Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektronika i Telekomunikacja (N2)

Sylabus przedmiotu Układy i sensory mikroelektroniczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektronika i Telekomunikacja
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Układy i sensory mikroelektroniczne
Specjalność Układy i Systemy Elektroniczne
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów, Sygnałów i Elektroniki
Nauczyciel odpowiedzialny Jerzy Sawicki <Jerzy.Sawicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Andrzej Biedka <Andrzej.Biedka@zut.edu.pl>, Marek Jaskuła <Marek.Jaskula@zut.edu.pl>, Witold Mickiewicz <Witold.Mickiewicz@zut.edu.pl>, Tomasz Miłosławski <Tomasz.Miloslawski@zut.edu.pl>, Krzysztof Penkala <Krzysztof.Penkala@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 20 1,50,25zaliczenie
projektyP2 5 1,00,33zaliczenie
wykładyW2 15 1,50,42egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość analogowych układów elektronicznych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przedstawienie stanu nauki i techniki w zakresie układów i sensorów mikroelektronicznych.
C-2Uzyskanie praktycznej umiejętności posługiwania się szerokim zakresem sensorów i układów mikroelektronicznej: analiza, eksploatacja, projektowanie.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do laboratorium.2
T-L-2Sprzęganie czujników z torami pomiarowymi.2
T-L-3Sensory półprzewodnikowe.4
T-L-4Sensory i przetworniki wielkości mechanicznych.2
T-L-5Zaliczenie pierwszej części laboratorium.2
T-L-6Sensory elektrooptyczne.2
T-L-7Pomiary temperatury.2
T-L-8Sensory mikroelektromechaniczne.2
T-L-9Zaliczenie drugiej części laboratorium.2
20
projekty
T-P-1Organizacja zajęć projektowych. Przedstawienie listy tematów do indywidulanej realizacji.1
T-P-2Pierwsza seria prezentacji postępów w realizcji indywidualnych projektów: założenia techniczne, możliwe rozwiązania, kryteria wyboru rozwiązania, aspekty ekonomiczne.2
T-P-3Druga seria prezentacji indywidualnych projektów: dyskusja nad proponowanymi rozwiązaniami, ocena projektu.2
5
wykłady
T-W-1Rola sensora w systemie pomiarowym. Rozwój technologii sensorów i przetworników pomiarowych.1
T-W-2Sensory rezystancyjne. Typowe układy pomiarowe. Sensory półprzewodnikowe. Typowe układy pomiarowe.1
T-W-3Sensory indukcyjne i pojemnościowe. Typowe układy pomiarowe. Sensory ładunkowe. Typowe układy pomiarowe.1
T-W-4Sensory elektrooptyczne. Typowe układy pomiarowe.1
T-W-5Sensory i przetworniki pomiarowe wielkości mechanicznych. Czujniki sejsmiczne i ich zastosowania.1
T-W-6Pomiary temperatury metodami stykowymi i bezstykowymi.1
T-W-7Zastosowania przetworników optoelektronicznych. Typy, budowa i parametry przetworników. Typowe układy pracy.1
T-W-8Sensory i przetworniki pomiarowe wielkości elektrochemicznych.1
T-W-9Sensory mikroelektroniczne typu MEMS, układy pomiarowe.1
T-W-10Sensory mikroelektroniczne typu MOEMS, układy pomiarowe.1
T-W-11Inteligentne sensory w komputerowych systemach pomiarowych. Budowa i zastosowanie.1
T-W-12Trendy rozwojowe. Bezprzewodowe systemy pomiarowe. Przyrządy wirtualne.1
T-W-13Układy mikroelektroniczne z przełączanymi pojemnościami.1
T-W-14Programowalne układy analogowe typu FPAA. Układy transliniowe.1
T-W-15Nanoelektronika i spin elektronika - dalsze perspektywy miniaturyzacji.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych20
A-L-2Przygotowanie do zajęć15
A-L-3Opracowanie wyników, sporządzenie sprawozdania10
45
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach5
A-P-2Praca własna nad projektem25
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Studiowanie wskazanej literatury25
A-W-3Przygotowania do egzaminu5
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Ćwiczenia laboratoryjne na specjalistycznych stanowiskach pomiarowych
M-4Ćwiczenia projektowe polegające na realizacji indywidualnego tematu.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Na podstawie krótkiego sprawdzianu przed wykonaniem ćwiczenia laboratoryjnego
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładu
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratorium na podstawie otrzymanych ocen cząstkowych, ocen z wykonanych sprawozdań oraz aktywności podczas zajęć.
S-4Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z projektu oraz prezentacje podczas realizacji projektu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ET_2A_D.USE02_W01
Ma wiedzę w zakresie bezprzewodowego sprzęgania czujników z torami pomiarowymi.
ET_2A_W04T2A_W03C-1T-W-1, T-W-12M-1, M-2S-2
ET_2A_D.USE02_W02
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie układów i systemów mikroelektronicznych.
ET_2A_W06T2A_W03, T2A_W07C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11M-1, M-2S-2
ET_2A_D.USE02_W03
Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w zakresie układów i sensorów mikroelektronicznych.
ET_2A_W10T2A_W02, T2A_W05C-1T-W-12M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ET_2A_D.USE02_U01
Potrafi zaplanować proces testowania układu sensorów sprzęgniętych z torem pomiarowym.
ET_2A_U10T2A_U09, T2A_U18C-2T-L-1, T-L-2, T-L-5M-3S-1, S-3
ET_2A_D.USE02_U02
Potrafi uwzględniać zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne przy projektowaniu systemów pomiarowych wykorzystujących sensory i układy mikroelektroniczne.
ET_2A_U12T2A_U18C-2T-P-1, T-P-2, T-P-3M-4S-4
ET_2A_D.USE02_U03
Potrafi projektować systemy z zastosowaniem układów mikroelektronicznych i sensorów.
ET_2A_U13T2A_U18C-2T-P-1, T-P-2, T-P-3M-4S-4
ET_2A_D.USE02_U04
Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania osiągnięć w zakresie mikroelektroniki i konstrukcji sensorów w projektowaniu, wytwarzaniu i eksploatacji systemów pomiarowych.
ET_2A_U20T2A_U12, T2A_U17C-2T-P-1, T-P-2, T-P-3M-4S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ET_2A_D.USE02_W01
Ma wiedzę w zakresie bezprzewodowego sprzęgania czujników z torami pomiarowymi.
2,0
3,0Ma wiedzę w zakresie bezprzewodowego sprzęgania czujników z torami pomiarowymi.
3,5
4,0
4,5
5,0
ET_2A_D.USE02_W02
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie układów i systemów mikroelektronicznych.
2,0
3,0Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie układów i systemów mikroelektronicznych..
3,5
4,0
4,5
5,0
ET_2A_D.USE02_W03
Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w zakresie układów i sensorów mikroelektronicznych.
2,0
3,0Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w zakresie układów i sensorów mikroelektronicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ET_2A_D.USE02_U01
Potrafi zaplanować proces testowania układu sensorów sprzęgniętych z torem pomiarowym.
2,0
3,0Potrafi zaplanować proces testowania układu sensorów sprzęgniętych z torem pomiarowym.
3,5
4,0
4,5
5,0
ET_2A_D.USE02_U02
Potrafi uwzględniać zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne przy projektowaniu systemów pomiarowych wykorzystujących sensory i układy mikroelektroniczne.
2,0
3,0Potrafi uwzględniać zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne przy projektowaniu systemów pomiarowych wykorzystujących sensory i układy mikroelektroniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
ET_2A_D.USE02_U03
Potrafi projektować systemy z zastosowaniem układów mikroelektronicznych i sensorów.
2,0
3,0Potrafi projektować systemy z zastosowaniem układów mikroelektronicznych i sensorów.
3,5
4,0
4,5
5,0
ET_2A_D.USE02_U04
Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania osiągnięć w zakresie mikroelektroniki i konstrukcji sensorów w projektowaniu, wytwarzaniu i eksploatacji systemów pomiarowych.
2,0
3,0Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania osiągnięć w zakresie mikroelektroniki i konstrukcji sensorów w projektowaniu, wytwarzaniu i eksploatacji systemów pomiarowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Turkowski M., Przemysłowe sensory i przetworniki pomiarowe, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2002
  2. Gotra Z.R., Analogowe układy mikroelektroniczne do zastosowań w urządzeniach pomiarowych i czujnikach, Lubelskie Towarzystwo Naukowe, Lublin, 2000
  3. Mulawka J., Układy mikroelektroniczne z przełączanymi pojemnościami, Wydawnictwo Komunikacjii Łączności, Warszawa, 1987
  4. Waldemar Nawrocki, Rozproszone systemy pomiarowe, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Strona internetowa Analog Devices, www.analog.com, Analog Devices, Internet, 2012
  2. Strona internetowa firmy Anadigm Corp., www.anadigm.com/, Anadigm Corp., Internet, 2012
  3. Strona internetowa Texas Inst., www.ti.com, Texas Inst., Internet, 2012

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do laboratorium.2
T-L-2Sprzęganie czujników z torami pomiarowymi.2
T-L-3Sensory półprzewodnikowe.4
T-L-4Sensory i przetworniki wielkości mechanicznych.2
T-L-5Zaliczenie pierwszej części laboratorium.2
T-L-6Sensory elektrooptyczne.2
T-L-7Pomiary temperatury.2
T-L-8Sensory mikroelektromechaniczne.2
T-L-9Zaliczenie drugiej części laboratorium.2
20

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Organizacja zajęć projektowych. Przedstawienie listy tematów do indywidulanej realizacji.1
T-P-2Pierwsza seria prezentacji postępów w realizcji indywidualnych projektów: założenia techniczne, możliwe rozwiązania, kryteria wyboru rozwiązania, aspekty ekonomiczne.2
T-P-3Druga seria prezentacji indywidualnych projektów: dyskusja nad proponowanymi rozwiązaniami, ocena projektu.2
5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rola sensora w systemie pomiarowym. Rozwój technologii sensorów i przetworników pomiarowych.1
T-W-2Sensory rezystancyjne. Typowe układy pomiarowe. Sensory półprzewodnikowe. Typowe układy pomiarowe.1
T-W-3Sensory indukcyjne i pojemnościowe. Typowe układy pomiarowe. Sensory ładunkowe. Typowe układy pomiarowe.1
T-W-4Sensory elektrooptyczne. Typowe układy pomiarowe.1
T-W-5Sensory i przetworniki pomiarowe wielkości mechanicznych. Czujniki sejsmiczne i ich zastosowania.1
T-W-6Pomiary temperatury metodami stykowymi i bezstykowymi.1
T-W-7Zastosowania przetworników optoelektronicznych. Typy, budowa i parametry przetworników. Typowe układy pracy.1
T-W-8Sensory i przetworniki pomiarowe wielkości elektrochemicznych.1
T-W-9Sensory mikroelektroniczne typu MEMS, układy pomiarowe.1
T-W-10Sensory mikroelektroniczne typu MOEMS, układy pomiarowe.1
T-W-11Inteligentne sensory w komputerowych systemach pomiarowych. Budowa i zastosowanie.1
T-W-12Trendy rozwojowe. Bezprzewodowe systemy pomiarowe. Przyrządy wirtualne.1
T-W-13Układy mikroelektroniczne z przełączanymi pojemnościami.1
T-W-14Programowalne układy analogowe typu FPAA. Układy transliniowe.1
T-W-15Nanoelektronika i spin elektronika - dalsze perspektywy miniaturyzacji.1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych20
A-L-2Przygotowanie do zajęć15
A-L-3Opracowanie wyników, sporządzenie sprawozdania10
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach5
A-P-2Praca własna nad projektem25
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Studiowanie wskazanej literatury25
A-W-3Przygotowania do egzaminu5
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_2A_D.USE02_W01Ma wiedzę w zakresie bezprzewodowego sprzęgania czujników z torami pomiarowymi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_2A_W04Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie elementów i urządzeń wchodzących w skład sieci telekomunikacyjnych, w tym sieci bezprzewodowych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie stanu nauki i techniki w zakresie układów i sensorów mikroelektronicznych.
Treści programoweT-W-1Rola sensora w systemie pomiarowym. Rozwój technologii sensorów i przetworników pomiarowych.
T-W-12Trendy rozwojowe. Bezprzewodowe systemy pomiarowe. Przyrządy wirtualne.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma wiedzę w zakresie bezprzewodowego sprzęgania czujników z torami pomiarowymi.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_2A_D.USE02_W02Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie układów i systemów mikroelektronicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_2A_W06Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie struktur, analizy, symulacji oraz projektowania układów i systemów elektronicznych oraz telekomunikacyjnych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie stanu nauki i techniki w zakresie układów i sensorów mikroelektronicznych.
Treści programoweT-W-2Sensory rezystancyjne. Typowe układy pomiarowe. Sensory półprzewodnikowe. Typowe układy pomiarowe.
T-W-3Sensory indukcyjne i pojemnościowe. Typowe układy pomiarowe. Sensory ładunkowe. Typowe układy pomiarowe.
T-W-4Sensory elektrooptyczne. Typowe układy pomiarowe.
T-W-5Sensory i przetworniki pomiarowe wielkości mechanicznych. Czujniki sejsmiczne i ich zastosowania.
T-W-6Pomiary temperatury metodami stykowymi i bezstykowymi.
T-W-7Zastosowania przetworników optoelektronicznych. Typy, budowa i parametry przetworników. Typowe układy pracy.
T-W-8Sensory i przetworniki pomiarowe wielkości elektrochemicznych.
T-W-9Sensory mikroelektroniczne typu MEMS, układy pomiarowe.
T-W-10Sensory mikroelektroniczne typu MOEMS, układy pomiarowe.
T-W-11Inteligentne sensory w komputerowych systemach pomiarowych. Budowa i zastosowanie.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie układów i systemów mikroelektronicznych..
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_2A_D.USE02_W03Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w zakresie układów i sensorów mikroelektronicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_2A_W10Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w zakresie elektroniki i telekomunikacji oraz – w mniejszym stopniu – teleinformatyki.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie stanu nauki i techniki w zakresie układów i sensorów mikroelektronicznych.
Treści programoweT-W-12Trendy rozwojowe. Bezprzewodowe systemy pomiarowe. Przyrządy wirtualne.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w zakresie układów i sensorów mikroelektronicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_2A_D.USE02_U01Potrafi zaplanować proces testowania układu sensorów sprzęgniętych z torem pomiarowym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_2A_U10Potrafi zaplanować proces testowania złożonych układów elektronicznych oraz systemów telekomunikacyjnych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-2Uzyskanie praktycznej umiejętności posługiwania się szerokim zakresem sensorów i układów mikroelektronicznej: analiza, eksploatacja, projektowanie.
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do laboratorium.
T-L-2Sprzęganie czujników z torami pomiarowymi.
T-L-5Zaliczenie pierwszej części laboratorium.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne na specjalistycznych stanowiskach pomiarowych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Na podstawie krótkiego sprawdzianu przed wykonaniem ćwiczenia laboratoryjnego
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratorium na podstawie otrzymanych ocen cząstkowych, ocen z wykonanych sprawozdań oraz aktywności podczas zajęć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi zaplanować proces testowania układu sensorów sprzęgniętych z torem pomiarowym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_2A_D.USE02_U02Potrafi uwzględniać zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne przy projektowaniu systemów pomiarowych wykorzystujących sensory i układy mikroelektroniczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_2A_U12Potrafi uwzględniać zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne przy projektowaniu systemów elektronicznych i telekomunikacyjnych oraz układów fotonicznych, w razie potrzeby przystosowując istniejące metody projektowania lub komputerowe narzędzia wspomagania projektowania.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-2Uzyskanie praktycznej umiejętności posługiwania się szerokim zakresem sensorów i układów mikroelektronicznej: analiza, eksploatacja, projektowanie.
Treści programoweT-P-1Organizacja zajęć projektowych. Przedstawienie listy tematów do indywidulanej realizacji.
T-P-2Pierwsza seria prezentacji postępów w realizcji indywidualnych projektów: założenia techniczne, możliwe rozwiązania, kryteria wyboru rozwiązania, aspekty ekonomiczne.
T-P-3Druga seria prezentacji indywidualnych projektów: dyskusja nad proponowanymi rozwiązaniami, ocena projektu.
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia projektowe polegające na realizacji indywidualnego tematu.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z projektu oraz prezentacje podczas realizacji projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi uwzględniać zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne przy projektowaniu systemów pomiarowych wykorzystujących sensory i układy mikroelektroniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_2A_D.USE02_U03Potrafi projektować systemy z zastosowaniem układów mikroelektronicznych i sensorów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_2A_U13Potrafi projektować systemy elektroniczne lub układy fotoniczne przeznaczone do wybranych zastosowań, w tym systemy cyfrowego przetwarzania sygnałó w lub układy optycznego zapisu i przetwarzania informacji.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-2Uzyskanie praktycznej umiejętności posługiwania się szerokim zakresem sensorów i układów mikroelektronicznej: analiza, eksploatacja, projektowanie.
Treści programoweT-P-1Organizacja zajęć projektowych. Przedstawienie listy tematów do indywidulanej realizacji.
T-P-2Pierwsza seria prezentacji postępów w realizcji indywidualnych projektów: założenia techniczne, możliwe rozwiązania, kryteria wyboru rozwiązania, aspekty ekonomiczne.
T-P-3Druga seria prezentacji indywidualnych projektów: dyskusja nad proponowanymi rozwiązaniami, ocena projektu.
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia projektowe polegające na realizacji indywidualnego tematu.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z projektu oraz prezentacje podczas realizacji projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi projektować systemy z zastosowaniem układów mikroelektronicznych i sensorów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_2A_D.USE02_U04Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania osiągnięć w zakresie mikroelektroniki i konstrukcji sensorów w projektowaniu, wytwarzaniu i eksploatacji systemów pomiarowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_2A_U20Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć w zakresie materiałów, elementów, metod projektowania i wytwarzania do projektowania i wytwarzania układów i systemów z zakresu elektroniki i telekomunikacji, zawierających rozwiązania o charakterze innowacyjnym.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-2Uzyskanie praktycznej umiejętności posługiwania się szerokim zakresem sensorów i układów mikroelektronicznej: analiza, eksploatacja, projektowanie.
Treści programoweT-P-1Organizacja zajęć projektowych. Przedstawienie listy tematów do indywidulanej realizacji.
T-P-2Pierwsza seria prezentacji postępów w realizcji indywidualnych projektów: założenia techniczne, możliwe rozwiązania, kryteria wyboru rozwiązania, aspekty ekonomiczne.
T-P-3Druga seria prezentacji indywidualnych projektów: dyskusja nad proponowanymi rozwiązaniami, ocena projektu.
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia projektowe polegające na realizacji indywidualnego tematu.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z projektu oraz prezentacje podczas realizacji projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania osiągnięć w zakresie mikroelektroniki i konstrukcji sensorów w projektowaniu, wytwarzaniu i eksploatacji systemów pomiarowych.
3,5
4,0
4,5
5,0