Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_1A_O7/03_U01 | Umiejętność projektowania baz i hurtowni danych.
Umiejętność użycia odpowiednich metod w procesie projektowania baz i hurtowni danych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_1A_U11 | ma umiejętność projektowania i tworzenia systemów relacyjnych baz danych |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Ukształtowanie umiejętności projektowania baz danych |
---|
C-2 | Ukształtowanie umiejętności projektowania hurtowni danych |
Treści programowe | T-L-2 | Opracownie przykładowych zadań z zakresu modelowania struktur baz i hurtowni danych - modelowanie baz danych z użyciem diagramów związkow encji, modelowanie faktów i wymiarów metodami opartymi na diagramach związków encji |
---|
T-L-3 | Opracowanie przykładowych zadań z zakresu modelowania struktur baz i hurtowni danych z użyciem UML |
T-L-4 | Modelowanie danych w hurtowni danych z zadanym planem strategicznym |
T-W-2 | Zastosowanie metod strukturalnych do projektowania logicznych struktur baz i hurtowni danych |
T-W-3 | Zastosowanie wielopoziomowego UML do modelowania hurtowni danych |
T-W-4 | Metody adaptacyjne w projektowaniu hurtowni danych |
Metody nauczania | M-1 | Wykład z prezentacjami i przykładami |
---|
M-2 | Ćwiczenia laboratyjne i realizacja zadań praktycznych |
M-3 | Realizacja projektów |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca - Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 10 pytań; |
---|
S-2 | Ocena formująca: Laboratorium : Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności |
S-3 | Ocena podsumowująca: Projekt: ogólna ocena na podstawie projektu |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie spełnia kryteriów na ocenę 3.0 |
3,0 | Student posiada umiejętności projektowania baz i hurtowni danych z użyciem standartów projektowania baz danych i standartu UML. Student zna pojęcia wielowersyjnych i adaptacyjnych baz danych. |
3,5 | Student posiada umiejętności projektowania baz i hurtowni danych z użyciem standartów projektowania baz danych i standartu UML.Student zna pojęcia wielowersyjnych i adaptacyjnych baz danych, pojęcie granulacji czasu w bazach danych |
4,0 | Student posiada umiejętności projektowania baz i hurtowni danych z użyciem standartów projektowania baz danych i standartu UML. Student umie projektować adaptacyjne i wielowersyjne bazy danych. |
4,5 | Student posiada umiejętności projektowania baz i hurtowni danych z użyciem standartów projektowania baz danych i standartu UML. Student umie projektować adaptacyjne i wielowersyjne bazy danych również z użyciem narzędzi CASE. |
5,0 | Student posiada umiejętności projektowania baz i hurtowni danych z użyciem standartów projektowania baz danych i standartu UML. Student umie projektować adaptacyjne i wielowersyjne bazy danych również z użyciem narzędzi CASE. |