Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)
specjalność: inżynieria jakości i zarządzanie
Sylabus przedmiotu Zarządzanie przedsięwzięciami informatycznymi:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie przedsięwzięciami informatycznymi | ||
Specjalność | e- technologie w produkcji i zarządzaniu | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Roszkowski <Maciej.Roszkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Maciej Roszkowski <Maciej.Roszkowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z tematyką zarządzania przesięwzięciami informatycznymi. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu obsługi przedsięwzięć informatycznych za pomocą Microsoft Project. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Praca w Microsoft Project. Praca z zadaniami (cykliczne, sumaryczne, typy połączeń, typy ograniczeń, zwłoka). Praca z zasobami (dostępność zasobów, zmienność kosztów zasobów w czasie). Praca z kalendarzami (tworzenie, przypisywanie, modyfikacja, opcje). Rozwiązywanie problemów z nadmierną alokacją zasobów. Filtrowanie i grupowanie danych. Praca z planem bazowym. Modyfikacja rzeczywistych dat i kosztów. Odczyt odchyleń terminów i kosztów. Tworzenie raportów. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojęcia. Wprowadzenie do Microsoft Project. Metodyka wytwórcza MSF. Metodyka zarządcza Prince2. Metodyka adaptacyjna SCRUM. Metodyka organizacyjna ITIL. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta) | 25 |
A-L-2 | Praca na zajęciach laboratoryjnych | 30 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta) | 15 |
A-L-4 | Udział w zaliczeniu i konsultacjach | 2 |
72 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Przygotowanie do aktywnego udziału w dyskusji na wykładzie (praca własna studenta) | 10 |
A-W-2 | Udział w wykładach i zaliczeniu | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta) | 10 |
A-W-4 | Udział w konsultacjach | 2 |
37 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład w formie prezentacji połączony z dyskusją |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne (praktyczna realizacja części wykładowej) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Laboratoria: Ocena końcowa jest średnią ważoną punktów z dwóch wejściówek i punktów za aktywność podczas zajęć |
S-2 | Ocena podsumowująca: Wykłady: Ocena końcowa na podstawie zaliczenia pisemnego |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_O4/04_W01 Posiada wiedzę z zakresu podstawowych metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi. | ZIP_1A_W16 | T1A_W05 | — | C-1, C-2 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_O4/04_U01 Posiada umiejętności w zakresie zastosowania konkretnej metodyki zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi w realizacji konkretnego praktycznego przedsięwzięcia informatycznego, za pomocą oprogramowania Microsoft Project. | ZIP_1A_U25 | T1A_U01, T1A_U04 | — | C-1, C-2 | T-L-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_O4/04_K01 Posiada kompetencje (jako menadżer przedsięwzięcia informatycznego) w zakresie odpowiedzialności za realizowane przedsięwzięcie informatyczne. | ZIP_1A_K03 | T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05 | — | C-1, C-2 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_O4/04_W01 Posiada wiedzę z zakresu podstawowych metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi. | 2,0 | Student nie posiada wiedzy na temat metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz nie posiada wiedzy na temat obsługi przedsięwzięć informatycznych za pomocą Microsoft Project. |
3,0 | Student posiada wiedzę na temat metodyk zarządzania przedsięzwięciami informatycznymi oraz posiada wiedzę na temat obsługi przedsięwzięć informatycznych za pomocą Microsoft Project (praca z zadaniami, zasobami, kalendarzami, alokacją zasobów, filtrowaniem i grupowaniem danych, planem bazowym, modyfikacją rzeczywistych dat i kosztów, odczytem odchyleń terminów i kosztów, tworzeniem raportów). | |
3,5 | Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można wykorzystać konkretną metodykę do zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz jest w stanie wyjaśnić jak obsługiwać przedsięzięcia informatyczne za pomocą Microsoft Project. | |
4,0 | Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można wykorzystać konkretną metodykę do zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz jest w stanie wyjaśnić jak obsługiwać przedsięzięcia informatyczne za pomocą Microsoft Project. | |
4,5 | Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można wykorzystać konkretną metodykę do rozwiązania określonego problemu w zakresie zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz jest w stanie wyjaśnić jak rozwiązań konkretny problem w zakresie zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi za pomocą Microsoft Project. | |
5,0 | Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można wykorzystać konkretną metodykę do rozwiązania określonego problemu w zakresie zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz jest w stanie wyjaśnić jak rozwiązań konkretny problem w zakresie zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi za pomocą Microsoft Project. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_O4/04_U01 Posiada umiejętności w zakresie zastosowania konkretnej metodyki zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi w realizacji konkretnego praktycznego przedsięwzięcia informatycznego, za pomocą oprogramowania Microsoft Project. | 2,0 | Student nie posiada umiejętności używania metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz nie posiada umiejętności obsługi przedsięwzięć informatycznych za pomocą Microsoft Project. |
3,0 | Student posiada umiejętności w zakresie używania metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz posiada umiejętności obsługi przedsięwzięć informatycznych za pomocą Microsoft Project (praca z zadaniami, zasobami, kalendarzami, alokacją zasobów, filtrowaniem i grupowaniem danych, planem bazowym, modyfikacją rzeczywistych dat i kosztów, odczytem odchyleń terminów i kosztów, tworzeniem raportów). | |
3,5 | Student z pomocą nauczyciela jest w stanie używać metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz potrafi używać Microsoft Project do zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi. | |
4,0 | Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie używać metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz potrafi używać Microsoft Project do zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi. | |
4,5 | Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretną metodykę do rozwiązania określonego problemu w zakresie zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz jest w stanie rozwiązać konkretny problem w zakresie zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi za pomocą Microsoft Project. | |
5,0 | Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretną metodykę do rozwiązania określonego problemu w zakresie zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz jest w stanie rozwiązać konkretny problem w zakresie zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi za pomocą Microsoft Project. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_O4/04_K01 Posiada kompetencje (jako menadżer przedsięwzięcia informatycznego) w zakresie odpowiedzialności za realizowane przedsięwzięcie informatyczne. | 2,0 | Student nie posiada kompetencji w zakresie używania metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz nie posiada kompetencji w zakresie obsługi przedsięwzięć informatycznych za pomocą Microsoft Project. |
3,0 | Student posiada kompetencje w zakresie używania metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz posiada kompetencje umożliwiające obsługę przedsięwzięć informatycznych za pomocą Microsoft Project (praca z zadaniami, zasobami, kalendarzami, alokacją zasobów, filtrowaniem i grupowaniem danych, planem bazowym, modyfikacją rzeczywistych dat i kosztów, odczytem odchyleń terminów i kosztów, tworzeniem raportów). | |
3,5 | Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie używania metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz posiada kompetencje umożliwiające obsługę przedsięwzięć informatycznych za pomocą Microsoft Project | |
4,0 | Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie używania metodyk zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi oraz posiada kompetencje umożliwiające obsługę przedsięwzięć informatycznych za pomocą Microsoft Project | |
4,5 | Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie rozwiązania określonego problemu w zakresie tematyki zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi za pomocą Microsoft Project. | |
5,0 | Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie rozwiązania określonego problemu w zakresie tematyki zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi za pomocą Microsoft Project. |
Literatura podstawowa
- Berkun S., Sztuka zarządzania projektami, Helion, Gliwice, 2006
- Koszlajda A., Zarządzanie projektami IT, przewodnik po metodykach, Helion, Gliwice, 2010
- Phillips J., Zarządzanie projektami IT, Helion, Gliwice, 2005
- Stover T.S., Microsoft Office Project 2003 dla ekspertów, RM, Warszawa, 2004