Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIP_1A_D1/02_U01 | Student potrafi w sposób świadomy dobierać rozwiązania sprzętowe i systemowe do wymagań poszczególnych środowisk pracy systemu informacyjnego |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIP_1A_U24 | ma umiejętności w zakresie projektowania inżynierskiego obiektów i procesów technicznych z zastosowaniem wspomagania komputerowego |
---|
ZIP_1A_U29 | ma umiejętności w zakresie doboru prostych systemów usprawniania i automatyzacji procesów produkcji |
ZIP_1A_U25 | ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy |
ZIP_1A_U17 | ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy |
ZIP_1A_U19 | potrafi zidentyfikować i rozwiązać podstawowy problem techniczny, technologiczny lub organizacyjny związany z procesem produkcji |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
---|
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zrozumienie problemów związanych z projektowaniem Systemów Informacyjnych. |
---|
Treści programowe | T-P-2 | Opracowanie modelu referencyjnego w sposób intuicyjny. Opisać elementy modelu: stanowiska pracy i wykonane na nich funkcje, źródła informacji wejściowych, kierunek przekazu informacji przygotowanych, sposób przekazywania informacji |
---|
T-P-3 | Opracowanie modelu referencyjnego za pomocą jako diagramu przypadków zdarzeń ( UML ). Opracowanie modelu referencyjnego jako schematu funkcyjnego ( ARIS). |
T-P-4 | Opracowanie modelu infologicznego w postaci sieci obiektów informacyjnych uporządkowanych hierarchiczne w zależności od treści i momentów pojawienia informacji |
T-W-5 | Analiza dwukierunkowego łańcucha " dane- informacja - wiedza" |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena za projekt laboratoryjny |
---|
S-3 | Ocena formująca: Ocena za projekt wykonany w ramach ćwiczeń |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi dobierać notacji UML do analizowanego problemu |
3,0 | Student potrafi dobrać notacji UML do analizowanego problemu |
3,5 | Student potrafi dobrać notacji UML do analizowanego problemu. Student potrafi opracować model referencyjny w sposób intuicyjny. Potrafi opisać elementy modelu: stanowiska pracy i wykonane na nich funkcje, źródła informacji wejściowych, kierunek przekazu informacji przygotowanych, sposób przekazywania informacji |
4,0 | Student potrafi dobrać notacji UML do analizowanego problemu. Student potrafi opracować model referencyjny w sposób systemowy. Potrafi opisać elementy modelu: stanowiska pracy i wykonane na nich funkcje, źródła informacji wejściowych, kierunek przekazu informacji przygotowanych, sposób przekazywania informacji |
4,5 | Student potrafi dobrać notacji UML do analizowanego problemu. Student potrafi opracować model referencyjny w sposób systemowy. Student potrafi opracować model infologiczny w postaci sieci obiektów informacyjnych uporządkowanych hierarchiczne w zależności od treści i momentów pojawienia informacji. |
5,0 | Student potrafi dobrać notacji UML do analizowanego problemu. Student potrafi opracować model referencyjny w sposób systemowy. Student potrafi przetważać model infologiczny do postaci modelu "związków - encji". |