Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIP_1A_C/11_U01 | Student powinien wykazywać się umiejętnością w zakresie doboru procesów i technik produkcyjnych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIP_1A_U01 | ma umiejętności w zakresie eksploatacji, nadzorowania oraz zarządzania na poziomie operacyjnym istniejącymi procesami i systemami produkcyjnymi w wybranym obszarze inżynierii produkcji |
---|
ZIP_1A_U03 | ma umiejętności w zakresie doradztwa techniczne i technologicznego w wybranym obszarze inżynierii produkcji |
ZIP_1A_U04 | ma umiejętności w zakresie pomiaru i analizy podstawowych zjawisk fizycznych związanych z procesami oraz systemami produkcji w wybranym obszarze inżynierii produkcji |
ZIP_1A_U05 | ma umiejętności w zakresie realizacji i wdrażania prac badawczo-rozwojowych w zakresie innowacji technologicznych |
ZIP_1A_U24 | ma umiejętności w zakresie projektowania inżynierskiego obiektów i procesów technicznych z zastosowaniem wspomagania komputerowego |
ZIP_1A_U28 | ma umiejętności w zakresie opracowywania dokumentacji związanej z procesem produkcji |
ZIP_1A_U29 | ma umiejętności w zakresie doboru prostych systemów usprawniania i automatyzacji procesów produkcji |
ZIP_1A_U08 | ma umiejętności w zakresie prowadzenia działań projakościowych w wybranym obszarze produkcji |
ZIP_1A_U09 | ma umiejętności w zakresie prowadzenia działań pro-jakościowych we wszystkich obszarach związanych z zarządzaniem produkcją |
ZIP_1A_U10 | ma umiejętności w zakresie prowadzenia przedsięwzięć marketingowych związanych z produkcją |
ZIP_1A_U12 | ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole |
ZIP_1A_U15 | ma umiejętności w zakresie uwzględniania aspektów ekologicznych i ochrony środowiska w procesach technologicznych i podejmowaniu decyzji |
ZIP_1A_U25 | ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy |
ZIP_1A_U16 | ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z róźnych źródeł, itegrować je, interpretować, wyciągać wnioski a także formułować i uzasadniać opinie |
ZIP_1A_U17 | ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy |
ZIP_1A_U18 | potrafi planować, przeprowadzać eksperymenty (w tym pomiary i symulacja komputerowa), interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski z eksperymentów |
ZIP_1A_U19 | potrafi zidentyfikować i rozwiązać podstawowy problem techniczny, technologiczny lub organizacyjny związany z procesem produkcji |
ZIP_1A_U20 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
ZIP_1A_U21 | ma umiejętności samokształcania się |
ZIP_1A_U22 | potrafi wykorzystać w zadaniach inżynierskich metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
ZIP_1A_U23 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem jest poznanie procesów i technik produkcyjnych. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | System wytwórczy i jego organizacja. Cykl życia wyrobu: koncepcja, design, konstrukcja, technologia, produkcja, eksploatacja, recycling i utylizacja. Wyrób i jego cechy: funkacjonalne, użytkowe, handlowe. Charakterystyka procesów i technik produkcyjnych z uwagi na uzyskiwane cechy wyrobów i wymagania stawiane przez rynek i proces wytwórczy. |
---|
T-W-6 | Dokumentacja technologiczna odlewu |
T-W-7 | Symulacje komputerowe zalewania formy i stygnięcia odlewu. |
T-W-8 | Techniki produkcyjne odlewów |
T-A-2 | Przygotowanie dokumentacji technologicznej odlewu i odkuwki wybranego przedmiotu. |
T-A-1 | Identyfikacja tworzyw polimerowych |
T-A-3 | Proces technologiczny obróbki skrawaniem wybranego elementu |
T-L-1 | Odlewanie stopów żelaza. |
T-L-2 | Obróbka plastyczna - badanie tłoczności blach. Badanie wskaźników właściwości plastycznych stopów metali. |
T-L-3 | Łączenie i recycling tworzyw polimerowych |
T-L-4 | Procesy technologiczne obróbki skrawaniem |
T-W-5 | Metalurgia żelaza. Procesy stalownicze. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny/ typowe środki audiowizualne (tablica, rzutnik przeźroczy, rzutnik komputerowy) |
---|
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne/ typowe środki audiowizualne (tablica, rzutnik przeźroczy, rzutnik komputerowy) |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne/ stanowsko laboratoryjne |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Sprawdzian ustny/ odpytywanie na zajęciach |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny |
S-4 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemy |
S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie wykazuje podstawowych umiejętości w zakresie znajomości procesów i technik produkcyjnych |
3,0 | Student potrafi korzystać z wiedzy teoretycznej w sposób bierny. |
3,5 | Student umie częściowo korzystać z wiedzy w sposób czynny. |
4,0 | Student umie korzystać z wiedzy w sposób czynny. |
4,5 | Student umie korzystać z wiedzy w sposób aktywny. |
5,0 | Student umie korzystać z wiedzy w sposób twórczy. |