Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | E_2A_D6/7_U01 | ma umiejętność formułowania ogólnych wniosków dotyczących podstawowych problemów logistyki międzynarodowej |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | E_2A_U02 | Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy |
---|
E_2A_U03 | Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać |
E_2A_U04 | Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych |
E_2A_U01 | Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi |
E_2A_U05 | Sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S2A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi |
---|
S2A_U02 | potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz |
S2A_U05 | sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm |
S2A_U06 | posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy |
S2A_U07 | posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie |
S2A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawami wiedzy z zakresu logistyki i zarządzania logistycznego oraz przedstawienie koncepcji przepływów fizycznych i towarzyszących im przepływów informacyjnych w świetle założeń wynikających ze zintegrowanego zarządzania logistycznego oraz możliwości wykorzystania koncepcji logistycznych dla usprawnienia obrotów międzynarodowych. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Istota łańcuchów logistycznych oraz koncepcja zintegrowanych łańcuchów dostaw - koncepcje toretyczne. |
---|
T-A-2 | Istota łańcuchów logistycznych oraz koncepcja zintegrowanych łańcuchów dostaw w praktyce - studium przypadków. |
T-A-3 | Łańcuchy logistyczne jako forma integracji międzynarodowej i internacjonalizacji zarządzania - studium przypadku. |
T-A-4 | Koncepcja ECR i jej pochodne jako determinanty łańcuchów logistycznych. - praktyczne przykłady wykorzystania |
T-A-5 | ECR jako czynnik determinujący koncepcję łańcucha logistycznego - studium przypadku |
T-A-6 | Bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w obszarach - praca w grupach nad wybranymi problemami |
T-A-7 | Centra logistyczne w warunkach rynku globalnego. Eurologistyka - analiza doświadczeń europejskich |
T-W-2 | Łańcuchy logistyczne jako forma integracji międzynarodowej i internacjonalizacji zarządzania - przegląd koncepcji |
T-W-3 | Koncepcja ECR i jej pochodne jako determinanty łańcuchów logistycznych. |
T-W-4 | Bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w obszarach. |
T-W-5 | Sieci logistyczne jako wyraz koncepcji logistyki międzynarodowej. |
T-W-6 | Kontynentalne systemy logistyczne |
Metody nauczania | M-1 | Ćwiczenia z wykrzystaniem prezentacji |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi analizować podstawowych procesów i zjawisk |
3,0 | Student posiada postawowe umiejętności analizy procesów i zjawisk związanych z logistyką międzynarodową |
3,5 | Zna główne koncepcje zarządzania logistycznego |
4,0 | Student sprawnie porusza się w zagadnieniach związanych z logistyką międzynarodową. Posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu budowy i tworzenia łańcuchów logistycznych |
4,5 | Student potrafi sam ocenić funkcjonowanie systemów logistycznych w oparciu o wybrane przypadki. Dokonuje analiz i wyciąga wnioski |
5,0 | Student potrafi przedstawić główne założenia koncepcji związanych z funkcjonowaniem logistyki międzynarodowej. Potrafi uczestniczyć w dyskusji. ?jest moderatorem dyskusji. Potrafi uzasadniać swoje stanowiska. |