Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | AR_1A_O05-2_U01 | Potrafi wykorzystać wiedzę z fizyki, optoelektroniki, fotoniki i techniki światłowodowej do zrozumienia zasad działania czujników fotonicznych oraz zaprojektowania prostego układu optoelektronicznego do zastosowania w systemach automatyki i robotyki. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AR_1A_U02 | Wykorzystuje wiedzę z fizyki do opisu i tworzenia modeli podstawowych zjawisk występujących w sterowanych procesach i ich otoczeniu. |
---|
AR_1A_U05 | Potrafi zaprojektować prosty układ elektroniczny, także zawierający systemy mikroprocesorowe i inne elementy programowalne. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Wyrobienie umiejętności doboru i wykorzystania czujników fotonicznych i systemów światłowodwych w praktyce inżynierskiej. |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Zajęcia organizacyjne i wprowadzające. Omówienie zasad BHP na laboratorium. |
---|
T-L-2 | Czujnik natężeniowy odległości. |
T-L-3 | Czujnik pirometryczny ruchu. |
T-L-4 | Czujnik światłowodowy zadymienia. |
T-L-5 | Interferometryczny pomiar amplitudy drgań mechanicznych. |
T-L-6 | Badanie bariery optoelektronicznej. |
T-L-7 | Laserowy pomiar prędkości obrotów. |
T-L-8 | Rozliczenie sprawozdań z ćwiczeń. Kolokwium zaliczające. |
T-W-1 | Podstawy fotoniki. |
T-W-2 | Podstawy techniki światłowodowej. |
T-W-3 | Rodzaje i zasady działania czujników fotonicznych. |
T-W-4 | Zastosowania czujników fotonicznych i systemów światłowodowych w automatyce i robotyce. |
T-W-5 | Sprawdzian zaliczający. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem środków audiowizualnych. |
---|
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny zaliczający wykład. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach laboratoryjnych. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Sprawozdania z wykonanych ćwiczeń. Sprawdziany pisemne zaliczające na ćwiczeniach laboratoryjnych. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Potrafi wykorzystać wiedzę z fizyki, optoelektroniki, fotoniki i techniki światłowodowej do zrozumienia zasad działania czujników fotonicznych oraz zaprojektowania prostego układu optoelektronicznego do zastosowania w systemach automatyki i robotyki. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |