Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | EL_1A_A01_K02 | - przejawia braki w zakresie postawy społecznej
- ćwiczenia wykonuje z dużymi błędami technicznymi, wykazuje małe postępy w opanowaniu prostych elementów technicznych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | EL_1A_K03 | Ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur |
---|
EL_1A_K04 | Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w grupie i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_K03 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
---|
T1A_K04 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
T1A_K05 | prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu |
Cel przedmiotu | C-1 | C1 - nauczanie elementów technicznych wybranej dyscypliny sportowej.
C2 - rozbudzenie dbałości o własne zdrowie poprzez stosowanie ćwiczeń jako środka zapobiegawczego schorzeniom układów;ruchowego, oddechowego, krwionośnego, nerwowego i innych.Mobilizacja do postaw prozdrowotnych.
C3 - podnoszenie wartości cech motorycznych; siły, szybkości, wytrzymałości, zwinności, zręczności, mocy.
C4 - wykształcenie nawyku stosowania ćwiczeń ruchowych w celach rekreacyjnych.Przekazanie wiadomości z zakresu kultury fizycznej, organizacji imprez sportowych, turystycznych oraz przepisów podstawowych dyscyplin sportowych.
C5 - przeciwstawienie się patologiom społecznym / alkoholizm, narkomania, nikotynizm / poprzez propozycję uczestnictwa w szeroko pojętej aktywności fizycznej |
---|
C-2 | Rozbudzenie dbałości o własne zdrowie poprzez stosowanie ćwiczeń jako środka zapobiegawczego schorzeniom układów; ruchowego, oddechowego, krwionośnego, nerwowego i innych.Mobilizacja do postaw prozdrowotnych.
Zapoznanie studenta z historią kultury fizycznej i sportu, przepisami wybranych dyscyplin sportowych oraz przekazanie wiedzy o organizacji imprez sportowych, rekreacyjnych i turystycznych |
Treści programowe | T-A-1 | 1 - treść zajęć zależna od rodzaju dyscypliny sportowej i zgodna z programami nauczania.Student wybiera jedną z dostępnych dyscyplin sportowych.
2 - wykłady dla studentów ze zwolnieniami lekarskimi semestralnymi i całorocznymi:
- zdrowotne efekty aktywności fizycznej
- aktywność fizyczna a uzależnienia
- miejsce aktywności fizycznej wśród czynników warunkujących zdrowie
- wpływ ćwiczeń fizycznych na stan fizjologiczny organizmu / tętno, ciśnienie, oddech, wady postawy, odporność /
- kontrola masy ciała
- historia igrzysk olimpijskich
- ruch fizyczny jako forma walki ze stresem |
---|
Metody nauczania | M-1 | metoda nauczania zadań ruchowych; syntetyczna, analityczna, mieszana i kompleksowa.
metoda praktyczna; pokaz
metoda podająca; wykład, opis, pogadanka, objaśnienie.
metoda aktywizująca; dyskusja dydaktyczna, zadaniowa, bezpośredniej celowości ruchu.
metoda odtwórcza; zadaniowo-ścisła
metoda obwodowo-stacyjna
metoda treningowa |
---|
M-2 | wykład konwersatoryjny, prezentacja multimedialna |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena studenta na podstawie jego postępów, zaangażowania i aktywności na zajęciach a także umiejętności ruchowych w zakresie wybranych dyscyplin sportowych / sprawdzian, test /. |
---|
S-2 | Ocena formująca: kolokwium, test z wiedzy o kulturze fizycznej |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | - przejawia braki w zakresie postawy społecznej
- ćwiczenia wykonuje z dużymi błędami technicznymi, wykazuje małe postępy w opanowaniu prostych elementów technicznych. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |