Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Fotografia HDR - Przedmiot obieralny II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Fotografia HDR - Przedmiot obieralny II
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Radosław Mantiuk <Radoslaw.Mantiuk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 0,90,62zaliczenie
laboratoriaL5 15 1,10,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1umiejętność programowania
W-2znajomość programowania skryptów w oprogramowaniu Matlab
W-3podstawowa wiedza z matematyki stosowanej i fizyki w zakresie obliczeń wektorowo-macierzowych, optyki, kolorymetrii, termodynamiki, mechaniki falowej i kwantowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami związanymi z technologiami stosowanymi w fotografii cyfrowej
C-2zapoznanie z technologiami fotografii HDR
C-3umiejętność praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy w zadaniach z zakresu przetwarzania obrazów cyfrowych
C-4umiejętność zastosowania wiedzy teoretycznej w projektowaniu, programowaniu i konfigurowaniu rozwiązań technicznych
C-5komptetencje społeczne: prezentacja wykonannych prac przed grupą studentów, prowadzenie dyskusji na temat tych prac (prezentacja i ocena zdjęć)
C-6kompetencje personalne: wykonanie projektu w ramach prac domowych (cyklu zdjęć na wybrany temat, zdjęcia HDR)

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zapoznanie się z możliwościami oprogramowania do przetwarzania obrazów wykorzystywanym w czasie zajęć2
T-L-2Implementacja skryptów do wczytywania i wyświetlania obrazów HDR2
T-L-3Implementacja kalibrazji kolorów obrazów HDR2
T-L-4Implementacja skryptu do tworzenia zdjęć HDR4
T-L-5Indywidualne wykonanie zdjęcia HDR na zajęciach laboratoryjnych5
15
wykłady
T-W-1Technologie stosowane w fotografii cyfrowej4
T-W-2Kolor w fotografii cyfrowej2
T-W-3Fizyczne i technologiczne aspekty procesu fotografowania2
T-W-4Technologia HDRI (ang. High Dynamic Range Imaging) (tworzenie obrazów HDR, wyznaczanie funkcji odpowiedzi, formaty HDR, operatory tonów)5
T-W-5Omówienie jakości oraz kompozycji zdjęć wykonanych w ramach zajęć domowych.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie się do zajęć laboratoryjnych10
A-L-3Przygotowanie końcowego raportu z laboratorium5
A-L-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć.2
32
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2przygotowanie się do kolokwium zaliczeniowego5
A-W-3Wykonanie cyklu zdjęć na narzucony temat (prace domowe)5
A-W-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu2
27

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2wykład konwersatoryjny
M-3dyskusja dydaktyczna związana z wykładem i zajęciami laboratoryjnymi
M-4pokaz zdjęć połączony z dyskusją
M-5ćwiczenia laboratoryjne
M-6rozwiązywanie praktycznych problemów związanych z przetwarzaniem fotografii cyfrowej za pomocą programowania komputerów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena formująca: ocena programów przygotowywanych na poszczególnych laboratoriach
S-2Ocena formująca: ocena podsumowująca: ocena wykonanych w ramach prac domowych zdjęć HDR
S-3Ocena formująca: ocena podsumowująca: kolokwium zaliczeniowe z wiedzy przekazanej na wykładzie
S-4Ocena formująca: ocena podsumowująca: ocena sprawozdania z laboratoriów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O/2/1_W01
zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu technologii wykorzystywanych w fotografii cyfrowej, w szczególności fotografii HDR
I_1A_W01, I_1A_W02, I_1A_W13, I_1A_W16T1A_W01, T1A_W04, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W10, T1A_W11InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-L-1, T-W-5M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O/2/1_U01
umiejętność rozwiązywania konkretnych problemów technicznych związanych z technologiami przetwarzania fotografii cyfrowych
I_1A_U01, I_1A_U02, I_1A_U05T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-3, C-4T-L-2, T-L-3, T-L-4M-3, M-5, M-6S-1, S-2, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O/2/1_K01
kompetencje indywidualne w zakresie rozwiązywania problemów technicznych związanych z przetwarzaniem fotografii cyfrowej
I_1A_K01, I_1A_K02, I_1A_K04T1A_K01, T1A_K02, T1A_K05, T1A_K07InzA_K01C-5, C-6T-L-5M-3, M-4, M-5, M-6S-1, S-2, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O/2/1_W01
zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu technologii wykorzystywanych w fotografii cyfrowej, w szczególności fotografii HDR
2,0niedostateczne opanowanie wiedzy przekazywanej na wykładzie
3,0dostateczne opanowanie wiedzy przekazywanej na wykładzie
3,5więcej niż dostateczne opanowanie wiedzy przekazywanej na wykładzie
4,0dobre opanowanie wiedzy przekazywanej na wykładzie
4,5bardzo dobre opanowanie wiedzy przekazywanej na wykładzie
5,0wyróżniające opanowanie wiedzy wykraczające poza program wykładu

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O/2/1_U01
umiejętność rozwiązywania konkretnych problemów technicznych związanych z technologiami przetwarzania fotografii cyfrowych
2,0brak wykonania większości zadań na lab., brak przygotowania zdjęcia HDR
3,0dostateczne wykonanie większości zadań na laboratoriach, przygotowanie zdjęcia HDR
3,5dostateczne wykonanie wszystkich zadań na laboratoriach, przygotowanie poprawnego zdjęcia HDR
4,0dobre wykonanie wszystkich zadań na laboratoriach, przygotowanie poprawnego zdjęcia HDR
4,5ponad-dobre wykonanie wszystkich zadań na laboratoriach, przygotowanie poprawnego zdjęcia HDR
5,0bardzo dobre wykonanie wszystkich zadań na laboratoriach, przygotowanie poprawnego i interesującego zdjęcia HDR

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O/2/1_K01
kompetencje indywidualne w zakresie rozwiązywania problemów technicznych związanych z przetwarzaniem fotografii cyfrowej
2,0brak cyklu zdjęć
3,0wykonanie cyklu zdjęć
3,5wykonanie cyklu zdjęć, przeprowadzenie prezentacji
4,0wykonanie cyklu zdjęć, przeprowadzenie ciekawej prezentacji
4,5wykonanie wyróżniającego się cyklu zdjęć, przeprowadzenie ciekawej prezentacji
5,0wykonanie wyróżniającego się cyklu zdjęć, przeprowadzenie ciekawej prezentacji

Literatura podstawowa

  1. Christian Bloch, Technika HDRI w fotografii. Od inspiracji do obrazu, Helion, Gliwice, 2010, 1
  2. Erik Reinhard, Greg Ward, Sumanta Pattanaik, Paul Debevec, High Dynamic Range Imaging, Morgan Kaufman, Elsevier, 2005, 1, -
  3. Erik Reinhard, Erum Arif Khan, Ahmet Oguz Akyüz, Garrett M. Johnson, Color Imaging: Fundamentals and Applications, A K Peters, -, 2008, 1, -

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zapoznanie się z możliwościami oprogramowania do przetwarzania obrazów wykorzystywanym w czasie zajęć2
T-L-2Implementacja skryptów do wczytywania i wyświetlania obrazów HDR2
T-L-3Implementacja kalibrazji kolorów obrazów HDR2
T-L-4Implementacja skryptu do tworzenia zdjęć HDR4
T-L-5Indywidualne wykonanie zdjęcia HDR na zajęciach laboratoryjnych5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Technologie stosowane w fotografii cyfrowej4
T-W-2Kolor w fotografii cyfrowej2
T-W-3Fizyczne i technologiczne aspekty procesu fotografowania2
T-W-4Technologia HDRI (ang. High Dynamic Range Imaging) (tworzenie obrazów HDR, wyznaczanie funkcji odpowiedzi, formaty HDR, operatory tonów)5
T-W-5Omówienie jakości oraz kompozycji zdjęć wykonanych w ramach zajęć domowych.2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie się do zajęć laboratoryjnych10
A-L-3Przygotowanie końcowego raportu z laboratorium5
A-L-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć.2
32
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2przygotowanie się do kolokwium zaliczeniowego5
A-W-3Wykonanie cyklu zdjęć na narzucony temat (prace domowe)5
A-W-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu2
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O/2/1_W01zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu technologii wykorzystywanych w fotografii cyfrowej, w szczególności fotografii HDR
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W01ma wiedzę z matematyki teoretycznej ze szczególnym uwzględnieniem jej stosowanych aspektów, matematyki dyskretnej oraz matematyki stosowanej
I_1A_W02ma wiedzę z fizyki, ze szczególnym uwzględnieniem jej stosowanych aspektów z zakresu informatyki
I_1A_W13zna podstawy grafiki komputerowej i technik wizualizacji
I_1A_W16ma wiedzę dotyczącą możliwości zastosowania informatyki w różnych dziedzinach aktywności ludzkiej (np. w przemyśle, zarządzaniu i medycynie)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami związanymi z technologiami stosowanymi w fotografii cyfrowej
C-2zapoznanie z technologiami fotografii HDR
Treści programoweT-W-1Technologie stosowane w fotografii cyfrowej
T-W-2Kolor w fotografii cyfrowej
T-W-3Fizyczne i technologiczne aspekty procesu fotografowania
T-W-4Technologia HDRI (ang. High Dynamic Range Imaging) (tworzenie obrazów HDR, wyznaczanie funkcji odpowiedzi, formaty HDR, operatory tonów)
T-L-1Zapoznanie się z możliwościami oprogramowania do przetwarzania obrazów wykorzystywanym w czasie zajęć
T-W-5Omówienie jakości oraz kompozycji zdjęć wykonanych w ramach zajęć domowych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2wykład konwersatoryjny
M-3dyskusja dydaktyczna związana z wykładem i zajęciami laboratoryjnymi
M-4pokaz zdjęć połączony z dyskusją
M-5ćwiczenia laboratoryjne
M-6rozwiązywanie praktycznych problemów związanych z przetwarzaniem fotografii cyfrowej za pomocą programowania komputerów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena formująca: ocena programów przygotowywanych na poszczególnych laboratoriach
S-3Ocena formująca: ocena podsumowująca: kolokwium zaliczeniowe z wiedzy przekazanej na wykładzie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0niedostateczne opanowanie wiedzy przekazywanej na wykładzie
3,0dostateczne opanowanie wiedzy przekazywanej na wykładzie
3,5więcej niż dostateczne opanowanie wiedzy przekazywanej na wykładzie
4,0dobre opanowanie wiedzy przekazywanej na wykładzie
4,5bardzo dobre opanowanie wiedzy przekazywanej na wykładzie
5,0wyróżniające opanowanie wiedzy wykraczające poza program wykładu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O/2/1_U01umiejętność rozwiązywania konkretnych problemów technicznych związanych z technologiami przetwarzania fotografii cyfrowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U01potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie
I_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
I_1A_U05potrafi tworzyć i posługiwać się dokumentacją techniczną
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3umiejętność praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy w zadaniach z zakresu przetwarzania obrazów cyfrowych
C-4umiejętność zastosowania wiedzy teoretycznej w projektowaniu, programowaniu i konfigurowaniu rozwiązań technicznych
Treści programoweT-L-2Implementacja skryptów do wczytywania i wyświetlania obrazów HDR
T-L-3Implementacja kalibrazji kolorów obrazów HDR
T-L-4Implementacja skryptu do tworzenia zdjęć HDR
Metody nauczaniaM-3dyskusja dydaktyczna związana z wykładem i zajęciami laboratoryjnymi
M-5ćwiczenia laboratoryjne
M-6rozwiązywanie praktycznych problemów związanych z przetwarzaniem fotografii cyfrowej za pomocą programowania komputerów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena formująca: ocena programów przygotowywanych na poszczególnych laboratoriach
S-2Ocena formująca: ocena podsumowująca: ocena wykonanych w ramach prac domowych zdjęć HDR
S-4Ocena formująca: ocena podsumowująca: ocena sprawozdania z laboratoriów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak wykonania większości zadań na lab., brak przygotowania zdjęcia HDR
3,0dostateczne wykonanie większości zadań na laboratoriach, przygotowanie zdjęcia HDR
3,5dostateczne wykonanie wszystkich zadań na laboratoriach, przygotowanie poprawnego zdjęcia HDR
4,0dobre wykonanie wszystkich zadań na laboratoriach, przygotowanie poprawnego zdjęcia HDR
4,5ponad-dobre wykonanie wszystkich zadań na laboratoriach, przygotowanie poprawnego zdjęcia HDR
5,0bardzo dobre wykonanie wszystkich zadań na laboratoriach, przygotowanie poprawnego i interesującego zdjęcia HDR
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O/2/1_K01kompetencje indywidualne w zakresie rozwiązywania problemów technicznych związanych z przetwarzaniem fotografii cyfrowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K01świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
I_1A_K02świadomie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki zawodowej
I_1A_K04rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o rozwoju i osiągnięciach nauki w zakresie informatyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-5komptetencje społeczne: prezentacja wykonannych prac przed grupą studentów, prowadzenie dyskusji na temat tych prac (prezentacja i ocena zdjęć)
C-6kompetencje personalne: wykonanie projektu w ramach prac domowych (cyklu zdjęć na wybrany temat, zdjęcia HDR)
Treści programoweT-L-5Indywidualne wykonanie zdjęcia HDR na zajęciach laboratoryjnych
Metody nauczaniaM-3dyskusja dydaktyczna związana z wykładem i zajęciami laboratoryjnymi
M-4pokaz zdjęć połączony z dyskusją
M-5ćwiczenia laboratoryjne
M-6rozwiązywanie praktycznych problemów związanych z przetwarzaniem fotografii cyfrowej za pomocą programowania komputerów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena formująca: ocena programów przygotowywanych na poszczególnych laboratoriach
S-2Ocena formująca: ocena podsumowująca: ocena wykonanych w ramach prac domowych zdjęć HDR
S-4Ocena formująca: ocena podsumowująca: ocena sprawozdania z laboratoriów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak cyklu zdjęć
3,0wykonanie cyklu zdjęć
3,5wykonanie cyklu zdjęć, przeprowadzenie prezentacji
4,0wykonanie cyklu zdjęć, przeprowadzenie ciekawej prezentacji
4,5wykonanie wyróżniającego się cyklu zdjęć, przeprowadzenie ciekawej prezentacji
5,0wykonanie wyróżniającego się cyklu zdjęć, przeprowadzenie ciekawej prezentacji