Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIP_2A_D2/09_U01 | Umiejętność sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIP_2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku obcym, potrafi analizować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadnić opinie |
---|
ZIP_2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
ZIP_2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną, dotyczących szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii produkcji |
ZIP_2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
ZIP_2A_U18 | potrafi stosować i poszukiwać techniki, metody oraz koncepcje twórczego rozwiązywania problemów charakterystycznych dla inżynierii produkcji |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-9 | Ukształtowanie umiejetnosci prezentowania wyników prac naukowo-badawczych |
---|
Treści programowe | T-S-1 | Omówienie procedury dyplomowania.
Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. Zadafy opracowania karty tematu pracy dyplomowej.
W trakcie zajęć prowadzone są rozważania dotyczące zagadnień związanych ze specjalnością. Rozważania prowadzone są w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalności w zakresie inżynierii i badań specjalnościowych, które mogłyby być przedmiotem pracy dyplomowej. Dodatkowo studenci mogą wykonywać wstępne prace pomocnicze w późniejszym pisaniu pracy dyplomowej (analiza osiągnięć, założenia do projektów, będących przedmiotem przyszłej pracy dyplomowej, itp.). |
---|
Metody nauczania | M-1 | Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja.
Dyskusja w czasie zajęc, prezentacja uzyskanych wyników. |
---|
M-2 | dyskusja w czasie zajęc , prezentacja uzyskanych wyników |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Prowadzący nie może zaliczyć studentowi przedmiotu, jeśli nie zostanie ustalony dla studenta temat pracy dyplomowej oraz jej opiekun. Temat pracy powinien być przygotowany na obowiązującym w WIZUT formularzu i dostarczony do Dziekanatu wraz z protokółami zaliczeń przedmiotu. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowujaca wystawiona studentowi na podstawie jakosci przedstawionej prezentacji problemu z ogólnego zakresu tematyki zwiazanej z przyszła praca dyplomowa uwzgledniajaca ogólna aktywnosc studenta na wszystkich seminariach, uczestnictwo w dyskusjach, analizach zagadnien i wyciaganiu wniosków. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | student nie potrafi sformułowac tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej |
3,0 | student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej |
3,5 | student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz
sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy |
4,0 | student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz
sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy oraz opracowac
szczegółowy spis tresci pracy |
4,5 | student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz
sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac
szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrac bibliografie niezbedna do zrealizowania
zadan pracy |
5,0 | student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz
sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac
szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrac bibliografie niezbedna do zrealizowania
zadan pracy, oraz opracowac szczegółowy harmonogram realizacji zadan pracy
dyplomowej |