Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (S1)
specjalność: Zastosowania informatyki
Sylabus przedmiotu Integracja systemów informacyjnych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria cyfryzacji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Integracja systemów informacyjnych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Krakowiak <Magdalena.Krakowiak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu inżynierii systemów informatycznych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student potrafi zaprojektować złożoną funkcjonalność na podstawie dostępnych komponentów oprogramowania. |
C-2 | Student potrafi wybrać sposób oraz zaprojektować proces integracji dostępnych modułów programowych. |
C-3 | Student zna i rozumie metodologię prowadzenia projektów integracyjnych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wybrane zastosowania zintegrowanych systemów informatycznych. | 3 |
T-L-2 | Tworzenie projektu integracyjnego - studium przypadku. | 2 |
T-L-3 | Zadania z integracja struktury organizacyjnej. | 2 |
T-L-4 | Zadania z integracji funkcji i metod biznesowych. | 2 |
T-L-5 | Zadania z integracji danych | 3 |
T-L-6 | Zastosowanie wybranych standardów (API i formaty danych). | 2 |
T-L-7 | Podsumowanie projektu - zaliczenie laboratorium. | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do przedmiotu. Podstawowe pojęcia. System informacyjny a system informatyczny. | 1 |
T-W-2 | Klasyfikacja systemów informacyjnych. | 2 |
T-W-3 | Poziomy integracji systemów informacyjnych - integracja struktury organizacyjnej, integracja funkcji i metod biznesowych, integracja danych. | 3 |
T-W-4 | Metodologia prowadzenia projektów integracyjnych. | 2 |
T-W-5 | Możliwości i korzyści wynikające ze stosowania platform integracyjnych. | 2 |
T-W-6 | Zintegrowane systemy informatyczne. Integracja aplikacji użytkowych, systemów komunikacji z użytkownikiem. Integracja systemów sieciowych, oprogramowania systemowego. | 3 |
T-W-7 | Nowoczesne standardy – dostępne API i formaty danych. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Konsultacje do laboratoriów. | 2 |
A-L-3 | Przygotowanie do zajęć, opracowanie sprawozdań. | 13 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Konsultacje do wykładów | 2 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia (praca własna) | 13 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną. |
M-2 | Wykłąd - metoda analizy przypadków. |
M-3 | Laboratorium - dyskusja, studium przypadku. |
M-4 | Laboratorium - metoda projektów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca na podstawie zaliczenia pisemnego. |
S-2 | Ocena formująca: Laboratorium: ocena kształtująca na podstawie bieżących sprawozdań z wykonanych zadań. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Laboratorium: ocena podsumowująca na podstawie sprawozdania końcowego i obecności oraz aktywności na zajęciach. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IC_1A_C/14_W01 Zna metody integracji systemów oparte na integracji danych | IC_1A_W07 | T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07 | InzA_W02, InzA_W05 | C-2, C-3 | T-W-7, T-W-6, T-W-3, T-W-4, T-L-1, T-W-5 | M-2, M-1 | S-3, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IC_1A_C/14_U01 Student potrafi integrować systemy na różnym poziomie. | IC_1A_U13 | T1A_U07, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14 | InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06 | C-2, C-1 | T-W-5, T-W-6, T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-W-4, T-W-7, T-L-2 | M-4, M-3, M-2 | S-2, S-1, S-3 |
IC_1A_C/14_U02 Umie integrować systemy z uwzględnieniem różnych aspektów wynikających z dziedziny przedmiotowej | IC_1A_U15 | T1A_U10, T1A_U16 | InzA_U03, InzA_U08 | C-1, C-3, C-2 | T-L-2, T-L-5, T-L-3, T-L-4, T-L-6 | M-3, M-4, M-2 | S-2, S-3 |
IC_1A_C/14_U03 Student potrafi analizować możliwe do wyboru spsosoby zintegrowania systemów na różnym poziomie | IC_1A_U17 | T1A_U07, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15 | InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07 | C-2 | T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-5 | M-4, M-3 | S-2, S-3, S-1 |
IC_1A_C/14_U04 Przy integracji systemów student potrafi pozyskiwać informacje z dziedziny przedmiotowej | IC_1A_U18 | T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U10, T1A_U14 | InzA_U03, InzA_U06 | C-3, C-2, C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-5, T-L-4, T-L-2 | M-2, M-4, M-3 | S-3, S-2 |
IC_1A_C/14_U05 Student potrafi ocenić przydatność metod integracji systemów, dokonać wyboru i uzasadnić ten wybór | IC_1A_U22 | T1A_U07, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U13, T1A_U15 | InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U07 | C-2, C-1, C-3 | T-L-5, T-L-4, T-L-2, T-L-3 | M-3, M-2, M-4 | S-1, S-3 |
IC_1A_C/14_U06 Student potrafi utworzyć prototyp integujący proste systemy | IC_1A_U26 | T1A_U01, T1A_U11, T1A_U13 | InzA_U04, InzA_U05 | C-2 | T-L-6, T-L-3, T-L-5, T-L-2, T-L-4 | M-4, M-3 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IC_1A_C/14_W01 Zna metody integracji systemów oparte na integracji danych | 2,0 | |
3,0 | umie wymienić podstawowe metody integracji systemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IC_1A_C/14_U01 Student potrafi integrować systemy na różnym poziomie. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zintegrować proste systemy na poziomie funkcji i danych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IC_1A_C/14_U02 Umie integrować systemy z uwzględnieniem różnych aspektów wynikających z dziedziny przedmiotowej | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zintegrować proste systemy z uwzględnieniem aspektów biznesowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IC_1A_C/14_U03 Student potrafi analizować możliwe do wyboru spsosoby zintegrowania systemów na różnym poziomie | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi dobrać metodę integracji prostych systemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IC_1A_C/14_U04 Przy integracji systemów student potrafi pozyskiwać informacje z dziedziny przedmiotowej | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi dobrać zidentyfikować niezbędne informacje do wyboru metody integracji prostych systemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IC_1A_C/14_U05 Student potrafi ocenić przydatność metod integracji systemów, dokonać wyboru i uzasadnić ten wybór | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi ocenić metodę integracji prostych systemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IC_1A_C/14_U06 Student potrafi utworzyć prototyp integujący proste systemy | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi utworzyć prototyp umożliwiający integrację prostych systemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wojciech Olejniczak, Zdzisław Szyjewski, Inżynieria systemów informatycznych w e-gospodarce, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2005