | |
4,0 | student jest w stanie zdefiniować główne z przedstawionych na wykładach pojęć z dziedziny zarządzania projektami, wymienić i scharakteryzować główne metody stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców | |
4,5 | student jest w stanie zdefiniować przedstawione na wykładach pojęcia z dziedziny zarządzania projektami, wymienić, scharakteryzować i dobierać metody stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców | |
5,0 | student jest w stanie zdefiniować przedstawione na wykładach pojęcia z dziedziny zarządzania projektami, wymienić, scharakteryzować, dobierać i objaśniać czynniki wpływające na dobór metod stosowanych w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców | |
ZIP_1A_O3/09_W02 zna modele cyklu życia systemu oraz głowne standardy stosowane w zarządzaniu projektami informatycznymi | 2,0 | student nie jest w stanie wyminić typy modelów cyklu życia systemu , wyminić głowne z przedstawionych na wykładach standardów stosowanych w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców |
3,0 | student jest w stanie wyminić jeden typ modelu cyklu życia systemu , wyminić ważniejszy z przedstawionych na wykładach standard stosowany w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców | |
3,5 | student jest w stanie wyminić dwa typy modelów cyklu życia systemu , wyminić ważniejszy z przedstawionych na wykładach standard stosowany w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać jego twórcę | |
4,0 | student jest w stanie wyminić trzy typy modelów cyklu życia systemu , scharakteryzować je, wyminić ważniejsze z przedstawionych na wykładach standardy stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców | |
4,5 | student jest w stanie wyminić więcej, niż trzy typy modelów cyklu życia systemu , scharakteryzować je, wymienić wady i zalety tych typów, wyminić wszystkie przedstawione na wykładach standardy stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców | |
5,0 | student jest w stanie wyminić więcej, niż trzy typy modelów cyklu życia systemu , scharakteryzować je, wymienić wady i zalety tych typów, wskazać typ pasujacy do systemów internetowych, wyminić wszystkie przedstawione na wykładach standardy stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_O3/09_U01 Umię korzystać z pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania przebiegu projektu | 2,0 | Nie umię korzystać z pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania przebiegu projektu |
3,0 | Umię korzystać z małej części funkcji pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania przebiegu projektu, jakość przygotowanych dokumentów jest niska | |
3,5 | Umię korzystać z małej części funkcji pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania przebiegu projektu, jakość przygotowanych dokumentów jest średnia, sporo błędów | |
4,0 | Umię korzystać z małej części funkcji pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania przebiegu projektu, jakość przygotowanych dokumentów jest dobra, są niewielkie blędy | |
4,5 | Umię korzystać z małej części funkcji pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania przebiegu projektu, jakość przygotowanych dokumentów jest bardzo dobra, są niewielkie blędy | |
5,0 | Umię korzystać z małej części funkcji pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania przebiegu projektu, jakość przygotowanych dokumentów jest bardzo dobra, brak blędów | |
ZIP_1A_O3/09_U02 Umie zrobić plan projektu i na jego podstawie zorganizować, kontrolować i koordynować działalność w projekcie | 2,0 | Nie umie zrobić plan projektu |
3,0 | Umie ustalic cel projektu oraz przygotowaćstrukturę zadań | |
3,5 | Umie ustalic cel projektu, przygotować struikturę zadań, relację pomiędzy nimi i wyznaczyć terminy realizacji zadań | |
4,0 | Umie ustalic cel projektu, przygotować struikturę zadań, relacji pomiędzy nimi, wyznaczyć terminy realizacji zadań oraz punkty kontrolne, umie stworzyć strukturę organizacyjną projektu, kontrolować projekt korzystając z punktów kontrolnych w wykresie Gantta | |
4,5 | Umie ustalic cel projektu, przygotować struikturę zadań, relacji pomiędzy nimi, wyznaczyć terminy ich realizacji zadań i punkty kontrolne, umie przydzielić zasoby i stworzyć macierz odpowiedzialności oraz kontrolować projekt korzystając z punktów kontrolnych w wykresie Gantta i parametrów wykresu sieciowego | |
5,0 | Umie ustalic cel projektu, przygotować struikturę zadań, relacji pomiędzy nimi, wyznaczyć terminy realizacji zadań i punkty kontrolne, umie przydzielić zasoby i stworzyć macierz odpowiedzialności, opracować budżet oraz kontrolować projekt korzystając z punktów kontrolnych w wykresie Gantta, parametrów wykresu sieciowego oraz danych o kosztach planowanych i faktycznych | |
ZIP_1A_O3/09_U03 Umie zarządzać jakością produktu w projekcie internetowym przez dobór właściwego cyklu życia i standardów | 2,0 | Nie umie zarządzać jakością produktu w projekcie internetowym przez dobór właściwego cyklu życia i standardów |
3,0 | Umie dobrać cykl życia produktu, ale nie umie jego analizować w procesie zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym | |
3,5 | Umie dobrać cykl życia produktu, ale robi błędy przy jego analizowaniu w procesie zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym | |
4,0 | Umie dobrać cykl życia produktu i analizować go w procesie zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym oraz umie wyszukiwać standardy | |
4,5 | Umie dobrać cykl życia produktu i analizować go w procesie zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym oraz umie dobrać standardy | |
5,0 | Umie dobrać cykl życia produktu i analizować go w procesie zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym oraz umie dobrać standardy i posługiwać się tymi standardami | |
ZIP_1A_O3/09_U04 Umie pracować indywidualnie i w zespole | 2,0 | Nie prezentuje umiejętności pracy indywidualnie i w zespole |
3,0 | Umie pracować w zespole, ale jest nieaktywny i przezentuje słabe umiejętności wykonanja pracy indywidualnie | |
3,5 | Umie pracować w zespole, ale jest słabo aktywny i przezentuje słabe umiejętności wykonanja pracy indywidualnie | |
4,0 | Umie pracować w zespole i przezentuje dobre umiejętności wykonanja pracy indywidualnie | |
4,5 | Umie pracować w zespole i przezentuje bardzo dobre umiejętności wykonanja pracy indywidualnie | |
5,0 | Umie pracować w zespol, prezentuje zdolności liderskie oraz bardzo dobre umiejętności wykonanja pracy indywidualnie |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_O3/09_K01 aktywna postawa w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki | 2,0 | nie prezentuje aktywnej postawy i kreatywności w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego , nie postępuje zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki |
3,0 | prezentuje słabą postawę i brak kreatywność w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego , nie jest otwarty na postepowane zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki | |
3,5 | prezentuje słabą postawę i kreatywność w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego , jest świadomy o niezbędności postępowania zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki | |
4,0 | prezentuje dobrą postawę i kreatywność w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego , jest świadomy o niezbędności postępowania zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki | |
4,5 | prezentuje bardzo dobrą postawę i kreatywność w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego, jest zorientowany na postępowanie zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki | |
5,0 | prezentuje bardzo dobrą postawę i kreatywność w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego, jest zdolny do postępowania zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki |
Literatura podstawowa
- PMI, Project Management Body of Knowledge (PMBoK), Drexel Hill, USA, 2008
- Pfleeger Sh.L., Atlee J.M., Software Engineering, Pearson. Prentice Hall, USA, 2011
- Szyjewski Z., Metodyki zarządzania projektami informatycznymi, Placet, Warszawa, 2004
Literatura dodatkowa
- Kiesielnicki J., Sroka H., Systemy informacyjne biznesu, Placet, Warszawa, 2005