Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S2)
specjalność: Urządzenia i instalacje elektryczne
Sylabus przedmiotu Zarządzanie przez jakość:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie przez jakość | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektrotechnologii i Diagnostyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogusław Węgrzyn <Boguslaw.Wegrzyn@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości z zakresu ekonomii, organizacji i zarządzania przedsiębiorstwa oraz procesów wytwarzania produktu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Uzyskanie wiedzy i umiejętności związanych z opracowaniem dokumentacji i wdrożeniem Systemu Zarządzania Jakością oraz uwzględniania problematyki jakości produktu i doskonalenia procesu produkcyjnego w optymalizacji procesu produkcyjnego w aspekcie kosztów wytwarzania. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Ewolucja systemów zarządzania przedsiębiorstwami. Rola jakości produktu i procesów wytwarzania w poprawie konkurencyjności przedsiębiorstwa. | 1 |
T-W-2 | Jakość - pojęcie, definicje, terminologia, cele i dziedziny zarządzania jakością w przedsiębiorstwie. Zasady zarządzania przez jakość Deminga, Crosby i Jurana. 8 zasad zarządzania jakością. | 4 |
T-W-3 | System Zarządzania Jakością wg normy ISO 9001: 2008 - cele, wymagania, struktura i wdrożenie. | 6 |
T-W-4 | Korzyści z wdrożenia SZJ oraz koszty jakości. | 1 |
T-W-5 | Jakościowe modele doskonalenia przedsiębiorstwa TQM (model EFQM i PNJ) - analiza uwarunkowań ich wdrożenia w polskich przedsiębiorstwach. Zasady i metody oraz instrumentarium Zarządzania przez Jakość (TQM). | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do pisemnego zaliczenia | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład audytoryjny z wykorzystaniem technik audiowizualnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test (sprawdzian pisemny) oraz ocena aktywności studenta na zajęciach |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_O06-02_W12 EL_2A_W12 Ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania jakością w prowadzonej działalności gospodarczej w dziedzinie elektrotechniki. | EL_2A_W12 | T2A_W09, T2A_W11 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_O06-02_K04 Student ma kompetencje do wykonywania swojej pracy w sposób zapewniający wymaganą jakość produktu. | EL_2A_K04 | T2A_K05, T2A_K06 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_O06-02_W12 EL_2A_W12 Ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania jakością w prowadzonej działalności gospodarczej w dziedzinie elektrotechniki. | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę z zakresu zarządzania jakością w prowadzonej działalności gospodarczej w dziedzinie elektrotechniki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_O06-02_K04 Student ma kompetencje do wykonywania swojej pracy w sposób zapewniający wymaganą jakość produktu. | 2,0 | |
3,0 | Student ma kompetencje do wykonywania swojej pracy w sposób zapewniający wymaganą jakość produktu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Miesięcznik, Problemy Jakości, Sigma-Not, Warszawa, 2011, 1-12
- Hamrol A., Mantura W., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka., PWN, Warszawa, 1998, I
Literatura dodatkowa
- Norma, PN-ISO 9001: 2009 Systemy Zarządzania Jakością. Wymagania, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa, 2009, pierwszy
- Juran J., Grynia M., Jakość, PWE, Warszawa, 1978, pierwszy