Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (S1)

Sylabus przedmiotu Oddziaływanie środków przekazu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria cyfryzacji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Oddziaływanie środków przekazu
Specjalność Zastosowania informatyki
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Włodzimierz Ruciński <wrucinski@wi.zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przedmiot odwołuje się do podstawowej wiedzy z takich kursów jak Grafika komputerowa, Techniki audio i wideo. Studentowi nie stawia się żadnych wstępnych wymagań.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie szerokiego spektrum bodźców oddziałujących na człowieka za pośrednictwem róznego rodzaju mediów.
C-2Zrozumienie mechanizmów prowadzących do podejmowania decyzji wywołanych zewnętrznym oddziaływaniem na decydenta.
C-3Poznanie zasad budowania skutecznych przekazów transmitowanych różnymi kanałami medialnymi.
C-4Przyswojenie podstawowych norm prawnych obowiązujących w ogólnodostępnych mediach.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Fizjologiczne aspekty odbioru bodźców wizualnych i akustycznych. Charakterystyka innych bodźców odbieranych przez człowieka poszerzających spektrum multimedialnosci przekazów.2
T-W-2Model komunikacyjny przekazu nadawca-odbiorca. Model informacyjny.2
T-W-3Psychologiczne aspekty oddziaływania mediów.2
T-W-4Podstawowe akty prawne normujące zasady oddziaływań środków przekazu na odbiorcę. Omówienie najważniejszych uregulowań prawa prasowego.3
T-W-5Charakterystyka podstawowych kanałów komunikacyjnych.1
T-W-6Elementy Inżynierii przekazów rozpowszechnianych przez prasę drukowaną, radio, telewizję, internet, plakat - specyfika kanałów.3
T-W-7Wizerunek i system komunikacyjny marki, System Tożsamości Marki.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie się do zaliczenia - repetytorium wykładów.20
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia - przegląd literatury30
A-W-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu2
67

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Klasyczne wykłady typu informacyjnego i wyjaśniającego, prowadzone w modułach dwugodzinnych wspierane prezentacjami multimedialnymi (slajdy, animacje, filmy).
M-2Wymagana kreatywność studentów w zakresie wykorzystywanych środków wyrazu i formy omawianych/opracowywanych przkazów medialnych. Podczas wykładów studentom przekazywane będą zadania do samodzielnego rozwiazania w domu.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Koncowe zaliczenie obejmujące materiał wykładu i elementy wskazane do samodzielnego uzupełnienia przez studenta.
S-2Ocena formująca: Rozwiązane przez studenta zadania bedą elementem zaliczenia.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O2/07_W01
Znajomość szerokiego spektrum bodzców oddziałujacych na człowieka za posrednictwem róznego rodzaju mediów.
IC_1A_W01T1A_W01, T1A_W03, T1A_W07InzA_W02C-1T-W-1, T-W-5M-1S-1
IC_1A_O2/07_W02
Opanowanie prawnych aspektów oddziaływania na odbiorcę przekazami medialnymi.
IC_1A_W13T1A_W05, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10, T1A_W11InzA_W03, InzA_W04C-4T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1S-1
IC_1A_O2/07_W03
Student zna zasady tworzenia przekazów medialnych w aspekcie ich porządanego oddziaływania.
IC_1A_W13, IC_1A_W15T1A_W02, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10, T1A_W11InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-6M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O2/07_U01
Student potrafi właściwie zdefiniować cele i wymagania związane z kreowaniem i wytwarzaniem przekazów medialnych.
IC_1A_U17, IC_1A_U18T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U10, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07C-1, C-2, C-3, C-4T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-6M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O2/07_K01
Student potrafi działać kreatywnie na pozazawodowym obszarze wykorzystując wiedzę ogólną inżynierską i zawodową informatyczną.
IC_1A_K02, IC_1A_K06T1A_K02, T1A_K05InzA_K01C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-6M-1, M-2S-1
IC_1A_O2/07_K02
Student potrafi uniknąć kolizji z prawem na gruncie publikacji w mediach publicznych.
IC_1A_K02T1A_K02, T1A_K05InzA_K01C-4T-W-4M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O2/07_W01
Znajomość szerokiego spektrum bodzców oddziałujacych na człowieka za posrednictwem róznego rodzaju mediów.
2,0
3,0Student potrafi scharakteryzować wszystkie kanały, którymi człowiek odbiera bodźce ze swojego otoczenia.
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O2/07_W02
Opanowanie prawnych aspektów oddziaływania na odbiorcę przekazami medialnymi.
2,0
3,0Student potrafi, na ogólnym poziomie szczegłowości, scharakteryzować zakres zdarzeń objętych ustawą prawa prasowego.
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O2/07_W03
Student zna zasady tworzenia przekazów medialnych w aspekcie ich porządanego oddziaływania.
2,0
3,0Student zna i potrafi wyjasnic poszczegolne elementy modelu komunikacyjnego i modelu informacyjnego w relacji nadawca-odbiorca.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O2/07_U01
Student potrafi właściwie zdefiniować cele i wymagania związane z kreowaniem i wytwarzaniem przekazów medialnych.
2,0
3,0Student zna i potrafi wyjasnic poszczegolne elementy modelu komunikacyjnego i modelu informacyjnego w relacji nadawca-odbiorca.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O2/07_K01
Student potrafi działać kreatywnie na pozazawodowym obszarze wykorzystując wiedzę ogólną inżynierską i zawodową informatyczną.
2,0
3,0Zgodne z oceną dla IC_1A_O2/07_W02 i IC_1A_O2/07_W03
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O2/07_K02
Student potrafi uniknąć kolizji z prawem na gruncie publikacji w mediach publicznych.
2,0
3,0Zgodne z oceną dla IC_1A_O2/07_W02 i IC_1A_O2/07_W03
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Winterhoff-Spurk Peter, Psychologia mediów., Wydawnictwo WAM, 2007
  2. Goban-Klas Tomasz, Media i komunikowanie masowe., Wydawnictwo Naukowe PWN, 2004
  3. Dabner David, Desgn & Layout. Sztuka Projektowania., Wydawnictwo G+J Gruner + Jahr Polska Sp. z o.o., 2004
  4. Kall J., REKLAMA., Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A., Warszawa, 2002
  5. Ogilvy D., Wspomnienia człowieka reklamy., WIG PRESS., Warszawa, 2000

Literatura dodatkowa

  1. Janiszewska K., Kall J., Strategia reklamowa, Polskie Wydawnictwo ekonomiczne, Warszawa, 2011
  2. Akt prawny, Ustawa Prawo prasowe, 1984

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Fizjologiczne aspekty odbioru bodźców wizualnych i akustycznych. Charakterystyka innych bodźców odbieranych przez człowieka poszerzających spektrum multimedialnosci przekazów.2
T-W-2Model komunikacyjny przekazu nadawca-odbiorca. Model informacyjny.2
T-W-3Psychologiczne aspekty oddziaływania mediów.2
T-W-4Podstawowe akty prawne normujące zasady oddziaływań środków przekazu na odbiorcę. Omówienie najważniejszych uregulowań prawa prasowego.3
T-W-5Charakterystyka podstawowych kanałów komunikacyjnych.1
T-W-6Elementy Inżynierii przekazów rozpowszechnianych przez prasę drukowaną, radio, telewizję, internet, plakat - specyfika kanałów.3
T-W-7Wizerunek i system komunikacyjny marki, System Tożsamości Marki.2
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie się do zaliczenia - repetytorium wykładów.20
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia - przegląd literatury30
A-W-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu2
67
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O2/07_W01Znajomość szerokiego spektrum bodzców oddziałujacych na człowieka za posrednictwem róznego rodzaju mediów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W01Ma wiedzę z zakresu matematyki i fizyki na poziomie niezbędnym do ilościowego opisu, rozumienia i modelowania problemów interdyscyplinarnych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Poznanie szerokiego spektrum bodźców oddziałujących na człowieka za pośrednictwem róznego rodzaju mediów.
Treści programoweT-W-1Fizjologiczne aspekty odbioru bodźców wizualnych i akustycznych. Charakterystyka innych bodźców odbieranych przez człowieka poszerzających spektrum multimedialnosci przekazów.
T-W-5Charakterystyka podstawowych kanałów komunikacyjnych.
Metody nauczaniaM-1Klasyczne wykłady typu informacyjnego i wyjaśniającego, prowadzone w modułach dwugodzinnych wspierane prezentacjami multimedialnymi (slajdy, animacje, filmy).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Koncowe zaliczenie obejmujące materiał wykładu i elementy wskazane do samodzielnego uzupełnienia przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi scharakteryzować wszystkie kanały, którymi człowiek odbiera bodźce ze swojego otoczenia.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O2/07_W02Opanowanie prawnych aspektów oddziaływania na odbiorcę przekazami medialnymi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W13Posiada wiedzę dotyczącą prawnych i etycznych aspektów informatyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-4Przyswojenie podstawowych norm prawnych obowiązujących w ogólnodostępnych mediach.
Treści programoweT-W-2Model komunikacyjny przekazu nadawca-odbiorca. Model informacyjny.
T-W-3Psychologiczne aspekty oddziaływania mediów.
T-W-4Podstawowe akty prawne normujące zasady oddziaływań środków przekazu na odbiorcę. Omówienie najważniejszych uregulowań prawa prasowego.
Metody nauczaniaM-1Klasyczne wykłady typu informacyjnego i wyjaśniającego, prowadzone w modułach dwugodzinnych wspierane prezentacjami multimedialnymi (slajdy, animacje, filmy).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Koncowe zaliczenie obejmujące materiał wykładu i elementy wskazane do samodzielnego uzupełnienia przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi, na ogólnym poziomie szczegłowości, scharakteryzować zakres zdarzeń objętych ustawą prawa prasowego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O2/07_W03Student zna zasady tworzenia przekazów medialnych w aspekcie ich porządanego oddziaływania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W13Posiada wiedzę dotyczącą prawnych i etycznych aspektów informatyki
IC_1A_W15Posiada wiedzę z zasad działania systemów informatycznych przynajmniej jednego z następujących obszarów: e - biznes, e – zdrowie, media elektroniczne, poligrafia, zarządzanie wiedzą, przemysłowe systemy sterowania, metody sztucznej inteligencji, systemy wbudowane
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Poznanie szerokiego spektrum bodźców oddziałujących na człowieka za pośrednictwem róznego rodzaju mediów.
C-2Zrozumienie mechanizmów prowadzących do podejmowania decyzji wywołanych zewnętrznym oddziaływaniem na decydenta.
C-3Poznanie zasad budowania skutecznych przekazów transmitowanych różnymi kanałami medialnymi.
Treści programoweT-W-2Model komunikacyjny przekazu nadawca-odbiorca. Model informacyjny.
T-W-3Psychologiczne aspekty oddziaływania mediów.
T-W-5Charakterystyka podstawowych kanałów komunikacyjnych.
T-W-7Wizerunek i system komunikacyjny marki, System Tożsamości Marki.
T-W-6Elementy Inżynierii przekazów rozpowszechnianych przez prasę drukowaną, radio, telewizję, internet, plakat - specyfika kanałów.
Metody nauczaniaM-1Klasyczne wykłady typu informacyjnego i wyjaśniającego, prowadzone w modułach dwugodzinnych wspierane prezentacjami multimedialnymi (slajdy, animacje, filmy).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Koncowe zaliczenie obejmujące materiał wykładu i elementy wskazane do samodzielnego uzupełnienia przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna i potrafi wyjasnic poszczegolne elementy modelu komunikacyjnego i modelu informacyjnego w relacji nadawca-odbiorca.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O2/07_U01Student potrafi właściwie zdefiniować cele i wymagania związane z kreowaniem i wytwarzaniem przekazów medialnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U17Ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
IC_1A_U18Ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z róźnych źródeł, integrować je, interpretować, wyciągać wnioski, a także formułować i uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Poznanie szerokiego spektrum bodźców oddziałujących na człowieka za pośrednictwem róznego rodzaju mediów.
C-2Zrozumienie mechanizmów prowadzących do podejmowania decyzji wywołanych zewnętrznym oddziaływaniem na decydenta.
C-3Poznanie zasad budowania skutecznych przekazów transmitowanych różnymi kanałami medialnymi.
C-4Przyswojenie podstawowych norm prawnych obowiązujących w ogólnodostępnych mediach.
Treści programoweT-W-2Model komunikacyjny przekazu nadawca-odbiorca. Model informacyjny.
T-W-3Psychologiczne aspekty oddziaływania mediów.
T-W-4Podstawowe akty prawne normujące zasady oddziaływań środków przekazu na odbiorcę. Omówienie najważniejszych uregulowań prawa prasowego.
T-W-5Charakterystyka podstawowych kanałów komunikacyjnych.
T-W-7Wizerunek i system komunikacyjny marki, System Tożsamości Marki.
T-W-6Elementy Inżynierii przekazów rozpowszechnianych przez prasę drukowaną, radio, telewizję, internet, plakat - specyfika kanałów.
Metody nauczaniaM-1Klasyczne wykłady typu informacyjnego i wyjaśniającego, prowadzone w modułach dwugodzinnych wspierane prezentacjami multimedialnymi (slajdy, animacje, filmy).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Koncowe zaliczenie obejmujące materiał wykładu i elementy wskazane do samodzielnego uzupełnienia przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna i potrafi wyjasnic poszczegolne elementy modelu komunikacyjnego i modelu informacyjnego w relacji nadawca-odbiorca.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O2/07_K01Student potrafi działać kreatywnie na pozazawodowym obszarze wykorzystując wiedzę ogólną inżynierską i zawodową informatyczną.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_K02Świadomie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki zawodowej
IC_1A_K06Rozumie społeczny i zawodowy kontekst informatyki oraz związanych z nim aspektów prawnych i etycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Poznanie szerokiego spektrum bodźców oddziałujących na człowieka za pośrednictwem róznego rodzaju mediów.
C-2Zrozumienie mechanizmów prowadzących do podejmowania decyzji wywołanych zewnętrznym oddziaływaniem na decydenta.
C-3Poznanie zasad budowania skutecznych przekazów transmitowanych różnymi kanałami medialnymi.
Treści programoweT-W-2Model komunikacyjny przekazu nadawca-odbiorca. Model informacyjny.
T-W-3Psychologiczne aspekty oddziaływania mediów.
T-W-5Charakterystyka podstawowych kanałów komunikacyjnych.
T-W-7Wizerunek i system komunikacyjny marki, System Tożsamości Marki.
T-W-6Elementy Inżynierii przekazów rozpowszechnianych przez prasę drukowaną, radio, telewizję, internet, plakat - specyfika kanałów.
Metody nauczaniaM-1Klasyczne wykłady typu informacyjnego i wyjaśniającego, prowadzone w modułach dwugodzinnych wspierane prezentacjami multimedialnymi (slajdy, animacje, filmy).
M-2Wymagana kreatywność studentów w zakresie wykorzystywanych środków wyrazu i formy omawianych/opracowywanych przkazów medialnych. Podczas wykładów studentom przekazywane będą zadania do samodzielnego rozwiazania w domu.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Koncowe zaliczenie obejmujące materiał wykładu i elementy wskazane do samodzielnego uzupełnienia przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zgodne z oceną dla IC_1A_O2/07_W02 i IC_1A_O2/07_W03
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O2/07_K02Student potrafi uniknąć kolizji z prawem na gruncie publikacji w mediach publicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_K02Świadomie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-4Przyswojenie podstawowych norm prawnych obowiązujących w ogólnodostępnych mediach.
Treści programoweT-W-4Podstawowe akty prawne normujące zasady oddziaływań środków przekazu na odbiorcę. Omówienie najważniejszych uregulowań prawa prasowego.
Metody nauczaniaM-1Klasyczne wykłady typu informacyjnego i wyjaśniającego, prowadzone w modułach dwugodzinnych wspierane prezentacjami multimedialnymi (slajdy, animacje, filmy).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Koncowe zaliczenie obejmujące materiał wykładu i elementy wskazane do samodzielnego uzupełnienia przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zgodne z oceną dla IC_1A_O2/07_W02 i IC_1A_O2/07_W03
3,5
4,0
4,5
5,0