Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N1)
Sylabus przedmiotu Technologie handlu i marketingu elektronicznego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologie handlu i marketingu elektronicznego | ||
Specjalność | e- technologie w produkcji i zarządzaniu | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw języka HTML i podstaw baz danych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z wybranymi platformami handlu elektronicznego. |
C-2 | Zapoznanie studentów z wybranymi systemami marketingu elektronicznego. |
C-3 | Zapoznanie studentów z nowymi trendami rozwojowymi z zakresu handlu i marketingu elektronicznego. |
C-4 | Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania oraz eksploatacji systemów handlu i marketingu elektronicznego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Dobór modelu biznesowego. Rynek pierwotny i wtórny domen internetowych. Analiza porównawcza wybranych systemów handlu elektronicznego. | 2 |
T-L-2 | Instalacja i konfiguracja wybranego systemu handlu elektronicznego. Dostosowanie systemu do wymagań wybranej branży. Wykorzystanie algorytmów rekomendujących. | 4 |
T-L-3 | Zapoznanie z platformami reklamy kontekstowej. Instalacja i konfiguracja wybranego systemu zarządzania kampaniami reklamowymi. Konfiguracja przykładowych kampanii. reklamowych. | 2 |
T-L-4 | Integracja wybranych systemów płatności elektronicznych. | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Kierunki rozwoju systemów internetowych. Modele biznesowe. Rynek domen internetowych. | 1 |
T-W-2 | Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C | 2 |
T-W-3 | Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B | 2 |
T-W-4 | Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne. | 1 |
T-W-5 | Marketing elektroniczny | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w zajęciach laboratoryjnych | 10 |
A-L-2 | Konsultacje do laboratoriów | 2 |
A-L-3 | Przygotowanie sprawodań z laboratoriów | 8 |
A-L-4 | Przygotowanie się do laboratoriów | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 8 |
A-W-2 | Przygotowanie do egzaminu | 45 |
A-W-3 | Konsultacje do wykładu | 4 |
A-W-4 | Egzamin | 2 |
59 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład z prezentacjami multimedialnymi i przykładami |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca - Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 10 pytań. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Laboratorium : ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_O3/08_W01 Wiedza w zakresie technologii wykorzystywanych w handlu elektronicznym | — | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-L-1, T-W-1, T-W-2, T-L-2, T-L-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
ZIP_1A_O3/08_W02 Wiedza w zakresie technologii wykorzystywanych w marketingu elektronicznym | — | — | — | C-2, C-3, C-4 | T-L-1, T-W-5, T-L-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_O3/08_U01 Umiejętność instalacji i wdrażania systemów handlu elektronicznego. | — | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-L-1, T-W-1, T-W-2, T-L-2, T-L-4, T-W-5, T-L-3, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
ZIP_1A_O3/08_U02 Umiejętność wykorzystania serwerów reklamowych i narzędzi planowania kampanii reklamowych | — | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-L-1, T-W-1, T-W-2, T-L-2, T-L-4, T-W-5, T-L-3, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_O3/08_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów handlu elektronicznego zorientowanych na efekty z wykorzystaniem właściwych metod i nerzędzi. | — | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-L-1, T-W-1, T-W-2, T-L-2, T-L-4, T-W-5, T-L-3, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
ZIP_1A_O3/08_K02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie kompetencje w zakresie planowania i organizacji działań marketingowych w mediach elektronicznych z wykorzystaniem właściwych metod i nerzędzi. | — | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-L-1, T-W-1, T-W-2, T-L-2, T-L-4, T-W-5, T-L-3, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_O3/08_W01 Wiedza w zakresie technologii wykorzystywanych w handlu elektronicznym | 2,0 | Nie zna podstawNie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. |
3,0 | Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. | |
3,5 | Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. | |
4,0 | Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. | |
4,5 | Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego. | |
5,0 | Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi. | |
ZIP_1A_O3/08_W02 Wiedza w zakresie technologii wykorzystywanych w marketingu elektronicznym | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. |
3,0 | Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. | |
3,5 | Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. | |
4,0 | Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. | |
4,5 | Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego. | |
5,0 | Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_O3/08_U01 Umiejętność instalacji i wdrażania systemów handlu elektronicznego. | 2,0 | Nie umie korzystać z systemów handlu i marketingu elektronicznego. |
3,0 | Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. | |
3,5 | Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować systemy. | |
4,0 | Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. | |
4,5 | Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. | |
5,0 | Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych. | |
ZIP_1A_O3/08_U02 Umiejętność wykorzystania serwerów reklamowych i narzędzi planowania kampanii reklamowych | 2,0 | Nie umie korzystać z systemów handlu i marketingu elektronicznego. |
3,0 | Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. | |
3,5 | Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować systemy. | |
4,0 | Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. | |
4,5 | Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. | |
5,0 | Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_O3/08_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów handlu elektronicznego zorientowanych na efekty z wykorzystaniem właściwych metod i nerzędzi. | 2,0 | Nie spełnia kryteriów dla oceny 3 |
3,0 | Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym. | |
3,5 | Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. | |
4,0 | Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem i marketingiem elektronicznym. | |
4,5 | Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem i marketingiem elektronicznym. | |
5,0 | Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem elektronicznym. | |
ZIP_1A_O3/08_K02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie kompetencje w zakresie planowania i organizacji działań marketingowych w mediach elektronicznych z wykorzystaniem właściwych metod i nerzędzi. | 2,0 | Nie spełnia kryteriów dla oceny 3 |
3,0 | Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym. | |
3,5 | Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. | |
4,0 | Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem i marketingiem elektronicznym. | |
4,5 | Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem i marketingiem elektronicznym. | |
5,0 | Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem elektronicznym. |
Literatura podstawowa
- Gregor B, Stawiszyński M., E-Commerce, Branta, Warszawa, 2004
- Afuah A., Biznes internetowy - strategie i modele., Oficyna Ekonomiczna, Warszawa, 2003
- Kaznowski D., Nowy marketing w Internecie, Difin, Warszawa, 2007
Literatura dodatkowa
- Szumski O., E-procurement. Systemy elektronicznych zamówień publicznych., Difin, Warszawa, 2007
- Zoll F., Prawo handlu elektronicznego, Branta, Warszawa, 2010
- Chmielarz W., Systemy biznesu elektronicznego, Difin, Warszawa, 2007