Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIP_2A_D4/02_U01 | Po ukończeniu przedmiotu student potrafi:
- wykonać wielowymiarową analizę ryzyka podejmowanych przedsięwzięć i/lub inwestycji,
- zamodelować przebieg procesów w organizacji w wybranym środowisku,
- wykonać symulację przebiegu procesów przy założonych danych
- planować reakcję na pojawiające się czynniki ryzyka
- podejmować decyzję w warunkach ryzyka lub niepewności |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIP_2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
ZIP_2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
ZIP_2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych technik i technologii w zakresie inżynierii produkcji i zarządzania |
ZIP_2A_U15 | potrafi wykonać analizę sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne lub technologiczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
ZIP_2A_U17 | potrafi identyfikować i formułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla inżynierii produkcji, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
ZIP_2A_U21 | potrafi dokonywać doboru metod optymalizacji, symulacji, prognozowania, wywodu wiedzy oraz wspomagania działań technologiami informatycznymi |
ZIP_2A_U23 | ma umiejętność doradztwa w zakresie doradztwa technicznego i organizacyjnego w zakresie produkcji |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | zapoznanie studentów z tematyką
- niepewności i ryzyka w funkcjonowaniu współczesnych organizacji,
- metod analizy i ograniczania wpływu ryzyka na projekt
- modelowania procesów gospodarczych z uwzględnieniem specyfiki otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego
Wykształcenie umiętności z zakresu:
- przeprowadzenia wielowymiarowej analizę ryzyka podejmowanych przedsięwzięć i/lub inwestycji,
- zamodelowania przebiegu procesów w organizacji w wybranym środowisku,
- wykonania symulacji przebiegu procesów przy założonych danych
- planowania reakcję na pojawiające się czynniki ryzyka
- podejmowania decyzji w warunkach ryzyka lub niepewności |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Laboratoria odpowiadające treściom wykładów, w szczególności : analiza ryzyka finansowego z wykorzystaniem narzędzi informatycznych, modelowanie procesów z wykorzystaniem środowiska ADONIS (Mapy procesów, Symulacja przebiegu procesów biznesowych, Model obiegu dokumentacji w organizacji, Modelowanie środowiska pracy, Analiza modeli procesów – kwerendy , raporty) |
---|
Metody nauczania | M-1 | Wykład w formie prezentacji multimedialnej opracowanej na podstawie dostępnej literatury, wsparty praktycznymi przykładami odnoszącymi się do aktualnej sytuacji gospodarczej.
Podczas ćwiczeń laboratoryjnych studenci z pomocą prowadzącego wykonują analizy ryzyka w odniesieniu do bieżących stanów na rynkach finansowych, modelują przebiegi procesów biznesowych w wybranych przykładowych organizacjach. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: jakość / prawidłowość wykonanych zadań laboratoryjnych |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | brak umiejętności analizy ryzyka i modelowania procesów |
3,0 | podstawowe umiejętności analizy ryzyka i modelowania procesów |
3,5 | zadowalające umiejętności analizy ryzyka i modelowania procesów, podstawowe umiejętności symulacji przebiegu prostych procesów |
4,0 | dobra umiejętności analizy ryzyka i modelowania procesów, podstawowe umiejętności symulacji przebiegu procesów przy założonych danych, ograniczone umiejętności podejmowania decyzji w warunkach ryzyka i niepewnosci |
4,5 | bardzo dobra umiejętności analizy ryzyka i modelowania procesów, umiejętności symulacji przebiegu procesów przy założonych danych z uwzględnieniem czynników ryzyka, podstawowe umiejętności podejmowania decyzji w warunkach ryzyka i niepewnosci |
5,0 | bardzo dobra umiejętności analizy ryzyka i modelowania procesów, zaawansowane umiejętności symulacji przebiegu złozonych procesów przy założonych danych z uwzględnieniem czynników ryzyka, umiejętności podejmowania decyzji w warunkach ryzyka i niepewnosci |