Wydział Elektryczny - Elektronika i telekomunikacja (S1)
Sylabus przedmiotu Technologie instalacyjne w elektrotechnice:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektronika i telekomunikacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologie instalacyjne w elektrotechnice | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektrotechnologii i Diagnostyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jan Subocz <Jan.Subocz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Cierzniewski <Piotr.Cierzniewski@zut.edu.pl>, Piotr Paplicki <Piotr.Paplicki@zut.edu.pl>, Jan Subocz <Jan.Subocz@zut.edu.pl>, Marcin Wardach <Marcin.Wardach@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Elektrotechnika |
W-2 | Grafika Inżynierska |
W-3 | Inżynieria Materiałowa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie się z parametrami, charakterystykami urządzeń i aparatów elektrycznych. |
C-2 | Poznanie zasad działania i funkcjonowania urządzeń i aparatów elektrycznych. |
C-3 | Umiejętność łączenia, sterowania i badania aparatów urządzeń elektrycznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie do laboratorium oraz zapoznanie z BHP. | 4 |
T-L-2 | Badanie wyłączników różnicowoprądowych. | 2 |
T-L-3 | Badanie wyłączników nadprądowych instalacyjnych. | 2 |
T-L-4 | Badanie wyłączników silnikowych. | 2 |
T-L-5 | Badanie styczników elektromagnetycznych. | 2 |
T-L-6 | Instalacja w systemie SmartWire. | 2 |
T-L-7 | Łączenie rozdzielnic niskiego napięcia. | 2 |
T-L-8 | Próba udarowa izolatorów. | 2 |
T-L-9 | Przeskok zabrudzeniowy na izolatorze napowietrznym. | 2 |
T-L-10 | Wytrzymałość elektryczna powietrza. | 2 |
T-L-11 | Ulot i wyładowania ślizgowe. | 2 |
T-L-12 | Wytrzymałość elektryczna materiałów stałych. | 2 |
T-L-13 | Zaliczenie ćwiczeń. | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Układy sieci. | 2 |
T-W-2 | Łączniki niskiego napięcia. | 2 |
T-W-3 | Urządzenia ochronne nadprądowe i różnicowoprądowe. | 2 |
T-W-4 | Zakłócenia w instalacjach elektrycznych. | 2 |
T-W-5 | Przewody i kable. | 1 |
T-W-6 | Dobór urządzeń elektrycznych. | 2 |
T-W-7 | Ochrona przeciwporażeniowa. | 2 |
T-W-8 | Ochrona odgromowa i przepięciowa w instalacjach elektrycznych. | 2 |
T-W-9 | Aparatura wysokonapięciowa. | 4 |
T-W-10 | Rozdzielnie i rozdzielnice wysokiego napięcia. | 4 |
T-W-11 | Transformatory energetyczne. | 3 |
T-W-12 | Linie kablowe i napowietrzne wysokiego napięcia. | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-L-2 | Uzupełnienie wiedzy z literatury. | 10 |
A-L-3 | Przygotowanie sprawozdań z ćwiczeń. | 10 |
A-L-4 | Przygotowanie do zaliczeń ćwiczeń. | 10 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-W-2 | Przygotowanie do egzaminu. | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informujący. |
M-2 | Wykład problemowy. |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne. |
M-4 | Pokaz. |
M-5 | Metoda tekstu przewodniego. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie pisemnych prac po zakończeniu danej serii ćwiczeń przedmiotowych. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej i rozmowie ze studentem. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ET_1A_O05.1_W01 Zna charakterystyki, zasady działania i doboru, parametry i funkcje urządzeń i aparatów elektrycznych. | ET_1A_W25 | T1A_W02 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12 | M-1, M-2, M-4 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ET_1A_O05.1_U01 Potrafi połączyć i uruchomić prostą instalacje elektryczną niskiego i wysokiego napięcia. | ET_1A_U25 | T1A_U09 | — | C-2, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13 | M-4, M-3, M-5 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ET_1A_O05.1_W01 Zna charakterystyki, zasady działania i doboru, parametry i funkcje urządzeń i aparatów elektrycznych. | 2,0 | |
3,0 | Student zna charakterystyki, zasady działania i doboru, parametry i funkcje urządzeń i aparatów elektrycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ET_1A_O05.1_U01 Potrafi połączyć i uruchomić prostą instalacje elektryczną niskiego i wysokiego napięcia. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi połączyć i uruchomić prostą instalacje elektryczną niskiego i wysokiego napięcia. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Związane z przedmiotem rozporządzenia i normy - aktualne w okresie realizacji wykładu., 2011
- Katalogi aparatów i urządzeń elektrycznych, 2011
- Lejdy B., Instalacje elektryczne w obiektach budowlanych, WNT, Warszawa, 2005, 2
- Markiewicz H., Instalacje Elektryczne, WNT, Warszawa, 2005, wyd. VI i dalsze
Literatura dodatkowa
- Sowa A., Kompleksowa ochrona odgromowa i przepięciowa, Centralny Ośrodek Szkolenia i Wydawnictw SEP, Warszawa, 2006