Wydział Informatyki - Informatyka (N2)
specjalność: projektowanie i zarządzanie projektami informatycznymi
Sylabus przedmiotu Pracownia dyplomowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Pracownia dyplomowa | ||
Specjalność | inteligentne aplikacje komputerowe | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Metod Sztucznej Inteligencji i Matematyki Stosowanej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Piegat <Andrzej.Piegat@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Przemysław Klęsk <pklesk@wi.zut.edu.pl>, Marcin Korzeń <Marcin.Korzen@zut.edu.pl>, Marcin Pluciński <Marcin.Plucinski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie się z wymogami dotyczacymi treści i struktury pracy dyplomowej. |
C-2 | Zapoznanie sie z przebiegiem obrony pracy dyplomowej, egzaminu dyplomowego, i z wymaganiami stawianymi studentowi podczas obrony i egzaminu. |
C-3 | Trening studenta w prezentowaniu i obronie wyników własnych prac i projektów. |
C-4 | Wykształcenie umiejetności doboru metod badawczych oraz definiowania hipotez i celów adekwatnych do postawionego problemu badawczego. |
C-5 | Sformułowanie przez studenta tematu, celu i hipotezy pracy dyplomowej we współpracy z opiekunem naukowym. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Przedstawienie celów dydaktycznych Pracowni Dyplomowej. Przedstawienie metodyki realizacji pracy magisterskiej z wybranego zakresu kierunku studiów. Omówienie kwestii wyboru problemu badawczego, sensu celu i hipotezy pracy dyplomowej, metod badawczych pozwalających na realizacje celu pracy, znaczenia wkładu pracy własnej dyplomanta w oracy magisterskiej, konieczności przeprowadzenia analizy osiagnieć światowych opisanych w literaturze naukowej w zakresie tematu pracy magisterskiej. | 3 |
T-P-2 | Prezentacja przez studentów tematów prac dyplomowych, a następnie ich omówienie z punktu widzenia aktualności tematyki pracy, doboru tematu pracy do postawionej hipotezy badawczej i celu pracy, planowanego zakresu pracy, i wybranych narzędzi badawczych. | 6 |
T-P-3 | Omówienie etapów obrony pracy magisterskiej. Opis ukłądu pracy. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego. | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajęciach. | 10 |
A-P-2 | Udział w zaliczeniach i konsultacjach z opiekunem pracy. | 17 |
27 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Referowanie wybranych tematów przez prowadzacego zajęcia połączone z prezentacją materiałów pomocniczych. |
M-2 | Samodzielne referowanie tematów zwiazanych z pracami dyplomowymi przez studentów połączone z krytycznymi dyskusjami. |
M-3 | Dyskusja dydaktyczna. |
M-4 | Wykład informacyjny. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ogólna ocena podsumowujaca wystawiona studentowi na podstawie jakości sformułowanego przez niego tematu, celu i hipotezy, oraz planu pracy dyplomowej uwzględniajaca jakość prezentowania przez studenta planów jego pracy i aktywność dyskusyjną w dyskusjach dotyczacych problematyki prac innych studentów. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena aktywności podczas dyskusji dydaktycznych prowadzonych w odniesieniu do prezentowanych tematów prac. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdania końcowego, w którym zdefiniowane zostaną podstawowe elementy pracy dyplomowej wymagane na jej formularzu akceptowanym przez opiekuna pracy. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D19/10_W01 Ma wiedzę umożliwiajacą samodzielne formułowanie zadań techniczno-informatycznych, doboru dziedzin naukowych i narzędzi informatycznych koniecznych do realizacji tych zadań i do oceny realności ich wykonania, wiedzę o skutkach łamania praw autorskich nawet w sposób nieświadomy, wiedzę o wymaganej strukturze i merytorycznym sensie poszczególnych elementów pracy dyplomowej, wiedzę o konieczności wykazania wkładu pracy własnej w pracy dyplomowej, wiedzę o najważniejszych składnikach pracy dyplomowej, które należy umieścić w tej prezentacji z uwazględnieniem krótkiego czasu trwania prezentacji podczas obrony pracy dyplomowej. | I_2A_W05, I_2A_W06, I_2A_W10 | T2A_W02, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07 | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D19/10_U01 Ma umiejetność formułowania złożonych zadań techniczno-informatycznych, doboru dziedzin naukowych oraz narzędzi informatycznych koniecznych do realizacji wytyczonych zadań, umiejętność opracowania raportu z wykonanego zadania i jego właściwej prezentacji przed większym gronem odbiorców, umiejetność definiowania celów i hipotez badawczych adekwatnych do postawionych zadań. | I_2A_U03, I_2A_U04, I_2A_U07, I_2A_U08 | T2A_U02, T2A_U03, T2A_U09, T2A_U12, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18 | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D19/10_K01 Student ma świadomość znaczenia pracy dyplomowej jako etapu zamykającego proces kształcenia na studiach magisterskich oraz znaczenia tej pracy dla wdrożenia się w proces wykonywania przyszłej pracy zawodowej. | — | — | — | — | — | — |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D19/10_W01 Ma wiedzę umożliwiajacą samodzielne formułowanie zadań techniczno-informatycznych, doboru dziedzin naukowych i narzędzi informatycznych koniecznych do realizacji tych zadań i do oceny realności ich wykonania, wiedzę o skutkach łamania praw autorskich nawet w sposób nieświadomy, wiedzę o wymaganej strukturze i merytorycznym sensie poszczególnych elementów pracy dyplomowej, wiedzę o konieczności wykazania wkładu pracy własnej w pracy dyplomowej, wiedzę o najważniejszych składnikach pracy dyplomowej, które należy umieścić w tej prezentacji z uwazględnieniem krótkiego czasu trwania prezentacji podczas obrony pracy dyplomowej. | 2,0 | |
3,0 | Student ma dostateczna wiedzę o istocie pracy dyplomowej, wymaganiach względem tej pracy i składnikach pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D19/10_U01 Ma umiejetność formułowania złożonych zadań techniczno-informatycznych, doboru dziedzin naukowych oraz narzędzi informatycznych koniecznych do realizacji wytyczonych zadań, umiejętność opracowania raportu z wykonanego zadania i jego właściwej prezentacji przed większym gronem odbiorców, umiejetność definiowania celów i hipotez badawczych adekwatnych do postawionych zadań. | 2,0 | |
3,0 | Student ma dostateczną umiejetność sformułowania celu, hipotezy i zakresu swojej przyszłej pracy dyplomowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D19/10_K01 Student ma świadomość znaczenia pracy dyplomowej jako etapu zamykającego proces kształcenia na studiach magisterskich oraz znaczenia tej pracy dla wdrożenia się w proces wykonywania przyszłej pracy zawodowej. | 2,0 | |
3,0 | Student ma dostateczna świadomość znaczenia pracy dyplomowej magisterskiej w procesie kształcenia i dla wdrożenia do przyszłej pracy zawodowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |