Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie procesami:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie procesami
Specjalność inżynieria jakości i zarządzanie
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Sobczak <Tomasz.Sobczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 30 1,90,50zaliczenie
projektyP6 15 1,10,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu nauki o przedsiębiorstwie
W-2Wiedza z zakresu podstaw zarządzania
W-3Wiedza z zakresu planowania operatywnego i sterowania produkcją
W-4Wiedza z zakresu procesów i technik produkcyjnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
C-2Zapoznanie studentów z zasadami planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Omówienie zasad przygotowania projektu nt. wdrożenia zarządzania procesami4
T-P-2Analiza przypadków4
T-P-3Ocena prezentacji projektów4
T-P-4Ocena sprawozdań z realiowanego projektu3
15
wykłady
T-W-1Procesy w przedsiębiorstwie4
T-W-2System zarządzania procesami w przedsiębiorstwie i jego skuteczność4
T-W-3Identyfikacja procesów w przedsiębiorstwie4
T-W-4Wyniki i miary procesów - pomiar4
T-W-5Właściciele procesów2
T-W-6Przedsiębiorstwo zorientowane procesowo2
T-W-7Audyt i controlling procesów a ich doskonalenie2
T-W-8Sposoby doskonalenia procesów w przedsiębiorstwie4
T-W-9Procesy a wybrane koncepcje zarządzania4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Aktywny udział studenta w zajęciach projektowych prowadzonych przez nauczyciela5
A-P-2Zespoły studentów wspólnie z nauczycielem analizują i stawiają wnioski5
A-P-3Zespoły studentów prezentują sprawozdanie z projektu i udzielają odpowiedzi na pytania nauczyciela5
A-P-4Dwuosobowe zespoły studentów realizują projekt nt. wdrożenia zarządzania procesami w wybranej organizacji (identyfikują procesy, klasyfikują procesy, analizują powiązania miedzy procesami, ustalają właścicieli, opracowują zasady pomiaru procesów, proponują działania doskonalące procesy w badanej organizacji)18
33
wykłady
A-W-1Student aktywnie uczestniczy w wykładach30
A-W-2Przygotowanie studenta do zaliczenia wykładów30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2prezentacja
M-3metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Obserwacja osiągnięć studenta, identyfikacja ewentualnych braków w wiedzy i umiejętnościach podczas zajęć projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy, umiejętności i kompetencji podczas obrony projektu. Nauczyciel podczas prezentacji projektu zadaje pytania sprawdzające.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_D2/11_W01
Student definuje i rozpoznaje procesy w przedsiębiorstwie. Rozróżnia i klasyfikuje procesy na procesy główne, pomocnicze i wspomagające.
ZIP_1A_W17, ZIP_1A_W15T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07, T1A_W09, T1A_W11InzA_W02, InzA_W04C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZIP_1A_D2/11_W02
Student potrafi formułować miary i wyniki dla poszczególnych procesów, a także wskazywać właścicieli procesów
ZIP_1A_W17, ZIP_1A_W15T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07, T1A_W09, T1A_W11InzA_W02, InzA_W04C-1, C-2T-W-3, T-W-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZIP_1A_D2/11_W03
Student objaśnia cechy przedsiębiorstwa zorientowanego procesowo
ZIP_1A_W17T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07, T1A_W09, T1A_W11InzA_W02, InzA_W04C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-W-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZIP_1A_D2/11_W04
Student charakteryzuje, dobiera i proponuje kierunki doskonalenia procesów w przedsiębiorstwie
ZIP_1A_W17, ZIP_1A_W15T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07, T1A_W09, T1A_W11InzA_W02, InzA_W04C-1, C-2T-W-8, T-W-9, T-W-7M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZIP_1A_D2/11_W05
Student wyjaśnia związek kocepcji procesowej z wybranymi koncepcjami zarządzania
ZIP_1A_W17, ZIP_1A_W15T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07, T1A_W09, T1A_W11InzA_W02, InzA_W04C-1, C-2T-W-9M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_D2/11_U01
Student analizuje działalność gospodarczą w kierunku wykorzystania wiedzy z zakresu zarządzania procesami.
ZIP_1A_U26, ZIP_1A_U18, ZIP_1A_U19T1A_U08, T1A_U12, T1A_U14InzA_U01, InzA_U04, InzA_U06C-1, C-2T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-W-2, T-W-6, T-P-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZIP_1A_D2/11_U02
Student opracowuje mapę procesów. Łaczy procesy na bazie ich powiązań metariałowych, finansowych i technologicznych.
ZIP_1A_U28, ZIP_1A_U17, ZIP_1A_U18, ZIP_1A_U19T1A_U03, T1A_U08, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-2T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-W-2, T-W-6, T-W-3, T-W-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZIP_1A_D2/11_U03
Student dobiera właścicieli procesów
ZIP_1A_U17T1A_U13, T1A_U15InzA_U05, InzA_U07C-1, C-2T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZIP_1A_D2/11_U04
Student sporządza strategiczną kartę wyników. Wybiera i projektuje miary i wyniki dla procesów. Dobiera techniki kontroli w tym zakresie.
ZIP_1A_U26, ZIP_1A_U25T1A_U01, T1A_U04, T1A_U12InzA_U04C-1, C-2T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-W-6, T-W-4, T-W-7M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZIP_1A_D2/11_U05
Student opracowuje kierunki doskonalenia przedsiębiorstwa zorientowanego procesowo.
ZIP_1A_U17T1A_U13, T1A_U15InzA_U05, InzA_U07C-1, C-2T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-W-8, T-W-9M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_D2/11_K01
Student dostrzega potrzebę wdrażania zarządzania procesami w działalności gospodarczej.
ZIP_1A_K06T1A_K02InzA_K01C-1, C-2T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-W-8, T-W-9M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZIP_1A_D2/11_K02
Student zorientowany jest na postrzeganie przedsiębiorstwa w kontekście koncepcji procesowej
ZIP_1A_K06T1A_K02InzA_K01

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_D2/11_W01
Student definuje i rozpoznaje procesy w przedsiębiorstwie. Rozróżnia i klasyfikuje procesy na procesy główne, pomocnicze i wspomagające.
2,0Student nie definuje i nie rozpoznaje procesów w przedsiębiorstwie. Nie rozróżnia i nie klasyfikuje procesów na procesy główne, pomocnicze i wspomagające.
3,0Student definuje i rozpoznaje procesy w przedsiębiorstwie. Rozróżnia i klasyfikuje procesy na procesy główne, pomocnicze i wspomagające.
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_D2/11_W02
Student potrafi formułować miary i wyniki dla poszczególnych procesów, a także wskazywać właścicieli procesów
2,0Student nie potrafi formułować miar i wyników dla poszczególnych procesów, a także nie wskazuje właścicieli procesów
3,0Student potrafi formułować miary i wyniki dla poszczególnych procesów, a także wskazuje właścicieli procesów
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_D2/11_W03
Student objaśnia cechy przedsiębiorstwa zorientowanego procesowo
2,0Student nie objaśnia cech przedsiębiorstwa zorientowanego procesowo
3,0Student objaśnia cechy przedsiębiorstwa zorientowanego procesowo
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_D2/11_W04
Student charakteryzuje, dobiera i proponuje kierunki doskonalenia procesów w przedsiębiorstwie
2,0Student nie charakteryzuje, nie dobiera i nie proponuje kierunków doskonalenia procesów w przedsiębiorstwie
3,0Student charakteryzuje, dobiera i proponuje kierunki doskonalenia procesów w przedsiębiorstwie
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_D2/11_W05
Student wyjaśnia związek kocepcji procesowej z wybranymi koncepcjami zarządzania
2,0Student nie wyjaśnia związku kocepcji procesowej z wybranymi koncepcjami zarządzania
3,0Student wyjaśnia związek kocepcji procesowej z wybranymi koncepcjami zarządzania
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_D2/11_U01
Student analizuje działalność gospodarczą w kierunku wykorzystania wiedzy z zakresu zarządzania procesami.
2,0Student nie analizuje działalności gospodarczej w kierunku wykorzystania wiedzy z zakresu zarządzania procesami.
3,0Student analizuje działalność gospodarczą w kierunku wykorzystania wiedzy z zakresu zarządzania procesami.
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_D2/11_U02
Student opracowuje mapę procesów. Łaczy procesy na bazie ich powiązań metariałowych, finansowych i technologicznych.
2,0Student nie potrafi opracować poprawnej mapy procesów. Błędnie łaczy procesy na bazie ich powiązań metariałowych, finansowych i technologicznych.
3,0Student opracowuje poprawną mapę procesów. Łaczy poprawnie procesy na bazie ich powiązań metariałowych, finansowych i technologicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_D2/11_U03
Student dobiera właścicieli procesów
2,0Student żle dobiera właścicieli procesów
3,0Student poprawnie dobiera właścicieli procesów
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_D2/11_U04
Student sporządza strategiczną kartę wyników. Wybiera i projektuje miary i wyniki dla procesów. Dobiera techniki kontroli w tym zakresie.
2,0Student nie potrafi sporządzić poprawnej strategicznej karty wyników. Żle wybiera i projektuje miary i wyniki dla procesów. Nie potrafi lub źle dobierze technikę kontroli w tym zakresie.
3,0Student sporządza poprawną strategiczną kartę wyników. Wybiera i projektuje poprawne miary i wyniki dla procesów. Dobiera właściwe techniki kontroli w tym zakresie.
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_D2/11_U05
Student opracowuje kierunki doskonalenia przedsiębiorstwa zorientowanego procesowo.
2,0Student nie potrafi zidentyfikować i określać kierunkiów doskonalenia przedsiębiorstwa zorientowanego procesowo.
3,0Student opracowuje kierunki doskonalenia przedsiębiorstwa zorientowanego procesowo.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_D2/11_K01
Student dostrzega potrzebę wdrażania zarządzania procesami w działalności gospodarczej.
2,0Student nie wykazuje zachowań świadczących o tym, że dostrzega potrzebę wdrażania zarządzania procesami w działalności gospodarczej.
3,0Student wykazuje zachowania świadczące o tym, że dostrzega potrzebę wdrażania zarządzania procesami w działalności gospodarczej.
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_D2/11_K02
Student zorientowany jest na postrzeganie przedsiębiorstwa w kontekście koncepcji procesowej
2,0Student nie wykazuje cech świadczących o tym, że postrzega przedsiębiorstwo w kontekście koncepcji procesowej
3,0Student wykazuje cechy świadczące o tym, że postrzega przedsiębiorsto w kontekście koncepcji procesowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Skrzypek Elżbieta, Hofman Mariusz, Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie, Wolters Kluwer, Warszawa, 2010, I
  2. Skrzypek Elżbieta, Hofman Mariusz, Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie, Wolters Kluwer, Warszawa, 2010, I

Literatura dodatkowa

  1. Piotr Grajewski, Procesowe zarządzanie organizacją, PWE, Warszawa, 2012, I

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Omówienie zasad przygotowania projektu nt. wdrożenia zarządzania procesami4
T-P-2Analiza przypadków4
T-P-3Ocena prezentacji projektów4
T-P-4Ocena sprawozdań z realiowanego projektu3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Procesy w przedsiębiorstwie4
T-W-2System zarządzania procesami w przedsiębiorstwie i jego skuteczność4
T-W-3Identyfikacja procesów w przedsiębiorstwie4
T-W-4Wyniki i miary procesów - pomiar4
T-W-5Właściciele procesów2
T-W-6Przedsiębiorstwo zorientowane procesowo2
T-W-7Audyt i controlling procesów a ich doskonalenie2
T-W-8Sposoby doskonalenia procesów w przedsiębiorstwie4
T-W-9Procesy a wybrane koncepcje zarządzania4
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Aktywny udział studenta w zajęciach projektowych prowadzonych przez nauczyciela5
A-P-2Zespoły studentów wspólnie z nauczycielem analizują i stawiają wnioski5
A-P-3Zespoły studentów prezentują sprawozdanie z projektu i udzielają odpowiedzi na pytania nauczyciela5
A-P-4Dwuosobowe zespoły studentów realizują projekt nt. wdrożenia zarządzania procesami w wybranej organizacji (identyfikują procesy, klasyfikują procesy, analizują powiązania miedzy procesami, ustalają właścicieli, opracowują zasady pomiaru procesów, proponują działania doskonalące procesy w badanej organizacji)18
33
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Student aktywnie uczestniczy w wykładach30
A-W-2Przygotowanie studenta do zaliczenia wykładów30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_D2/11_W01Student definuje i rozpoznaje procesy w przedsiębiorstwie. Rozróżnia i klasyfikuje procesy na procesy główne, pomocnicze i wspomagające.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W17ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
ZIP_1A_W15ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
C-2Zapoznanie studentów z zasadami planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
Treści programoweT-W-1Procesy w przedsiębiorstwie
T-W-2System zarządzania procesami w przedsiębiorstwie i jego skuteczność
T-W-3Identyfikacja procesów w przedsiębiorstwie
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja
M-3metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obserwacja osiągnięć studenta, identyfikacja ewentualnych braków w wiedzy i umiejętnościach podczas zajęć projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy, umiejętności i kompetencji podczas obrony projektu. Nauczyciel podczas prezentacji projektu zadaje pytania sprawdzające.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie definuje i nie rozpoznaje procesów w przedsiębiorstwie. Nie rozróżnia i nie klasyfikuje procesów na procesy główne, pomocnicze i wspomagające.
3,0Student definuje i rozpoznaje procesy w przedsiębiorstwie. Rozróżnia i klasyfikuje procesy na procesy główne, pomocnicze i wspomagające.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_D2/11_W02Student potrafi formułować miary i wyniki dla poszczególnych procesów, a także wskazywać właścicieli procesów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W17ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
ZIP_1A_W15ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
C-2Zapoznanie studentów z zasadami planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
Treści programoweT-W-3Identyfikacja procesów w przedsiębiorstwie
T-W-4Wyniki i miary procesów - pomiar
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja
M-3metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obserwacja osiągnięć studenta, identyfikacja ewentualnych braków w wiedzy i umiejętnościach podczas zajęć projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy, umiejętności i kompetencji podczas obrony projektu. Nauczyciel podczas prezentacji projektu zadaje pytania sprawdzające.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi formułować miar i wyników dla poszczególnych procesów, a także nie wskazuje właścicieli procesów
3,0Student potrafi formułować miary i wyniki dla poszczególnych procesów, a także wskazuje właścicieli procesów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_D2/11_W03Student objaśnia cechy przedsiębiorstwa zorientowanego procesowo
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W17ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
C-2Zapoznanie studentów z zasadami planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
Treści programoweT-W-1Procesy w przedsiębiorstwie
T-W-2System zarządzania procesami w przedsiębiorstwie i jego skuteczność
T-W-6Przedsiębiorstwo zorientowane procesowo
T-W-3Identyfikacja procesów w przedsiębiorstwie
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja
M-3metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obserwacja osiągnięć studenta, identyfikacja ewentualnych braków w wiedzy i umiejętnościach podczas zajęć projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy, umiejętności i kompetencji podczas obrony projektu. Nauczyciel podczas prezentacji projektu zadaje pytania sprawdzające.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie objaśnia cech przedsiębiorstwa zorientowanego procesowo
3,0Student objaśnia cechy przedsiębiorstwa zorientowanego procesowo
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_D2/11_W04Student charakteryzuje, dobiera i proponuje kierunki doskonalenia procesów w przedsiębiorstwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W17ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
ZIP_1A_W15ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
C-2Zapoznanie studentów z zasadami planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
Treści programoweT-W-8Sposoby doskonalenia procesów w przedsiębiorstwie
T-W-9Procesy a wybrane koncepcje zarządzania
T-W-7Audyt i controlling procesów a ich doskonalenie
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja
M-3metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obserwacja osiągnięć studenta, identyfikacja ewentualnych braków w wiedzy i umiejętnościach podczas zajęć projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy, umiejętności i kompetencji podczas obrony projektu. Nauczyciel podczas prezentacji projektu zadaje pytania sprawdzające.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie charakteryzuje, nie dobiera i nie proponuje kierunków doskonalenia procesów w przedsiębiorstwie
3,0Student charakteryzuje, dobiera i proponuje kierunki doskonalenia procesów w przedsiębiorstwie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_D2/11_W05Student wyjaśnia związek kocepcji procesowej z wybranymi koncepcjami zarządzania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W17ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
ZIP_1A_W15ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
C-2Zapoznanie studentów z zasadami planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
Treści programoweT-W-9Procesy a wybrane koncepcje zarządzania
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja
M-3metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obserwacja osiągnięć studenta, identyfikacja ewentualnych braków w wiedzy i umiejętnościach podczas zajęć projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy, umiejętności i kompetencji podczas obrony projektu. Nauczyciel podczas prezentacji projektu zadaje pytania sprawdzające.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wyjaśnia związku kocepcji procesowej z wybranymi koncepcjami zarządzania
3,0Student wyjaśnia związek kocepcji procesowej z wybranymi koncepcjami zarządzania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_D2/11_U01Student analizuje działalność gospodarczą w kierunku wykorzystania wiedzy z zakresu zarządzania procesami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U26ma umiejętności w zakresie rozumienia podstawowych procesów ekonomicznych i zasad sterowania nimi
ZIP_1A_U18potrafi planować, przeprowadzać eksperymenty (w tym pomiary i symulacja komputerowa), interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski z eksperymentów
ZIP_1A_U19potrafi zidentyfikować i rozwiązać podstawowy problem techniczny, technologiczny lub organizacyjny związany z procesem produkcji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
C-2Zapoznanie studentów z zasadami planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
Treści programoweT-P-2Analiza przypadków
T-P-3Ocena prezentacji projektów
T-P-4Ocena sprawozdań z realiowanego projektu
T-W-2System zarządzania procesami w przedsiębiorstwie i jego skuteczność
T-W-6Przedsiębiorstwo zorientowane procesowo
T-P-1Omówienie zasad przygotowania projektu nt. wdrożenia zarządzania procesami
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja
M-3metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obserwacja osiągnięć studenta, identyfikacja ewentualnych braków w wiedzy i umiejętnościach podczas zajęć projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy, umiejętności i kompetencji podczas obrony projektu. Nauczyciel podczas prezentacji projektu zadaje pytania sprawdzające.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie analizuje działalności gospodarczej w kierunku wykorzystania wiedzy z zakresu zarządzania procesami.
3,0Student analizuje działalność gospodarczą w kierunku wykorzystania wiedzy z zakresu zarządzania procesami.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_D2/11_U02Student opracowuje mapę procesów. Łaczy procesy na bazie ich powiązań metariałowych, finansowych i technologicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U28ma umiejętności w zakresie opracowywania dokumentacji związanej z procesem produkcji
ZIP_1A_U17ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
ZIP_1A_U18potrafi planować, przeprowadzać eksperymenty (w tym pomiary i symulacja komputerowa), interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski z eksperymentów
ZIP_1A_U19potrafi zidentyfikować i rozwiązać podstawowy problem techniczny, technologiczny lub organizacyjny związany z procesem produkcji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
C-2Zapoznanie studentów z zasadami planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
Treści programoweT-P-2Analiza przypadków
T-P-3Ocena prezentacji projektów
T-P-4Ocena sprawozdań z realiowanego projektu
T-W-2System zarządzania procesami w przedsiębiorstwie i jego skuteczność
T-W-6Przedsiębiorstwo zorientowane procesowo
T-W-3Identyfikacja procesów w przedsiębiorstwie
T-W-5Właściciele procesów
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja
M-3metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obserwacja osiągnięć studenta, identyfikacja ewentualnych braków w wiedzy i umiejętnościach podczas zajęć projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy, umiejętności i kompetencji podczas obrony projektu. Nauczyciel podczas prezentacji projektu zadaje pytania sprawdzające.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi opracować poprawnej mapy procesów. Błędnie łaczy procesy na bazie ich powiązań metariałowych, finansowych i technologicznych.
3,0Student opracowuje poprawną mapę procesów. Łaczy poprawnie procesy na bazie ich powiązań metariałowych, finansowych i technologicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_D2/11_U03Student dobiera właścicieli procesów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U17ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
C-2Zapoznanie studentów z zasadami planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
Treści programoweT-P-2Analiza przypadków
T-P-3Ocena prezentacji projektów
T-P-4Ocena sprawozdań z realiowanego projektu
T-W-1Procesy w przedsiębiorstwie
T-W-2System zarządzania procesami w przedsiębiorstwie i jego skuteczność
T-W-3Identyfikacja procesów w przedsiębiorstwie
T-W-5Właściciele procesów
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja
M-3metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obserwacja osiągnięć studenta, identyfikacja ewentualnych braków w wiedzy i umiejętnościach podczas zajęć projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy, umiejętności i kompetencji podczas obrony projektu. Nauczyciel podczas prezentacji projektu zadaje pytania sprawdzające.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student żle dobiera właścicieli procesów
3,0Student poprawnie dobiera właścicieli procesów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_D2/11_U04Student sporządza strategiczną kartę wyników. Wybiera i projektuje miary i wyniki dla procesów. Dobiera techniki kontroli w tym zakresie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U26ma umiejętności w zakresie rozumienia podstawowych procesów ekonomicznych i zasad sterowania nimi
ZIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
C-2Zapoznanie studentów z zasadami planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
Treści programoweT-P-2Analiza przypadków
T-P-3Ocena prezentacji projektów
T-P-4Ocena sprawozdań z realiowanego projektu
T-W-6Przedsiębiorstwo zorientowane procesowo
T-W-4Wyniki i miary procesów - pomiar
T-W-7Audyt i controlling procesów a ich doskonalenie
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja
M-3metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obserwacja osiągnięć studenta, identyfikacja ewentualnych braków w wiedzy i umiejętnościach podczas zajęć projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy, umiejętności i kompetencji podczas obrony projektu. Nauczyciel podczas prezentacji projektu zadaje pytania sprawdzające.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi sporządzić poprawnej strategicznej karty wyników. Żle wybiera i projektuje miary i wyniki dla procesów. Nie potrafi lub źle dobierze technikę kontroli w tym zakresie.
3,0Student sporządza poprawną strategiczną kartę wyników. Wybiera i projektuje poprawne miary i wyniki dla procesów. Dobiera właściwe techniki kontroli w tym zakresie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_D2/11_U05Student opracowuje kierunki doskonalenia przedsiębiorstwa zorientowanego procesowo.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U17ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
C-2Zapoznanie studentów z zasadami planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
Treści programoweT-P-2Analiza przypadków
T-P-3Ocena prezentacji projektów
T-P-4Ocena sprawozdań z realiowanego projektu
T-W-8Sposoby doskonalenia procesów w przedsiębiorstwie
T-W-9Procesy a wybrane koncepcje zarządzania
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja
M-3metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obserwacja osiągnięć studenta, identyfikacja ewentualnych braków w wiedzy i umiejętnościach podczas zajęć projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy, umiejętności i kompetencji podczas obrony projektu. Nauczyciel podczas prezentacji projektu zadaje pytania sprawdzające.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zidentyfikować i określać kierunkiów doskonalenia przedsiębiorstwa zorientowanego procesowo.
3,0Student opracowuje kierunki doskonalenia przedsiębiorstwa zorientowanego procesowo.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_D2/11_K01Student dostrzega potrzebę wdrażania zarządzania procesami w działalności gospodarczej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_K06ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
C-2Zapoznanie studentów z zasadami planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
Treści programoweT-P-2Analiza przypadków
T-P-3Ocena prezentacji projektów
T-P-4Ocena sprawozdań z realiowanego projektu
T-W-1Procesy w przedsiębiorstwie
T-W-2System zarządzania procesami w przedsiębiorstwie i jego skuteczność
T-W-6Przedsiębiorstwo zorientowane procesowo
T-W-8Sposoby doskonalenia procesów w przedsiębiorstwie
T-W-9Procesy a wybrane koncepcje zarządzania
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja
M-3metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obserwacja osiągnięć studenta, identyfikacja ewentualnych braków w wiedzy i umiejętnościach podczas zajęć projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy, umiejętności i kompetencji podczas obrony projektu. Nauczyciel podczas prezentacji projektu zadaje pytania sprawdzające.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zachowań świadczących o tym, że dostrzega potrzebę wdrażania zarządzania procesami w działalności gospodarczej.
3,0Student wykazuje zachowania świadczące o tym, że dostrzega potrzebę wdrażania zarządzania procesami w działalności gospodarczej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_D2/11_K02Student zorientowany jest na postrzeganie przedsiębiorstwa w kontekście koncepcji procesowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_K06ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje cech świadczących o tym, że postrzega przedsiębiorstwo w kontekście koncepcji procesowej
3,0Student wykazuje cechy świadczące o tym, że postrzega przedsiębiorsto w kontekście koncepcji procesowej
3,5
4,0
4,5
5,0