Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
specjalność: systemy komputerowe i oprogramowanie

Sylabus przedmiotu Architektura informacji w serwisach internetowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Architektura informacji w serwisach internetowych
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Czapiewski <Piotr.Czapiewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Anna Samborska-Owczarek <Anna.Samborska-Owczarek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 15 1,00,25zaliczenie
projektyP6 15 1,00,33zaliczenie
wykładyW6 15 1,00,42egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy tworzenia witryn internetowych (HTML, CSS)

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie studentów do samodzielnego projektowania architektury serwisów internetowych
C-2Zapoznanie studentów z istotą aspektów miękkich w projektowaniu witryn internetowych
C-3Przygotowanie studentów do korzystania ze specjalizowanego oprogramowania do projektowania i prototypowania złożonych serwisów internetowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Analiza użyteczności i dostępności wybranych witryn internetowych3
T-L-2Przebudowa architektury infomacji serwisu www metodą sortowania kart2
T-L-3Prototypowanie serwisów internetowych z użyciem specjalizowanego oprogramowania4
T-L-4Komponowanie palety kolorystycznej serwisu www zgodne z wytycznymi użyteczności2
T-L-5Projektowanie panelu informacyjnego (dashboard)4
15
projekty
T-P-1Projekt architektury serwisu internetowego o wybranej tematyce (projekt zespołowy)15
15
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do architektury informacji2
T-W-2Struktura informacyjna witryn internetowych i projektowanie nawigacji2
T-W-3Użyteczność witryn internetowych2
T-W-4Dostępność witryn internetowych (WCAG, WAI)2
T-W-5Prototypowanie serwisów internetowych3
T-W-6Wykorzystanie koloru w architekturze informacji2
T-W-7Projektowanie architektury informacji panelów infomacyjnych2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych15
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych oraz sporządzenie sprawozdań15
A-L-3Udział w konsultacjach i zaliczeniu2
32
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych15
A-P-2Praca w zespole poza zajęciami (przygotowanie dokumentacji projektowej)15
A-P-3Udział w konsultacjach i zaliczeniu2
32
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Konsultacje dotyczące wykładów2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i egzamin (2 godz.)13
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady oparte na prezentacjach multimedialnych
M-2Demonstracje praktyczne: 1) korzystanie z aplikacji do projektowania i prototypowania; 2) przegląd wybranych witryn internetowych pod kątem użyteczności i dostępności.
M-3Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputerów i specjalistycznego oprogramowania
M-4Ćwiczenia projektowe w zespołach, burza mózgów, prezentacja projektów przed grupą

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań powstałych w wyniku ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć projektowych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena projektu zespołowego na podstawie zawartości merytorycznej oraz jakości przeprowadzonej prezentacji
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny sprawdzający wiedzę teoretyczną z zakresu wykładów
S-5Ocena podsumowująca: Ocena całościowa pracy w ramach ćwiczeń laboratoryjnych (na podstawie ocen cząstkowych ze sprawozdań)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O2/08_W01
Student rozumie istotę architektury informacji i jej znaczenie dla projektów serwisów internetowych; zna definicje użyteczności i dostępności witryn.
I_1A_W15, I_1A_W17, I_1A_W23T1A_W02, T1A_W03, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W10, T1A_W11InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O2/08_U01
Student potrafi zaprojektować strukturę złożonego serwisu internetowego; potrafi stworzyć prototyp serwisu z użyciem specjalizowanego oprogramowania; potrafi zidentyfikować problemy dotyczące użyteczności i dostępności istniejącego serwisu.
I_1A_U02, I_1A_U09, I_1A_U12, I_1A_U20T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-3T-L-3, T-L-1M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O2/08_K01
Student potrafi współpracować w zespole odpowiedzialnym za architekturę informacji; potrafi przedstawić i obronić przed grupą opracowaną koncepcję i architekturę serwisu internetowego; ma świadomość przekrojowego charakteru projektu architektury informacji i potrzeby konsultacji pomiędzy specjalistami różnych dziedzin.
I_1A_K01, I_1A_K03, I_1A_K07T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K07InzA_K01C-1, C-2T-P-1M-4S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O2/08_W01
Student rozumie istotę architektury informacji i jej znaczenie dla projektów serwisów internetowych; zna definicje użyteczności i dostępności witryn.
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy aby zdefiniować podstawowe pojęcia związanie z archotekturą informacji
3,0Potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia związane z architekturą informacji, użytecznością i dostępnością witryn
3,5Potrafi wyjaśnić znaczenie podstawowych pojęć związanych z architekturą infomacji i podać odpowiednie przykłady
4,0Rozumie zależności pomiędzy poszczególnymi aspektami architektury informacji i potrafi je objaśnić na przykładzie witryny internetowej
4,5Potrafi przeanalizować architekturę infomacji witryny internetowej i wyjaśnić stosowane w tej dziedzinie standardy.
5,0Potrafi krytycznie ocenić architekturę, użyteczność i dostępność witryn internetowych, wskazać elementy niezgodne ze standardami i zaproponować właściwe rozwiązania .

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O2/08_U01
Student potrafi zaprojektować strukturę złożonego serwisu internetowego; potrafi stworzyć prototyp serwisu z użyciem specjalizowanego oprogramowania; potrafi zidentyfikować problemy dotyczące użyteczności i dostępności istniejącego serwisu.
2,0Nie potrafi stworzyć prototypu prostego serwisu www na podstawie podanego projektu architektury infomacji i wytycznych
3,0Potrafi stworzyć prototyp prostego serwisu na podstawie podanego projektu architektury i wytycznych
3,5Potrafi zaprojektować strukturę prostego serwisu na podstawie podanych wytycznych
4,0Potrafi zaprojektować architekturę serwisu internetowego z uwzględnieniem problemów użyteczności i dostępności
4,5Potrafi zaprojektować architekturę złożonego serwisu internetowego z uwzględnieniem problemów użyteczności i dostępności oraz zaproponować metody testowania użyteczności witryny
5,0Potrafi zaprojektować architekturę złożnego serwisu internetowego i krytycznie przeanalizować projekt lub istniejącą witrynę pod kątem problemów z użytecznością i dostępnością oraz wskazać sposoby ich rozwiązania.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O2/08_K01
Student potrafi współpracować w zespole odpowiedzialnym za architekturę informacji; potrafi przedstawić i obronić przed grupą opracowaną koncepcję i architekturę serwisu internetowego; ma świadomość przekrojowego charakteru projektu architektury informacji i potrzeby konsultacji pomiędzy specjalistami różnych dziedzin.
2,0Nie potrafi współpracować w zespole projektowym, nie wykonuje przydzielonej mu pracy i unika odpowiedzialności za wynik pracy zespołu.
3,0Wykonuje powierzone mu przez zespół zadanie w stopniu podstawowym, nie angażując się w organizację pracy zespołu ani prezentację wyników.
3,5Wykonuje powierzone mu przez zespół zadanie w stopniu podstawowym, wspiera zespół w organizacji pracy lub prezentacji wyników.
4,0Wykonuje całkowiecie powierzone mu przez zespół zadanie, wspiera członków zespołu w wykonywanej przez nich pracy, wspiera zespół w organizacji pracy lub prezentacji wyników.
4,5Sprawnie wykonuje swoją część pracy oraz (współ-)organizuje pracę zespołu, aktywnie wspiera komunikację w zespole, w przystępny sposób prezentuje wyniki uzyskane w zespole.
5,0Sprawnie wykonuje swoją część pracy oraz (współ-)organizuje pracę zespołu, aktywnie wspiera komunikację w zespole, w przystępny sposób prezentuje wyniki uzyskane w zespole i potrafi podczas dyskusji uzasadnić i obronić elementy opracowanej architektury informacji.

Literatura podstawowa

  1. Ch. Wodtke, A. Govella, Information Architecture: Blueprints for the Web, New Riders Press, 2009
  2. S. Krug, Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych, Helion, 2010
  3. James Kalbach, Projektowanie nawigacji strony WWW. Optymalizacja funkcjonalności witryny, Helion, 2008

Literatura dodatkowa

  1. L. Rosenfeld, P. Morville, Architektura informacji w serwisach internetowych, Helion, 2003
  2. J. Nielsen, Designing Web Usability, Peachpit Press, 1999
  3. T. Z. Warfel, Prototyping: A Practitioner's Guide, Rosenfeld Media, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Analiza użyteczności i dostępności wybranych witryn internetowych3
T-L-2Przebudowa architektury infomacji serwisu www metodą sortowania kart2
T-L-3Prototypowanie serwisów internetowych z użyciem specjalizowanego oprogramowania4
T-L-4Komponowanie palety kolorystycznej serwisu www zgodne z wytycznymi użyteczności2
T-L-5Projektowanie panelu informacyjnego (dashboard)4
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt architektury serwisu internetowego o wybranej tematyce (projekt zespołowy)15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do architektury informacji2
T-W-2Struktura informacyjna witryn internetowych i projektowanie nawigacji2
T-W-3Użyteczność witryn internetowych2
T-W-4Dostępność witryn internetowych (WCAG, WAI)2
T-W-5Prototypowanie serwisów internetowych3
T-W-6Wykorzystanie koloru w architekturze informacji2
T-W-7Projektowanie architektury informacji panelów infomacyjnych2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych15
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych oraz sporządzenie sprawozdań15
A-L-3Udział w konsultacjach i zaliczeniu2
32
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych15
A-P-2Praca w zespole poza zajęciami (przygotowanie dokumentacji projektowej)15
A-P-3Udział w konsultacjach i zaliczeniu2
32
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Konsultacje dotyczące wykładów2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i egzamin (2 godz.)13
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O2/08_W01Student rozumie istotę architektury informacji i jej znaczenie dla projektów serwisów internetowych; zna definicje użyteczności i dostępności witryn.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W15ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, prawnych, etycznych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w dziedzinie informatyki
I_1A_W17zna podstawowe metody gromadzenia i przetwarzania danych i informacji
I_1A_W23ma wiedzę w zakresie systemów internetowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studentów do samodzielnego projektowania architektury serwisów internetowych
C-2Zapoznanie studentów z istotą aspektów miękkich w projektowaniu witryn internetowych
C-3Przygotowanie studentów do korzystania ze specjalizowanego oprogramowania do projektowania i prototypowania złożonych serwisów internetowych
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do architektury informacji
T-W-2Struktura informacyjna witryn internetowych i projektowanie nawigacji
T-W-3Użyteczność witryn internetowych
T-W-4Dostępność witryn internetowych (WCAG, WAI)
T-W-5Prototypowanie serwisów internetowych
Metody nauczaniaM-1Wykłady oparte na prezentacjach multimedialnych
M-2Demonstracje praktyczne: 1) korzystanie z aplikacji do projektowania i prototypowania; 2) przegląd wybranych witryn internetowych pod kątem użyteczności i dostępności.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań powstałych w wyniku ćwiczeń laboratoryjnych
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny sprawdzający wiedzę teoretyczną z zakresu wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy aby zdefiniować podstawowe pojęcia związanie z archotekturą informacji
3,0Potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia związane z architekturą informacji, użytecznością i dostępnością witryn
3,5Potrafi wyjaśnić znaczenie podstawowych pojęć związanych z architekturą infomacji i podać odpowiednie przykłady
4,0Rozumie zależności pomiędzy poszczególnymi aspektami architektury informacji i potrafi je objaśnić na przykładzie witryny internetowej
4,5Potrafi przeanalizować architekturę infomacji witryny internetowej i wyjaśnić stosowane w tej dziedzinie standardy.
5,0Potrafi krytycznie ocenić architekturę, użyteczność i dostępność witryn internetowych, wskazać elementy niezgodne ze standardami i zaproponować właściwe rozwiązania .
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O2/08_U01Student potrafi zaprojektować strukturę złożonego serwisu internetowego; potrafi stworzyć prototyp serwisu z użyciem specjalizowanego oprogramowania; potrafi zidentyfikować problemy dotyczące użyteczności i dostępności istniejącego serwisu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
I_1A_U09potrafi projektować i wytwarzać proste systemy internetowe
I_1A_U12umie praktycznie zastosować technologie informatyczne w organizacjach, ze szczególnym uwzględnieniem biznesu
I_1A_U20ma umiejętności samokształcania się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studentów do samodzielnego projektowania architektury serwisów internetowych
C-3Przygotowanie studentów do korzystania ze specjalizowanego oprogramowania do projektowania i prototypowania złożonych serwisów internetowych
Treści programoweT-L-3Prototypowanie serwisów internetowych z użyciem specjalizowanego oprogramowania
T-L-1Analiza użyteczności i dostępności wybranych witryn internetowych
Metody nauczaniaM-2Demonstracje praktyczne: 1) korzystanie z aplikacji do projektowania i prototypowania; 2) przegląd wybranych witryn internetowych pod kątem użyteczności i dostępności.
M-3Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputerów i specjalistycznego oprogramowania
M-4Ćwiczenia projektowe w zespołach, burza mózgów, prezentacja projektów przed grupą
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań powstałych w wyniku ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć projektowych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena projektu zespołowego na podstawie zawartości merytorycznej oraz jakości przeprowadzonej prezentacji
S-5Ocena podsumowująca: Ocena całościowa pracy w ramach ćwiczeń laboratoryjnych (na podstawie ocen cząstkowych ze sprawozdań)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi stworzyć prototypu prostego serwisu www na podstawie podanego projektu architektury infomacji i wytycznych
3,0Potrafi stworzyć prototyp prostego serwisu na podstawie podanego projektu architektury i wytycznych
3,5Potrafi zaprojektować strukturę prostego serwisu na podstawie podanych wytycznych
4,0Potrafi zaprojektować architekturę serwisu internetowego z uwzględnieniem problemów użyteczności i dostępności
4,5Potrafi zaprojektować architekturę złożonego serwisu internetowego z uwzględnieniem problemów użyteczności i dostępności oraz zaproponować metody testowania użyteczności witryny
5,0Potrafi zaprojektować architekturę złożnego serwisu internetowego i krytycznie przeanalizować projekt lub istniejącą witrynę pod kątem problemów z użytecznością i dostępnością oraz wskazać sposoby ich rozwiązania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O2/08_K01Student potrafi współpracować w zespole odpowiedzialnym za architekturę informacji; potrafi przedstawić i obronić przed grupą opracowaną koncepcję i architekturę serwisu internetowego; ma świadomość przekrojowego charakteru projektu architektury informacji i potrzeby konsultacji pomiędzy specjalistami różnych dziedzin.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K01świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
I_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
I_1A_K07rozumie społeczny i zawodowy kontekst informatyki oraz związanych z nim aspektów prawnych i etycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studentów do samodzielnego projektowania architektury serwisów internetowych
C-2Zapoznanie studentów z istotą aspektów miękkich w projektowaniu witryn internetowych
Treści programoweT-P-1Projekt architektury serwisu internetowego o wybranej tematyce (projekt zespołowy)
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia projektowe w zespołach, burza mózgów, prezentacja projektów przed grupą
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć projektowych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena projektu zespołowego na podstawie zawartości merytorycznej oraz jakości przeprowadzonej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi współpracować w zespole projektowym, nie wykonuje przydzielonej mu pracy i unika odpowiedzialności za wynik pracy zespołu.
3,0Wykonuje powierzone mu przez zespół zadanie w stopniu podstawowym, nie angażując się w organizację pracy zespołu ani prezentację wyników.
3,5Wykonuje powierzone mu przez zespół zadanie w stopniu podstawowym, wspiera zespół w organizacji pracy lub prezentacji wyników.
4,0Wykonuje całkowiecie powierzone mu przez zespół zadanie, wspiera członków zespołu w wykonywanej przez nich pracy, wspiera zespół w organizacji pracy lub prezentacji wyników.
4,5Sprawnie wykonuje swoją część pracy oraz (współ-)organizuje pracę zespołu, aktywnie wspiera komunikację w zespole, w przystępny sposób prezentuje wyniki uzyskane w zespole.
5,0Sprawnie wykonuje swoją część pracy oraz (współ-)organizuje pracę zespołu, aktywnie wspiera komunikację w zespole, w przystępny sposób prezentuje wyniki uzyskane w zespole i potrafi podczas dyskusji uzasadnić i obronić elementy opracowanej architektury informacji.