Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S3)
Sylabus przedmiotu Elementy fizyki współczesnej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Automatyka i robotyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Elementy fizyki współczesnej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Telekomunikacji i Fotoniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Weinert-Rączka <Ewa.Weinert-Raczka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marek Wichtowski <Marek.Wichtowski@zut.edu.pl>, Andrzej Ziółkowski <Andrzej.Ziolkowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość fizyki na poziomie absolwenta studiów technicznych drugiego stopnia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie ogólnej wiedzy na temat wybranych działów z fizyki współczesnej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do szczególnej i ogólnej teorii względności i ich zastosowań | 2 |
T-W-2 | Wprowadzenie do fizyki kwantowej i jej zastosowań | 2 |
T-W-3 | Elementy fizyki ciała stałego | 2 |
T-W-4 | Podstawy i zastosowania fotoniki | 2 |
T-W-5 | Elementy fizyki jądrowej, zastosowania reakcji jądrowych | 2 |
T-W-6 | Elementy astrofizyki i fizyki cząstek elementarnych | 2 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 12 |
A-W-2 | Uzupełnianie wiedzy, studiowanie literatury. | 10 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach. | 2 |
A-W-4 | Przygotowanie do egzaminu. | 6 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: egzamin |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AR_3A_O3_W01 Znajomość podstawowych zjawisk z wybranych działów fizyki współczesnej oraz ich zastosowań w technice | AR_3A_W01 | — | C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AR_3A_O3_K01 Umiejętność znajdowania związków między fizyką współczesną i naukami technicznymi. | AR_3A_K03 | — | C-1 | T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_3A_O3_W01 Znajomość podstawowych zjawisk z wybranych działów fizyki współczesnej oraz ich zastosowań w technice | 2,0 | |
3,0 | Zna podstawowe zjawiska z wybranych działów fizyki współczesnej oraz ich zastosowania w technice | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_3A_O3_K01 Umiejętność znajdowania związków między fizyką współczesną i naukami technicznymi. | 2,0 | |
3,0 | Umie znajdować związki między fizyką współczesną i naukami technicznymi. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Paul A. Tipler, Ralph A. Llewellyn, Fizyka współczesna, PWN, Warszawa, 2012, 1
- Mirosław A. Karpierz, Podstawy fotoniki, Centrum Studiów Zaawansowanych Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2010, 1