Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IC_1A_O5/05_U01 | Student potrafi dobrać metody i narzędzia pozyskiwania geodanych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IC_1A_U22 | Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania typowego zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla reprezentowanej dyscypliny oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Nabycie umiejętności pozyskiwania danych archiwalnych - zasoby geodezyjno-kartograficzne, materiały kartograficzne, fotogrametryczne i teledetekcyjne. |
---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawowymi metodami, technikami i instrumentami pozyskiwania geodanych. |
Treści programowe | T-A-7 | Wykorzystanie pomiarów radarowych. |
---|
T-A-3 | Wykorzystanie zasobów tekstowych. |
T-W-3 | Materiały kartograficzne. |
T-W-7 | Dane tekstowe |
T-A-5 | Wykorzystanie materiałów teledetekcyjnych. |
T-W-4 | Materiały fotogrametryczne i teledetekcyjne. |
T-L-2 | Wykorzystanie internetowych źódeł geodanych. |
T-W-5 | Geodezyjne przyrządy i techniki pomiarowe |
T-A-6 | Wykorzystanie pomiarów hydroakustycznych. |
T-L-1 | Wykorzystanie oficjalnych elektronicznych baz geodanych. |
T-W-6 | Pomiary terenowe |
T-A-8 | Wykorzystanie pomiarów laserowych |
T-A-4 | Wykorzystanie materiałów fotogrametrycznych. |
T-L-4 | Instrumenty geodezyjne wykorzystywane w pomiarach terenowych. |
T-L-3 | Skanowanie materiałów kartograficznych. |
T-A-2 | Wykorzystanie materiałów kartograficznych |
T-W-2 | Oficjalne bazy informacji przestrzennej. |
T-L-6 | Wykonywanie i analiza pomiarów terenowych. |
T-L-5 | Planowanie pomiarów terenowych. |
T-A-1 | Wykorzystanie oficjalnych baz informacji przestrzennej. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład: informacyjny, problemowy, metoda sytuacyjna.
Ćwiczenia: rozwiązywanie problemów sytuacyjnych.
Laboratoria: wykonywanie pomiarów terenowych oraz przetwarzanie danych archiwalnych z wykorzystaniem sprzętu informatycznego. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Wykład: na podstawie rozwiąwanych problemów i dyskusji.
Ćwiczenia: rozwiązywanie problemw projektowych.
Laboratoria: indywidualne rozwiązywanie problemów pomiarowych oraz przetwarzania danych archiwalnych. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Wykład: egzamin pisemny.
Ćwiczenia:na podstawie projektów.
Laboratoria: na podstawie sprawozdań. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi dobierać źródeł archiwalnych geodanych oraz metod i technik pomiarowych. |
3,0 | Student potrafi w stopniu zadowalającym dobrać źródła archiwalnych geodanych oraz metody i techniki pomiarowe. |
3,5 | Student potrafi sprawnie dobrać źródła archiwalnych geodanych oraz metody i techniki pomiarowe. |
4,0 | Student potrafi biegle dobierać źródła archiwalnych geodanych oraz metody techniki do ich pozyskiwania. |
4,5 | Student potrafi biegle dobierać i porównywać źródła archiwalnych geodanych oraz metody techniki do ich pozyskiwania. |
5,0 | Student potrafi optymalnie dobierać źródła archiwalnych geodanych oraz metody techniki do ich pozyskiwania. |