Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N2)
specjalność: zarządzanie energią i środowiskiem

Sylabus przedmiotu Współczesne metodyki wytwarzania oprogramowania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Współczesne metodyki wytwarzania oprogramowania
Specjalność zarządzanie jakością produkcji oprogramowania
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Oprogramowania
Nauczyciel odpowiedzialny Michał Fedorov <Michal.Fedorov@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 10 0,50,62zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 10 0,50,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza podstawowa z zakresu podstaw informatyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z najwazniejszymi metodykami wytwarzania oprogramowania
C-2Ukształtowanie umietnosci w doborze metody wytwarzania oprogramowania do realizowanego prziedsiewziecia informatycznego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Opracowanie cyklu zycia wybranego przedsiewziecia informatycznego, jego prezentacja i dyskusja10
10
wykłady
T-W-1Wstep, podstawowe pojecia kursu. Co to jest metodyka? Metodyki wytwarzania. Historia rozwoju. Ogólne pojecie metodyk ciezkich oraz lekkich. Rational unified process (RUP) framework, framework metodyki Prince2, metodyka SDLC (System Development Life Cycle), metodyki hybrydowe. Struktura procesu. Procesy metodyk wytwarzania. Techniki i szablony wspierajace proces. Zadania generycznej metodyki wytwórczej, procesu zarzadzania zmianami, zagrozeniami, zespołem. Dojrzałosc projektów i procesów2
T-W-2Lekkie (Agile) metodyki. Piec podstawowych kroków agile procesu. Identyfikacja i wykorzystanie ograniczen projektu. Piec podstawowych ograniczen metodyki agile. Elementy metodyki programowania ekstremalnego (XP): programowanie parami, metryki finansowe XP. Elementy metodyki Scrum. Stosowalnosc metod lekkich.2
T-W-3Ciezkie metodyki wytwarzania (RUP). Struktura procesu. Podstawowe dyscypliny techniczne. Kamieni milowe, role, czynnosci, przepływy prac podstawowe, szczegółowe i artefakty. Iteracji, przyrosty i kroki metodyki. Najlepsze praktyki RUP. Perspektywy architektoniczne metodyki RUP.2
T-W-4Standard OMG specyfikacji meta-modelu procesu inzynierii oprogramowania. Ocena dojrzałosci metodyk wytwórczych, model oceny CMM. Poziomy dojrzałosci i techniki oceny.2
T-W-5OMG framework dla wytwarzania oprogramowania MDA (Model Driver Architecture). Zalety MDA w ulepszeniu procesu wytwarzania. Podstawowe bloki budowlane MDA. Typy modeli MDA. MDA proces i transformacji modeli MDA.2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajeciach10
A-A-2prygotowanie się do ćwiczeń4
A-A-3zaliczenie zajęć ćwiczeniowych1
15
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach10
A-W-2Udział w konsultacjach2
A-W-3zaliczenie wykładów2
14

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Cwiczenia audytoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena poprawnosci opracowanego cyklu zycia wybranego przedsiewziecia informatycznego.
S-2Ocena formująca: Jakosc opracowanej dokumentacji oraz prezentacji
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne obejmujace zakres tematyczny wykładów i cwiczen

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D3/07_W01
Student jest w stanie scharakteryzowac najwazniejsze metodyki wytwarzania oprogramowania oraz wytłumaczyc zasadnicze róznice miedzy tymi metodykami
ZIP_2A_W03, ZIP_2A_W06, ZIP_2A_W09T2A_W02, T2A_W05, T2A_W09, T2A_W11C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D3/07_U01
Student powinien umiec dobrac najbardziej optymalna metodyke wytwarzania do własnego przedsiewziecia informatycznego.
ZIP_2A_U01, ZIP_2A_U02, ZIP_2A_U04, ZIP_2A_U05, ZIP_2A_U10, ZIP_2A_U12, ZIP_2A_U16, ZIP_2A_U24T2A_U01, T2A_U02, T2A_U04, T2A_U05, T2A_U10, T2A_U12, T2A_U16, T2A_U18, T2A_U19C-1, C-2M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D3/07_K01
W wyniku przeprowadzonych zajec student nabedzie nastepujace postawe: zdolnosc do rozumienia literatury naukowtecznicznej z zakresu współczesnych metodyk wytwarzania oprogramowania oraz dokumentacji projektowej, swiadomosc wagi tej dyscypliny w przedsiewzieciu informatycznym oraz zdolnosc do kreatywnego wykorzystania tej wiedzy w zgodzie z zasadami etyki.
ZIP_2A_K01, ZIP_2A_K02, ZIP_2A_K03, ZIP_2A_K04, ZIP_2A_K05T2A_K01, T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06, T2A_K07

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D3/07_W01
Student jest w stanie scharakteryzowac najwazniejsze metodyki wytwarzania oprogramowania oraz wytłumaczyc zasadnicze róznice miedzy tymi metodykami
2,0nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3
3,0potrafi wymienic i zdefiniowac wybrane podstawowe współczesne metodyki wytwarzania oprogramowania
3,5potrafi wymienic i zdefiniowac dowolne podstawowe współczesne metodyki wytwarzania oprogramowania
4,0potrafi wymienic, zdefiniowac i zcharakteryzowac wybrane podstawowe współczesne metodyki wytwarzania oprogramowania
4,5potrafi precyzyjnie wymienic, zdefiniowac , zcharakteryzowac i skonfrontowac wybrane współczesne metodyki wytwarzania oprogramowania
5,0potrafi precyzyjnie wymienic, zdefiniowac , zcharakteryzowac i skonfrontowac dowolne współczesne metodyki wytwarzania oprogramowania

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D3/07_U01
Student powinien umiec dobrac najbardziej optymalna metodyke wytwarzania do własnego przedsiewziecia informatycznego.
2,0nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3
3,0potrafi zastosowac wybrana lekka metodyke wytwarzania oprogramowania
3,5potrafi zastosowac dowolna lekka metodyke wytwarzania oprogramowania
4,0potrafi zastosowac dowolna lekka metodyke wytwarzania oprogramowania oraz metodyke RUP
4,5potrafi zastosowac dowolna lekka metodyke wytwarzania oprogramowania oraz metodyki RUP i CMM
5,0potrafi zastosowac dowolna lekka metodyke wytwarzania oprogramowania, RUP, CMM i MDA

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D3/07_K01
W wyniku przeprowadzonych zajec student nabedzie nastepujace postawe: zdolnosc do rozumienia literatury naukowtecznicznej z zakresu współczesnych metodyk wytwarzania oprogramowania oraz dokumentacji projektowej, swiadomosc wagi tej dyscypliny w przedsiewzieciu informatycznym oraz zdolnosc do kreatywnego wykorzystania tej wiedzy w zgodzie z zasadami etyki.
2,0
3,0student ma nastepujące postawe: zdolność do rozumienia literatury naukow-tecznicznej z zakresu współczesnych metodyk wytwarzania oprogramowania oraz dokumentacji projektowej, świadomość wagi tej dyscypliny w przedsiewzięciu informatycznym oraz żdolność do kreatywnego wykorzystania tej wiedzy w zgodzie z zasadami etyki.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Mickey Gousset, Brian Keller, Ajoy Krishnamoorthy, Martin Woodward, Professional Application Lifecycle Management with Visual Studio 2010, Wiley Publishing, Inc., Indianapolis, Indiana USA, 2010
  2. Anneke Kleppe, Jos Warmer, Wim Bast, MDA Explained: The Model Driven Architecture™: Practice and Promise, Addison Wesley, 2003
  3. Peter Eeles, Kelli Houston, Wojtek Kozaczynski, Building J2EE™ Applications with the Rational Unified Process, Addison Wesley, Indianapolis, IN 46290 USA, 2002
  4. McConnell, Steve, Rapid development : taming wild software schedules, Microsoft Corporation, Redmond, Washington, 1996
  5. Gary Chin, Agile Project Management: How to Succeed in the Face of Changing Project Requirements, AMACOM, New York, 2004

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Opracowanie cyklu zycia wybranego przedsiewziecia informatycznego, jego prezentacja i dyskusja10
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wstep, podstawowe pojecia kursu. Co to jest metodyka? Metodyki wytwarzania. Historia rozwoju. Ogólne pojecie metodyk ciezkich oraz lekkich. Rational unified process (RUP) framework, framework metodyki Prince2, metodyka SDLC (System Development Life Cycle), metodyki hybrydowe. Struktura procesu. Procesy metodyk wytwarzania. Techniki i szablony wspierajace proces. Zadania generycznej metodyki wytwórczej, procesu zarzadzania zmianami, zagrozeniami, zespołem. Dojrzałosc projektów i procesów2
T-W-2Lekkie (Agile) metodyki. Piec podstawowych kroków agile procesu. Identyfikacja i wykorzystanie ograniczen projektu. Piec podstawowych ograniczen metodyki agile. Elementy metodyki programowania ekstremalnego (XP): programowanie parami, metryki finansowe XP. Elementy metodyki Scrum. Stosowalnosc metod lekkich.2
T-W-3Ciezkie metodyki wytwarzania (RUP). Struktura procesu. Podstawowe dyscypliny techniczne. Kamieni milowe, role, czynnosci, przepływy prac podstawowe, szczegółowe i artefakty. Iteracji, przyrosty i kroki metodyki. Najlepsze praktyki RUP. Perspektywy architektoniczne metodyki RUP.2
T-W-4Standard OMG specyfikacji meta-modelu procesu inzynierii oprogramowania. Ocena dojrzałosci metodyk wytwórczych, model oceny CMM. Poziomy dojrzałosci i techniki oceny.2
T-W-5OMG framework dla wytwarzania oprogramowania MDA (Model Driver Architecture). Zalety MDA w ulepszeniu procesu wytwarzania. Podstawowe bloki budowlane MDA. Typy modeli MDA. MDA proces i transformacji modeli MDA.2
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajeciach10
A-A-2prygotowanie się do ćwiczeń4
A-A-3zaliczenie zajęć ćwiczeniowych1
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach10
A-W-2Udział w konsultacjach2
A-W-3zaliczenie wykładów2
14
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D3/07_W01Student jest w stanie scharakteryzowac najwazniejsze metodyki wytwarzania oprogramowania oraz wytłumaczyc zasadnicze róznice miedzy tymi metodykami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W03zna zaawansowane metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnych metod zarządzania produkcją
ZIP_2A_W06ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu inżynierii produkcji i zarządzania
ZIP_2A_W09ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, wiedzą, projektami i innowacjami oraz prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z najwazniejszymi metodykami wytwarzania oprogramowania
C-2Ukształtowanie umietnosci w doborze metody wytwarzania oprogramowania do realizowanego prziedsiewziecia informatycznego
Treści programoweT-W-1Wstep, podstawowe pojecia kursu. Co to jest metodyka? Metodyki wytwarzania. Historia rozwoju. Ogólne pojecie metodyk ciezkich oraz lekkich. Rational unified process (RUP) framework, framework metodyki Prince2, metodyka SDLC (System Development Life Cycle), metodyki hybrydowe. Struktura procesu. Procesy metodyk wytwarzania. Techniki i szablony wspierajace proces. Zadania generycznej metodyki wytwórczej, procesu zarzadzania zmianami, zagrozeniami, zespołem. Dojrzałosc projektów i procesów
T-W-2Lekkie (Agile) metodyki. Piec podstawowych kroków agile procesu. Identyfikacja i wykorzystanie ograniczen projektu. Piec podstawowych ograniczen metodyki agile. Elementy metodyki programowania ekstremalnego (XP): programowanie parami, metryki finansowe XP. Elementy metodyki Scrum. Stosowalnosc metod lekkich.
T-W-3Ciezkie metodyki wytwarzania (RUP). Struktura procesu. Podstawowe dyscypliny techniczne. Kamieni milowe, role, czynnosci, przepływy prac podstawowe, szczegółowe i artefakty. Iteracji, przyrosty i kroki metodyki. Najlepsze praktyki RUP. Perspektywy architektoniczne metodyki RUP.
T-W-4Standard OMG specyfikacji meta-modelu procesu inzynierii oprogramowania. Ocena dojrzałosci metodyk wytwórczych, model oceny CMM. Poziomy dojrzałosci i techniki oceny.
T-W-5OMG framework dla wytwarzania oprogramowania MDA (Model Driver Architecture). Zalety MDA w ulepszeniu procesu wytwarzania. Podstawowe bloki budowlane MDA. Typy modeli MDA. MDA proces i transformacji modeli MDA.
T-A-1Opracowanie cyklu zycia wybranego przedsiewziecia informatycznego, jego prezentacja i dyskusja
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Cwiczenia audytoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poprawnosci opracowanego cyklu zycia wybranego przedsiewziecia informatycznego.
S-2Ocena formująca: Jakosc opracowanej dokumentacji oraz prezentacji
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne obejmujace zakres tematyczny wykładów i cwiczen
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3
3,0potrafi wymienic i zdefiniowac wybrane podstawowe współczesne metodyki wytwarzania oprogramowania
3,5potrafi wymienic i zdefiniowac dowolne podstawowe współczesne metodyki wytwarzania oprogramowania
4,0potrafi wymienic, zdefiniowac i zcharakteryzowac wybrane podstawowe współczesne metodyki wytwarzania oprogramowania
4,5potrafi precyzyjnie wymienic, zdefiniowac , zcharakteryzowac i skonfrontowac wybrane współczesne metodyki wytwarzania oprogramowania
5,0potrafi precyzyjnie wymienic, zdefiniowac , zcharakteryzowac i skonfrontowac dowolne współczesne metodyki wytwarzania oprogramowania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D3/07_U01Student powinien umiec dobrac najbardziej optymalna metodyke wytwarzania do własnego przedsiewziecia informatycznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku obcym, potrafi analizować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadnić opinie
ZIP_2A_U02potrafi pracować indywidualnie i w zespole, kierować zespołami działalności twórczej w produkcji oraz zespołami w sferze gospodarczej lub w administracji
ZIP_2A_U04potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną, dotyczących szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii produkcji
ZIP_2A_U05potrafi określić kierunek i zrealizować proces samokształcenia
ZIP_2A_U10potrafi łączyć wiedzę z zakresu inżynierii produkcji oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
ZIP_2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych technik i technologii w zakresie inżynierii produkcji i zarządzania
ZIP_2A_U16potrafi wykonać analizę i zaproponować ulepszenia istniejących rozwiązań technicznych lub technologicznych
ZIP_2A_U24ma umiejętność twórczej działalności w zakresie inżynierii produkcji oraz zarządznia produkcją i innowacjami
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z najwazniejszymi metodykami wytwarzania oprogramowania
C-2Ukształtowanie umietnosci w doborze metody wytwarzania oprogramowania do realizowanego prziedsiewziecia informatycznego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Cwiczenia audytoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poprawnosci opracowanego cyklu zycia wybranego przedsiewziecia informatycznego.
S-2Ocena formująca: Jakosc opracowanej dokumentacji oraz prezentacji
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne obejmujace zakres tematyczny wykładów i cwiczen
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3
3,0potrafi zastosowac wybrana lekka metodyke wytwarzania oprogramowania
3,5potrafi zastosowac dowolna lekka metodyke wytwarzania oprogramowania
4,0potrafi zastosowac dowolna lekka metodyke wytwarzania oprogramowania oraz metodyke RUP
4,5potrafi zastosowac dowolna lekka metodyke wytwarzania oprogramowania oraz metodyki RUP i CMM
5,0potrafi zastosowac dowolna lekka metodyke wytwarzania oprogramowania, RUP, CMM i MDA
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D3/07_K01W wyniku przeprowadzonych zajec student nabedzie nastepujace postawe: zdolnosc do rozumienia literatury naukowtecznicznej z zakresu współczesnych metodyk wytwarzania oprogramowania oraz dokumentacji projektowej, swiadomosc wagi tej dyscypliny w przedsiewzieciu informatycznym oraz zdolnosc do kreatywnego wykorzystania tej wiedzy w zgodzie z zasadami etyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
ZIP_2A_K02ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej i ponoszenia odpowiedzialności za podejmowane decyzje
ZIP_2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
ZIP_2A_K04potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
ZIP_2A_K05rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w sposób powszechnie zrozumiały, informacji i opinii o rozwoju i osiągnięciach nauki w zakresie inżynierii produkcji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student ma nastepujące postawe: zdolność do rozumienia literatury naukow-tecznicznej z zakresu współczesnych metodyk wytwarzania oprogramowania oraz dokumentacji projektowej, świadomość wagi tej dyscypliny w przedsiewzięciu informatycznym oraz żdolność do kreatywnego wykorzystania tej wiedzy w zgodzie z zasadami etyki.
3,5
4,0
4,5
5,0