Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIP_2A_D7/01_U01 | identyfikuje i opracowuje podstawowe założenia procesu technologicznego produkcji ciepła i energii elektrycznej, przeprowadza analizę parametryczną podstawowych układów siłowni, potrafi zestawić bilanse substancji i energii przy komwersji paliw w elektryczność i ciepło |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIP_2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku obcym, potrafi analizować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadnić opinie |
---|
ZIP_2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
ZIP_2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
ZIP_2A_U15 | potrafi wykonać analizę sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne lub technologiczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Cel przedmiotu | C-3 | Ocena ekonomiczno-energetyczna elektrowni/elektrociepłowni |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Obieg termodynamiczny. Pojęcia sprawności. Analiza pracy zespołu maszyn (urządzeń) przepływowych pracujących w układzie otwartym |
---|
T-A-2 | Rodzaje obiegów silników turbinowych
Bilans substancji. Równanie zachowania energii |
T-A-3 | Podstawy analizy parametrycznej układów siłowni kondensacyjnej |
T-A-4 | Prosta siłownia kondensacyjna. Definicje sprawności obiegu porównawczego |
T-A-5 | Entalpowa analiza obiegów siłowni parowych
Entropowa analiza obiegów siłowni parowej |
T-A-6 | Ewolucja obiegów siłowni parowych |
T-A-7 | Modelowanie układów siłowni kondensacyjnych |
T-A-8 | Analiza obiegów prostych turbin gazowych |
T-A-9 | Analiza złożonych układów turbin gazowych
Bilanse energetyczne i sprawności układów skojarzonego wytwarzania elektryczności i ciepła |
T-A-10 | Sprawność energetyczna układu gazowo-parowego |
Metody nauczania | M-1 | Ćwiczenia przedmiotowe |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń polega na uzyskaniu min. 50% punktów z każdego kolokwium w formie testu przeprowadzonych w połowie oraz na koniec semestru |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student identyfikuje i opracowuje podstawowe założenia procesu technologicznego produkcji ciepła i energii elektrycznej, przeprowadza analizę parametryczną podstawowych układów siłowni, potrafi zestawić bilanse substancji i energii przy komwersji paliw w elektryczność i ciepło |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |