Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_1A_O8/02_U01 | Student potrafi przeprowadzić ocenę profilu ochronę i zadania zabezpieczeń produktu oraz jego cykl życie wraz z tworzonej dokumentacji (zarządzania zmianami, wersjami, dokumentację projektu konstrukcyjno-deweloperskiego produktu (specyfikacja funkcjonalna, projekt wysokiego i niskiego poziomu, reprezentacje implementacji itp.) oraz testów. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_1A_U02 | potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych |
---|
I_1A_U05 | potrafi tworzyć i posługiwać się dokumentacją techniczną |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-3 | Ukształtowanie umiejętności formułowania wymagań dotyczących funkcji zabezpieczających produktu (aplikacje, system, itp.) interpretowanie wymagań na funkcjonalność oraz określanie czy produkt rzeczywiście realizuje deklarowane funkcje zabezpieczające (uzasadnienie zaufania do produktu) |
---|
Treści programowe | T-P-1 | Opracowanie profilu zabezpieczeń dla wybranego produktu zgodnie z metodologią CEM |
---|
T-L-1 | Tworzenie profilu zabezpieczeń (Protection Profile) produktu z użyciem oprogramowania CCtoolbox |
T-L-2 | Tworzenie zadania zabezpieczeń (Security Target) produktu z użyciem oprogramowania CCToolbox |
T-L-3 | Zarządzanie konfiguracją produktu – Zarządzaniie zmianami z użyciem oprogramowania subversion |
T-L-4 | Zarządzanie konfiguracją produktu – Zarządzaniie wersjami z użyciem oprogramowania subversion |
T-L-5 | Zarządzanie konfiguracją – Zarządzaniie dokumentacją produktu z użyciem oprogramowania subversion |
T-L-6 | Testowanie produktu z wykorzystaniem ngtest – testy głębokości i pokrycia |
T-L-7 | Testy penatracyjne produktu |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjno/Konwersatoryjny |
---|
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-3 | Ćwiczenia projektowe |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena na podstawie wejściówki, sprawozdania z zajęć, wykonania i udokumentowania zadań projektowych |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Test (jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru) oraz pytania otwarte (zadania problemowe) |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | - student nie posiada umiejętność umożliwiająca mu uzyskania zaliczenia na 3.0 |
3,0 | - student potrafi przeprowadzić ocenę profilu i/lub zadania zabezpieczeń w tym szczegółowego ocenę zidentyfikowanych zagrożeń, polityki bezpieczeństwa, wybranych celów zabezpieczeń minimalizujących te zagrożenia oraz dobranych wymagań funkcjonalnych spełniających opisanych celów zabezpieczeń. |
3,5 | Wymagania na 3.0 plus dodatkowo:
- student potrafi ocenić procedury zarządzania zmianami, wersjami oraz dokumentacją na etapie zarządzania konfiguracją produktu. |
4,0 | Wymagania na 3.5 plus dodatkowo:
- student potrafi ocenić dokumentację projektu konstrukcyjno-deweloperskiego produktu (specyfikacja funkcjonalna, projekt wysokiego i niskiego poziomu, reprezentacje implenetacji itp.). |
4,5 | Wymagania na 4.0 plus dodatkowo:
- student potrafi ocenić przyjętych plany testów produkltu (konstruowanie grup testów, tworzone przypadki i procedur testowych, środowisko, metody oraz sposób realizacje testów) |
5,0 | Wymagania na 4.5 plus dodatkowo:
student formuje raporty z przebiegu ocenę każdego z osobna:
- Profil zabezpieczeń,
- zadania zabezpieczeń,
- wymagania na uzasadnienia zaufania do produktu. |