Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S2)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność inżynieria oprogramowania
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Oprogramowania
Nauczyciel odpowiedzialny Włodzimierz Bielecki <Wlodzimierz.Bielecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS1 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

dla tego przedmiotu nie są określone cele przedmiotu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Omówienie procedury dyplomowania. Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. Zasady opracowania karty tematu pracy dyplomowej. W trakcie zajęć prowadzone są rozważania dotyczące zagadnień związanych ze specjalnością. Rozważania prowadzone są w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalności w zakresie inżynierii i badań specjalnościowych, które mogłyby być przedmiotem pracy dyplomowej. Dodatkowo studenci mogą wykonywać wstępne prace pomocnicze w późniejszym pisaniu pracy dyplomowej (analiza osiągnięć, założenia do projektów, będących przedmiotem przyszłej pracy dyplomowej, itp.).15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Udział w zajęciach15
A-S-2Przygotowanie karty tematu pracy dyplomowej10
A-S-3Udział w zaliczeniu i konsultacjach z potencjalnymi opiekunami pracy5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Prowadzący nie może zaliczyć studentowi przedmiotu, jeśli nie zostanie ustalony dla studenta temat pracy dyplomowej oraz jej opiekun. Temat pracy powinien być przygotowany na obowiązującym w WIZUT formularzu i dostarczony do Dziekanatu wraz z protokółami zaliczeń przedmiotu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D14/09_W01
wiedza niezbędna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D14/09_U01
Umiejętność sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
I_2A_U07, I_2A_U13, I_2A_U16T2A_U05, T2A_U09, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U16, T2A_U18

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D14/09_W01
wiedza niezbędna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej
2,0brak sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,0student ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,5student ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowejj oraz sprecyzowania zadań części teoretycznej i praktycznej pracy
4,0student ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadań części teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowania szczegółowego spisu treści pracy
4,5student ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadań części teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracować szczegółowy spis treści pracy oraz dobrania bibliografii niezbędnej do zrealizowania zadań pracy
5,0student ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej, oraz sprecyzowania zadań części teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowania szczegółowego spisu treści pracy oraz dobrania bibliografii niezbędnej do zrealizowania zadań pracy, oraz opracowania szczegółowego harmonogramu realizacji zadań pracy dyplomowej

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D14/09_U01
Umiejętność sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
2,0student nie potrafi sformułować tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,0student potrafi sformułować temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej
3,5student potrafi sformułować temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzować zadania części teoretycznej i praktycznej pracy
4,0student potrafi sformułować temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzować zadania części teoretycznej i praktycznej pracy oraz opracować szczegółowy spis treści pracy
4,5student potrafi sformułować temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzować zadania części teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracować szczegółowy spis treści pracy oraz dobrać bibliografię niezbędną do zrealizowania zadań pracy
5,0student potrafi sformułować temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzować zadania części teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracować szczegółowy spis treści pracy oraz dobrać bibliografię niezbędną do zrealizowania zadań pracy, oraz opracować szczegółowy harmonogram realizacji zadań pracy dyplomowej

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Omówienie procedury dyplomowania. Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. Zasady opracowania karty tematu pracy dyplomowej. W trakcie zajęć prowadzone są rozważania dotyczące zagadnień związanych ze specjalnością. Rozważania prowadzone są w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalności w zakresie inżynierii i badań specjalnościowych, które mogłyby być przedmiotem pracy dyplomowej. Dodatkowo studenci mogą wykonywać wstępne prace pomocnicze w późniejszym pisaniu pracy dyplomowej (analiza osiągnięć, założenia do projektów, będących przedmiotem przyszłej pracy dyplomowej, itp.).15
15

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Udział w zajęciach15
A-S-2Przygotowanie karty tematu pracy dyplomowej10
A-S-3Udział w zaliczeniu i konsultacjach z potencjalnymi opiekunami pracy5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/09_W01wiedza niezbędna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,0student ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,5student ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowejj oraz sprecyzowania zadań części teoretycznej i praktycznej pracy
4,0student ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadań części teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowania szczegółowego spisu treści pracy
4,5student ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadań części teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracować szczegółowy spis treści pracy oraz dobrania bibliografii niezbędnej do zrealizowania zadań pracy
5,0student ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej, oraz sprecyzowania zadań części teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowania szczegółowego spisu treści pracy oraz dobrania bibliografii niezbędnej do zrealizowania zadań pracy, oraz opracowania szczegółowego harmonogramu realizacji zadań pracy dyplomowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/09_U01Umiejętność sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U07Potrafi wykorzystywać poznane metody, techniki i modele do rozwiązywania złożonych problemów
I_2A_U13Potrafi dobrać, porównać i ocenić rozwiązania projektowe w wybranym obszarze zastosowań
I_2A_U16Potrafi określić kierunek dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi sformułować tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,0student potrafi sformułować temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej
3,5student potrafi sformułować temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzować zadania części teoretycznej i praktycznej pracy
4,0student potrafi sformułować temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzować zadania części teoretycznej i praktycznej pracy oraz opracować szczegółowy spis treści pracy
4,5student potrafi sformułować temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzować zadania części teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracować szczegółowy spis treści pracy oraz dobrać bibliografię niezbędną do zrealizowania zadań pracy
5,0student potrafi sformułować temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzować zadania części teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracować szczegółowy spis treści pracy oraz dobrać bibliografię niezbędną do zrealizowania zadań pracy, oraz opracować szczegółowy harmonogram realizacji zadań pracy dyplomowej