Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (S1)
specjalność: Zastosowania informatyki

Sylabus przedmiotu Projektowanie grafiki II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria cyfryzacji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie grafiki II
Specjalność Zastosowania informatyki
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Olejnik-Krugły <aolejnik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 30 1,20,43zaliczenie
projektyP6 30 1,80,57zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw grafiki komputerowej
W-2Znajomość podstaw estetyki i kompozycji w projektowaniu grafiki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie wiedzy z zakresu komunikacji wizualnej i zasad estetyki w projektowaniu grafiki użytkowej oraz zdobycie umiejętności posługiwania się narzędziami przeznaczonymi do projektowania grafiki rastrowej i wektorowej, zdobycie umiejętności projektowania różnych formy grafiki przeznaczonej do internetu, druku, urządzenia mobilne i iinterfejsy graficzne aplikacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Projektowanie graficzne na rzecz stron wwww i urządzeń mobilnych (grafika, nawigacja, optymalizacja). Trendy graficzne na stronach internetowych.10
T-L-2Projektowanie i skład projektów przeznaczonych do druku (elementy komunikacji wizualnej)10
T-L-3Projektowanie grafiki na rzecz interfejsów aplikacji (planowanie funkcjonalności aplikacji, analiza ergonomii)10
30
projekty
T-P-1Opracowanie identyfikacji wizualnej dla wybranej firmy.20
T-P-2Opracowanie księgi znaku10
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zaliczenia zajęć30
A-L-3Zaliczenie zajęć4
64
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Przygotowanie do zaliczenia zajęć23
A-P-3Zaliczenie zajęć2
55

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Projekt zaliczeniowy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O2/02/02_W01
Zna trendy i metody wykorzystywane w projektowaniu grafiki użytkowej.
IC_1A_W10T1A_W02, T1A_W04, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05C-1T-P-2, T-P-1, T-L-2, T-L-1, T-L-3M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O2/02/02_U01
Student potrafi indywidualnie i zespołowo wykonać projekt graficzny z przeznaczeniem dla różnych form komunikacji wizualnej.
IC_1A_U11T1A_U12, T1A_U13, T1A_U16InzA_U05, InzA_U08C-1T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-P-2, T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O2/02/02_W01
Zna trendy i metody wykorzystywane w projektowaniu grafiki użytkowej.
2,0
3,0Student zna elementy komunikacji wizualnej oraz zna metodykę projektowania interfejsów graficznych aplikacji.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O2/02/02_U01
Student potrafi indywidualnie i zespołowo wykonać projekt graficzny z przeznaczeniem dla różnych form komunikacji wizualnej.
2,0
3,0Student potrafi zaprojektować grafikę przeznaczoną do druku
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Charlotte Fiell, Peter Fiell, Projektowanie graficzne w XXI wieku, Taschen GmbH, 2007
  2. Kazimierz Wolny-Zmorzyński i inni, Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych, Poltext, 2013
  3. Mark Boulton, Designing for the Web, http://designingfortheweb.co.uk/, 2011
  4. Jenifer Tidwell, Projektowanie interfejsów. Sprawdzone wzorce projektowe, Helion, 2012
  5. Von Glitschk, Grafika wektorowa, Helion, 2012
  6. Gavin Ambrose, Paul Harris, Pre-press. Poradnik dla grafików, PWN, 2010

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Projektowanie graficzne na rzecz stron wwww i urządzeń mobilnych (grafika, nawigacja, optymalizacja). Trendy graficzne na stronach internetowych.10
T-L-2Projektowanie i skład projektów przeznaczonych do druku (elementy komunikacji wizualnej)10
T-L-3Projektowanie grafiki na rzecz interfejsów aplikacji (planowanie funkcjonalności aplikacji, analiza ergonomii)10
30

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Opracowanie identyfikacji wizualnej dla wybranej firmy.20
T-P-2Opracowanie księgi znaku10
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zaliczenia zajęć30
A-L-3Zaliczenie zajęć4
64
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Przygotowanie do zaliczenia zajęć23
A-P-3Zaliczenie zajęć2
55
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O2/02/02_W01Zna trendy i metody wykorzystywane w projektowaniu grafiki użytkowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W10Zna metody wykorzystywane podczas projektowania, testowania, wdrażania i integrowania produktów i usług opartych na technologiach informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy z zakresu komunikacji wizualnej i zasad estetyki w projektowaniu grafiki użytkowej oraz zdobycie umiejętności posługiwania się narzędziami przeznaczonymi do projektowania grafiki rastrowej i wektorowej, zdobycie umiejętności projektowania różnych formy grafiki przeznaczonej do internetu, druku, urządzenia mobilne i iinterfejsy graficzne aplikacji
Treści programoweT-P-2Opracowanie księgi znaku
T-P-1Opracowanie identyfikacji wizualnej dla wybranej firmy.
T-L-2Projektowanie i skład projektów przeznaczonych do druku (elementy komunikacji wizualnej)
T-L-1Projektowanie graficzne na rzecz stron wwww i urządzeń mobilnych (grafika, nawigacja, optymalizacja). Trendy graficzne na stronach internetowych.
T-L-3Projektowanie grafiki na rzecz interfejsów aplikacji (planowanie funkcjonalności aplikacji, analiza ergonomii)
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Projekt zaliczeniowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna elementy komunikacji wizualnej oraz zna metodykę projektowania interfejsów graficznych aplikacji.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O2/02/02_U01Student potrafi indywidualnie i zespołowo wykonać projekt graficzny z przeznaczeniem dla różnych form komunikacji wizualnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U11Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy z zakresu komunikacji wizualnej i zasad estetyki w projektowaniu grafiki użytkowej oraz zdobycie umiejętności posługiwania się narzędziami przeznaczonymi do projektowania grafiki rastrowej i wektorowej, zdobycie umiejętności projektowania różnych formy grafiki przeznaczonej do internetu, druku, urządzenia mobilne i iinterfejsy graficzne aplikacji
Treści programoweT-L-1Projektowanie graficzne na rzecz stron wwww i urządzeń mobilnych (grafika, nawigacja, optymalizacja). Trendy graficzne na stronach internetowych.
T-L-3Projektowanie grafiki na rzecz interfejsów aplikacji (planowanie funkcjonalności aplikacji, analiza ergonomii)
T-L-2Projektowanie i skład projektów przeznaczonych do druku (elementy komunikacji wizualnej)
T-P-2Opracowanie księgi znaku
T-P-1Opracowanie identyfikacji wizualnej dla wybranej firmy.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Projekt zaliczeniowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zaprojektować grafikę przeznaczoną do druku
3,5
4,0
4,5
5,0