Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Programowanie w języku Java:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Programowanie w języku Java
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Oprogramowania
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Kraska <Krzysztof.Kraska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Krzysztof Kraska <Krzysztof.Kraska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 30 3,50,50zaliczenie
wykładyW6 20 1,50,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy informatyki.
W-2Podstawy programowania.
W-3Programowanie obiektowe.
W-4Systemy operacyjne I.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie uczestników do kreatywnej realizacji zadań projektowo-implementacyjnych w ramach zespołów projektowych wytwarzających samodzielne,wykonywane na komputerach oprogramowanie wykorzystujące technologie Java.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Instruktaż wprowadzający.1
T-L-2Zapoznanie z implementacją oprogramowania Java przy użyciu zintegrowanego środowiska wytwórczego Eclipse.2
T-L-3Zapoznanie z dynamiczną analizą i identyfikacją błędów implementacyjnych przy użyciu narzędzia Eclipse.2
T-L-4JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Obiektowe projektowanie aplikacji. Cykl życia obiektów. Sterowanie wykonaniem.7
T-L-5JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Filary programowania obiektowego. Kontenery.8
T-L-6JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Wątki.4
T-L-7JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Metody natywne.2
T-L-8JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Graficzny interfejs użytkownika.4
30
wykłady
T-W-1Technologia obiektowa.1
T-W-2Platforma Java.1
T-W-3JavaSE: Typy danych i obiekty.2
T-W-4JavaSE: Operatory.1
T-W-5JavaSE: Sterowanie kolejnością wykonania.1
T-W-6JavaSE: Pakiety.1
T-W-7JavaSE: Wyjątki.1
T-W-8JavaSE: Hermetyzacja.1
T-W-9JavaSE: Dziedziczenie.1
T-W-10JavaSE: Polimorfizm.1
T-W-11JavaSE: Typy sparametryzowane.1
T-W-12JavaSE: Przechowywanie obiektów.2
T-W-13JavaSE: Operacje wejścia–wyjścia.1
T-W-14JavaSE: Wątki.1
T-W-15JavaSE: Metody natywne.2
T-W-16JavaSE: AWT i Swing. Obsuga zdarzeń.2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w laboratoriach.30
A-L-2Przygotowanie się do zajęć laboratoryjnych.15
A-L-3Opracowanie wyników (programów) z laboratorium rozwiąujących postawione problemy.55
A-L-4Konsultacje w zakresie prac laboratoryjnych.2
A-L-5Zaliczenie.2
104
wykłady
A-W-1Udział w wykładach.20
A-W-2Czytanie wskazanej literatury.12
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu.10
A-W-4Udział w egzaminie.2
A-W-5Udział w konsultacjach.2
46

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca: wykład informacyjno-konwersatoryjny.
M-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykład: egzamin pisemny (w tym pytania problemowe) lub egzamin ustny (łącznie 3 pytania, w tym pytania problemowe).
S-2Ocena formująca: Laboratorium: okresowe sprawdzanie sprawozdań oraz rozwiązań (programów) dla postawionych zadań problemowych.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z przedmiotu: 0,4 * ocena z wykładu + 0,6 * ocena z laboratorium

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O1/02_W01
zna składnię i konstrukcje obiektowego języka programowania Java.
I_1A_W06T1A_W03, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12M-1, M-2S-1, S-2
I_1A_O1/02_W02
zna w stopniu podstawowym zintegrowane środowisko wytwórcze Eclipse w zakresie implementacji programów, ich wykonywania oraz dynamicznej analizy umożliwiającej identyfikację błędów.
I_1A_W06T1A_W03, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05C-1T-L-2, T-L-3M-2S-2
I_1A_O1/02_W03
ma podstawową wiedzę o technologicznych aspektach funkcjonowania oprogramowania Java oraz aktualnych trendach rozwojowych w tym obszarze technologii.
I_1A_W06T1A_W03, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-W-16M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O1/02_U01
umie na poziomie podstawowym implementować i analizować kody źródłowe Java wykorzystując w tym celu również zintegrowane narzędzie wytwórcze Eclipse.
I_1A_U01, I_1A_U03, I_1A_U14, I_1A_U15, I_1A_U19T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-1, M-2S-1, S-2
I_1A_O1/02_U02
potrafi na podstawie zadanej specyfikacji wymagań zaprojektować i wykonać uruchamiane na komputerach i korzystające z lokalnych ich zasobów samodzielne oprogramowanie Java przeznaczone do zastosowań dziedzinowych
I_1A_U01, I_1A_U03T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-2S-2
I_1A_O1/02_U03
potrafi samodzielnie pozyskiwać i przyswajać brakujące informacje niezbędne do opracowania i analizy rozwiązań programowych opartych na technologiach Java.
I_1A_U03, I_1A_U17T1A_U01, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07C-1T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O1/02_K01
potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny wykonując powierzone zadania w ramach rozwoju i utrzymania systemów oprogramowania Java.
I_1A_K01, I_1A_K03T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K07InzA_K01C-1T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-1, M-2S-1, S-2
I_1A_O1/02_K02
rozumie potrzebę i jest otwarty do dalszego rozwoju kwalifikacji zawodowych w zakresie technologii Java.
I_1A_K01T1A_K01, T1A_K07C-1T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-1, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O1/02_W01
zna składnię i konstrukcje obiektowego języka programowania Java.
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0zna edycje platformy Java oraz typy danych, operatory i instrukcje sterowania.
3,5zna konstrukcje języka realizujące filary programowania obiektowego: hermetyzacja, dziedziczenie, polimorfizm
4,0zna interfejs programowy kontenerów oraz konstrukcje dla typów sparametryzowanych
4,5zna interfejs programowy wejścia-wyjścia w zakresie podsystemu plików (w tym kompresji/dekompresji) oraz serializacji obiektów. Zna interfejs programowy wątków
5,0zna podstawowe elementy graficznego interfejsu uytkownika (w tym obsługę zdarzeń) oraz podstawowy interfejs programowy technologii JNI
I_1A_O1/02_W02
zna w stopniu podstawowym zintegrowane środowisko wytwórcze Eclipse w zakresie implementacji programów, ich wykonywania oraz dynamicznej analizy umożliwiającej identyfikację błędów.
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0zna możliwości edycji kodów źródłowych oraz korzystania z istniejących projektów
3,5wie jak samodzielnie utworzyć projekt projekt, edytować kompilować i uruchamiać programy Java
4,0wie w jaki sposób konfigurować środowisko projektowe Eclipse
4,5wie w jaki sposób dynamicznie analizować programy Java w Eclipse
5,0zna złożone możliwości środowiska Eclipse, takie jak refaktoryzacja
I_1A_O1/02_W03
ma podstawową wiedzę o technologicznych aspektach funkcjonowania oprogramowania Java oraz aktualnych trendach rozwojowych w tym obszarze technologii.
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0zna przeznaczenie i ogólne trendy rozwojowe poszczególnych edycji platformy Java
3,5zna przykłady funkcjonujących rozwiązań wykorzystujących oprogramowanie Java i potrafi umiejscowić w nich technologię Java
4,0zna ogólne trendy rozwojowe składni i konstrukcji języka
4,5zna najistotniejsze różnice w składni poszczególnych wersji JavaSE
5,0zna przeznaczenie i ogólne trendy rozwojowe omawianych technologii Java, w tym graficznego interfejsu użytkownika oraz JNI

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O1/02_U01
umie na poziomie podstawowym implementować i analizować kody źródłowe Java wykorzystując w tym celu również zintegrowane narzędzie wytwórcze Eclipse.
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0potrafi implementować i analizować kody źródłowe najprostszego oprogramowania przetwarzającego dane z prostym interfejsem wejścia-wyjścia
3,5potrafi implementować i analizować kody źródłowe oprogramowania z podziałem na moduły, obsługą błędów, stosującego hermetyzację oraz dziedziczenie
4,0potrafi implementować i analizować kody źródłowe oprogramowania stosującego poprawnie kontenery, typy sparametryzowane oraz wykorzystującego mechanizm polimorfizmu
4,5potrafi implementować i analizować kody źródłowe oprogramowania wielowątkowego realizującego operacje wejścia-wyjścia
5,0potrafi implementować i analizować kody źródłowe zawierające podstawowy graficzny interfejs użytkownika z obsługą zdarzeń ekranowych oraz metody natywne
I_1A_O1/02_U02
potrafi na podstawie zadanej specyfikacji wymagań zaprojektować i wykonać uruchamiane na komputerach i korzystające z lokalnych ich zasobów samodzielne oprogramowanie Java przeznaczone do zastosowań dziedzinowych
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0potrafi samodzielnie wykonać najprostsze oprogramowanie przetwarzające dane z prostym interfejsem wejścia-wyjścia
3,5potrafi samodzielnie wykonać oprogramowanie z podziałem na moduły, obsługą błędów, stosując hermetyzację oraz dziedziczenie
4,0potrafi samodzielnie wykonać oprogramowanie stosując poprawnie kontenery, typy sparametryzowane oraz wykorzystując mechanizm polimorfizmu
4,5potrafi samodzielnie wykonać oprogramowanie wielowątkowe realizujące operacje wejścia-wyjścia
5,0potrafi samodzielnie wykonać oprogramowanie zawierające podstawowy graficzny interfejs użytkownika z obsługą zdarzeń ekranowych oraz metody natywne
I_1A_O1/02_U03
potrafi samodzielnie pozyskiwać i przyswajać brakujące informacje niezbędne do opracowania i analizy rozwiązań programowych opartych na technologiach Java.
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0potrafi określić ograniczenia posiadanej wiedzy dla wykonania rozwiązania
3,5potrafi wskazać potencjalne źródła niezbędnych informacji
4,0potrafi pozyskiwać informacje niezbędne do opracowania rozwiązania programowego
4,5potrafi analizować pozyskane informacje dla potrzeb opracowywanego rozwiązania
5,0potrafi adaptować pozyskane informacje na potrzeby własnego rozwiązania

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O1/02_K01
potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny wykonując powierzone zadania w ramach rozwoju i utrzymania systemów oprogramowania Java.
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0potrafi kreatywnie rozwijać i utrzymywać proste składniki apliacji przetwarzające dane z ewentualnym prostym interfejsem wejścia-wyjścia
3,5potrafi kreatywnie rozwijać i utrzymywać składniki aplikacji z podziałem na moduły, obsługą błędów, stosując hermetyzację oraz dziedziczenie
4,0potrafi kreatywnie rozwijać i utrzymywać składniki aplikacji wymagające zastosowania kontenerów, typów sparametryzowanych oraz wykorzystujących mechanizm polimorfizmu
4,5potrafi kreatywnie rozwijać i utrzymywać składniki aplikacji wielowątkowe i realizujące operacje wejścia-wyjścia
5,0potrafi kreatywnie rozwijać i utrzymywać składniki aplikacji zawierające podstawowy graficzny interfejs użytkownika z obsługą zdarzeń ekranowych oraz metody natywne
I_1A_O1/02_K02
rozumie potrzebę i jest otwarty do dalszego rozwoju kwalifikacji zawodowych w zakresie technologii Java.
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0jest świadomy ograniczeń aktualnych kwalifikacji i potrzeby dalszego rozwoju
3,5aktywnie współdziała w grupie wymieniając doświadczenia
4,0formułuje otwarte pytania w zakresie skomplikowanych treści zajęć
4,5wyraża zainteresowanie i orientację powiązanymi obszarami Java
5,0samodzielnie pozyskuje wiedzę i dzieli się z grupą

Literatura podstawowa

  1. Bruce Eckel, Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV, Helion, Gliwice, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Cay Horstmann, Gary Cornell, Java 2. Podstawy, Helion, Gliwice, 2003

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Instruktaż wprowadzający.1
T-L-2Zapoznanie z implementacją oprogramowania Java przy użyciu zintegrowanego środowiska wytwórczego Eclipse.2
T-L-3Zapoznanie z dynamiczną analizą i identyfikacją błędów implementacyjnych przy użyciu narzędzia Eclipse.2
T-L-4JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Obiektowe projektowanie aplikacji. Cykl życia obiektów. Sterowanie wykonaniem.7
T-L-5JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Filary programowania obiektowego. Kontenery.8
T-L-6JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Wątki.4
T-L-7JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Metody natywne.2
T-L-8JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Graficzny interfejs użytkownika.4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Technologia obiektowa.1
T-W-2Platforma Java.1
T-W-3JavaSE: Typy danych i obiekty.2
T-W-4JavaSE: Operatory.1
T-W-5JavaSE: Sterowanie kolejnością wykonania.1
T-W-6JavaSE: Pakiety.1
T-W-7JavaSE: Wyjątki.1
T-W-8JavaSE: Hermetyzacja.1
T-W-9JavaSE: Dziedziczenie.1
T-W-10JavaSE: Polimorfizm.1
T-W-11JavaSE: Typy sparametryzowane.1
T-W-12JavaSE: Przechowywanie obiektów.2
T-W-13JavaSE: Operacje wejścia–wyjścia.1
T-W-14JavaSE: Wątki.1
T-W-15JavaSE: Metody natywne.2
T-W-16JavaSE: AWT i Swing. Obsuga zdarzeń.2
20

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w laboratoriach.30
A-L-2Przygotowanie się do zajęć laboratoryjnych.15
A-L-3Opracowanie wyników (programów) z laboratorium rozwiąujących postawione problemy.55
A-L-4Konsultacje w zakresie prac laboratoryjnych.2
A-L-5Zaliczenie.2
104
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach.20
A-W-2Czytanie wskazanej literatury.12
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu.10
A-W-4Udział w egzaminie.2
A-W-5Udział w konsultacjach.2
46
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/02_W01zna składnię i konstrukcje obiektowego języka programowania Java.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W06zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie uczestników do kreatywnej realizacji zadań projektowo-implementacyjnych w ramach zespołów projektowych wytwarzających samodzielne,wykonywane na komputerach oprogramowanie wykorzystujące technologie Java.
Treści programoweT-W-2Platforma Java.
T-W-3JavaSE: Typy danych i obiekty.
T-W-4JavaSE: Operatory.
T-W-5JavaSE: Sterowanie kolejnością wykonania.
T-W-6JavaSE: Pakiety.
T-W-7JavaSE: Wyjątki.
T-W-8JavaSE: Hermetyzacja.
T-W-9JavaSE: Dziedziczenie.
T-W-10JavaSE: Polimorfizm.
T-W-11JavaSE: Typy sparametryzowane.
T-W-12JavaSE: Przechowywanie obiektów.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjno-konwersatoryjny.
M-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: egzamin pisemny (w tym pytania problemowe) lub egzamin ustny (łącznie 3 pytania, w tym pytania problemowe).
S-2Ocena formująca: Laboratorium: okresowe sprawdzanie sprawozdań oraz rozwiązań (programów) dla postawionych zadań problemowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0zna edycje platformy Java oraz typy danych, operatory i instrukcje sterowania.
3,5zna konstrukcje języka realizujące filary programowania obiektowego: hermetyzacja, dziedziczenie, polimorfizm
4,0zna interfejs programowy kontenerów oraz konstrukcje dla typów sparametryzowanych
4,5zna interfejs programowy wejścia-wyjścia w zakresie podsystemu plików (w tym kompresji/dekompresji) oraz serializacji obiektów. Zna interfejs programowy wątków
5,0zna podstawowe elementy graficznego interfejsu uytkownika (w tym obsługę zdarzeń) oraz podstawowy interfejs programowy technologii JNI
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/02_W02zna w stopniu podstawowym zintegrowane środowisko wytwórcze Eclipse w zakresie implementacji programów, ich wykonywania oraz dynamicznej analizy umożliwiającej identyfikację błędów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W06zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie uczestników do kreatywnej realizacji zadań projektowo-implementacyjnych w ramach zespołów projektowych wytwarzających samodzielne,wykonywane na komputerach oprogramowanie wykorzystujące technologie Java.
Treści programoweT-L-2Zapoznanie z implementacją oprogramowania Java przy użyciu zintegrowanego środowiska wytwórczego Eclipse.
T-L-3Zapoznanie z dynamiczną analizą i identyfikacją błędów implementacyjnych przy użyciu narzędzia Eclipse.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratorium: okresowe sprawdzanie sprawozdań oraz rozwiązań (programów) dla postawionych zadań problemowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0zna możliwości edycji kodów źródłowych oraz korzystania z istniejących projektów
3,5wie jak samodzielnie utworzyć projekt projekt, edytować kompilować i uruchamiać programy Java
4,0wie w jaki sposób konfigurować środowisko projektowe Eclipse
4,5wie w jaki sposób dynamicznie analizować programy Java w Eclipse
5,0zna złożone możliwości środowiska Eclipse, takie jak refaktoryzacja
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/02_W03ma podstawową wiedzę o technologicznych aspektach funkcjonowania oprogramowania Java oraz aktualnych trendach rozwojowych w tym obszarze technologii.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W06zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie uczestników do kreatywnej realizacji zadań projektowo-implementacyjnych w ramach zespołów projektowych wytwarzających samodzielne,wykonywane na komputerach oprogramowanie wykorzystujące technologie Java.
Treści programoweT-W-1Technologia obiektowa.
T-W-2Platforma Java.
T-W-3JavaSE: Typy danych i obiekty.
T-W-4JavaSE: Operatory.
T-W-5JavaSE: Sterowanie kolejnością wykonania.
T-W-6JavaSE: Pakiety.
T-W-7JavaSE: Wyjątki.
T-W-8JavaSE: Hermetyzacja.
T-W-9JavaSE: Dziedziczenie.
T-W-10JavaSE: Polimorfizm.
T-W-11JavaSE: Typy sparametryzowane.
T-W-12JavaSE: Przechowywanie obiektów.
T-W-13JavaSE: Operacje wejścia–wyjścia.
T-W-14JavaSE: Wątki.
T-W-15JavaSE: Metody natywne.
T-W-16JavaSE: AWT i Swing. Obsuga zdarzeń.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjno-konwersatoryjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: egzamin pisemny (w tym pytania problemowe) lub egzamin ustny (łącznie 3 pytania, w tym pytania problemowe).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0zna przeznaczenie i ogólne trendy rozwojowe poszczególnych edycji platformy Java
3,5zna przykłady funkcjonujących rozwiązań wykorzystujących oprogramowanie Java i potrafi umiejscowić w nich technologię Java
4,0zna ogólne trendy rozwojowe składni i konstrukcji języka
4,5zna najistotniejsze różnice w składni poszczególnych wersji JavaSE
5,0zna przeznaczenie i ogólne trendy rozwojowe omawianych technologii Java, w tym graficznego interfejsu użytkownika oraz JNI
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/02_U01umie na poziomie podstawowym implementować i analizować kody źródłowe Java wykorzystując w tym celu również zintegrowane narzędzie wytwórcze Eclipse.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U01potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie
I_1A_U03umie oceniać przydatność i stosować różne paradygmaty programowania, języki i środowiska programistyczne do rozwiązywania problemów dziedzinowych
I_1A_U14ma umiejętność tworzenia interfejsów użytkownika oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji z systemami komputerowymi
I_1A_U15potrafi wykorzystywać poznane metody, modele matematyczne oraz symulacje komputerowe do rozwiązywania prostych problemów inżynierskich
I_1A_U19ma umiejętność wyboru algorytmu i struktur danych do rozwiązania określonego zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie uczestników do kreatywnej realizacji zadań projektowo-implementacyjnych w ramach zespołów projektowych wytwarzających samodzielne,wykonywane na komputerach oprogramowanie wykorzystujące technologie Java.
Treści programoweT-L-1Instruktaż wprowadzający.
T-L-2Zapoznanie z implementacją oprogramowania Java przy użyciu zintegrowanego środowiska wytwórczego Eclipse.
T-L-3Zapoznanie z dynamiczną analizą i identyfikacją błędów implementacyjnych przy użyciu narzędzia Eclipse.
T-L-4JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Obiektowe projektowanie aplikacji. Cykl życia obiektów. Sterowanie wykonaniem.
T-L-5JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Filary programowania obiektowego. Kontenery.
T-L-6JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Wątki.
T-L-7JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Metody natywne.
T-L-8JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Graficzny interfejs użytkownika.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjno-konwersatoryjny.
M-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: egzamin pisemny (w tym pytania problemowe) lub egzamin ustny (łącznie 3 pytania, w tym pytania problemowe).
S-2Ocena formująca: Laboratorium: okresowe sprawdzanie sprawozdań oraz rozwiązań (programów) dla postawionych zadań problemowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0potrafi implementować i analizować kody źródłowe najprostszego oprogramowania przetwarzającego dane z prostym interfejsem wejścia-wyjścia
3,5potrafi implementować i analizować kody źródłowe oprogramowania z podziałem na moduły, obsługą błędów, stosującego hermetyzację oraz dziedziczenie
4,0potrafi implementować i analizować kody źródłowe oprogramowania stosującego poprawnie kontenery, typy sparametryzowane oraz wykorzystującego mechanizm polimorfizmu
4,5potrafi implementować i analizować kody źródłowe oprogramowania wielowątkowego realizującego operacje wejścia-wyjścia
5,0potrafi implementować i analizować kody źródłowe zawierające podstawowy graficzny interfejs użytkownika z obsługą zdarzeń ekranowych oraz metody natywne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/02_U02potrafi na podstawie zadanej specyfikacji wymagań zaprojektować i wykonać uruchamiane na komputerach i korzystające z lokalnych ich zasobów samodzielne oprogramowanie Java przeznaczone do zastosowań dziedzinowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U01potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie
I_1A_U03umie oceniać przydatność i stosować różne paradygmaty programowania, języki i środowiska programistyczne do rozwiązywania problemów dziedzinowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie uczestników do kreatywnej realizacji zadań projektowo-implementacyjnych w ramach zespołów projektowych wytwarzających samodzielne,wykonywane na komputerach oprogramowanie wykorzystujące technologie Java.
Treści programoweT-L-4JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Obiektowe projektowanie aplikacji. Cykl życia obiektów. Sterowanie wykonaniem.
T-L-5JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Filary programowania obiektowego. Kontenery.
T-L-6JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Wątki.
T-L-7JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Metody natywne.
T-L-8JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Graficzny interfejs użytkownika.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratorium: okresowe sprawdzanie sprawozdań oraz rozwiązań (programów) dla postawionych zadań problemowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0potrafi samodzielnie wykonać najprostsze oprogramowanie przetwarzające dane z prostym interfejsem wejścia-wyjścia
3,5potrafi samodzielnie wykonać oprogramowanie z podziałem na moduły, obsługą błędów, stosując hermetyzację oraz dziedziczenie
4,0potrafi samodzielnie wykonać oprogramowanie stosując poprawnie kontenery, typy sparametryzowane oraz wykorzystując mechanizm polimorfizmu
4,5potrafi samodzielnie wykonać oprogramowanie wielowątkowe realizujące operacje wejścia-wyjścia
5,0potrafi samodzielnie wykonać oprogramowanie zawierające podstawowy graficzny interfejs użytkownika z obsługą zdarzeń ekranowych oraz metody natywne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/02_U03potrafi samodzielnie pozyskiwać i przyswajać brakujące informacje niezbędne do opracowania i analizy rozwiązań programowych opartych na technologiach Java.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U03umie oceniać przydatność i stosować różne paradygmaty programowania, języki i środowiska programistyczne do rozwiązywania problemów dziedzinowych
I_1A_U17potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, typowego dla reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie uczestników do kreatywnej realizacji zadań projektowo-implementacyjnych w ramach zespołów projektowych wytwarzających samodzielne,wykonywane na komputerach oprogramowanie wykorzystujące technologie Java.
Treści programoweT-L-4JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Obiektowe projektowanie aplikacji. Cykl życia obiektów. Sterowanie wykonaniem.
T-L-5JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Filary programowania obiektowego. Kontenery.
T-L-6JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Wątki.
T-L-7JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Metody natywne.
T-L-8JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Graficzny interfejs użytkownika.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratorium: okresowe sprawdzanie sprawozdań oraz rozwiązań (programów) dla postawionych zadań problemowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0potrafi określić ograniczenia posiadanej wiedzy dla wykonania rozwiązania
3,5potrafi wskazać potencjalne źródła niezbędnych informacji
4,0potrafi pozyskiwać informacje niezbędne do opracowania rozwiązania programowego
4,5potrafi analizować pozyskane informacje dla potrzeb opracowywanego rozwiązania
5,0potrafi adaptować pozyskane informacje na potrzeby własnego rozwiązania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/02_K01potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny wykonując powierzone zadania w ramach rozwoju i utrzymania systemów oprogramowania Java.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K01świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
I_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie uczestników do kreatywnej realizacji zadań projektowo-implementacyjnych w ramach zespołów projektowych wytwarzających samodzielne,wykonywane na komputerach oprogramowanie wykorzystujące technologie Java.
Treści programoweT-L-4JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Obiektowe projektowanie aplikacji. Cykl życia obiektów. Sterowanie wykonaniem.
T-L-5JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Filary programowania obiektowego. Kontenery.
T-L-6JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Wątki.
T-L-7JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Metody natywne.
T-L-8JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Graficzny interfejs użytkownika.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjno-konwersatoryjny.
M-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: egzamin pisemny (w tym pytania problemowe) lub egzamin ustny (łącznie 3 pytania, w tym pytania problemowe).
S-2Ocena formująca: Laboratorium: okresowe sprawdzanie sprawozdań oraz rozwiązań (programów) dla postawionych zadań problemowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0potrafi kreatywnie rozwijać i utrzymywać proste składniki apliacji przetwarzające dane z ewentualnym prostym interfejsem wejścia-wyjścia
3,5potrafi kreatywnie rozwijać i utrzymywać składniki aplikacji z podziałem na moduły, obsługą błędów, stosując hermetyzację oraz dziedziczenie
4,0potrafi kreatywnie rozwijać i utrzymywać składniki aplikacji wymagające zastosowania kontenerów, typów sparametryzowanych oraz wykorzystujących mechanizm polimorfizmu
4,5potrafi kreatywnie rozwijać i utrzymywać składniki aplikacji wielowątkowe i realizujące operacje wejścia-wyjścia
5,0potrafi kreatywnie rozwijać i utrzymywać składniki aplikacji zawierające podstawowy graficzny interfejs użytkownika z obsługą zdarzeń ekranowych oraz metody natywne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/02_K02rozumie potrzebę i jest otwarty do dalszego rozwoju kwalifikacji zawodowych w zakresie technologii Java.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K01świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie uczestników do kreatywnej realizacji zadań projektowo-implementacyjnych w ramach zespołów projektowych wytwarzających samodzielne,wykonywane na komputerach oprogramowanie wykorzystujące technologie Java.
Treści programoweT-L-4JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Obiektowe projektowanie aplikacji. Cykl życia obiektów. Sterowanie wykonaniem.
T-L-5JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Filary programowania obiektowego. Kontenery.
T-L-6JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Wątki.
T-L-7JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Metody natywne.
T-L-8JavaSE - Przykłady i zagadnienia problemowe: Graficzny interfejs użytkownika.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjno-konwersatoryjny.
M-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratorium: okresowe sprawdzanie sprawozdań oraz rozwiązań (programów) dla postawionych zadań problemowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0jest świadomy ograniczeń aktualnych kwalifikacji i potrzeby dalszego rozwoju
3,5aktywnie współdziała w grupie wymieniając doświadczenia
4,0formułuje otwarte pytania w zakresie skomplikowanych treści zajęć
4,5wyraża zainteresowanie i orientację powiązanymi obszarami Java
5,0samodzielnie pozyskuje wiedzę i dzieli się z grupą