Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ET_1A_A02_K03 | Posiadając wiedzę w zakresie kultury fizycznej, historii sportu, przepisów dysyplin sportowych, potrafi zorganizować i współorganizować imprezy sportowo - rekreacyjne i turystyczne. Jest czynnym uczestnikiem życia sportowego na Uczelni oraz w swoim środowisku. Promuje społeczne i kulturowe znaczenie sportu. Pielęgnuje własne upodobania z zakresu kultury fizycznej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ET_1A_K03 | Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur. |
---|
ET_1A_K04 | Ma świadomość odpowiedzialności za prace własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_K03 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
---|
T1A_K04 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
T1A_K05 | prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu |
Cel przedmiotu | C-1 | C1 - nauczanie elementów technicznych wybranej dyscypliny sportowej.
C2 - rozbudzenie dbałości o własne zdrowie poprzez stosowanie ćwiczeń jako środka zapobiegawczego schorzeniom układów: ruchowego, oddechowego, krwionośnego, nerwowego i innych. Mobilizacja do postaw prozdrowotnych.
C3 - podnoszenie wartości cech motorycznych: siły, szybkości, wytrzymałości, zwinności, zręczności, mocy.
C4 - wykształcenie nawyku stosowania ćwiczeń ruchowych w celach rekreacyjnych. Przekazanie wiadomości z zakresu kultury fizycznej, organizacji imprez sportowych, turystycznych oraz przepisów podstawowych dyscyplin sportowych.
C5 - przeciwstawienie sie patologiom społecznym ( alkoholizm, narkomiania, nikotynizm) poprzez propozycję uczestnictwa w szeroko pojętej aktywności fizycznej. |
---|
C-2 | Rozbudzenie dbałości o własne zdrowie poprzez stosowanie ćwiczeń jako środka zapobiegawczego schorzeniom układów: ruchowego, odddechowego, krwionośnego, nerwowego i innych. Mobilizacja do postaw prozdrowotnych.
Zapoznanie studenta z historią kultury fizycznej i sportu, przepisami wybranych dyscyplin sportowych oraz przekazanie wiedzy o organizacji imprez sportowych, rekreacyjnych i turystycznych. |
C-6 | wykształcenie nawyku stosowania ćwiczeń ruchowych w celach rekreacyjnych. Przekazanie wiadości z zakresu kultury fizycznej, organizacji imprez sportowych, turystycznych oraz przepisów podstawowych dyscyplin sportowych. |
C-7 | przeciwstawianie się patologiom społecznym ( alkoholizm, narkomania, nikotynizm) poprzez propozycję uczestnictwa w szeroko pojętej aktywności fizycznej. |
C-8 | zapoznanie studenta z historią kultury fizycznej i sportu, przepisami wybranych dyscyplin sportowych oraz przekazanie wiedzy o organizacji imprez sportowych, rekreacyjnych i turystycznych. |
Treści programowe | T-A-1 | 1 - treść zajęć zależna od rodzaju dyscypliny sportowej i zgodna z programem nauczania. Student wybiera jedną z dostepnych dyscyplin sportowych.
2 - wykłady dla studentów ze zwolnieniami lekarskimi semestralnymi i całorocznymi:
- zdrowotne efekty aktywności fizycznej
- aktywność fizyczna a uzależnienia
- miejsce aktywności fizycznej wśród czynników warunkujących zdrowie
- wpływ ćwiczeń fizycznychna stan fizjologiczny organizmu ( tętno, ciśnienie, wady postawy, odporność)
- kontrola masy ciała
- historia igrzysk olimpijskich
- ruch fizyczny jako forma walki ze stresem |
---|
Metody nauczania | M-1 | metoda nauczania zadań ruchowych: syntetyczna, analityczna, mieszana i kompleksowa.
metoda praktyczna: pokaz
metoda podająca: wykład , opis, pogadanka, objaśnienie.
metoda aktywizująca: dyskusja dydaktyczna, zadaniowa, bezpośredniej celowości ruchu.
metoda odtwórcza: zadaniowo-ścisła
metoda obwodowo-stacyjna
metoda treningowa |
---|
M-2 | wykład konwersatoryjny, prezentacja multimedialna |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: ocena studenta na podstawie jego postępów, zaangażowania i aktywności na zajęciach a także umiejetności ruchowych w zakresie wybranych dyscyplin sportowych ( sprawdzian, test). |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: kolokwium, test z wiedzy o kulturze fizycznej |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | - nie włącza się w życie sportowe Uczelni
- nie przejawia zainteresowania różnymi formami aktywności ruchowej
- posiada minimalny zasób pojęć i wiadomości dotyczących kultury fizycznej |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |