Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIP_2A_C/03_W01 | Ma wiedzę z zakresu modelowania skomplikowanych zjawisk i systemów z wykorzystaniem metod prognozowania i symulacyjnych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIP_2A_W01 | ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę z matematyki, niezbędną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu inżynierii produkcji |
---|
ZIP_2A_W02 | ma wiedzę ogólną dotyczącą teorii i metod badawczych z dziedziny nauk technicznych i inżynierii produkcji |
ZIP_2A_W04 | ma uporządkowaną wiedzę z zakresu planowania, optymalizacji, oceny i prognozowania wyników |
ZIP_2A_W12 | posiada wiedzę z zakresu symulacji procesów produkcyjnych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W01 | ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W04 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W05 | ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych |
T2A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Nauczyć studentów analizy złożonych systemów. Określania zmiennych zależnych i niezależnych |
---|
C-2 | Nauczyć studentów projektowania i przeprowadzenia eksperymentów. |
Treści programowe | T-W-1 | Wstęp do prognozowania, prognozowanie metodami jakościowymi i ilościowymi |
---|
T-W-2 | Podstawy dyskretnej symulacji zdarzeniowej |
T-W-3 | Projektowanie eksperymentów (DOE) |
T-L-1 | Prognozowanie metodą naiwną, średnich, średniej ruchomej, wygładzania wykłądniczego 1, 2 i 3 rzędu. |
T-L-2 | Postawy modelowania syumlacyjnego |
T-L-3 | Analiza danych wejściowych i planowanie eksperymentów |
T-L-4 | Analiza danych wyjściowych |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny i problemowy |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Test uzupełnień |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi opisać etapów procesu prognozowania i symulowania. |
3,0 | Student potrafi opisać etapy procesu prognozowania i symulowania. |
3,5 | Student potafi Dobrać metodę prognozawania lub symulacyjną do typowego problemu. |
4,0 | Student potraci przanalizować wpływ etapów prodnozowania i symulacji na na jakość wyników. |
4,5 | Student potrafi zaplanować badania prognostyczne i symulacyjna zla złożonych zadań. |
5,0 | Student potrafi przewidzieć dokładność metod prognostycznych i symulacyjnch zla złożonych zadań. |