Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S2)
Sylabus przedmiotu Język niemiecki:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język niemiecki | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Stelmaszczyk <Marek.Stelmaszczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Robert Bomba <Robert.Bomba@zut.edu.pl>, Ewa Górska <Ewa.Gorska@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Iwona Lewandowska <Iwona.Lewandowska@zut.edu.pl>, Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl>, Maria Płusko <Maria.Plusko@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | niemiecki |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Jednostki i wielkości fizyczne. Ładunek elektryczny | 5 |
T-LK-2 | Obwód prądu stałego. Źródła prądu i napięcia | 5 |
T-LK-3 | Opór elektryczny | 5 |
T-LK-4 | Pole elektryczne i magnetyczne | 5 |
T-LK-5 | Elektryczne przyrządy pomiarowe | 5 |
T-LK-6 | Transformatory i generatory prądu | 5 |
T-LK-7 | Energia odnawialna | 5 |
T-LK-8 | Budowa i zasady działania kserokopiarki | 5 |
T-LK-9 | Formy magazynowania energii elektrycznej | 5 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Godziny kontaktowe z nauczycielem (zajęcia praktyczne). | 45 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć | 30 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach | 5 |
A-LK-4 | Przygotowanie się do egzaminu | 8 |
A-LK-5 | Egzamin | 2 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_A01-02_U01 Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | EL_2A_U04, EL_2A_U06 | T2A_U02, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U07 | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-6 | S-1, S-2 |
EL_2A_A01-02_U02 Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych. | EL_2A_U04, EL_2A_U06 | T2A_U02, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U07 | — | C-2 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9 | M-1, M-5 | S-2 |
EL_2A_A01-02_U03 Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | EL_2A_U04, EL_2A_U06 | T2A_U02, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U07 | — | C-2 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9 | M-2, M-5, M-6 | S-1 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_A01-02_U01 Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
EL_2A_A01-02_U02 Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych. | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
EL_2A_A01-02_U03 Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Erich Zettl, Jörg Janssen Heidrun Müller, Aus moderner Technik und Naturwissenschaft: Ein Lese- und Übungsbuch für Deutsch als Fremdsprache, Max Hueber Verlag, 2009
- Guzik Dariusz, Alles digital... Moderne Themen im Deutschunterricht, Politechnika Krakowska, 2002, Kraków
- Jörn Bruss, Elektrotechnik, Julius Groos Verlag, Heidelberg, 1989
- Georg Strauss, Vorlesungsskript: Grundlagen der Elektrotechnik, IKA Reutte, 2004
- Niklaus Burren, Elektrotechnik. Formelsammlung (niklausburren.ch), 2004
- www.elektrotechnik-fachwissen.de, 2011
- www.verivox.de/ratgeber/erneuerbare-energien, 2011