Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych

Sylabus przedmiotu Język hiszpański I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język hiszpański I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 45 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Typy spółek. Listy oficjalne, słownictwo związane z ekonomią, typy spółek w Hiszpanii, klasyfikacje firm.6
T-A-2Tworzenie firmy. Typy wykresów, rodzaje działów i ich funcje, stanowiska w firmie i ich funkcje, kroki do stworzenia firmy.6
T-A-3Typy umów.Listy rekomendacyjne, płaca, cv, typy umów zawieranych w Hiszpanii.6
T-A-4Świat pracy. Cv, zawody, rozmowa o pracę. Idiomy związane z zawodami.5
T-A-5Biznes. Zamówienia, przelewy, potwierdzenie odbioru, reklamacje i oferty, terminy międzynarodowe: Incoterms, targi międzynarodowe w Hiszpanii.5
T-A-6Reklama i sprzedaż. Sprzedaż wysyłkowa, protokoły, franchising, analiza sprzedaży, marketing.6
T-A-7Bank. Dokumenty bankowe: czeki, przelewy. Karty kredytowe, kredyty, oszczędności.6
T-A-8Jakość zatrudnienia. Ubezpieczenia, prawo zapobiegania ryzyka zawodowego.5
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Zajęcia praktyczne45
A-A-2Przygotowanie się do zajęć.30
A-A-3Udział w konsultacjach.5
A-A-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-A-5Egzamin.2
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A8/H1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
C-1T-A-7, T-A-8, T-A-5, T-A-3, T-A-2, T-A-4, T-A-1, T-A-6M-1, M-2, M-3, M-5S-1, S-2
E_2A_A8/H1_W02
wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
C-2T-A-7, T-A-4, T-A-1, T-A-5, T-A-6, T-A-8, T-A-3, T-A-2M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A8/H1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
E_2A_U13, E_2A_U14, E_2A_U15, E_2A_U20S2A_U04, S2A_U05, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10, S2A_U11C-1T-A-1, T-A-2, T-A-7, T-A-3, T-A-5, T-A-6, T-A-4, T-A-8M-1, M-2, M-3, M-4, M-6S-1, S-2
E_2A_A8/H1_U02
potrafi zrozumieć wybrane teksty ze swojej specjalności
E_2A_U13, E_2A_U14, E_2A_U15, E_2A_U20S2A_U04, S2A_U05, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10, S2A_U11C-2T-A-8, T-A-4, T-A-7, T-A-5, T-A-2, T-A-6, T-A-1, T-A-3M-1, M-5S-2
E_2A_A8/H1_U03
potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
E_2A_U13, E_2A_U14, E_2A_U15, E_2A_U20S2A_U04, S2A_U05, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10, S2A_U11C-2T-A-7, T-A-4, T-A-8, T-A-1, T-A-5, T-A-3, T-A-6, T-A-2M-2, M-5, M-6S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A8/H1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
E_2A_K01S2A_K01, S2A_K06C-1T-A-3, T-A-5, T-A-8, T-A-4, T-A-7, T-A-6, T-A-2, T-A-1M-1, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_A8/H1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_A8/H1_W02
wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_A8/H1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_A8/H1_U02
potrafi zrozumieć wybrane teksty ze swojej specjalności
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_A8/H1_U03
potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_A8/H1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Emilio Iriarte Romero, Emilia Núnez Pérez, EMPRESA SIGLO XX1, el espańol en el ámbito profecional, Edi Numen, 2009
  2. María Enriqueta Pérez Vázquez, EL ESPAŃOL DE LA ECONOMÍA, EL COMERCIO Y LA EMPRESA, SSLMIT Universidad de Bolonia, Italia, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Typy spółek. Listy oficjalne, słownictwo związane z ekonomią, typy spółek w Hiszpanii, klasyfikacje firm.6
T-A-2Tworzenie firmy. Typy wykresów, rodzaje działów i ich funcje, stanowiska w firmie i ich funkcje, kroki do stworzenia firmy.6
T-A-3Typy umów.Listy rekomendacyjne, płaca, cv, typy umów zawieranych w Hiszpanii.6
T-A-4Świat pracy. Cv, zawody, rozmowa o pracę. Idiomy związane z zawodami.5
T-A-5Biznes. Zamówienia, przelewy, potwierdzenie odbioru, reklamacje i oferty, terminy międzynarodowe: Incoterms, targi międzynarodowe w Hiszpanii.5
T-A-6Reklama i sprzedaż. Sprzedaż wysyłkowa, protokoły, franchising, analiza sprzedaży, marketing.6
T-A-7Bank. Dokumenty bankowe: czeki, przelewy. Karty kredytowe, kredyty, oszczędności.6
T-A-8Jakość zatrudnienia. Ubezpieczenia, prawo zapobiegania ryzyka zawodowego.5
45

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Zajęcia praktyczne45
A-A-2Przygotowanie się do zajęć.30
A-A-3Udział w konsultacjach.5
A-A-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-A-5Egzamin.2
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A8/H1_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-A-7Bank. Dokumenty bankowe: czeki, przelewy. Karty kredytowe, kredyty, oszczędności.
T-A-8Jakość zatrudnienia. Ubezpieczenia, prawo zapobiegania ryzyka zawodowego.
T-A-5Biznes. Zamówienia, przelewy, potwierdzenie odbioru, reklamacje i oferty, terminy międzynarodowe: Incoterms, targi międzynarodowe w Hiszpanii.
T-A-3Typy umów.Listy rekomendacyjne, płaca, cv, typy umów zawieranych w Hiszpanii.
T-A-2Tworzenie firmy. Typy wykresów, rodzaje działów i ich funcje, stanowiska w firmie i ich funkcje, kroki do stworzenia firmy.
T-A-4Świat pracy. Cv, zawody, rozmowa o pracę. Idiomy związane z zawodami.
T-A-1Typy spółek. Listy oficjalne, słownictwo związane z ekonomią, typy spółek w Hiszpanii, klasyfikacje firm.
T-A-6Reklama i sprzedaż. Sprzedaż wysyłkowa, protokoły, franchising, analiza sprzedaży, marketing.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A8/H1_W02wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-A-7Bank. Dokumenty bankowe: czeki, przelewy. Karty kredytowe, kredyty, oszczędności.
T-A-4Świat pracy. Cv, zawody, rozmowa o pracę. Idiomy związane z zawodami.
T-A-1Typy spółek. Listy oficjalne, słownictwo związane z ekonomią, typy spółek w Hiszpanii, klasyfikacje firm.
T-A-5Biznes. Zamówienia, przelewy, potwierdzenie odbioru, reklamacje i oferty, terminy międzynarodowe: Incoterms, targi międzynarodowe w Hiszpanii.
T-A-6Reklama i sprzedaż. Sprzedaż wysyłkowa, protokoły, franchising, analiza sprzedaży, marketing.
T-A-8Jakość zatrudnienia. Ubezpieczenia, prawo zapobiegania ryzyka zawodowego.
T-A-3Typy umów.Listy rekomendacyjne, płaca, cv, typy umów zawieranych w Hiszpanii.
T-A-2Tworzenie firmy. Typy wykresów, rodzaje działów i ich funcje, stanowiska w firmie i ich funkcje, kroki do stworzenia firmy.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A8/H1_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U13Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U14Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U15Włada angielskim słownictwem specjalistycznym z zakresu ekonomii zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 plus Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
E_2A_U20Posiada pogłębioną umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań w języku polskim i obcym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U11ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-A-1Typy spółek. Listy oficjalne, słownictwo związane z ekonomią, typy spółek w Hiszpanii, klasyfikacje firm.
T-A-2Tworzenie firmy. Typy wykresów, rodzaje działów i ich funcje, stanowiska w firmie i ich funkcje, kroki do stworzenia firmy.
T-A-7Bank. Dokumenty bankowe: czeki, przelewy. Karty kredytowe, kredyty, oszczędności.
T-A-3Typy umów.Listy rekomendacyjne, płaca, cv, typy umów zawieranych w Hiszpanii.
T-A-5Biznes. Zamówienia, przelewy, potwierdzenie odbioru, reklamacje i oferty, terminy międzynarodowe: Incoterms, targi międzynarodowe w Hiszpanii.
T-A-6Reklama i sprzedaż. Sprzedaż wysyłkowa, protokoły, franchising, analiza sprzedaży, marketing.
T-A-4Świat pracy. Cv, zawody, rozmowa o pracę. Idiomy związane z zawodami.
T-A-8Jakość zatrudnienia. Ubezpieczenia, prawo zapobiegania ryzyka zawodowego.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A8/H1_U02potrafi zrozumieć wybrane teksty ze swojej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U13Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U14Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U15Włada angielskim słownictwem specjalistycznym z zakresu ekonomii zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 plus Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
E_2A_U20Posiada pogłębioną umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań w języku polskim i obcym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U11ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-A-8Jakość zatrudnienia. Ubezpieczenia, prawo zapobiegania ryzyka zawodowego.
T-A-4Świat pracy. Cv, zawody, rozmowa o pracę. Idiomy związane z zawodami.
T-A-7Bank. Dokumenty bankowe: czeki, przelewy. Karty kredytowe, kredyty, oszczędności.
T-A-5Biznes. Zamówienia, przelewy, potwierdzenie odbioru, reklamacje i oferty, terminy międzynarodowe: Incoterms, targi międzynarodowe w Hiszpanii.
T-A-2Tworzenie firmy. Typy wykresów, rodzaje działów i ich funcje, stanowiska w firmie i ich funkcje, kroki do stworzenia firmy.
T-A-6Reklama i sprzedaż. Sprzedaż wysyłkowa, protokoły, franchising, analiza sprzedaży, marketing.
T-A-1Typy spółek. Listy oficjalne, słownictwo związane z ekonomią, typy spółek w Hiszpanii, klasyfikacje firm.
T-A-3Typy umów.Listy rekomendacyjne, płaca, cv, typy umów zawieranych w Hiszpanii.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A8/H1_U03potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U13Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U14Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U15Włada angielskim słownictwem specjalistycznym z zakresu ekonomii zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 plus Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
E_2A_U20Posiada pogłębioną umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań w języku polskim i obcym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U11ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-A-7Bank. Dokumenty bankowe: czeki, przelewy. Karty kredytowe, kredyty, oszczędności.
T-A-4Świat pracy. Cv, zawody, rozmowa o pracę. Idiomy związane z zawodami.
T-A-8Jakość zatrudnienia. Ubezpieczenia, prawo zapobiegania ryzyka zawodowego.
T-A-1Typy spółek. Listy oficjalne, słownictwo związane z ekonomią, typy spółek w Hiszpanii, klasyfikacje firm.
T-A-5Biznes. Zamówienia, przelewy, potwierdzenie odbioru, reklamacje i oferty, terminy międzynarodowe: Incoterms, targi międzynarodowe w Hiszpanii.
T-A-3Typy umów.Listy rekomendacyjne, płaca, cv, typy umów zawieranych w Hiszpanii.
T-A-6Reklama i sprzedaż. Sprzedaż wysyłkowa, protokoły, franchising, analiza sprzedaży, marketing.
T-A-2Tworzenie firmy. Typy wykresów, rodzaje działów i ich funcje, stanowiska w firmie i ich funkcje, kroki do stworzenia firmy.
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A8/H1_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-A-3Typy umów.Listy rekomendacyjne, płaca, cv, typy umów zawieranych w Hiszpanii.
T-A-5Biznes. Zamówienia, przelewy, potwierdzenie odbioru, reklamacje i oferty, terminy międzynarodowe: Incoterms, targi międzynarodowe w Hiszpanii.
T-A-8Jakość zatrudnienia. Ubezpieczenia, prawo zapobiegania ryzyka zawodowego.
T-A-4Świat pracy. Cv, zawody, rozmowa o pracę. Idiomy związane z zawodami.
T-A-7Bank. Dokumenty bankowe: czeki, przelewy. Karty kredytowe, kredyty, oszczędności.
T-A-6Reklama i sprzedaż. Sprzedaż wysyłkowa, protokoły, franchising, analiza sprzedaży, marketing.
T-A-2Tworzenie firmy. Typy wykresów, rodzaje działów i ich funcje, stanowiska w firmie i ich funkcje, kroki do stworzenia firmy.
T-A-1Typy spółek. Listy oficjalne, słownictwo związane z ekonomią, typy spółek w Hiszpanii, klasyfikacje firm.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,5
4,0
4,5
5,0