Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_1A_O2/08_U01 | Student potrafi zaprojektować strukturę złożonego serwisu internetowego; potrafi stworzyć prototyp serwisu z użyciem specjalizowanego oprogramowania; potrafi zidentyfikować problemy dotyczące użyteczności i dostępności istniejącego serwisu. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_1A_U02 | potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych |
---|
I_1A_U09 | potrafi projektować i wytwarzać proste systemy internetowe |
I_1A_U12 | umie praktycznie zastosować technologie informatyczne w organizacjach, ze szczególnym uwzględnieniem biznesu |
I_1A_U20 | ma umiejętności samokształcania się |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Przygotowanie studentów do samodzielnego projektowania architektury serwisów internetowych |
---|
C-3 | Przygotowanie studentów do korzystania ze specjalizowanego oprogramowania do projektowania i prototypowania złożonych serwisów internetowych |
Treści programowe | T-L-3 | Prototypowanie serwisów internetowych z użyciem specjalizowanego oprogramowania |
---|
T-L-1 | Analiza użyteczności i dostępności wybranych witryn internetowych |
Metody nauczania | M-2 | Demonstracje praktyczne: 1) korzystanie z aplikacji do projektowania i prototypowania; 2) przegląd wybranych witryn internetowych pod kątem użyteczności i dostępności. |
---|
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputerów i specjalistycznego oprogramowania |
M-4 | Ćwiczenia projektowe w zespołach, burza mózgów, prezentacja projektów przed grupą |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena sprawozdań powstałych w wyniku ćwiczeń laboratoryjnych |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć projektowych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena projektu zespołowego na podstawie zawartości merytorycznej oraz jakości przeprowadzonej prezentacji |
S-5 | Ocena podsumowująca: Ocena całościowa pracy w ramach ćwiczeń laboratoryjnych (na podstawie ocen cząstkowych ze sprawozdań) |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie potrafi stworzyć prototypu prostego serwisu www na podstawie podanego projektu architektury infomacji i wytycznych |
3,0 | Potrafi stworzyć prototyp prostego serwisu na podstawie podanego projektu architektury i wytycznych |
3,5 | Potrafi zaprojektować strukturę prostego serwisu na podstawie podanych wytycznych |
4,0 | Potrafi zaprojektować architekturę serwisu internetowego z uwzględnieniem problemów użyteczności i dostępności |
4,5 | Potrafi zaprojektować architekturę złożonego serwisu internetowego z uwzględnieniem problemów użyteczności i dostępności oraz zaproponować metody testowania użyteczności witryny |
5,0 | Potrafi zaprojektować architekturę złożnego serwisu internetowego i krytycznie przeanalizować projekt lub istniejącą witrynę pod kątem problemów z użytecznością i dostępnością oraz wskazać sposoby ich rozwiązania. |