Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)
specjalność: inżynieria jakości i zarządzanie

Sylabus przedmiotu Technologie handlu i marketingu elektronicznego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologie handlu i marketingu elektronicznego
Specjalność e- technologie w produkcji i zarządzaniu
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 30 1,40,50egzamin
laboratoriaL6 15 0,60,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw języka HTML i podstaw baz danych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z wybranymi platformami handlu elektronicznego.
C-2Zapoznanie studentów z wybranymi systemami marketingu elektronicznego.
C-3Zapoznanie studentów z nowymi trendami rozwojowymi z zakresu handlu i marketingu elektronicznego.
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania oraz eksploatacji systemów handlu i marketingu elektronicznego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Dobór modelu biznesowego. Rynek pierwotny i wtórny domen internetowych. Analiza porównawcza wybranych systemów handlu elektronicznego.3
T-L-2Instalacja i konfiguracja wybranego systemu handlu elektronicznego. Dostosowanie systemu do wymagań wybranej branży. Wykorzystanie algorytmów rekomendujących.4
T-L-3Instalacja i konfiguracja wybranego systemu CMS. Dostosowanie systemu do wymagań funkcjonalnych wybranej firmy.2
T-L-4Zapoznanie z platformami reklamy kontekstowej. Instalacja i konfiguracja wybranego systemu zarządzania kampaniami reklamowymi. Konfiguracja przykładowych kampanii. reklamowych.2
T-L-5Optymalizacja witryn internetowych i analiza statystyczna wyników. Zapoznanie z wybranymi narzędziami.2
T-L-6Integracja wybranych systemów płatności elektronicznych.2
15
wykłady
T-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych. Modele biznesowe. Rynek domen internetowych.2
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C2
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B2
T-W-4Portale korporacyjne i systemy CMS2
T-W-5Technologie i kanały dystrybucji produktów w systemach internetowych. Platformy aukcyjne. Pasaże handlowe. Systemy porównawcze.2
T-W-6Wykorzystanie systemów rekomendujących w handlu elektronicznym. Algorytmy i metody.2
T-W-7Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.2
T-W-8Modele komunikacji i pomiary audiencji w marketingu elektronicznym.2
T-W-9Technologie serwerów reklam i zarządzanie przebiegiem kampanii reklamowych2
T-W-10Pozycjonowanie i reklama w wyszukiwarkach internetowych2
T-W-11Zastosowania platform społecznościowych w sektorze komercyjnym. Analizy struktur i dynamiki rozwoju sieci społecznych2
T-W-12Alternatywne formy promocji i marketingu w Internecie. Programy partnerskie. Marketing wirusowy. Wirtualne światy i systemy MMO.2
T-W-13Technologie mobilne w handlu elektronicznym i marketingu.2
T-W-14Optymalizacja witryn internetowych i metody analityczne.2
T-W-15Uwarunkowania prawne i etyka działalności komercyjnej w Internecie.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach laboratoryjnych15
A-L-2Konsultacje do laboratoriów1
A-L-3Przygotowanie sprawodań z laboratoriów2
18
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do egzaminu8
A-W-3Konsultacje do wykładu2
A-W-4Egzamin2
42

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca - Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 10 pytań.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O3/08_W01
Wiedza w zakresie technologii wykorzystywanych w handlu elektronicznym
ZIP_1A_W11, ZIP_1A_W15, ZIP_1A_W16T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W08InzA_W02, InzA_W03C-1, C-2, C-3, C-4T-L-1, T-L-2, T-L-5, T-L-6, T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-W-13, T-W-14, T-W-15M-1, M-2S-1, S-2
ZIP_1A_O3/08_W02
Wiedza w zakresie technologii wykorzystywanych w marketingu elektronicznym
ZIP_1A_W17, ZIP_1A_W16T1A_W02, T1A_W03, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W09, T1A_W11InzA_W02, InzA_W04C-2, C-3, C-4T-L-1, T-L-4, T-W-9, T-W-11, T-W-12, T-W-14, T-W-15M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O3/08_U01
Umiejętność instalacji i wdrażania systemów handlu elektronicznego.
ZIP_1A_U17, ZIP_1A_U22, ZIP_1A_U23T1A_U01, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U15InzA_U02, InzA_U05, InzA_U07C-1, C-2, C-3, C-4T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15M-1, M-2S-1, S-2
ZIP_1A_O3/08_U02
Umiejętność wykorzystania serwerów reklamowych i narzędzi planowania kampanii reklamowych
ZIP_1A_U05, ZIP_1A_U26, ZIP_1A_U10, ZIP_1A_U12, ZIP_1A_U25, ZIP_1A_U21T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U12InzA_U02, InzA_U04C-1, C-2, C-3, C-4T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O3/08_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów handlu elektronicznego zorientowanych na efekty z wykorzystaniem właściwych metod i nerzędzi.
ZIP_1A_K03, ZIP_1A_K07T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06InzA_K02C-1, C-2, C-3, C-4T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15M-1, M-2S-1, S-2
ZIP_1A_O3/08_K02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie kompetencje w zakresie planowania i organizacji działań marketingowych w mediach elektronicznych z wykorzystaniem właściwych metod i nerzędzi.
ZIP_1A_K01, ZIP_1A_K06, ZIP_1A_K07T1A_K01, T1A_K02, T1A_K06InzA_K01, InzA_K02C-1, C-2, C-3, C-4T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O3/08_W01
Wiedza w zakresie technologii wykorzystywanych w handlu elektronicznym
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,5Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego.
5,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi.
ZIP_1A_O3/08_W02
Wiedza w zakresie technologii wykorzystywanych w marketingu elektronicznym
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,5Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego.
5,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O3/08_U01
Umiejętność instalacji i wdrażania systemów handlu elektronicznego.
2,0Nie umie korzystać z systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować systemy.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy.
4,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne.
5,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych.
ZIP_1A_O3/08_U02
Umiejętność wykorzystania serwerów reklamowych i narzędzi planowania kampanii reklamowych
2,0Nie umie korzystać z systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować systemy.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy.
4,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne.
5,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O3/08_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów handlu elektronicznego zorientowanych na efekty z wykorzystaniem właściwych metod i nerzędzi.
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem i marketingiem elektronicznym.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem i marketingiem elektronicznym.
5,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem elektronicznym.
ZIP_1A_O3/08_K02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie kompetencje w zakresie planowania i organizacji działań marketingowych w mediach elektronicznych z wykorzystaniem właściwych metod i nerzędzi.
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem i marketingiem elektronicznym.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem i marketingiem elektronicznym.
5,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem elektronicznym.

Literatura podstawowa

  1. Gregor B, Stawiszyński M., E-Commerce, Branta, Warszawa, 2004
  2. Afuah A., Biznes internetowy - strategie i modele., Oficyna Ekonomiczna, Warszawa, 2003
  3. Kaznowski D., Nowy marketing w Internecie, Difin, Warszawa, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Szumski O., E-procurement. Systemy elektronicznych zamówień publicznych., Difin, Warszawa, 2007
  2. Zoll F., Prawo handlu elektronicznego, Branta, Warszawa, 2010
  3. Chmielarz W., Systemy biznesu elektronicznego, Difin, Warszawa, 2007

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Dobór modelu biznesowego. Rynek pierwotny i wtórny domen internetowych. Analiza porównawcza wybranych systemów handlu elektronicznego.3
T-L-2Instalacja i konfiguracja wybranego systemu handlu elektronicznego. Dostosowanie systemu do wymagań wybranej branży. Wykorzystanie algorytmów rekomendujących.4
T-L-3Instalacja i konfiguracja wybranego systemu CMS. Dostosowanie systemu do wymagań funkcjonalnych wybranej firmy.2
T-L-4Zapoznanie z platformami reklamy kontekstowej. Instalacja i konfiguracja wybranego systemu zarządzania kampaniami reklamowymi. Konfiguracja przykładowych kampanii. reklamowych.2
T-L-5Optymalizacja witryn internetowych i analiza statystyczna wyników. Zapoznanie z wybranymi narzędziami.2
T-L-6Integracja wybranych systemów płatności elektronicznych.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych. Modele biznesowe. Rynek domen internetowych.2
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C2
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B2
T-W-4Portale korporacyjne i systemy CMS2
T-W-5Technologie i kanały dystrybucji produktów w systemach internetowych. Platformy aukcyjne. Pasaże handlowe. Systemy porównawcze.2
T-W-6Wykorzystanie systemów rekomendujących w handlu elektronicznym. Algorytmy i metody.2
T-W-7Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.2
T-W-8Modele komunikacji i pomiary audiencji w marketingu elektronicznym.2
T-W-9Technologie serwerów reklam i zarządzanie przebiegiem kampanii reklamowych2
T-W-10Pozycjonowanie i reklama w wyszukiwarkach internetowych2
T-W-11Zastosowania platform społecznościowych w sektorze komercyjnym. Analizy struktur i dynamiki rozwoju sieci społecznych2
T-W-12Alternatywne formy promocji i marketingu w Internecie. Programy partnerskie. Marketing wirusowy. Wirtualne światy i systemy MMO.2
T-W-13Technologie mobilne w handlu elektronicznym i marketingu.2
T-W-14Optymalizacja witryn internetowych i metody analityczne.2
T-W-15Uwarunkowania prawne i etyka działalności komercyjnej w Internecie.2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach laboratoryjnych15
A-L-2Konsultacje do laboratoriów1
A-L-3Przygotowanie sprawodań z laboratoriów2
18
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do egzaminu8
A-W-3Konsultacje do wykładu2
A-W-4Egzamin2
42
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O3/08_W01Wiedza w zakresie technologii wykorzystywanych w handlu elektronicznym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W11zna uwarunkowania prawne związane z obszarem inżynierii produkcji i działalności gospodarczej
ZIP_1A_W15ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
ZIP_1A_W16ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w obszarze reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi platformami handlu elektronicznego.
C-2Zapoznanie studentów z wybranymi systemami marketingu elektronicznego.
C-3Zapoznanie studentów z nowymi trendami rozwojowymi z zakresu handlu i marketingu elektronicznego.
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania oraz eksploatacji systemów handlu i marketingu elektronicznego.
Treści programoweT-L-1Dobór modelu biznesowego. Rynek pierwotny i wtórny domen internetowych. Analiza porównawcza wybranych systemów handlu elektronicznego.
T-L-2Instalacja i konfiguracja wybranego systemu handlu elektronicznego. Dostosowanie systemu do wymagań wybranej branży. Wykorzystanie algorytmów rekomendujących.
T-L-5Optymalizacja witryn internetowych i analiza statystyczna wyników. Zapoznanie z wybranymi narzędziami.
T-L-6Integracja wybranych systemów płatności elektronicznych.
T-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych. Modele biznesowe. Rynek domen internetowych.
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C
T-W-6Wykorzystanie systemów rekomendujących w handlu elektronicznym. Algorytmy i metody.
T-W-13Technologie mobilne w handlu elektronicznym i marketingu.
T-W-14Optymalizacja witryn internetowych i metody analityczne.
T-W-15Uwarunkowania prawne i etyka działalności komercyjnej w Internecie.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca - Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 10 pytań.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,5Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego.
5,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O3/08_W02Wiedza w zakresie technologii wykorzystywanych w marketingu elektronicznym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W17ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
ZIP_1A_W16ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w obszarze reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z wybranymi systemami marketingu elektronicznego.
C-3Zapoznanie studentów z nowymi trendami rozwojowymi z zakresu handlu i marketingu elektronicznego.
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania oraz eksploatacji systemów handlu i marketingu elektronicznego.
Treści programoweT-L-1Dobór modelu biznesowego. Rynek pierwotny i wtórny domen internetowych. Analiza porównawcza wybranych systemów handlu elektronicznego.
T-L-4Zapoznanie z platformami reklamy kontekstowej. Instalacja i konfiguracja wybranego systemu zarządzania kampaniami reklamowymi. Konfiguracja przykładowych kampanii. reklamowych.
T-W-9Technologie serwerów reklam i zarządzanie przebiegiem kampanii reklamowych
T-W-11Zastosowania platform społecznościowych w sektorze komercyjnym. Analizy struktur i dynamiki rozwoju sieci społecznych
T-W-12Alternatywne formy promocji i marketingu w Internecie. Programy partnerskie. Marketing wirusowy. Wirtualne światy i systemy MMO.
T-W-14Optymalizacja witryn internetowych i metody analityczne.
T-W-15Uwarunkowania prawne i etyka działalności komercyjnej w Internecie.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca - Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 10 pytań.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,5Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego.
5,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O3/08_U01Umiejętność instalacji i wdrażania systemów handlu elektronicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U17ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
ZIP_1A_U22potrafi wykorzystać w zadaniach inżynierskich metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
ZIP_1A_U23potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi platformami handlu elektronicznego.
C-2Zapoznanie studentów z wybranymi systemami marketingu elektronicznego.
C-3Zapoznanie studentów z nowymi trendami rozwojowymi z zakresu handlu i marketingu elektronicznego.
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania oraz eksploatacji systemów handlu i marketingu elektronicznego.
Treści programoweT-L-1Dobór modelu biznesowego. Rynek pierwotny i wtórny domen internetowych. Analiza porównawcza wybranych systemów handlu elektronicznego.
T-L-2Instalacja i konfiguracja wybranego systemu handlu elektronicznego. Dostosowanie systemu do wymagań wybranej branży. Wykorzystanie algorytmów rekomendujących.
T-L-3Instalacja i konfiguracja wybranego systemu CMS. Dostosowanie systemu do wymagań funkcjonalnych wybranej firmy.
T-L-4Zapoznanie z platformami reklamy kontekstowej. Instalacja i konfiguracja wybranego systemu zarządzania kampaniami reklamowymi. Konfiguracja przykładowych kampanii. reklamowych.
T-L-5Optymalizacja witryn internetowych i analiza statystyczna wyników. Zapoznanie z wybranymi narzędziami.
T-L-6Integracja wybranych systemów płatności elektronicznych.
T-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych. Modele biznesowe. Rynek domen internetowych.
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B
T-W-4Portale korporacyjne i systemy CMS
T-W-5Technologie i kanały dystrybucji produktów w systemach internetowych. Platformy aukcyjne. Pasaże handlowe. Systemy porównawcze.
T-W-6Wykorzystanie systemów rekomendujących w handlu elektronicznym. Algorytmy i metody.
T-W-7Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.
T-W-8Modele komunikacji i pomiary audiencji w marketingu elektronicznym.
T-W-9Technologie serwerów reklam i zarządzanie przebiegiem kampanii reklamowych
T-W-10Pozycjonowanie i reklama w wyszukiwarkach internetowych
T-W-11Zastosowania platform społecznościowych w sektorze komercyjnym. Analizy struktur i dynamiki rozwoju sieci społecznych
T-W-12Alternatywne formy promocji i marketingu w Internecie. Programy partnerskie. Marketing wirusowy. Wirtualne światy i systemy MMO.
T-W-13Technologie mobilne w handlu elektronicznym i marketingu.
T-W-14Optymalizacja witryn internetowych i metody analityczne.
T-W-15Uwarunkowania prawne i etyka działalności komercyjnej w Internecie.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca - Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 10 pytań.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie korzystać z systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować systemy.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy.
4,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne.
5,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O3/08_U02Umiejętność wykorzystania serwerów reklamowych i narzędzi planowania kampanii reklamowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U05ma umiejętności w zakresie realizacji i wdrażania prac badawczo-rozwojowych w zakresie innowacji technologicznych
ZIP_1A_U26ma umiejętności w zakresie rozumienia podstawowych procesów ekonomicznych i zasad sterowania nimi
ZIP_1A_U10ma umiejętności w zakresie prowadzenia przedsięwzięć marketingowych związanych z produkcją
ZIP_1A_U12ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole
ZIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
ZIP_1A_U21ma umiejętności samokształcania się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi platformami handlu elektronicznego.
C-2Zapoznanie studentów z wybranymi systemami marketingu elektronicznego.
C-3Zapoznanie studentów z nowymi trendami rozwojowymi z zakresu handlu i marketingu elektronicznego.
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania oraz eksploatacji systemów handlu i marketingu elektronicznego.
Treści programoweT-L-1Dobór modelu biznesowego. Rynek pierwotny i wtórny domen internetowych. Analiza porównawcza wybranych systemów handlu elektronicznego.
T-L-2Instalacja i konfiguracja wybranego systemu handlu elektronicznego. Dostosowanie systemu do wymagań wybranej branży. Wykorzystanie algorytmów rekomendujących.
T-L-3Instalacja i konfiguracja wybranego systemu CMS. Dostosowanie systemu do wymagań funkcjonalnych wybranej firmy.
T-L-4Zapoznanie z platformami reklamy kontekstowej. Instalacja i konfiguracja wybranego systemu zarządzania kampaniami reklamowymi. Konfiguracja przykładowych kampanii. reklamowych.
T-L-5Optymalizacja witryn internetowych i analiza statystyczna wyników. Zapoznanie z wybranymi narzędziami.
T-L-6Integracja wybranych systemów płatności elektronicznych.
T-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych. Modele biznesowe. Rynek domen internetowych.
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B
T-W-4Portale korporacyjne i systemy CMS
T-W-5Technologie i kanały dystrybucji produktów w systemach internetowych. Platformy aukcyjne. Pasaże handlowe. Systemy porównawcze.
T-W-6Wykorzystanie systemów rekomendujących w handlu elektronicznym. Algorytmy i metody.
T-W-7Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.
T-W-8Modele komunikacji i pomiary audiencji w marketingu elektronicznym.
T-W-9Technologie serwerów reklam i zarządzanie przebiegiem kampanii reklamowych
T-W-10Pozycjonowanie i reklama w wyszukiwarkach internetowych
T-W-11Zastosowania platform społecznościowych w sektorze komercyjnym. Analizy struktur i dynamiki rozwoju sieci społecznych
T-W-12Alternatywne formy promocji i marketingu w Internecie. Programy partnerskie. Marketing wirusowy. Wirtualne światy i systemy MMO.
T-W-13Technologie mobilne w handlu elektronicznym i marketingu.
T-W-14Optymalizacja witryn internetowych i metody analityczne.
T-W-15Uwarunkowania prawne i etyka działalności komercyjnej w Internecie.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca - Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 10 pytań.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie korzystać z systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować systemy.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy.
4,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne.
5,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O3/08_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów handlu elektronicznego zorientowanych na efekty z wykorzystaniem właściwych metod i nerzędzi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_K03ma kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
ZIP_1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, jest zdolny podjąć obowiązki dalszego rozwoju nauki i gospodarki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi platformami handlu elektronicznego.
C-2Zapoznanie studentów z wybranymi systemami marketingu elektronicznego.
C-3Zapoznanie studentów z nowymi trendami rozwojowymi z zakresu handlu i marketingu elektronicznego.
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania oraz eksploatacji systemów handlu i marketingu elektronicznego.
Treści programoweT-L-1Dobór modelu biznesowego. Rynek pierwotny i wtórny domen internetowych. Analiza porównawcza wybranych systemów handlu elektronicznego.
T-L-2Instalacja i konfiguracja wybranego systemu handlu elektronicznego. Dostosowanie systemu do wymagań wybranej branży. Wykorzystanie algorytmów rekomendujących.
T-L-3Instalacja i konfiguracja wybranego systemu CMS. Dostosowanie systemu do wymagań funkcjonalnych wybranej firmy.
T-L-4Zapoznanie z platformami reklamy kontekstowej. Instalacja i konfiguracja wybranego systemu zarządzania kampaniami reklamowymi. Konfiguracja przykładowych kampanii. reklamowych.
T-L-5Optymalizacja witryn internetowych i analiza statystyczna wyników. Zapoznanie z wybranymi narzędziami.
T-L-6Integracja wybranych systemów płatności elektronicznych.
T-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych. Modele biznesowe. Rynek domen internetowych.
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B
T-W-4Portale korporacyjne i systemy CMS
T-W-5Technologie i kanały dystrybucji produktów w systemach internetowych. Platformy aukcyjne. Pasaże handlowe. Systemy porównawcze.
T-W-6Wykorzystanie systemów rekomendujących w handlu elektronicznym. Algorytmy i metody.
T-W-7Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.
T-W-8Modele komunikacji i pomiary audiencji w marketingu elektronicznym.
T-W-9Technologie serwerów reklam i zarządzanie przebiegiem kampanii reklamowych
T-W-10Pozycjonowanie i reklama w wyszukiwarkach internetowych
T-W-11Zastosowania platform społecznościowych w sektorze komercyjnym. Analizy struktur i dynamiki rozwoju sieci społecznych
T-W-12Alternatywne formy promocji i marketingu w Internecie. Programy partnerskie. Marketing wirusowy. Wirtualne światy i systemy MMO.
T-W-13Technologie mobilne w handlu elektronicznym i marketingu.
T-W-14Optymalizacja witryn internetowych i metody analityczne.
T-W-15Uwarunkowania prawne i etyka działalności komercyjnej w Internecie.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca - Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 10 pytań.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem i marketingiem elektronicznym.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem i marketingiem elektronicznym.
5,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem elektronicznym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O3/08_K02W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie kompetencje w zakresie planowania i organizacji działań marketingowych w mediach elektronicznych z wykorzystaniem właściwych metod i nerzędzi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania ze szczególnym uwzględnieniem samokształcenia się
ZIP_1A_K06ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
ZIP_1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, jest zdolny podjąć obowiązki dalszego rozwoju nauki i gospodarki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi platformami handlu elektronicznego.
C-2Zapoznanie studentów z wybranymi systemami marketingu elektronicznego.
C-3Zapoznanie studentów z nowymi trendami rozwojowymi z zakresu handlu i marketingu elektronicznego.
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania oraz eksploatacji systemów handlu i marketingu elektronicznego.
Treści programoweT-L-1Dobór modelu biznesowego. Rynek pierwotny i wtórny domen internetowych. Analiza porównawcza wybranych systemów handlu elektronicznego.
T-L-2Instalacja i konfiguracja wybranego systemu handlu elektronicznego. Dostosowanie systemu do wymagań wybranej branży. Wykorzystanie algorytmów rekomendujących.
T-L-3Instalacja i konfiguracja wybranego systemu CMS. Dostosowanie systemu do wymagań funkcjonalnych wybranej firmy.
T-L-4Zapoznanie z platformami reklamy kontekstowej. Instalacja i konfiguracja wybranego systemu zarządzania kampaniami reklamowymi. Konfiguracja przykładowych kampanii. reklamowych.
T-L-5Optymalizacja witryn internetowych i analiza statystyczna wyników. Zapoznanie z wybranymi narzędziami.
T-L-6Integracja wybranych systemów płatności elektronicznych.
T-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych. Modele biznesowe. Rynek domen internetowych.
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B
T-W-4Portale korporacyjne i systemy CMS
T-W-5Technologie i kanały dystrybucji produktów w systemach internetowych. Platformy aukcyjne. Pasaże handlowe. Systemy porównawcze.
T-W-6Wykorzystanie systemów rekomendujących w handlu elektronicznym. Algorytmy i metody.
T-W-7Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.
T-W-8Modele komunikacji i pomiary audiencji w marketingu elektronicznym.
T-W-9Technologie serwerów reklam i zarządzanie przebiegiem kampanii reklamowych
T-W-10Pozycjonowanie i reklama w wyszukiwarkach internetowych
T-W-11Zastosowania platform społecznościowych w sektorze komercyjnym. Analizy struktur i dynamiki rozwoju sieci społecznych
T-W-12Alternatywne formy promocji i marketingu w Internecie. Programy partnerskie. Marketing wirusowy. Wirtualne światy i systemy MMO.
T-W-13Technologie mobilne w handlu elektronicznym i marketingu.
T-W-14Optymalizacja witryn internetowych i metody analityczne.
T-W-15Uwarunkowania prawne i etyka działalności komercyjnej w Internecie.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca - Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 10 pytań.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem i marketingiem elektronicznym.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem i marketingiem elektronicznym.
5,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem elektronicznym.