Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Projekt zespołowy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projekt zespołowy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Małecki <Krzysztof.Malecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP5 30 7,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z przedmiotów realizowanych w poprzedzających semestrach, a w szczególności: wiedza z zakresu budowy i zasady komputera, algorytmów, języków programowania, technik cyfrowych, sieci komputerowych, grafiki komputerowej, programowania, inżynierii oprogramowania, inżynierii systemów informacyjnych i baz danych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Spośród grupy można wydzielić jednego studenta, który przejmie obowiązki „kierownika projektu”. Zaleca się aby jeden zespół tworzyło od 6 do 12 studentów. Studenci wykonują zadanie postawione przez osobę odpowiedzialną za przedmiot. Zadanie powinno być realizowane na potrzeby Wydziału Informatyki, bądź innego przedsiębiorstwa (z uwzględnieniem zapisów wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Zadanie powinno być starannie dobrane, powinno uwzględniać czynniki rozwoju studenta w zakresie projektowania systemów i wykorzystania, ogólnie rzecz ujmując, technologii informatycznych.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1udział w zajęciach30
A-P-2Studia literaturowe uzupełniające wiedzę do wykonania projektu20
A-P-3Dyskusje z członkami zespołu i dokonanie ustaleń projektowych25
A-P-4Praca własna nad projektem - wykonanie zadania członka zespołu projektowego40
A-P-5Opracowanie projektu - praca własna studenta50
A-P-6Opracowanie dokumentacji projektowej30
A-P-7Udział w konsultacjach (1 godz. w tygodniu - bez pierwszego tygodnia semestru)14
A-P-8Przedstawienie projektu do oceny2
211

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Zadania projektowe realizowane przez studenta lub grupy studentów - praca zespołowa, dyskusja, burza mózgów, metoda problemowa.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna projektu i dokumentacji projektowej/użytkowej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_C/19_W01
Student powinien posiadać wiedzę pozwalającą mu na wykonanie projektu i implementację systemu dla konrektnego zadania.
I_1A_W07, I_1A_W08, I_1A_W09, I_1A_W11, I_1A_W12, I_1A_W13, I_1A_W14, I_1A_W16, I_1A_W18, I_1A_W19, I_1A_W21, I_1A_W22, I_1A_W23T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10, T1A_W11InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_C/19_U01
Umiejętność projektowania i wykonania systemu oprogramowania bądź urządzenia. Student potrafi wykryć związki w obiektach i procesach związanych z projektem. Efektem końcowym ma być aplikacja bądź urządzenie wraz z dokumentacją projektową i użytkownika.
I_1A_U02, I_1A_U03, I_1A_U08, I_1A_U09, I_1A_U11, I_1A_U14, I_1A_U16, I_1A_U17, I_1A_U19T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1M-1S-1
I_1A_C/19_U02
gotowość do współpracy; umiejętność współdziałania z innymi w roli zarówno członka jak i lidera zespołu; sprawność w komunikowaniu się w zespole.
I_1A_U02T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U12InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1M-1S-1
I_1A_C/19_U03
potrafi sporządzić i czytać dokumentację projektową
I_1A_U05T1A_U01, T1A_U02, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U13InzA_U05C-1M-1S-1
I_1A_C/19_U04
potrafi uzupełnić wiedzę w projekcie na zasadach samokształcenia
I_1A_U20T1A_U05C-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_C/19_K01
ma swiadomość dzielenia się wiedzą, szczególnie w zakresie współpracy z członkami zespołu.
I_1A_K01, I_1A_K06T1A_K01, T1A_K03, T1A_K06, T1A_K07InzA_K02C-1M-1S-1
I_1A_C/19_K02
ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej w zakresie ochrony praca autorskiego oraz rozumie aspety prawne związane z pracą projektową
I_1A_K02, I_1A_K07T1A_K02, T1A_K03, T1A_K05, T1A_K07InzA_K01C-1M-1S-1
I_1A_C/19_K03
rozumie potrzebę przekazania wiedzy o wynikach prac projektowych
I_1A_K04T1A_K02, T1A_K07InzA_K01C-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_C/19_W01
Student powinien posiadać wiedzę pozwalającą mu na wykonanie projektu i implementację systemu dla konrektnego zadania.
2,0Student nie posiada wymaganej wiedzy
3,0Student zna podstawowe aspekty projektowania systemów komputerowych
3,5Student zna podstawowe aspekty projektowania systemów komputerowych i wie jakie metody należy wykorzystać w konkretnym przypadku
4,0Student zna podstawowe aspekty projektowania systemów komputerowych i wie jakie metody należy wykorzystać w konkretnym przypadku. Umie dobrać odpowiednią technologię wykonania.
4,5Student zna podstawowe aspekty projektowania systemów komputerowych i wie jakie metody należy wykorzystać w konkretnym przypadku. Umie dobrać odpowiednią technologię wykonania. Wie jak wykonać zadanie.
5,0Student zna podstawowe aspekty projektowania systemów komputerowych i wie jakie metody należy wykorzystać w konkretnym przypadku. Umie dobrać odpowiednią technologię wykonania. Wie jak wykonać zadanie. Wie co można polepszyć i poprawić.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_C/19_U01
Umiejętność projektowania i wykonania systemu oprogramowania bądź urządzenia. Student potrafi wykryć związki w obiektach i procesach związanych z projektem. Efektem końcowym ma być aplikacja bądź urządzenie wraz z dokumentacją projektową i użytkownika.
2,0Student nie umie projektować i implementować.
3,0Student umie wykryć związki pomiędzy wyszczególnionymi modułami projektu.
3,5Student umie wykryć związki pomiędzy wyszczególnionymi modułami projektu. Umie zaplanować działania i umie wykonać proste czynności projektowe.
4,0Student umie wykryć związki pomiędzy wyszczególnionymi modułami projektu. Umie zaplanować działania i umie zaprojektować system lub urządzenie.
4,5Student umie wykryć związki pomiędzy wyszczególnionymi modułami projektu. Umie zaplanować działania i umie zaprojektować i zaimplementować system lub wykonać urządzenie.
5,0Student umie wykryć związki pomiędzy wyszczególnionymi modułami projektu. Umie zaplanować działania i umie zaprojektować i zaimplementować system lub wykonać urządzenie. Umie wykonać dokumentację.
I_1A_C/19_U02
gotowość do współpracy; umiejętność współdziałania z innymi w roli zarówno członka jak i lidera zespołu; sprawność w komunikowaniu się w zespole.
2,0Nie umie komunikować się w zespole.
3,0Udziela się w zespole w stopniu podstawowym.
3,5Udziela się w zespole w stopniu ponad podstawowym.
4,0Jest komunikatywny.
4,5Jest zainteresowany komunikacją w zespole.
5,0Umie przejąć inicjatywę i prowadzić grupę.
I_1A_C/19_U03
potrafi sporządzić i czytać dokumentację projektową
2,0Nie umie tworzyć dokumentacji.
3,0Umie opracować dokumentację użytkownika.
3,5Umie opracować dokumentację użytkownika oraz techniczną.
4,0Umie opracować dokumentację użytkownika oraz techniczną, stosując generatory dokumentacji.
4,5Umie opracować dokumentację użytkownika oraz techniczną, stosując generatory dokumentacji i dołączając diagramy UML.
5,0W sposób doskonały umie wykonać dokumentację.
I_1A_C/19_U04
potrafi uzupełnić wiedzę w projekcie na zasadach samokształcenia
2,0Nie umie się dokształcać.
3,0
3,5
4,0
4,5
5,0Umie korzystać z dodatkowej literatury aby pozyskać kolejne umiejętności.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_C/19_K01
ma swiadomość dzielenia się wiedzą, szczególnie w zakresie współpracy z członkami zespołu.
2,0Nie ma świadomości dzielenia się wiedzą.
3,0
3,5
4,0
4,5
5,0Ma pełną świadomość odnośnie dzielenia się wiedzą.
I_1A_C/19_K02
ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej w zakresie ochrony praca autorskiego oraz rozumie aspety prawne związane z pracą projektową
2,0Nie zna zasad etyki zawodowej i nie zna spektów prawnych.
3,0Zna zasady etyki zawodowej i zna spekty prawne w stopniu podstawowym.
3,5Zna zasady etyki zawodowej i zna spekty prawne w stopniu ponad podstawowym.
4,0Zna zasady etyki zawodowej i zna spekty prawne w stopniu dobrym.
4,5Zna zasady etyki zawodowej i zna spekty prawne w stopniu ponad dobrym.
5,0Dokładnie zna zasady etyki zawodowej i zna spekty prawne.
I_1A_C/19_K03
rozumie potrzebę przekazania wiedzy o wynikach prac projektowych
2,0Nie rozumie potrzeby informowania o wynikach pracy.
3,0Rozumie potrzebę informowania o wynikach pracy.
3,5Rozumie potrzebę informowania o wynikach pracy i umie to wykonać.
4,0Rozumie potrzebę informowania o wynikach pracy i odpowiednio umie to wykonać.
4,5Rozumie potrzebę informowania o wynikach pracy i umie to wykonać w dobry sposób.
5,0Doskonale rozumie potrzebę informowania o wynikach pracy.

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Spośród grupy można wydzielić jednego studenta, który przejmie obowiązki „kierownika projektu”. Zaleca się aby jeden zespół tworzyło od 6 do 12 studentów. Studenci wykonują zadanie postawione przez osobę odpowiedzialną za przedmiot. Zadanie powinno być realizowane na potrzeby Wydziału Informatyki, bądź innego przedsiębiorstwa (z uwzględnieniem zapisów wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Zadanie powinno być starannie dobrane, powinno uwzględniać czynniki rozwoju studenta w zakresie projektowania systemów i wykorzystania, ogólnie rzecz ujmując, technologii informatycznych.30
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1udział w zajęciach30
A-P-2Studia literaturowe uzupełniające wiedzę do wykonania projektu20
A-P-3Dyskusje z członkami zespołu i dokonanie ustaleń projektowych25
A-P-4Praca własna nad projektem - wykonanie zadania członka zespołu projektowego40
A-P-5Opracowanie projektu - praca własna studenta50
A-P-6Opracowanie dokumentacji projektowej30
A-P-7Udział w konsultacjach (1 godz. w tygodniu - bez pierwszego tygodnia semestru)14
A-P-8Przedstawienie projektu do oceny2
211
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_W01Student powinien posiadać wiedzę pozwalającą mu na wykonanie projektu i implementację systemu dla konrektnego zadania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W07ma wiedzę w zakresie technologii sieciowych
I_1A_W08ma wiedzę w zakresie budowy i zasad funkcjonowania systemów baz danych
I_1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą systemów telekomunikacyjnych
I_1A_W11ma elementarną wiedzę w zakresie podstaw zarządzania przedsięwzięciami (projektami) informatycznymi
I_1A_W12ma podstawową wiedzę dotyczącą metod sztucznej inteligencji
I_1A_W13zna podstawy grafiki komputerowej i technik wizualizacji
I_1A_W14zna wybrane metody i techniki służące do komunikacji człowieka z komputerem
I_1A_W16ma wiedzę dotyczącą możliwości zastosowania informatyki w różnych dziedzinach aktywności ludzkiej (np. w przemyśle, zarządzaniu i medycynie)
I_1A_W18ma wiedzę w zakresie podstaw modelowania systemów
I_1A_W19zna podstawowe pojęcia związane ze sterowaniem procesami fizycznymi
I_1A_W21ma wiedzę w zakresie technologii mobilnych
I_1A_W22zna podstawy zasad zapewniania bezpieczeństwa systemów informatycznych
I_1A_W23ma wiedzę w zakresie systemów internetowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.
Treści programoweT-P-1Spośród grupy można wydzielić jednego studenta, który przejmie obowiązki „kierownika projektu”. Zaleca się aby jeden zespół tworzyło od 6 do 12 studentów. Studenci wykonują zadanie postawione przez osobę odpowiedzialną za przedmiot. Zadanie powinno być realizowane na potrzeby Wydziału Informatyki, bądź innego przedsiębiorstwa (z uwzględnieniem zapisów wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Zadanie powinno być starannie dobrane, powinno uwzględniać czynniki rozwoju studenta w zakresie projektowania systemów i wykorzystania, ogólnie rzecz ujmując, technologii informatycznych.
Metody nauczaniaM-1Zadania projektowe realizowane przez studenta lub grupy studentów - praca zespołowa, dyskusja, burza mózgów, metoda problemowa.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna projektu i dokumentacji projektowej/użytkowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wymaganej wiedzy
3,0Student zna podstawowe aspekty projektowania systemów komputerowych
3,5Student zna podstawowe aspekty projektowania systemów komputerowych i wie jakie metody należy wykorzystać w konkretnym przypadku
4,0Student zna podstawowe aspekty projektowania systemów komputerowych i wie jakie metody należy wykorzystać w konkretnym przypadku. Umie dobrać odpowiednią technologię wykonania.
4,5Student zna podstawowe aspekty projektowania systemów komputerowych i wie jakie metody należy wykorzystać w konkretnym przypadku. Umie dobrać odpowiednią technologię wykonania. Wie jak wykonać zadanie.
5,0Student zna podstawowe aspekty projektowania systemów komputerowych i wie jakie metody należy wykorzystać w konkretnym przypadku. Umie dobrać odpowiednią technologię wykonania. Wie jak wykonać zadanie. Wie co można polepszyć i poprawić.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_U01Umiejętność projektowania i wykonania systemu oprogramowania bądź urządzenia. Student potrafi wykryć związki w obiektach i procesach związanych z projektem. Efektem końcowym ma być aplikacja bądź urządzenie wraz z dokumentacją projektową i użytkownika.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
I_1A_U03umie oceniać przydatność i stosować różne paradygmaty programowania, języki i środowiska programistyczne do rozwiązywania problemów dziedzinowych
I_1A_U08ma umiejętność konfigurowania urządzeń wchodzących w skład systemów telekomunikacyjnych i mobilnych
I_1A_U09potrafi projektować i wytwarzać proste systemy internetowe
I_1A_U11ma umiejętność projektowania i tworzenia systemów relacyjnych baz danych
I_1A_U14ma umiejętność tworzenia interfejsów użytkownika oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji z systemami komputerowymi
I_1A_U16ma umiejętność wykrywania związków i zależności w procesach zachodzących w systemach rzeczywistych i tworzenia modeli komputerowych
I_1A_U17potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, typowego dla reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
I_1A_U19ma umiejętność wyboru algorytmu i struktur danych do rozwiązania określonego zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.
Metody nauczaniaM-1Zadania projektowe realizowane przez studenta lub grupy studentów - praca zespołowa, dyskusja, burza mózgów, metoda problemowa.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna projektu i dokumentacji projektowej/użytkowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie projektować i implementować.
3,0Student umie wykryć związki pomiędzy wyszczególnionymi modułami projektu.
3,5Student umie wykryć związki pomiędzy wyszczególnionymi modułami projektu. Umie zaplanować działania i umie wykonać proste czynności projektowe.
4,0Student umie wykryć związki pomiędzy wyszczególnionymi modułami projektu. Umie zaplanować działania i umie zaprojektować system lub urządzenie.
4,5Student umie wykryć związki pomiędzy wyszczególnionymi modułami projektu. Umie zaplanować działania i umie zaprojektować i zaimplementować system lub wykonać urządzenie.
5,0Student umie wykryć związki pomiędzy wyszczególnionymi modułami projektu. Umie zaplanować działania i umie zaprojektować i zaimplementować system lub wykonać urządzenie. Umie wykonać dokumentację.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_U02gotowość do współpracy; umiejętność współdziałania z innymi w roli zarówno członka jak i lidera zespołu; sprawność w komunikowaniu się w zespole.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.
Metody nauczaniaM-1Zadania projektowe realizowane przez studenta lub grupy studentów - praca zespołowa, dyskusja, burza mózgów, metoda problemowa.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna projektu i dokumentacji projektowej/użytkowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie komunikować się w zespole.
3,0Udziela się w zespole w stopniu podstawowym.
3,5Udziela się w zespole w stopniu ponad podstawowym.
4,0Jest komunikatywny.
4,5Jest zainteresowany komunikacją w zespole.
5,0Umie przejąć inicjatywę i prowadzić grupę.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_U03potrafi sporządzić i czytać dokumentację projektową
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U05potrafi tworzyć i posługiwać się dokumentacją techniczną
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.
Metody nauczaniaM-1Zadania projektowe realizowane przez studenta lub grupy studentów - praca zespołowa, dyskusja, burza mózgów, metoda problemowa.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna projektu i dokumentacji projektowej/użytkowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie tworzyć dokumentacji.
3,0Umie opracować dokumentację użytkownika.
3,5Umie opracować dokumentację użytkownika oraz techniczną.
4,0Umie opracować dokumentację użytkownika oraz techniczną, stosując generatory dokumentacji.
4,5Umie opracować dokumentację użytkownika oraz techniczną, stosując generatory dokumentacji i dołączając diagramy UML.
5,0W sposób doskonały umie wykonać dokumentację.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_U04potrafi uzupełnić wiedzę w projekcie na zasadach samokształcenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U20ma umiejętności samokształcania się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
Cel przedmiotuC-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.
Metody nauczaniaM-1Zadania projektowe realizowane przez studenta lub grupy studentów - praca zespołowa, dyskusja, burza mózgów, metoda problemowa.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna projektu i dokumentacji projektowej/użytkowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie się dokształcać.
3,0
3,5
4,0
4,5
5,0Umie korzystać z dodatkowej literatury aby pozyskać kolejne umiejętności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_K01ma swiadomość dzielenia się wiedzą, szczególnie w zakresie współpracy z członkami zespołu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K01świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
I_1A_K06ma kompetencje w zakresie kształtowania postaw patriotyzmu, humanizmu i tolerancji oraz otwartości i współpracy w środowiskach wielokulturowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.
Metody nauczaniaM-1Zadania projektowe realizowane przez studenta lub grupy studentów - praca zespołowa, dyskusja, burza mózgów, metoda problemowa.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna projektu i dokumentacji projektowej/użytkowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma świadomości dzielenia się wiedzą.
3,0
3,5
4,0
4,5
5,0Ma pełną świadomość odnośnie dzielenia się wiedzą.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_K02ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej w zakresie ochrony praca autorskiego oraz rozumie aspety prawne związane z pracą projektową
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K02świadomie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki zawodowej
I_1A_K07rozumie społeczny i zawodowy kontekst informatyki oraz związanych z nim aspektów prawnych i etycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.
Metody nauczaniaM-1Zadania projektowe realizowane przez studenta lub grupy studentów - praca zespołowa, dyskusja, burza mózgów, metoda problemowa.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna projektu i dokumentacji projektowej/użytkowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zasad etyki zawodowej i nie zna spektów prawnych.
3,0Zna zasady etyki zawodowej i zna spekty prawne w stopniu podstawowym.
3,5Zna zasady etyki zawodowej i zna spekty prawne w stopniu ponad podstawowym.
4,0Zna zasady etyki zawodowej i zna spekty prawne w stopniu dobrym.
4,5Zna zasady etyki zawodowej i zna spekty prawne w stopniu ponad dobrym.
5,0Dokładnie zna zasady etyki zawodowej i zna spekty prawne.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_K03rozumie potrzebę przekazania wiedzy o wynikach prac projektowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K04rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o rozwoju i osiągnięciach nauki w zakresie informatyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.
Metody nauczaniaM-1Zadania projektowe realizowane przez studenta lub grupy studentów - praca zespołowa, dyskusja, burza mózgów, metoda problemowa.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna projektu i dokumentacji projektowej/użytkowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie potrzeby informowania o wynikach pracy.
3,0Rozumie potrzebę informowania o wynikach pracy.
3,5Rozumie potrzebę informowania o wynikach pracy i umie to wykonać.
4,0Rozumie potrzebę informowania o wynikach pracy i odpowiednio umie to wykonać.
4,5Rozumie potrzebę informowania o wynikach pracy i umie to wykonać w dobry sposób.
5,0Doskonale rozumie potrzebę informowania o wynikach pracy.