Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (S1)

Sylabus przedmiotu Inżynierski projekt zespołowy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria cyfryzacji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inżynierski projekt zespołowy
Specjalność Zastosowania informatyki
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Oprogramowania
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Hyla <Tomasz.Hyla@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Jerzy Pejaś <Jerzy.Pejas@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 90 10,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajmość metod projektowania systemów informatycznych.
W-2Znajmość technologi budowy systemów informatycznych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu projektowania systemów informatycznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Narzędzia do zarządzania dokumentacją np. Confluence oraz do projektowania systemów informatycznych np. Enterprise Architect.4
T-P-2Przedstawienie tematów, burza mózgów, określenie tematu projektu dla poszczególnych grup studentów.4
T-P-3Model wymagań.6
T-P-4Wizja systemu (model wymagań, model przypadków użycia, model logiczny komponentów).12
T-P-5Technologie wykorzystywane do budowy systemów informatycznych (rozpoznanie i wybór odpowiednich dla projektu).8
T-P-6Szczegółowy projekt systemu (m. in. model obiektów/klas, interakcji/ maszyny stanów, sekwencji, aktywności, wdrożenia, specyfikacja protokołów, web serwisów, model danych, bezpieczeństwa/systemu, harmonogramy).28
T-P-7Prototyp lub demostrator systemu.28
90

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w zajęciach projektowych, wspólna praca w grupie.90
A-P-2Praca samodzielna, wykonywanie powierzonych zadań.210
300

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
M-2Metody praktyczne: metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O1/05_W01
Zna narzędzia informatyczne do projektowania oprogramowania w języku UML oraz narzędzia do zarządzania dokumentacją
IC_1A_W11T1A_W02, T1A_W04, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O1/05_U01
Ma umiejętność w zakresie działan projakościowych podczas projektowania oprogramowania
IC_1A_U12T1A_U11, T1A_U13, T1A_U16InzA_U05, InzA_U08C-1T-P-6, T-P-2, T-P-5, T-P-4, T-P-1, T-P-7, T-P-3M-1, M-2S-1
IC_1A_O1/05_U02
Ma umiejętność w zakresie opracowywania dokumnetacji związanej z procesem projektowania systemów informatycznych
IC_1A_U03T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U10, T1A_U14, T1A_U16InzA_U03, InzA_U06, InzA_U08C-1T-P-6, T-P-7, T-P-2, T-P-5, T-P-1, T-P-4, T-P-3M-2, M-1S-1
IC_1A_O1/05_U03
Ma umiejętność samodzielnego poszukiwania odpowiednich rozwiązań technologicznych
IC_1A_U07T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U10InzA_U03C-1T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-2, T-P-1, T-P-3, T-P-4M-1, M-2S-1
IC_1A_O1/05_U04
Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych jako kierownik oraz wykonawca
IC_1A_U11T1A_U12, T1A_U13, T1A_U16InzA_U05, InzA_U08C-1T-P-3, T-P-6, T-P-1, T-P-7, T-P-2, T-P-4, T-P-5M-1, M-2S-1
IC_1A_O1/05_U05
Ma umiejętność rozwiązywania problemów występujacych przy projektowaniu systemów informatycznych z użyciem technologii informatycznych
IC_1A_U17T1A_U07, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07C-1T-P-5, T-P-3, T-P-7, T-P-6, T-P-1, T-P-4, T-P-2M-1, M-2S-1
IC_1A_O1/05_U06
Potrafi pozyskiwać informacje z dokumentacji technicznej systemów informatycznych
IC_1A_U20T1A_U01, T1A_U09, T1A_U13InzA_U02, InzA_U05C-1T-P-5M-2, M-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O1/05_K01
Ma świadomość odpowiedzialności za powierzone zadania przez kierownika projektu
IC_1A_K03T1A_K03, T1A_K04C-1T-P-6, T-P-3, T-P-4, T-P-2, T-P-5, T-P-1, T-P-7M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O1/05_W01
Zna narzędzia informatyczne do projektowania oprogramowania w języku UML oraz narzędzia do zarządzania dokumentacją
2,0
3,0Projekt wykonany prawidłowo z akceptowalnymi usterkami.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O1/05_U01
Ma umiejętność w zakresie działan projakościowych podczas projektowania oprogramowania
2,0
3,0Projekt wykonany prawidłowo z akceptowalnymi usterkami.
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O1/05_U02
Ma umiejętność w zakresie opracowywania dokumnetacji związanej z procesem projektowania systemów informatycznych
2,0
3,0Projekt wykonany prawidłowo z akceptowalnymi usterkami.
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O1/05_U03
Ma umiejętność samodzielnego poszukiwania odpowiednich rozwiązań technologicznych
2,0
3,0Projekt wykonany prawidłowo z akceptowalnymi usterkami.
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O1/05_U04
Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych jako kierownik oraz wykonawca
2,0
3,0Projekt wykonany prawidłowo z akceptowalnymi usterkami.
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O1/05_U05
Ma umiejętność rozwiązywania problemów występujacych przy projektowaniu systemów informatycznych z użyciem technologii informatycznych
2,0
3,0Projekt wykonany prawidłowo z akceptowalnymi usterkami.
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O1/05_U06
Potrafi pozyskiwać informacje z dokumentacji technicznej systemów informatycznych
2,0
3,0Projekt wykonany prawidłowo z akceptowalnymi usterkami.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O1/05_K01
Ma świadomość odpowiedzialności za powierzone zadania przez kierownika projektu
2,0
3,0Projekt wykonany prawidłowo z akceptowalnymi usterkami.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Craig Larman, Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and the Unified Process, Addison Wesley Professional, 2007, 978-0130925695

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Narzędzia do zarządzania dokumentacją np. Confluence oraz do projektowania systemów informatycznych np. Enterprise Architect.4
T-P-2Przedstawienie tematów, burza mózgów, określenie tematu projektu dla poszczególnych grup studentów.4
T-P-3Model wymagań.6
T-P-4Wizja systemu (model wymagań, model przypadków użycia, model logiczny komponentów).12
T-P-5Technologie wykorzystywane do budowy systemów informatycznych (rozpoznanie i wybór odpowiednich dla projektu).8
T-P-6Szczegółowy projekt systemu (m. in. model obiektów/klas, interakcji/ maszyny stanów, sekwencji, aktywności, wdrożenia, specyfikacja protokołów, web serwisów, model danych, bezpieczeństwa/systemu, harmonogramy).28
T-P-7Prototyp lub demostrator systemu.28
90

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w zajęciach projektowych, wspólna praca w grupie.90
A-P-2Praca samodzielna, wykonywanie powierzonych zadań.210
300
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O1/05_W01Zna narzędzia informatyczne do projektowania oprogramowania w języku UML oraz narzędzia do zarządzania dokumentacją
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W11Zna narzędzia informatyczne wykorzystywane w inżynierii oprogramowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
M-2Metody praktyczne: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Projekt wykonany prawidłowo z akceptowalnymi usterkami.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O1/05_U01Ma umiejętność w zakresie działan projakościowych podczas projektowania oprogramowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U12Ma umiejętności w zakresie prowadzenia działań projakościowych przedsięwzięć informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-6Szczegółowy projekt systemu (m. in. model obiektów/klas, interakcji/ maszyny stanów, sekwencji, aktywności, wdrożenia, specyfikacja protokołów, web serwisów, model danych, bezpieczeństwa/systemu, harmonogramy).
T-P-2Przedstawienie tematów, burza mózgów, określenie tematu projektu dla poszczególnych grup studentów.
T-P-5Technologie wykorzystywane do budowy systemów informatycznych (rozpoznanie i wybór odpowiednich dla projektu).
T-P-4Wizja systemu (model wymagań, model przypadków użycia, model logiczny komponentów).
T-P-1Narzędzia do zarządzania dokumentacją np. Confluence oraz do projektowania systemów informatycznych np. Enterprise Architect.
T-P-7Prototyp lub demostrator systemu.
T-P-3Model wymagań.
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
M-2Metody praktyczne: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Projekt wykonany prawidłowo z akceptowalnymi usterkami.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O1/05_U02Ma umiejętność w zakresie opracowywania dokumnetacji związanej z procesem projektowania systemów informatycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U03Opracowywania dokumentacji związanej z procesem projektowania, wdrażania, integrowania i testowania systemów informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-6Szczegółowy projekt systemu (m. in. model obiektów/klas, interakcji/ maszyny stanów, sekwencji, aktywności, wdrożenia, specyfikacja protokołów, web serwisów, model danych, bezpieczeństwa/systemu, harmonogramy).
T-P-7Prototyp lub demostrator systemu.
T-P-2Przedstawienie tematów, burza mózgów, określenie tematu projektu dla poszczególnych grup studentów.
T-P-5Technologie wykorzystywane do budowy systemów informatycznych (rozpoznanie i wybór odpowiednich dla projektu).
T-P-1Narzędzia do zarządzania dokumentacją np. Confluence oraz do projektowania systemów informatycznych np. Enterprise Architect.
T-P-4Wizja systemu (model wymagań, model przypadków użycia, model logiczny komponentów).
T-P-3Model wymagań.
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: metoda projektów
M-1Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Projekt wykonany prawidłowo z akceptowalnymi usterkami.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O1/05_U03Ma umiejętność samodzielnego poszukiwania odpowiednich rozwiązań technologicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U07Ma umiejętności samokształcania się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-5Technologie wykorzystywane do budowy systemów informatycznych (rozpoznanie i wybór odpowiednich dla projektu).
T-P-6Szczegółowy projekt systemu (m. in. model obiektów/klas, interakcji/ maszyny stanów, sekwencji, aktywności, wdrożenia, specyfikacja protokołów, web serwisów, model danych, bezpieczeństwa/systemu, harmonogramy).
T-P-7Prototyp lub demostrator systemu.
T-P-2Przedstawienie tematów, burza mózgów, określenie tematu projektu dla poszczególnych grup studentów.
T-P-1Narzędzia do zarządzania dokumentacją np. Confluence oraz do projektowania systemów informatycznych np. Enterprise Architect.
T-P-3Model wymagań.
T-P-4Wizja systemu (model wymagań, model przypadków użycia, model logiczny komponentów).
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
M-2Metody praktyczne: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Projekt wykonany prawidłowo z akceptowalnymi usterkami.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O1/05_U04Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych jako kierownik oraz wykonawca
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U11Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-3Model wymagań.
T-P-6Szczegółowy projekt systemu (m. in. model obiektów/klas, interakcji/ maszyny stanów, sekwencji, aktywności, wdrożenia, specyfikacja protokołów, web serwisów, model danych, bezpieczeństwa/systemu, harmonogramy).
T-P-1Narzędzia do zarządzania dokumentacją np. Confluence oraz do projektowania systemów informatycznych np. Enterprise Architect.
T-P-7Prototyp lub demostrator systemu.
T-P-2Przedstawienie tematów, burza mózgów, określenie tematu projektu dla poszczególnych grup studentów.
T-P-4Wizja systemu (model wymagań, model przypadków użycia, model logiczny komponentów).
T-P-5Technologie wykorzystywane do budowy systemów informatycznych (rozpoznanie i wybór odpowiednich dla projektu).
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
M-2Metody praktyczne: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Projekt wykonany prawidłowo z akceptowalnymi usterkami.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O1/05_U05Ma umiejętność rozwiązywania problemów występujacych przy projektowaniu systemów informatycznych z użyciem technologii informatycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U17Ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-5Technologie wykorzystywane do budowy systemów informatycznych (rozpoznanie i wybór odpowiednich dla projektu).
T-P-3Model wymagań.
T-P-7Prototyp lub demostrator systemu.
T-P-6Szczegółowy projekt systemu (m. in. model obiektów/klas, interakcji/ maszyny stanów, sekwencji, aktywności, wdrożenia, specyfikacja protokołów, web serwisów, model danych, bezpieczeństwa/systemu, harmonogramy).
T-P-1Narzędzia do zarządzania dokumentacją np. Confluence oraz do projektowania systemów informatycznych np. Enterprise Architect.
T-P-4Wizja systemu (model wymagań, model przypadków użycia, model logiczny komponentów).
T-P-2Przedstawienie tematów, burza mózgów, określenie tematu projektu dla poszczególnych grup studentów.
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
M-2Metody praktyczne: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Projekt wykonany prawidłowo z akceptowalnymi usterkami.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O1/05_U06Potrafi pozyskiwać informacje z dokumentacji technicznej systemów informatycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U20Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-5Technologie wykorzystywane do budowy systemów informatycznych (rozpoznanie i wybór odpowiednich dla projektu).
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: metoda projektów
M-1Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Projekt wykonany prawidłowo z akceptowalnymi usterkami.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O1/05_K01Ma świadomość odpowiedzialności za powierzone zadania przez kierownika projektu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-6Szczegółowy projekt systemu (m. in. model obiektów/klas, interakcji/ maszyny stanów, sekwencji, aktywności, wdrożenia, specyfikacja protokołów, web serwisów, model danych, bezpieczeństwa/systemu, harmonogramy).
T-P-3Model wymagań.
T-P-4Wizja systemu (model wymagań, model przypadków użycia, model logiczny komponentów).
T-P-2Przedstawienie tematów, burza mózgów, określenie tematu projektu dla poszczególnych grup studentów.
T-P-5Technologie wykorzystywane do budowy systemów informatycznych (rozpoznanie i wybór odpowiednich dla projektu).
T-P-1Narzędzia do zarządzania dokumentacją np. Confluence oraz do projektowania systemów informatycznych np. Enterprise Architect.
T-P-7Prototyp lub demostrator systemu.
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: metoda projektów
M-1Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Projekt wykonany prawidłowo z akceptowalnymi usterkami.
3,5
4,0
4,5
5,0