Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektronika i Telekomunikacja (S2)

Sylabus przedmiotu Inżynieria dźwięku:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektronika i Telekomunikacja
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inżynieria dźwięku
Specjalność Układy i Systemy Elektroniczne
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów, Sygnałów i Elektroniki
Nauczyciel odpowiedzialny Witold Mickiewicz <Witold.Mickiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 15 1,00,33zaliczenie
wykładyW2 15 1,00,42zaliczenie
laboratoriaL2 30 1,00,25zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza o ruchu falowym nabyta w ramach przedmiotów związanych z fizyką
W-2Podstawowe umiejętności w zakresie analizy matematycznej i algebry.
W-3Podstawowa wiedza i umiejętności z zakresu metrologii elektrycznej
W-4Podstawowa wiedza o układach wzmacniających i generatorach
W-5Podstawowa wiedza i umiejętności analizy i przetwarzania sygnałów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Pogłębienie wiedzy i umiejętności dotyczących zjawisk oraz sposobu ich opisu związanych z rozchodzeniem się fal akustycznych w przestrzeni otwartej i zamkniętej.
C-2Pogłębienie umiejętności operawania dźwiękiem za pośrednictwem środków akustyki wnętrz oraz systemów elektroakustycznych.
C-3Pogłębienie wiedzy studentów na temat budowy, zasad działania, parametrów przetworników elektroakustycznych oraz doskonalenie umiejętności ich prawidłowego użytkowania i doboru.
C-4Nabycie wiedzy o problematyce hałasu w środowisku oraz nabycie umiejętności walki z nim.
C-5Nabycie umiejętności realizacji podstawowych funkcji studia nagraniowego.
C-6Doskonalenie umiejętności stosowania specjalistycznych metod pomiarowych oraz metod przetwarzania sygnału audio z wykorzystaniem urządzeń analogowych i cyfrowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do zajęć.2
T-L-2Analiza widmowa dźwięków muzycznych2
T-L-3Pomiar właściwości komory bezechowej2
T-L-4Pomiary hałasu2
T-L-5Pomiar czasu pogłosu metodą MLS i Chirp2
T-L-6Analogowe i cyfrowe procesory dźwięku4
T-L-7Zaliczenie pierwszej części zajęć laboratoryjnych2
T-L-8Pomiar izolacyjności akustycznej2
T-L-9Pomiar zrozumiałości mowy systemu elektroakustycznego2
T-L-10Realizacja audycji słowno-muzycznej4
T-L-11Realizacja wielośladowego nagrania utworu muzycznego4
T-L-12Zaliczenie drugiej części zajęć laboratoryjnych2
30
projekty
T-P-1Omówienie zasad prowadzenia zajęć projektowych. Przedstawienie listy indywidualnych tematów projektowych z zakresu inżynierii dźwięku wraz z podstawowymi założeniami technicznymi i wymaganiami2
T-P-2Prezentacje postępów w rozwiązywaniu problemów związanych z projektem. Dyskusja nad projektami i prezentacjami. Udzielanie wskazówek do dalszej pracy. Praca nad projektem w laboratorium.9
T-P-3Końcowa prezentacja wykonanego projektu. Wspólna dyskusja nad każdym projektem, wskazanie silnych i słabych stron.4
15
wykłady
T-W-1Zadania inżynierii dźwięku i technologii nagrań dźwiękowych.1
T-W-2Podstawy muzycznego opisu dźwięku i charakterystyka źródeł dźwięku.1
T-W-3Hałas1
T-W-4Przetworniki akusto-elektryczne. Technika mikrofonowa.1
T-W-5Dwu- i wielokanałowe systemy odtwarzania dźwięku.1
T-W-6Analogowe i cyfrowe systemy rejestracji dźwięku. Cyfrowe robocze stacje audio (DAW).1
T-W-7Analogowe i cyfrowe procesory dźwięku.2
T-W-8Budowa i rodzaje studiów nagrań. Systemy odsłuchowe. Wyposażenie dodatkowe studiów nagrań. Kształtowanie ich akustyki.2
T-W-9Produkcja nagrań lektorskich.1
T-W-10Produkcja nagrań muzycznych. Realizacja nagrań 'on location'.2
T-W-11Systemy nagłośnieniowe2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
30
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Praca w domu i bibliotekach nad indywidualnym tematem projektu.10
A-P-3Wykonanie dokumentacji technicznej projektu i jego prezentacji.5
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studia literaturowe treści zaleconych przez wykładowcę10
A-W-3Zaliczenie pisemne wykładu1
A-W-4Konsultacje z wykładowcą4
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Pokaz
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
M-5Ćwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Kartkówki z treści wykładów
S-2Ocena formująca: Sprawdziany wstępne przed ćwiczeniami laboratoryjnymi
S-3Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów pracy nad projektami
S-4Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładu w postaci testu wyboru
S-5Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań z przeprowadzonych ćwiczen laboratoryjnych
S-6Ocena podsumowująca: Ocena wykonanych projektów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ET_2A_D.USE04_W01
Zna i rozumie szczegółowo podstawowe pojęcia związane z polem akustycznym skalarnym i wektorowym w przestrzeni otwartej i zamkniętej, zna podstawowe rodzaje przetworników elektroakustycznych, zna struktury różnorodnych systemów nagłośnieniowych i rozwiązania elektroniczne stosowane w jego elementach, orientuje się w możliwościach technologii nagrań dźwiękowych. Zna strukturę dźwiękowych studiów nagraniowych i ich rolę w produkcji nagrań dźwiękowych. Zna problematykę walki z hałasem środowiskowym.
ET_2A_W06T2A_W03, T2A_W07C-1, C-3, C-4T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-3, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-L-1, T-P-1M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-4, S-5, S-6, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ET_2A_D.USE04_U01
Potrafi poprawnie zmierzyć podstawowe parametry pola akustycznego, zmierzyć charakterystyki częstotliwościowe przetworników elektroakustycznych, zestawić i skonfigurować prosty system rejestracji wielokanałowej dźwięku, dokonać nagrań audio audycji słownych i muzycznych z wykorzystaniem procesorów do przetwarzania sygnału audio. Potrafi zmierzyć parametry środowiskowe związane z hałasem oraz ocenić izolacyjność akustyczną stosowanych przegród. Potrafi zaprojektować i wykonać proste ustroje do kształtowania akustyki wnętrz.
ET_2A_U03, ET_2A_U08, ET_2A_U17, ET_2A_U18T2A_U01, T2A_U04, T2A_U14, T2A_U15, T2A_U18, T2A_U19C-2, C-4, C-5, C-6T-L-3, T-L-4, T-L-8, T-L-9, T-L-5, T-L-2, T-L-7, T-L-12, T-L-10, T-L-11, T-L-6, T-P-2, T-P-3M-3, M-4, M-5S-4, S-5, S-6, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ET_2A_D.USE04_W01
Zna i rozumie szczegółowo podstawowe pojęcia związane z polem akustycznym skalarnym i wektorowym w przestrzeni otwartej i zamkniętej, zna podstawowe rodzaje przetworników elektroakustycznych, zna struktury różnorodnych systemów nagłośnieniowych i rozwiązania elektroniczne stosowane w jego elementach, orientuje się w możliwościach technologii nagrań dźwiękowych. Zna strukturę dźwiękowych studiów nagraniowych i ich rolę w produkcji nagrań dźwiękowych. Zna problematykę walki z hałasem środowiskowym.
2,0
3,0Student zna i rozumie szczegółowo podstawowe pojęcia związane z polem akustycznym skalarnym i wektorowym w przestrzeni otwartej i zamkniętej, zna podstawowe rodzaje przetworników elektroakustycznych, zna struktury różnorodnych systemów nagłośnieniowych i rozwiązania elektroniczne stosowane w jego elementach, orientuje się w możliwościach technologii nagrań dźwiękowych. Zna strukturę dźwiękowych studiów nagraniowych i ich rolę w produkcji nagrań dźwiękowych. Zna problematykę walki z hałasem środowiskowym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ET_2A_D.USE04_U01
Potrafi poprawnie zmierzyć podstawowe parametry pola akustycznego, zmierzyć charakterystyki częstotliwościowe przetworników elektroakustycznych, zestawić i skonfigurować prosty system rejestracji wielokanałowej dźwięku, dokonać nagrań audio audycji słownych i muzycznych z wykorzystaniem procesorów do przetwarzania sygnału audio. Potrafi zmierzyć parametry środowiskowe związane z hałasem oraz ocenić izolacyjność akustyczną stosowanych przegród. Potrafi zaprojektować i wykonać proste ustroje do kształtowania akustyki wnętrz.
2,0
3,0Student potrafi poprawnie zmierzyć podstawowe parametry pola akustycznego, zmierzyć charakterystyki częstotliwościowe przetworników elektroakustycznych, zestawić i skonfigurować prosty system rejestracji wielokanałowej dźwięku, dokonać nagrań audio audycji słownych i muzycznych z wykorzystaniem procesorów do przetwarzania sygnału audio. Potrafi zmierzyć parametry środowiskowe związane z hałasem oraz ocenić izolacyjność akustyczną stosowanych przegród. Potrafi zaprojektować i wykonać proste ustroje do kształtowania akustyki wnętrz.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Alton Everest, Podręcznik akustyki, Sonia Draga, Warszawa, 2010
  2. Andrzej Dobrucki, Przetworniki elektroakustyczne, WNT, Warszawa, 2007
  3. Krzysztof Sztekmiler, Podstawy nagłaśniania i realizacji nagrań, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa, 2003
  4. Rufin Makarewicz, Dźwięki i fale, Wyd. Naukowe UAM, Poznań, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Zbigniew Żyszkowski, Podstawy elektroakustyki, WNT, Warszawa, 1984

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do zajęć.2
T-L-2Analiza widmowa dźwięków muzycznych2
T-L-3Pomiar właściwości komory bezechowej2
T-L-4Pomiary hałasu2
T-L-5Pomiar czasu pogłosu metodą MLS i Chirp2
T-L-6Analogowe i cyfrowe procesory dźwięku4
T-L-7Zaliczenie pierwszej części zajęć laboratoryjnych2
T-L-8Pomiar izolacyjności akustycznej2
T-L-9Pomiar zrozumiałości mowy systemu elektroakustycznego2
T-L-10Realizacja audycji słowno-muzycznej4
T-L-11Realizacja wielośladowego nagrania utworu muzycznego4
T-L-12Zaliczenie drugiej części zajęć laboratoryjnych2
30

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Omówienie zasad prowadzenia zajęć projektowych. Przedstawienie listy indywidualnych tematów projektowych z zakresu inżynierii dźwięku wraz z podstawowymi założeniami technicznymi i wymaganiami2
T-P-2Prezentacje postępów w rozwiązywaniu problemów związanych z projektem. Dyskusja nad projektami i prezentacjami. Udzielanie wskazówek do dalszej pracy. Praca nad projektem w laboratorium.9
T-P-3Końcowa prezentacja wykonanego projektu. Wspólna dyskusja nad każdym projektem, wskazanie silnych i słabych stron.4
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zadania inżynierii dźwięku i technologii nagrań dźwiękowych.1
T-W-2Podstawy muzycznego opisu dźwięku i charakterystyka źródeł dźwięku.1
T-W-3Hałas1
T-W-4Przetworniki akusto-elektryczne. Technika mikrofonowa.1
T-W-5Dwu- i wielokanałowe systemy odtwarzania dźwięku.1
T-W-6Analogowe i cyfrowe systemy rejestracji dźwięku. Cyfrowe robocze stacje audio (DAW).1
T-W-7Analogowe i cyfrowe procesory dźwięku.2
T-W-8Budowa i rodzaje studiów nagrań. Systemy odsłuchowe. Wyposażenie dodatkowe studiów nagrań. Kształtowanie ich akustyki.2
T-W-9Produkcja nagrań lektorskich.1
T-W-10Produkcja nagrań muzycznych. Realizacja nagrań 'on location'.2
T-W-11Systemy nagłośnieniowe2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Praca w domu i bibliotekach nad indywidualnym tematem projektu.10
A-P-3Wykonanie dokumentacji technicznej projektu i jego prezentacji.5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studia literaturowe treści zaleconych przez wykładowcę10
A-W-3Zaliczenie pisemne wykładu1
A-W-4Konsultacje z wykładowcą4
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_2A_D.USE04_W01Zna i rozumie szczegółowo podstawowe pojęcia związane z polem akustycznym skalarnym i wektorowym w przestrzeni otwartej i zamkniętej, zna podstawowe rodzaje przetworników elektroakustycznych, zna struktury różnorodnych systemów nagłośnieniowych i rozwiązania elektroniczne stosowane w jego elementach, orientuje się w możliwościach technologii nagrań dźwiękowych. Zna strukturę dźwiękowych studiów nagraniowych i ich rolę w produkcji nagrań dźwiękowych. Zna problematykę walki z hałasem środowiskowym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_2A_W06Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie struktur, analizy, symulacji oraz projektowania układów i systemów elektronicznych oraz telekomunikacyjnych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Pogłębienie wiedzy i umiejętności dotyczących zjawisk oraz sposobu ich opisu związanych z rozchodzeniem się fal akustycznych w przestrzeni otwartej i zamkniętej.
C-3Pogłębienie wiedzy studentów na temat budowy, zasad działania, parametrów przetworników elektroakustycznych oraz doskonalenie umiejętności ich prawidłowego użytkowania i doboru.
C-4Nabycie wiedzy o problematyce hałasu w środowisku oraz nabycie umiejętności walki z nim.
Treści programoweT-W-1Zadania inżynierii dźwięku i technologii nagrań dźwiękowych.
T-W-2Podstawy muzycznego opisu dźwięku i charakterystyka źródeł dźwięku.
T-W-5Dwu- i wielokanałowe systemy odtwarzania dźwięku.
T-W-4Przetworniki akusto-elektryczne. Technika mikrofonowa.
T-W-6Analogowe i cyfrowe systemy rejestracji dźwięku. Cyfrowe robocze stacje audio (DAW).
T-W-7Analogowe i cyfrowe procesory dźwięku.
T-W-3Hałas
T-W-8Budowa i rodzaje studiów nagrań. Systemy odsłuchowe. Wyposażenie dodatkowe studiów nagrań. Kształtowanie ich akustyki.
T-W-9Produkcja nagrań lektorskich.
T-W-10Produkcja nagrań muzycznych. Realizacja nagrań 'on location'.
T-W-11Systemy nagłośnieniowe
T-L-1Wprowadzenie do zajęć.
T-P-1Omówienie zasad prowadzenia zajęć projektowych. Przedstawienie listy indywidualnych tematów projektowych z zakresu inżynierii dźwięku wraz z podstawowymi założeniami technicznymi i wymaganiami
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Pokaz
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
M-5Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kartkówki z treści wykładów
S-2Ocena formująca: Sprawdziany wstępne przed ćwiczeniami laboratoryjnymi
S-4Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładu w postaci testu wyboru
S-5Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań z przeprowadzonych ćwiczen laboratoryjnych
S-6Ocena podsumowująca: Ocena wykonanych projektów.
S-3Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów pracy nad projektami
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna i rozumie szczegółowo podstawowe pojęcia związane z polem akustycznym skalarnym i wektorowym w przestrzeni otwartej i zamkniętej, zna podstawowe rodzaje przetworników elektroakustycznych, zna struktury różnorodnych systemów nagłośnieniowych i rozwiązania elektroniczne stosowane w jego elementach, orientuje się w możliwościach technologii nagrań dźwiękowych. Zna strukturę dźwiękowych studiów nagraniowych i ich rolę w produkcji nagrań dźwiękowych. Zna problematykę walki z hałasem środowiskowym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_2A_D.USE04_U01Potrafi poprawnie zmierzyć podstawowe parametry pola akustycznego, zmierzyć charakterystyki częstotliwościowe przetworników elektroakustycznych, zestawić i skonfigurować prosty system rejestracji wielokanałowej dźwięku, dokonać nagrań audio audycji słownych i muzycznych z wykorzystaniem procesorów do przetwarzania sygnału audio. Potrafi zmierzyć parametry środowiskowe związane z hałasem oraz ocenić izolacyjność akustyczną stosowanych przegród. Potrafi zaprojektować i wykonać proste ustroje do kształtowania akustyki wnętrz.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_2A_U03Potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego; potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników.
ET_2A_U08Potrafi ocenić i porównać rozwiązania projektowe z zakresu elektroniki i telekomunikacji ze względu na zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne.
ET_2A_U17Potrafi zaplanować i wykonać instalację urządzeń lub systemów z wykorzystaniem wiedzy z zakresu elektroniki i telekomunikacji.
ET_2A_U18Potrafi oszacować koszty procesu projektowania i realizacji układu lub systemu z zakresu elektroniki i telekomunikacji.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-2Pogłębienie umiejętności operawania dźwiękiem za pośrednictwem środków akustyki wnętrz oraz systemów elektroakustycznych.
C-4Nabycie wiedzy o problematyce hałasu w środowisku oraz nabycie umiejętności walki z nim.
C-5Nabycie umiejętności realizacji podstawowych funkcji studia nagraniowego.
C-6Doskonalenie umiejętności stosowania specjalistycznych metod pomiarowych oraz metod przetwarzania sygnału audio z wykorzystaniem urządzeń analogowych i cyfrowych.
Treści programoweT-L-3Pomiar właściwości komory bezechowej
T-L-4Pomiary hałasu
T-L-8Pomiar izolacyjności akustycznej
T-L-9Pomiar zrozumiałości mowy systemu elektroakustycznego
T-L-5Pomiar czasu pogłosu metodą MLS i Chirp
T-L-2Analiza widmowa dźwięków muzycznych
T-L-7Zaliczenie pierwszej części zajęć laboratoryjnych
T-L-12Zaliczenie drugiej części zajęć laboratoryjnych
T-L-10Realizacja audycji słowno-muzycznej
T-L-11Realizacja wielośladowego nagrania utworu muzycznego
T-L-6Analogowe i cyfrowe procesory dźwięku
T-P-2Prezentacje postępów w rozwiązywaniu problemów związanych z projektem. Dyskusja nad projektami i prezentacjami. Udzielanie wskazówek do dalszej pracy. Praca nad projektem w laboratorium.
T-P-3Końcowa prezentacja wykonanego projektu. Wspólna dyskusja nad każdym projektem, wskazanie silnych i słabych stron.
Metody nauczaniaM-3Pokaz
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
M-5Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładu w postaci testu wyboru
S-5Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań z przeprowadzonych ćwiczen laboratoryjnych
S-6Ocena podsumowująca: Ocena wykonanych projektów.
S-3Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów pracy nad projektami
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi poprawnie zmierzyć podstawowe parametry pola akustycznego, zmierzyć charakterystyki częstotliwościowe przetworników elektroakustycznych, zestawić i skonfigurować prosty system rejestracji wielokanałowej dźwięku, dokonać nagrań audio audycji słownych i muzycznych z wykorzystaniem procesorów do przetwarzania sygnału audio. Potrafi zmierzyć parametry środowiskowe związane z hałasem oraz ocenić izolacyjność akustyczną stosowanych przegród. Potrafi zaprojektować i wykonać proste ustroje do kształtowania akustyki wnętrz.
3,5
4,0
4,5
5,0