Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ET_1A_C16_U01 | Student potrafi zaprojektować prosty układ cyfrowy z wykorzystaniem technologii PLD, zaimplementować go w języku VHDL z wykorzystaniem podstawowych cech języka oraz zasymulować jego działanie. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ET_1A_U03 | Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. |
---|
ET_1A_U05 | Ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych. |
ET_1A_U09 | Potrafi posłużyć się właściwie dobranymi środowiskami programistycznymi, symulatorami oraz narzędziami komputerowo wspomaganego projektowania do projektowania, symulacji i weryfikacji układów elektronicznych oraz prostych systemów elektronicznych i telekomunikacyjnych. |
ET_1A_U15 | Potrafi stosować cyfrowe układy programowalne oraz korzystać z poznanych algorytmów cyfrowego przetwarzania sygnałów. |
ET_1A_U18 | Potrafi analizować schematy blokowe i ideowe urządzeń elektronicznych oraz projekty systemów telekomunikacyjnych, śledzić drogi przepływu sygnału, wyodrębniać bloki funkcjonalne i przypisywać elementom spełniane funkcje. |
ET_1A_U21 | Potrafi sformułować algorytm, posługuje się językami programowania oraz odpowiednimi narzędziami informatycznymi do opracowania oprogramowania mikroprocesorów i innych urządzeń programowalnych. |
ET_1A_U24 | Potrafi ocenić przydatność standardowych metod i narzędzi służących do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich z zakresu elektroniki i telekomunikacji oraz wybierać i stosować właściwe metody i narzędzia. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-3 | Ukształtowanie umiejętności projektowania układów cyfrowych w oparciu o technologię programowalnych urządzeń logicznych |
---|
C-4 | Ukształtowanie umiejętności stosowania języka VHDL do implementacji systemów cyfrowych w układach PLD |
Treści programowe | T-P-2 | Prezentacje postepów w rozwiązywaniu problemów związanych z projektem. Dyskusja nad projektami i prezentacjami. Udzielanie wskazówek do dalszej pracy. Praca nad projektem w laboratorium. |
---|
T-P-3 | Końcowa prezentacja wykonanej dokumentacji technicznej projektu, przeprowadzonych symulacji, uruchomienia na modułąch demonstracyjnych i innych badań. Szacunkowa analiza kosztów wykonania zaprojektowanego urządzenia. Wspólna dyskusja nad każdym projektem, wskazanie zalet, wad, możliwości rozwojowych. |
T-L-2 | Implementacja PLD układów kombinacyjnych. |
T-L-3 | Implementacja PLD układów rejestrowych – przerzutniki synchroniczne i rejestry przesuwne, liczniki. |
T-L-5 | Obsługa PLD układów klawiaturowych. Eliminacja drgań styków. |
T-L-6 | Implementacja PLD systemów złożonych - układ odmierzania czasu z wyświetlaniem stanu. |
T-L-4 | Implementacja PLD automatów o skończonej liczbie stanów. |
T-L-7 | Implementacja PLD systemów złożonych - generowanie obrazu w standardzie VGA na monitorze komputerowym. |
T-L-8 | Zaliczenie zajęć. |
Metody nauczania | M-2 | Wykład problemowy |
---|
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-4 | Metoda projektów |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań z przeprowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych |
---|
S-4 | Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów w pracy nad projektami |
S-5 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektów na podstawie przygotowanej dokumentacji i oceny działania napisanego oprogramowania |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi zaprojektować prosty układ cyfrowy z wykorzystaniem technologii PLD, zaimplementować go w języku VHDL z wykorzystaniem podstawowych cech języka oraz zasymulować jego działanie. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |