Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)

Sylabus przedmiotu Zmiany i doskonalenie organizacji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zmiany i doskonalenie organizacji
Specjalność inżynieria jakości i zarządzanie
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Terelak-Tymczyna <Agnieszka.Terelak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 6

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 45 2,90,34egzamin
laboratoriaL6 15 1,00,33zaliczenie
projektyP6 30 2,10,33zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza o organizacji
W-2Wiedza z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi
W-3wiedza z zakresu zarządzania strategicznego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z rozdzajem i istotą zmian w przedsiębiorstwie
C-2Ukształtowanie umiejętności analizy organizacji i przeprowadzania w niej zmian
C-3Zapoznanie studentów z metodyką przeprowadzania zmian w przedsiębiorstwie
C-4Ukształtowanie umiejętności pracy w zespołach i odpowiedzialności za zespół
C-5Przygotowanie i prowadzenie prezentacji wyników sprawozdania z projektu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie1
T-L-2studia przypadków dla przedsiębiorstw takich jak: Ford, L'oreal, Honda itp.14
15
projekty
T-P-1Przedstawienie zakresu i formy projektu2
T-P-2Konsultacje dotyczące przygotowanie sprawozdania z projektu przedstawiającego analizę wybranego przedsiębiorstwa pod kątem zmian i doskonalenia oraz propozycję zmian i metod doskonalenia dla wybranego przedsiębiorstwa. Projekt jest realizowany w parach.24
T-P-3Prezentacja projektu4
30
wykłady
T-W-1Charakterystyka organizacji a proces zmian ( koniecznośc zmian, motywy zmian)3
T-W-2Rodzaje zmian3
T-W-3Metodyka przeprowadzania zmian3
T-W-4Określanie wizji zmian3
T-W-5Pobudzanie do zmian3
T-W-6Przyspieszanie procesu zmian3
T-W-7Pilotowanie zmian4
T-W-8Ralizowanie zmian4
T-W-9Aspekty emocjonalne procesu zmian3
T-W-10Kształtowanie nowych kompetencji pracowników – aktorów zmian4
T-W-11Komunikacja w procesie zmian.3
T-W-12Opór wobec zmian i jego pokonywanie3
T-W-13Metody doskonalenia organizacji6
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach audytoryjnych15
A-L-2Przygotowanie do zajęć audytoryjnych7
A-L-3Rozwiązanie zadania problemowego na zaliczenie przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych materiałów6
A-L-4Udział w konsultacjach2
30
projekty
A-P-1Przedstawienie zakresu i formy projektu2
A-P-2Konsultacje w ramach zajęć projektowych26
A-P-3Realizacja projektu30
A-P-4Prezentacja projektu4
62
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach45
A-W-2Przygotowanie się do egzaminu41
A-W-3Udział w egzaminie2
88

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady: metody podające w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
M-2Ćwiczenia: metody aktywizujące w postaci studiów przypadku wybranych przedsiębiorstw oraz metody praktyczne w postaci ćwiczeń przedmiotowych
M-3Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dane z przedsiębiorstw

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych osiągnięć studenta w trakcie trwania zajęć praktycznych w postaci ćwiczeń przedmiotowych
S-2Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów przygotowania sprawozdania z przygotowywanego przez studenta projektu.
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny lub ustny (zestaw obejmujący 5 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest oceną średnia z uzyskanych ocen za każde pytanie) obejmujące zakres tematyczny wykładów i sprawdzający uzyskane efekty kształcenia.
S-4Ocena podsumowująca: Prezentacja sprawozdania z projektu przed grupą
S-5Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć ćwiczeniowych w formie pracy pisemnej obejmującej rozwiązanie zadania problemowego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O6/01_W01
Student potrafi zdefiniować rodzaje zmian, scharakteryzować elementy procesu zmian i metodykę przeprowadzania zmian w organizacji
ZIP_1A_W17T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07, T1A_W09, T1A_W11InzA_W02, InzA_W04C-1, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13M-1S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O6/01_U01
ma umiejętność analizowania organizacji w kontekście potrzeby wprowadzania zmian
ZIP_1A_U25, ZIP_1A_U16T1A_U01, T1A_U04, T1A_U13InzA_U05C-2T-P-1, T-L-1, T-L-2M-2, M-3S-2, S-4, S-5
ZIP_1A_O6/01_U02
ma umiejetność pracy w zespołach i indywidualnego rozwiązywania zadań problemowych
ZIP_1A_U12T1A_U02C-4T-P-1, T-L-2M-2, M-3S-2, S-4
ZIP_1A_O6/01_U03
ma umiejętność oceny potrzeb kształcenia i samokształecenia się pracowników w kontekście wprowadzanych zmian w przedsiębiorstwie,
ZIP_1A_U27T1A_U02C-2T-W-10M-1, M-2S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O6/01_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania pracowników w kontekście zmian i doskonalenia organizacji
ZIP_1A_K01T1A_K01C-2T-W-10, T-L-2M-1, M-2S-1, S-5
ZIP_1A_O6/01_K02
ma kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowany projekt
ZIP_1A_K03T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05C-4T-P-1M-3S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O6/01_W01
Student potrafi zdefiniować rodzaje zmian, scharakteryzować elementy procesu zmian i metodykę przeprowadzania zmian w organizacji
2,0
3,0Student opanował podstawowa wiedzę z zakresu zmian w organizacji, rodzajów zmian, elementów procesu zmian i metodyki przeprowadzania zmian w organizacji, metod doskonalenia organizacji oraz sposobów pokonywania oporu wobec zmian w sposób ogólny. Nie wykazjue umiejętności analizowania i wykorzystania zdobytej wiedzy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O6/01_U01
ma umiejętność analizowania organizacji w kontekście potrzeby wprowadzania zmian
2,0
3,0Student wykazuje podstawowe umiejętności analizowania wybranego rodzaju organizacji w kontekście potrzeby wprowadzania zmian
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_O6/01_U02
ma umiejetność pracy w zespołach i indywidualnego rozwiązywania zadań problemowych
2,0
3,0Student wykazuje podstawowe umiejętności pracy w zespołach lub indywidualnego rozwiązywania zadań problemowych
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_O6/01_U03
ma umiejętność oceny potrzeb kształcenia i samokształecenia się pracowników w kontekście wprowadzanych zmian w przedsiębiorstwie,
2,0
3,0Student wykazuje podstawowe umiejętności oceny potrzeb kształcenia i samoksztąłcenia sie pracowników w kontekście wprowadzanych zmian w przedsiębiorstwie, Potrafi wykorzystać tylko podtawowe metody oceny potrzeb kształcenia pracowników.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O6/01_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania pracowników w kontekście zmian i doskonalenia organizacji
2,0
3,0Student potrafi dostrzec potrzebę dokształcania pracowników w kontekście zmian i doskonalenia organizacji.
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_O6/01_K02
ma kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowany projekt
2,0
3,0Student wykazuje kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowany projekt
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. L. Clarke, Zarządzanie zmianą, Gebethner i Ska, Warszawa, 1997
  2. G. Benoit, G.Meston, Kierowanie zmianami w przedsiębiorstwie. Jak osiągnąć sukces?, Wyd. Poltext, Warszawa, 1997
  3. M. Bratnicki, Zarządzanie zmianami w przedsiębiorstwie, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice, 1998
  4. J. Majchrzak, Zarządzanie zmianami w przedsiębiorstwie, Wyd. UE w Poznaniu, Poznań, 2002
  5. J. Penc, Decyzje i zmiany w organizacji, Wyd. Difin, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. B. Cruard, F. Meston, Kierowanie zmianami w przedsiębiorstwie, Poltext, Warszawa, 1997
  2. D.K. Car, K.J. Hard, W. Trahant, Zarządzanie procesem zmian, PWN, Warszawa, 1966

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie1
T-L-2studia przypadków dla przedsiębiorstw takich jak: Ford, L'oreal, Honda itp.14
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Przedstawienie zakresu i formy projektu2
T-P-2Konsultacje dotyczące przygotowanie sprawozdania z projektu przedstawiającego analizę wybranego przedsiębiorstwa pod kątem zmian i doskonalenia oraz propozycję zmian i metod doskonalenia dla wybranego przedsiębiorstwa. Projekt jest realizowany w parach.24
T-P-3Prezentacja projektu4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Charakterystyka organizacji a proces zmian ( koniecznośc zmian, motywy zmian)3
T-W-2Rodzaje zmian3
T-W-3Metodyka przeprowadzania zmian3
T-W-4Określanie wizji zmian3
T-W-5Pobudzanie do zmian3
T-W-6Przyspieszanie procesu zmian3
T-W-7Pilotowanie zmian4
T-W-8Ralizowanie zmian4
T-W-9Aspekty emocjonalne procesu zmian3
T-W-10Kształtowanie nowych kompetencji pracowników – aktorów zmian4
T-W-11Komunikacja w procesie zmian.3
T-W-12Opór wobec zmian i jego pokonywanie3
T-W-13Metody doskonalenia organizacji6
45

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach audytoryjnych15
A-L-2Przygotowanie do zajęć audytoryjnych7
A-L-3Rozwiązanie zadania problemowego na zaliczenie przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych materiałów6
A-L-4Udział w konsultacjach2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Przedstawienie zakresu i formy projektu2
A-P-2Konsultacje w ramach zajęć projektowych26
A-P-3Realizacja projektu30
A-P-4Prezentacja projektu4
62
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach45
A-W-2Przygotowanie się do egzaminu41
A-W-3Udział w egzaminie2
88
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O6/01_W01Student potrafi zdefiniować rodzaje zmian, scharakteryzować elementy procesu zmian i metodykę przeprowadzania zmian w organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W17ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z rozdzajem i istotą zmian w przedsiębiorstwie
C-3Zapoznanie studentów z metodyką przeprowadzania zmian w przedsiębiorstwie
Treści programoweT-W-1Charakterystyka organizacji a proces zmian ( koniecznośc zmian, motywy zmian)
T-W-2Rodzaje zmian
T-W-3Metodyka przeprowadzania zmian
T-W-4Określanie wizji zmian
T-W-5Pobudzanie do zmian
T-W-6Przyspieszanie procesu zmian
T-W-7Pilotowanie zmian
T-W-8Ralizowanie zmian
T-W-9Aspekty emocjonalne procesu zmian
T-W-10Kształtowanie nowych kompetencji pracowników – aktorów zmian
T-W-11Komunikacja w procesie zmian.
T-W-12Opór wobec zmian i jego pokonywanie
T-W-13Metody doskonalenia organizacji
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metody podające w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny lub ustny (zestaw obejmujący 5 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest oceną średnia z uzyskanych ocen za każde pytanie) obejmujące zakres tematyczny wykładów i sprawdzający uzyskane efekty kształcenia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował podstawowa wiedzę z zakresu zmian w organizacji, rodzajów zmian, elementów procesu zmian i metodyki przeprowadzania zmian w organizacji, metod doskonalenia organizacji oraz sposobów pokonywania oporu wobec zmian w sposób ogólny. Nie wykazjue umiejętności analizowania i wykorzystania zdobytej wiedzy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O6/01_U01ma umiejętność analizowania organizacji w kontekście potrzeby wprowadzania zmian
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
ZIP_1A_U16ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z róźnych źródeł, itegrować je, interpretować, wyciągać wnioski a także formułować i uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności analizy organizacji i przeprowadzania w niej zmian
Treści programoweT-P-1Przedstawienie zakresu i formy projektu
T-L-1Wprowadzenie
T-L-2studia przypadków dla przedsiębiorstw takich jak: Ford, L'oreal, Honda itp.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia: metody aktywizujące w postaci studiów przypadku wybranych przedsiębiorstw oraz metody praktyczne w postaci ćwiczeń przedmiotowych
M-3Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dane z przedsiębiorstw
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów przygotowania sprawozdania z przygotowywanego przez studenta projektu.
S-4Ocena podsumowująca: Prezentacja sprawozdania z projektu przed grupą
S-5Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć ćwiczeniowych w formie pracy pisemnej obejmującej rozwiązanie zadania problemowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje podstawowe umiejętności analizowania wybranego rodzaju organizacji w kontekście potrzeby wprowadzania zmian
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O6/01_U02ma umiejetność pracy w zespołach i indywidualnego rozwiązywania zadań problemowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U12ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności pracy w zespołach i odpowiedzialności za zespół
Treści programoweT-P-1Przedstawienie zakresu i formy projektu
T-L-2studia przypadków dla przedsiębiorstw takich jak: Ford, L'oreal, Honda itp.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia: metody aktywizujące w postaci studiów przypadku wybranych przedsiębiorstw oraz metody praktyczne w postaci ćwiczeń przedmiotowych
M-3Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dane z przedsiębiorstw
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów przygotowania sprawozdania z przygotowywanego przez studenta projektu.
S-4Ocena podsumowująca: Prezentacja sprawozdania z projektu przed grupą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje podstawowe umiejętności pracy w zespołach lub indywidualnego rozwiązywania zadań problemowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O6/01_U03ma umiejętność oceny potrzeb kształcenia i samokształecenia się pracowników w kontekście wprowadzanych zmian w przedsiębiorstwie,
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U27ma umiejętności w zakresie zarządzania personelem oraz koordynowania pracami zespołów pracowniczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności analizy organizacji i przeprowadzania w niej zmian
Treści programoweT-W-10Kształtowanie nowych kompetencji pracowników – aktorów zmian
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metody podające w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
M-2Ćwiczenia: metody aktywizujące w postaci studiów przypadku wybranych przedsiębiorstw oraz metody praktyczne w postaci ćwiczeń przedmiotowych
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny lub ustny (zestaw obejmujący 5 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest oceną średnia z uzyskanych ocen za każde pytanie) obejmujące zakres tematyczny wykładów i sprawdzający uzyskane efekty kształcenia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje podstawowe umiejętności oceny potrzeb kształcenia i samoksztąłcenia sie pracowników w kontekście wprowadzanych zmian w przedsiębiorstwie, Potrafi wykorzystać tylko podtawowe metody oceny potrzeb kształcenia pracowników.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O6/01_K01ma świadomość potrzeby dokształcania pracowników w kontekście zmian i doskonalenia organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania ze szczególnym uwzględnieniem samokształcenia się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności analizy organizacji i przeprowadzania w niej zmian
Treści programoweT-W-10Kształtowanie nowych kompetencji pracowników – aktorów zmian
T-L-2studia przypadków dla przedsiębiorstw takich jak: Ford, L'oreal, Honda itp.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metody podające w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
M-2Ćwiczenia: metody aktywizujące w postaci studiów przypadku wybranych przedsiębiorstw oraz metody praktyczne w postaci ćwiczeń przedmiotowych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych osiągnięć studenta w trakcie trwania zajęć praktycznych w postaci ćwiczeń przedmiotowych
S-5Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć ćwiczeniowych w formie pracy pisemnej obejmującej rozwiązanie zadania problemowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi dostrzec potrzebę dokształcania pracowników w kontekście zmian i doskonalenia organizacji.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O6/01_K02ma kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowany projekt
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_K03ma kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności pracy w zespołach i odpowiedzialności za zespół
Treści programoweT-P-1Przedstawienie zakresu i formy projektu
Metody nauczaniaM-3Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dane z przedsiębiorstw
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Prezentacja sprawozdania z projektu przed grupą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowany projekt
3,5
4,0
4,5
5,0