Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Pośrednictwo i zarządzanie nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Technologie internetowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologie internetowe
Specjalność Informatyka w biznesie
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Finansów
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Ogonowski <Piotr.Ogonowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Henryk Marjak <Henryk.Marjak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 1,00,50egzamin
laboratoriaL5 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać wiedzę i umiejętności z zakresu realizacji programów przedmiotów „Technologie informacyjne” i „Informatyka w zarządzaniu”.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z narzedziami biznesowymi w technologii internetowej.
C-2Zapoznanie studentów z problematyką analityki internetowej
C-3Umiejętność posługiwania się narzedziami do analityki internetowej.
C-4Zapoznanie studentów z problematyką bezpieczeństwa w internecie

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zastosowanie wybranych technologii sieci Web2
T-L-2Modele e-biznesu4
T-L-3Marketing w wyszukiwarkach4
T-L-4Źródła i zbieranie danych4
T-L-5Podstawy analizy danych internetowych4
T-L-6Narzędzia do analizy danych internetowych4
T-L-7Analiza konkurencji i witryn4
T-L-8Mierzenie efektywności stron www4
30
wykłady
T-W-1Technologie sieci Web4
T-W-2Technologie internetowe a e-biznes4
T-W-3Podstawy analityki internetowej4
T-W-4Problem bezpieczeństwa w Internecie, zagadnienia programowe i prawne3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Samodzielne przygotowanie się do laboratoriów13
A-L-3Przygotowanie się do kolokwiów zaliczeniowych13
A-L-4Kolokwium zaliczeniowe4
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do wykładów – studiowanie wskazanej literatury przedmiotu7
A-W-3Przygotowanie do egzaminu6
A-W-4Uczestnictwo w egzaminie.2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające/ wyklad informacyjny
M-2Metody problemowe / wykład konwersatoryjny
M-3Metody praktyczne / ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z ćwiczeń
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D7/4_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma wiedzę na temat technologii internetowych w biznesie oraz podstaw analizy internetowej.
E_1A_W06S1A_W06C-2, C-3, C-4T-L-2, T-L-6, T-L-8, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D7/4_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć rozróżniać wybrane technologie sieci Web i modele e-biznesu oraz zastosować poznane rozwiązania w zakresie analizy danych internetowych.
E_1A_U02, E_1A_U17S1A_U02, S1A_U03, S1A_U09, S1A_U10C-1, C-2, C-3T-L-2, T-L-6, T-L-8, T-W-3, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-7M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D7/4_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma wiedzę na temat technologii internetowych w biznesie oraz podstaw analizy internetowej.
2,0Student nie zna podstawowych pojęć dotyczących technologii i analityki internetowej.
3,0Potrafi w stopniu dostatecznym zdefiniować podstawowe pojęcia dotyczących technologii i analityki internetowej.
3,5Potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia dotyczących technologii i analityki internetowej oraz problemy bezpieczeństwa w Internecie.
4,0Potrafi w stopniu dobrym zdefiniować pojęcia dotyczących technologii i analityki internetowej oraz problemy bezpieczeństwa w Internecie i z niewielkimi błędami określić ich wpływ na funkcjonowanie organizacji.
4,5Potrafi prawidłowo zdefiniować pojęcia dotyczących technologii i analityki internetowej oraz problemy bezpieczeństwa w Internecie i określić ich wpływ na funkcjonowanie organizacji.
5,0Potrafi bezbłędnie zdefiniować pojęcia dotyczących technologii i analityki internetowej oraz problemy bezpieczeństwa w Internecie i określić ich wpływ na funkcjonowanie organizacji.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D7/4_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć rozróżniać wybrane technologie sieci Web i modele e-biznesu oraz zastosować poznane rozwiązania w zakresie analizy danych internetowych.
2,0Student nie opanował podstawowych umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania wybranych technologii sieci Web i modeli e-biznesu.
3,0Student posiada podstawowe umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania wybranych technologii sieci Web i modeli e-biznesu.
3,5Student posiada umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania wybranych technologii sieci Web i modeli e-biznesu w stopniu dość dobrym.
4,0Student w stopniu dość dobrym posiada umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania wybranych technologii sieci Web i modeli e-biznesu oraz stosowania poznanych rozwiązań w zakresie analizy danych internetowych.
4,5Student stopniu dobrym posiada umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania wybranych technologii sieci Web i modeli e-biznesu oraz stosowania poznanych rozwiązań w zakresie analizy danych internetowych.
5,0Student posiada bardzo dobre umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania wybranych technologii sieci Web i modeli e-biznesu oraz stosowania poznanych rozwiązań w zakresie analizy danych internetowych.

Literatura podstawowa

  1. Magdalena Kaliszewska,Tomasz Pieciukiewicz, Aneta Sobczak, Krzysztof Stencel, Technologie internetowe, Wydawnictwo PJWSTK, Warszawa, 2008, 1, 978-83-89244-64-0
  2. Ogonowski P., Metody uzyskania informacji w sieci Internet, Akademia Rolnicza w Szczecinie Zeszyt nr 2, Szczecin, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Bliźniak G., Nowak J., Rozwój polskiego rynku Internetu, Społeczeństwo informacyjne. Doświadczenia i przyszłość PTI, Katowice, 2006
  2. Podrecki P., Prawo Internetu, Wydawnictow Prawnicze LexisNexis, Warszawa, 2004
  3. Ogonowski P., Analiza sieci Internet w Polsce, Akademia Rolnicza w Szczecinie, Szczecin, 2000

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zastosowanie wybranych technologii sieci Web2
T-L-2Modele e-biznesu4
T-L-3Marketing w wyszukiwarkach4
T-L-4Źródła i zbieranie danych4
T-L-5Podstawy analizy danych internetowych4
T-L-6Narzędzia do analizy danych internetowych4
T-L-7Analiza konkurencji i witryn4
T-L-8Mierzenie efektywności stron www4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Technologie sieci Web4
T-W-2Technologie internetowe a e-biznes4
T-W-3Podstawy analityki internetowej4
T-W-4Problem bezpieczeństwa w Internecie, zagadnienia programowe i prawne3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Samodzielne przygotowanie się do laboratoriów13
A-L-3Przygotowanie się do kolokwiów zaliczeniowych13
A-L-4Kolokwium zaliczeniowe4
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do wykładów – studiowanie wskazanej literatury przedmiotu7
A-W-3Przygotowanie do egzaminu6
A-W-4Uczestnictwo w egzaminie.2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D7/4_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma wiedzę na temat technologii internetowych w biznesie oraz podstaw analizy internetowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z problematyką analityki internetowej
C-3Umiejętność posługiwania się narzedziami do analityki internetowej.
C-4Zapoznanie studentów z problematyką bezpieczeństwa w internecie
Treści programoweT-L-2Modele e-biznesu
T-L-6Narzędzia do analizy danych internetowych
T-L-8Mierzenie efektywności stron www
T-W-1Technologie sieci Web
T-W-2Technologie internetowe a e-biznes
T-W-3Podstawy analityki internetowej
T-W-4Problem bezpieczeństwa w Internecie, zagadnienia programowe i prawne
Metody nauczaniaM-1Metody podające/ wyklad informacyjny
M-2Metody problemowe / wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć dotyczących technologii i analityki internetowej.
3,0Potrafi w stopniu dostatecznym zdefiniować podstawowe pojęcia dotyczących technologii i analityki internetowej.
3,5Potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia dotyczących technologii i analityki internetowej oraz problemy bezpieczeństwa w Internecie.
4,0Potrafi w stopniu dobrym zdefiniować pojęcia dotyczących technologii i analityki internetowej oraz problemy bezpieczeństwa w Internecie i z niewielkimi błędami określić ich wpływ na funkcjonowanie organizacji.
4,5Potrafi prawidłowo zdefiniować pojęcia dotyczących technologii i analityki internetowej oraz problemy bezpieczeństwa w Internecie i określić ich wpływ na funkcjonowanie organizacji.
5,0Potrafi bezbłędnie zdefiniować pojęcia dotyczących technologii i analityki internetowej oraz problemy bezpieczeństwa w Internecie i określić ich wpływ na funkcjonowanie organizacji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D7/4_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć rozróżniać wybrane technologie sieci Web i modele e-biznesu oraz zastosować poznane rozwiązania w zakresie analizy danych internetowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U17Potrafi wykorzystać technologie teleinformatyczne (ICT)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U09posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
S1A_U10posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z narzedziami biznesowymi w technologii internetowej.
C-2Zapoznanie studentów z problematyką analityki internetowej
C-3Umiejętność posługiwania się narzedziami do analityki internetowej.
Treści programoweT-L-2Modele e-biznesu
T-L-6Narzędzia do analizy danych internetowych
T-L-8Mierzenie efektywności stron www
T-W-3Podstawy analityki internetowej
T-L-1Zastosowanie wybranych technologii sieci Web
T-L-3Marketing w wyszukiwarkach
T-L-4Źródła i zbieranie danych
T-L-5Podstawy analizy danych internetowych
T-L-7Analiza konkurencji i witryn
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe / wykład konwersatoryjny
M-3Metody praktyczne / ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowych umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania wybranych technologii sieci Web i modeli e-biznesu.
3,0Student posiada podstawowe umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania wybranych technologii sieci Web i modeli e-biznesu.
3,5Student posiada umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania wybranych technologii sieci Web i modeli e-biznesu w stopniu dość dobrym.
4,0Student w stopniu dość dobrym posiada umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania wybranych technologii sieci Web i modeli e-biznesu oraz stosowania poznanych rozwiązań w zakresie analizy danych internetowych.
4,5Student stopniu dobrym posiada umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania wybranych technologii sieci Web i modeli e-biznesu oraz stosowania poznanych rozwiązań w zakresie analizy danych internetowych.
5,0Student posiada bardzo dobre umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania wybranych technologii sieci Web i modeli e-biznesu oraz stosowania poznanych rozwiązań w zakresie analizy danych internetowych.