Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_2A_D17/O4/3-3_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć powiązać prezentowane na wykładzie algorytmy z praktycznymi zadaniami wykorzystującymi komputer jako ważny element współczesnych systemów badawczych. Dodatkowo, student powinien umieć tworzyć oprogramowanie wykrozystujące wybrane algorytmy kompresji danych oraz odpowiednio dobierać algorytmy do konkrentych zadań. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_2A_U02 | Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, Internet, bazy danych, dokumentacja techniczna), dokonywać ich interpretacji i oceny |
---|
I_2A_U03 | Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych indywidualnych i zespołowych przyjmując w nich różne role |
I_2A_U04 | Potrafi wybrać, krytycznie ocenić przydatność i zastosować metodę i narzędzia rozwiązania złożonego zadania inżynierskiego |
I_2A_U07 | Potrafi wykorzystywać poznane metody, techniki i modele do rozwiązywania złożonych problemów |
I_2A_U08 | Potrafi wykorzystywać narzędzia sprzętowo-programowe wspomagające rozwiązywanie wybranych problemów w różnych obszarach nauki i techniki |
I_2A_U10 | Potrafi wykorzystywać oprogramowanie wspomagające rozwiązywanie wybranych problemów |
I_2A_U12 | Ma umiejętność stosowania zaawansowanych technik programowania i metodyki projektowania systemów informatycznych w wybranym obszarze zastosowań |
I_2A_U13 | Potrafi dobrać, porównać i ocenić rozwiązania projektowe w wybranym obszarze zastosowań |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U14 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodami kompresji danych multimedialnych, takich jako obraz, dźwięk, video. W ramach wykładu zaprezentowane zostaną algorytmy kompresji bezstratnej oraz stratnej, wykorzystujące zaawansowane modele matematyczne i psychofizyczne. |
---|
Treści programowe | T-L-1 | realizacja wybranych algorytmów kompresji obrazu |
---|
T-L-2 | realizacja wybranych algorytmów kompresji dźwięku |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny przy uzyciu komputera |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena wykonania poszczególnych zadań laboratoryjnych |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | niespełnienie kryteriów uzyskania oceny pozytywnej |
3,0 | Student potrafi wymienić i zrealizować proste algorytmy kompresji danych multimedialnych |
3,5 | Student potrafi zrealizować średniozaawansowane algorytmy kompresji danych multimedialnych |
4,0 | Student potrafi zrealizować zaawansowane algorytmy kompresji danych multimedialnych |
4,5 | Student potrafi krytycznie przeanalizować i zrealziować algorytmykompresji danych multimedialnych uwzględniając proste warunki początkowe |
5,0 | Student potrafi krytycznie przeanalizować i zrealziować algorytmy kompresji danych multimedialnych uwzględniając zaawansowane warunki początkowe |