Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (S1)
specjalność: Zastosowania informatyki

Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria cyfryzacji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca dyplomowa
Specjalność Zastosowania informatyki
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji
Nauczyciel odpowiedzialny Mirosław Łazoryszczak <Miroslaw.Lazoryszczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Mirosław Łazoryszczak <Miroslaw.Lazoryszczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 15,0 ECTS (formy) 15,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD7 0 15,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ma charakter projektowy, badawczy lub przeglądowy. Jej wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model urządzenia lub samo urządzenie, program komputerowy, model procesu lub usystematyzowane wyniki badań. Świadczy o nabyciu przez studenta umiejętności wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z projektowaniem lub wykonaniem przedsięwzięcia informatycznego, wykonaniem oprogramowania, układu cyfrowego lub urządzenia (komputera) specjalizowanego oraz wyciągania wniosków z wykonanej pracy. Zawiera samodzielne opracowanie problemu sformułowanego w temacie pracy. Zawiera dane o wykorzystanej literaturze i innych wykorzystanych źródłach informacji. Kończy się podsumowaniem, które powinno zawierać wyodrębnioną specyfikację oryginalnego wkładu autora do pracy.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA to „kompletne odbicie” procesu rozwiązywania typowego zadania inżynierskiego, zaczynającego się od sformułowania spójnych założeń, poprzez analizę źródeł oraz dostępnych środków i metod projektowania, a kończącego się projektem rozwiązania i sprawdzeniem stopnia spełnienia podstawowych wymagań oraz sformułowaniem wniosków. Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej indywidualnie pod opieką opiekuna pracy i przygotowuje jej opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków.0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Przygotowanie pracy dyplomowej400
A-PD-2Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego30
A-PD-3Przygoyowanie niezbędnych dokumentów w procesie dyplomowania5
A-PD-4Udział w konsultacjach z opiekunem pracy12
447

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1indywidualna praca z opiekunem pracy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zgodnie z Regulaminem Studiów ZUT w Szczecinie (Uchwała Nr 16 Senatu ZUT w Szczecinie z dnia 12.03.2012 - rozdział 9 i 10)
S-2Ocena podsumowująca: Ocena merytorycznej strony pracy dyplomowej,i jej zgodność z tematem i zakresem prcay

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_D/04_W01
ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym (jej wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań).
IC_1A_W15T1A_W02, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10, T1A_W11InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1T-PD-1M-1S-1
IC_1A_D/04_W02
Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie
C-1T-PD-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_D/04_U01
Umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników.
IC_1A_U07T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U10InzA_U03C-1T-PD-1M-1S-1
IC_1A_D/04_U02
Umiejętność wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z informatyką i zakresem pracy dyplomowej
IC_1A_U27, IC_1A_U06, IC_1A_U02, IC_1A_U07, IC_1A_U20, IC_1A_U22, IC_1A_U17T1A_U01, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-PD-1M-1S-2
IC_1A_D/04_U03
Umiejętność samodzielnego opracowania problemu sformułowanego w temacie pracy
IC_1A_U07, IC_1A_U20, IC_1A_U02, IC_1A_U22, IC_1A_U17, IC_1A_U27T1A_U01, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-PD-1M-1S-2
IC_1A_D/04_U04
Potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych
IC_1A_U20, IC_1A_U07T1A_U01, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U13InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05C-1T-PD-1M-1S-1
IC_1A_D/04_U05
Umiejętność opracowania przeglądu literatury
IC_1A_U20T1A_U01, T1A_U09, T1A_U13InzA_U02, InzA_U05C-1T-PD-1M-1
IC_1A_D/04_U06
Potrafi wyciągać wnioski i formułować opinie
IC_1A_U22, IC_1A_U17, IC_1A_U27, IC_1A_U06T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-PD-1M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_D/04_W01
ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym (jej wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań).
2,0nie ma wiedzy zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej
3,0ma podstawową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej
3,5ma szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej
4,0ma szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej oraz potrafi z niej korzystać
4,5ma bardzo szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej
5,0ma bardzo szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej oraz potrafi ją efektywnie wykorzystać
IC_1A_D/04_W02
Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie
2,0nie zna zasad procesu dyplomowania
3,0zna zasad procesu dyplomowania
3,5zna i rozumie zasady procesu dyplomowania
4,0zna, rozumie i umie stosować zasady procesu dyplomowania
4,5zna, rozumie i umie stosować zasady i procedury realzizacji pracy dyplomowej
5,0zna, rozumie i umie stosować zasady i procedury realzizacji pracy dyplomowej

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_D/04_U01
Umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników.
2,0brak takiej umiejętości
3,0prezentacja pracy z wykorzystaniem typowych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, rozwiązanie typowe problemu z pewnymi mniej istotnymi dla pracy elementami)
3,5prezentacja pracy z wykorzystaniem typowych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, rozwiązanie typowe problemu, spis rzeczy)
4,0prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, dobre rozwiązanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania)
4,5prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, dobre rozwiązanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania, wskazanie dalszych prac nad tematyką pracy, analiza porównawcza pracy względem innych prac i literatury)
5,0prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, innowacyjne rozwiązanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania, wskazanie dalszych prac nad tematyką pracy, analiza porównawcza pracy względem innych prac i literatury)
IC_1A_D/04_U02
Umiejętność wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z informatyką i zakresem pracy dyplomowej
2,0brak takiej umiejętności
3,0wykorzystanie w stopniu dostatecznym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy
3,5wykorzystanie w stopniu dostatecznym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy o charakterze wykraczającym poza zdobytą wiedzę
4,0wykorzystanie w stopniu dobrym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy
4,5wykorzystanie w stopniu dobrym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy o charakterze wykraczającym poza zdobytą wiedzę
5,0wykorzystanie w stopniu bardzo dobrym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy o charakterze wykraczającym poza zdobytą wiedzę
IC_1A_D/04_U03
Umiejętność samodzielnego opracowania problemu sformułowanego w temacie pracy
2,0student nie potrafi samodzielnie po konsultacjach opracować problemu sformułowanego w pracy
3,0samodzielne opracowanie problemu w stopniu dostatecznym zgodnie z zakresem pracy w ścisłej konsultacji z opiekunem pracy
3,5samodzielne opracowanie problemu w stopniu zadawalającym ale minimalnym (typowym) zgodnie z zakresem pracy w luźnej konsultacji z opiekunem pracy
4,0samodzielne opracowanie problemu w stopniu zadawalającym i pełnym zgodnie z zakresem pracy
4,5samodzielne opracowanie problemu w stopniu zadawalającym i pełnym zgodnie z zakresem pracy z własnymi elementami twórczymi
5,0samodzielne opracowanie problemu w stopniu pełnym i rozszerzonym ale zgodnym z zakresem pracy z własnymi elementamin inowacyjnymi w opracowaniu problemu podjętego w pracy
IC_1A_D/04_U04
Potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych
2,0nie ma takiej umiejętności w stopniu dostatecznym
3,0potrafi wskazać podstawowe żródła danych i podstawową literaturę niezbędną w pracy
3,5potrafi wskazać podstawowe żródła danych i podstawową literaturę niezbędną w pracy oraz potrafi z tych źródeł korzystać w pracy
4,0potrafi wskazać nie tylko podstawowe żródła danych i podstawową literaturę niezbędną w pracy ale wskazuje również na źródła, w których zawarte są informacje o znaczeniu problemu badawczego i sposobach jego rozwiązania
4,5potrafi wskazać szeroką gamę żródenł danych i literatury związanej z zakresem pracy i potrafi wskazać również na źródła, w których zawarte są informacje o znaczeniu problemu badawczego, sposobach jego rozwiązania, zasadach i sposobach dowodzenia hipotez,
5,0potrafi wskazać pełny i wyczerpujący wykaz źródeł i w pełni z nich korzysta
IC_1A_D/04_U05
Umiejętność opracowania przeglądu literatury
2,0nie potrafi wykonać spisu literatury niezbędnej do wykorzystania w pracy
3,0potrafi wykonać spisu podstawowej literatury niezbędnej do wykorzystania w pracy
3,5potrafi wykonać spisu podstawowej literatury i uzupełniającej (minimum 20 pozycji) niezbędnej do wykorzystania w pracy
4,0potrafi opracować spisu literatury podstawowej i uzupełniającej (łącznie minimum 20 pozycji) do napisania pracy dyplomowej, potrafi ją wykorzystać w typowy sposób (cytaty i odwołania) oraz potrafi również przeprowadzić dla potrzeb pracy krytyczną analizę wskazanej literatury
4,5potrafi opracować bogaty spisu literatury podstawowej i uzupełniającej (kilkadziesiąt pozycji książkowych, czasopiśmiennictwa i stron internetowych) do napisania pracy dyplomowej, potrafi ją wykorzystać we właściwy sposób (cytaty, odwołania, odwołania do wielu różnych żródeł jednocześnie), potrafi również przeprowadzić dla potrzeb pracy krytyczną analizę wskazanej literatury
5,0potrafi opracować bogaty spisu literatury podstawowej i uzupełniającej (kilkadziesiąt pozycji książkowych, czasopiśmiennictwa i stron internetowych) do napisania pracy dyplomowej, potrafi ją wykorzystać we właściwy sposób (cytaty, odwołania, odwołania do wielu różnych żródeł jednocześnie), potrafi przeprowadzić dla potrzeb pracy krytyczną analizę wskazanej użytej literatury zgodnie z obowiązującymi normami
IC_1A_D/04_U06
Potrafi wyciągać wnioski i formułować opinie
2,0nie potrafi wyciągac wniosków
3,0potrafi wyciągać wnioski lecz w sposób niekompletny
3,5potrafi wyciągać wnioski lecz w sposób niekompletny a także potrafi sformułować najistotniejsze ale nie wszystkie opinie
4,0potrafi wyciągać wszystkie główne wnioski związane z tematyką pracy a także potrafi sformułować najistotniejsze ale nie wszystkie opinie
4,5potrafi wyciągać wszystkie główne wnioski związane z tematyką pracy a także potrafi sformułować w pełni własne opinie związane z tematyką pracy
5,0potrafi wyciągać wszystkie wnioski związane z tematyką pracy , potrafi sformułować w pełni własne opinie związane z tematyką pracy i je w pełni uzasadnić

Literatura podstawowa

  1. Regulamin studiów, ZUT w Szczecinie - do użytku wewnętrznego, Szczecin, 2012
  2. Zasady procesu dyplomowania - Uchwała RWIZUT w Szczecinie, Szczecin, 2011, http://www.wi.zut.edu.pl/dokumenty-dziekanatu

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA to „kompletne odbicie” procesu rozwiązywania typowego zadania inżynierskiego, zaczynającego się od sformułowania spójnych założeń, poprzez analizę źródeł oraz dostępnych środków i metod projektowania, a kończącego się projektem rozwiązania i sprawdzeniem stopnia spełnienia podstawowych wymagań oraz sformułowaniem wniosków. Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej indywidualnie pod opieką opiekuna pracy i przygotowuje jej opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków.0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Przygotowanie pracy dyplomowej400
A-PD-2Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego30
A-PD-3Przygoyowanie niezbędnych dokumentów w procesie dyplomowania5
A-PD-4Udział w konsultacjach z opiekunem pracy12
447
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_D/04_W01ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym (jej wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań).
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W15Posiada wiedzę z zasad działania systemów informatycznych przynajmniej jednego z następujących obszarów: e - biznes, e – zdrowie, media elektroniczne, poligrafia, zarządzanie wiedzą, przemysłowe systemy sterowania, metody sztucznej inteligencji, systemy wbudowane
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
Treści programoweT-PD-1PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA to „kompletne odbicie” procesu rozwiązywania typowego zadania inżynierskiego, zaczynającego się od sformułowania spójnych założeń, poprzez analizę źródeł oraz dostępnych środków i metod projektowania, a kończącego się projektem rozwiązania i sprawdzeniem stopnia spełnienia podstawowych wymagań oraz sformułowaniem wniosków. Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej indywidualnie pod opieką opiekuna pracy i przygotowuje jej opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków.
Metody nauczaniaM-1indywidualna praca z opiekunem pracy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zgodnie z Regulaminem Studiów ZUT w Szczecinie (Uchwała Nr 16 Senatu ZUT w Szczecinie z dnia 12.03.2012 - rozdział 9 i 10)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma wiedzy zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej
3,0ma podstawową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej
3,5ma szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej
4,0ma szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej oraz potrafi z niej korzystać
4,5ma bardzo szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej
5,0ma bardzo szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej oraz potrafi ją efektywnie wykorzystać
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_D/04_W02Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie
Cel przedmiotuC-1Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
Treści programoweT-PD-1PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA to „kompletne odbicie” procesu rozwiązywania typowego zadania inżynierskiego, zaczynającego się od sformułowania spójnych założeń, poprzez analizę źródeł oraz dostępnych środków i metod projektowania, a kończącego się projektem rozwiązania i sprawdzeniem stopnia spełnienia podstawowych wymagań oraz sformułowaniem wniosków. Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej indywidualnie pod opieką opiekuna pracy i przygotowuje jej opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków.
Metody nauczaniaM-1indywidualna praca z opiekunem pracy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zgodnie z Regulaminem Studiów ZUT w Szczecinie (Uchwała Nr 16 Senatu ZUT w Szczecinie z dnia 12.03.2012 - rozdział 9 i 10)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna zasad procesu dyplomowania
3,0zna zasad procesu dyplomowania
3,5zna i rozumie zasady procesu dyplomowania
4,0zna, rozumie i umie stosować zasady procesu dyplomowania
4,5zna, rozumie i umie stosować zasady i procedury realzizacji pracy dyplomowej
5,0zna, rozumie i umie stosować zasady i procedury realzizacji pracy dyplomowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_D/04_U01Umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U07Ma umiejętności samokształcania się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
Treści programoweT-PD-1PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA to „kompletne odbicie” procesu rozwiązywania typowego zadania inżynierskiego, zaczynającego się od sformułowania spójnych założeń, poprzez analizę źródeł oraz dostępnych środków i metod projektowania, a kończącego się projektem rozwiązania i sprawdzeniem stopnia spełnienia podstawowych wymagań oraz sformułowaniem wniosków. Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej indywidualnie pod opieką opiekuna pracy i przygotowuje jej opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków.
Metody nauczaniaM-1indywidualna praca z opiekunem pracy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zgodnie z Regulaminem Studiów ZUT w Szczecinie (Uchwała Nr 16 Senatu ZUT w Szczecinie z dnia 12.03.2012 - rozdział 9 i 10)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak takiej umiejętości
3,0prezentacja pracy z wykorzystaniem typowych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, rozwiązanie typowe problemu z pewnymi mniej istotnymi dla pracy elementami)
3,5prezentacja pracy z wykorzystaniem typowych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, rozwiązanie typowe problemu, spis rzeczy)
4,0prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, dobre rozwiązanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania)
4,5prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, dobre rozwiązanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania, wskazanie dalszych prac nad tematyką pracy, analiza porównawcza pracy względem innych prac i literatury)
5,0prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, innowacyjne rozwiązanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania, wskazanie dalszych prac nad tematyką pracy, analiza porównawcza pracy względem innych prac i literatury)
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_D/04_U02Umiejętność wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z informatyką i zakresem pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U27Potrafi analizować i syntezować wybrane probelmy interdyscyplinarne
IC_1A_U06Umie opisywać i analizować działanie podstawowych systemów technicznych na poziomie sprzętu i oprogramowania
IC_1A_U02Ma umiejętności w zakresie realizacji i wdrażania prac badawczo-rozwojowych, w tym innowacji technologicznych i rozwojowych
IC_1A_U07Ma umiejętności samokształcania się
IC_1A_U20Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie
IC_1A_U22Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania typowego zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla reprezentowanej dyscypliny oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
IC_1A_U17Ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
Treści programoweT-PD-1PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA to „kompletne odbicie” procesu rozwiązywania typowego zadania inżynierskiego, zaczynającego się od sformułowania spójnych założeń, poprzez analizę źródeł oraz dostępnych środków i metod projektowania, a kończącego się projektem rozwiązania i sprawdzeniem stopnia spełnienia podstawowych wymagań oraz sformułowaniem wniosków. Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej indywidualnie pod opieką opiekuna pracy i przygotowuje jej opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków.
Metody nauczaniaM-1indywidualna praca z opiekunem pracy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena merytorycznej strony pracy dyplomowej,i jej zgodność z tematem i zakresem prcay
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak takiej umiejętności
3,0wykorzystanie w stopniu dostatecznym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy
3,5wykorzystanie w stopniu dostatecznym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy o charakterze wykraczającym poza zdobytą wiedzę
4,0wykorzystanie w stopniu dobrym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy
4,5wykorzystanie w stopniu dobrym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy o charakterze wykraczającym poza zdobytą wiedzę
5,0wykorzystanie w stopniu bardzo dobrym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy o charakterze wykraczającym poza zdobytą wiedzę
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_D/04_U03Umiejętność samodzielnego opracowania problemu sformułowanego w temacie pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U07Ma umiejętności samokształcania się
IC_1A_U20Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie
IC_1A_U02Ma umiejętności w zakresie realizacji i wdrażania prac badawczo-rozwojowych, w tym innowacji technologicznych i rozwojowych
IC_1A_U22Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania typowego zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla reprezentowanej dyscypliny oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
IC_1A_U17Ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
IC_1A_U27Potrafi analizować i syntezować wybrane probelmy interdyscyplinarne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
Treści programoweT-PD-1PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA to „kompletne odbicie” procesu rozwiązywania typowego zadania inżynierskiego, zaczynającego się od sformułowania spójnych założeń, poprzez analizę źródeł oraz dostępnych środków i metod projektowania, a kończącego się projektem rozwiązania i sprawdzeniem stopnia spełnienia podstawowych wymagań oraz sformułowaniem wniosków. Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej indywidualnie pod opieką opiekuna pracy i przygotowuje jej opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków.
Metody nauczaniaM-1indywidualna praca z opiekunem pracy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena merytorycznej strony pracy dyplomowej,i jej zgodność z tematem i zakresem prcay
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi samodzielnie po konsultacjach opracować problemu sformułowanego w pracy
3,0samodzielne opracowanie problemu w stopniu dostatecznym zgodnie z zakresem pracy w ścisłej konsultacji z opiekunem pracy
3,5samodzielne opracowanie problemu w stopniu zadawalającym ale minimalnym (typowym) zgodnie z zakresem pracy w luźnej konsultacji z opiekunem pracy
4,0samodzielne opracowanie problemu w stopniu zadawalającym i pełnym zgodnie z zakresem pracy
4,5samodzielne opracowanie problemu w stopniu zadawalającym i pełnym zgodnie z zakresem pracy z własnymi elementami twórczymi
5,0samodzielne opracowanie problemu w stopniu pełnym i rozszerzonym ale zgodnym z zakresem pracy z własnymi elementamin inowacyjnymi w opracowaniu problemu podjętego w pracy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_D/04_U04Potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U20Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie
IC_1A_U07Ma umiejętności samokształcania się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
Treści programoweT-PD-1PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA to „kompletne odbicie” procesu rozwiązywania typowego zadania inżynierskiego, zaczynającego się od sformułowania spójnych założeń, poprzez analizę źródeł oraz dostępnych środków i metod projektowania, a kończącego się projektem rozwiązania i sprawdzeniem stopnia spełnienia podstawowych wymagań oraz sformułowaniem wniosków. Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej indywidualnie pod opieką opiekuna pracy i przygotowuje jej opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków.
Metody nauczaniaM-1indywidualna praca z opiekunem pracy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zgodnie z Regulaminem Studiów ZUT w Szczecinie (Uchwała Nr 16 Senatu ZUT w Szczecinie z dnia 12.03.2012 - rozdział 9 i 10)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma takiej umiejętności w stopniu dostatecznym
3,0potrafi wskazać podstawowe żródła danych i podstawową literaturę niezbędną w pracy
3,5potrafi wskazać podstawowe żródła danych i podstawową literaturę niezbędną w pracy oraz potrafi z tych źródeł korzystać w pracy
4,0potrafi wskazać nie tylko podstawowe żródła danych i podstawową literaturę niezbędną w pracy ale wskazuje również na źródła, w których zawarte są informacje o znaczeniu problemu badawczego i sposobach jego rozwiązania
4,5potrafi wskazać szeroką gamę żródenł danych i literatury związanej z zakresem pracy i potrafi wskazać również na źródła, w których zawarte są informacje o znaczeniu problemu badawczego, sposobach jego rozwiązania, zasadach i sposobach dowodzenia hipotez,
5,0potrafi wskazać pełny i wyczerpujący wykaz źródeł i w pełni z nich korzysta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_D/04_U05Umiejętność opracowania przeglądu literatury
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U20Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
Treści programoweT-PD-1PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA to „kompletne odbicie” procesu rozwiązywania typowego zadania inżynierskiego, zaczynającego się od sformułowania spójnych założeń, poprzez analizę źródeł oraz dostępnych środków i metod projektowania, a kończącego się projektem rozwiązania i sprawdzeniem stopnia spełnienia podstawowych wymagań oraz sformułowaniem wniosków. Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej indywidualnie pod opieką opiekuna pracy i przygotowuje jej opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków.
Metody nauczaniaM-1indywidualna praca z opiekunem pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wykonać spisu literatury niezbędnej do wykorzystania w pracy
3,0potrafi wykonać spisu podstawowej literatury niezbędnej do wykorzystania w pracy
3,5potrafi wykonać spisu podstawowej literatury i uzupełniającej (minimum 20 pozycji) niezbędnej do wykorzystania w pracy
4,0potrafi opracować spisu literatury podstawowej i uzupełniającej (łącznie minimum 20 pozycji) do napisania pracy dyplomowej, potrafi ją wykorzystać w typowy sposób (cytaty i odwołania) oraz potrafi również przeprowadzić dla potrzeb pracy krytyczną analizę wskazanej literatury
4,5potrafi opracować bogaty spisu literatury podstawowej i uzupełniającej (kilkadziesiąt pozycji książkowych, czasopiśmiennictwa i stron internetowych) do napisania pracy dyplomowej, potrafi ją wykorzystać we właściwy sposób (cytaty, odwołania, odwołania do wielu różnych żródeł jednocześnie), potrafi również przeprowadzić dla potrzeb pracy krytyczną analizę wskazanej literatury
5,0potrafi opracować bogaty spisu literatury podstawowej i uzupełniającej (kilkadziesiąt pozycji książkowych, czasopiśmiennictwa i stron internetowych) do napisania pracy dyplomowej, potrafi ją wykorzystać we właściwy sposób (cytaty, odwołania, odwołania do wielu różnych żródeł jednocześnie), potrafi przeprowadzić dla potrzeb pracy krytyczną analizę wskazanej użytej literatury zgodnie z obowiązującymi normami
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_D/04_U06Potrafi wyciągać wnioski i formułować opinie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U22Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania typowego zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla reprezentowanej dyscypliny oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
IC_1A_U17Ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
IC_1A_U27Potrafi analizować i syntezować wybrane probelmy interdyscyplinarne
IC_1A_U06Umie opisywać i analizować działanie podstawowych systemów technicznych na poziomie sprzętu i oprogramowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
Treści programoweT-PD-1PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA to „kompletne odbicie” procesu rozwiązywania typowego zadania inżynierskiego, zaczynającego się od sformułowania spójnych założeń, poprzez analizę źródeł oraz dostępnych środków i metod projektowania, a kończącego się projektem rozwiązania i sprawdzeniem stopnia spełnienia podstawowych wymagań oraz sformułowaniem wniosków. Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej indywidualnie pod opieką opiekuna pracy i przygotowuje jej opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków.
Metody nauczaniaM-1indywidualna praca z opiekunem pracy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena merytorycznej strony pracy dyplomowej,i jej zgodność z tematem i zakresem prcay
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wyciągac wniosków
3,0potrafi wyciągać wnioski lecz w sposób niekompletny
3,5potrafi wyciągać wnioski lecz w sposób niekompletny a także potrafi sformułować najistotniejsze ale nie wszystkie opinie
4,0potrafi wyciągać wszystkie główne wnioski związane z tematyką pracy a także potrafi sformułować najistotniejsze ale nie wszystkie opinie
4,5potrafi wyciągać wszystkie główne wnioski związane z tematyką pracy a także potrafi sformułować w pełni własne opinie związane z tematyką pracy
5,0potrafi wyciągać wszystkie wnioski związane z tematyką pracy , potrafi sformułować w pełni własne opinie związane z tematyką pracy i je w pełni uzasadnić