Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
Sylabus przedmiotu Bazy danych - przedmiot do wyboru:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Bazy danych - przedmiot do wyboru | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Finansów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Ogonowski <Piotr.Ogonowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe umiejętności w zakresie obsługi komputera i obsługi programów MS WORD, MS EXCEL oraz znajomość podstawowych zagadnień dotyczących zarządzania przedsiębiorstwem |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z zasadami tworzenia baz danych i działania |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Obsługa i konfiguracja MS Access | 1 |
T-L-2 | Tworzenie tabel w MS Access, operacje na rekordach | 2 |
T-L-3 | Projektowanie i obsługa formularzy | 1 |
T-L-4 | Definiowanie relacji między tabelami, podformularze | 1 |
T-L-5 | Kwerendy i filtrowanie danych | 1 |
T-L-6 | Tworzenie raportów | 1 |
T-L-7 | Projektowanie panelu sterowania i zabezpieczenie bazy danych | 1 |
T-L-8 | Prezentacja baz danych studentów- zaliczenie. | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-L-2 | Przygotowanie się do ćwiczeń laboratoryjnych | 25 |
A-L-3 | Dokończenie projektów prowadzonych w trakcie ćwiczeń laboratoryjnych | 24 |
A-L-4 | Prezentacja baz danych - zaliczenie. | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda programowana / z użyciem komputera |
M-2 | Metoda praktyczna / ćwiczenia laboratoryjne |
M-3 | Metoda praktyczna / metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu bazy danych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O2_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma wiedze na temat tworzenia i wykorzystania baz danych. | E_2A_W06 | S2A_W06 | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O2_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć stosować zasady tworzenia baz danych. | E_2A_U17 | S2A_U03, S2A_U09, S2A_U10 | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O2_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma wiedze na temat tworzenia i wykorzystania baz danych. | 2,0 | Student nie zna podstawowych zasad projektowania i budowy baz danych. |
3,0 | Student zna większość elementów budowy baz danych i ma problemy z określeniem zasad projektowania. | |
3,5 | Student zna podstawowe elementów budowy baz danych i ma niewielkie problemy z określeniem zasad projektowania. | |
4,0 | Student zna podstawowe elementów budowy baz danych i ich relacje i ma niewielkie problemy z określeniem zasad projektowania. | |
4,5 | Student zna elementów budowy baz danych i ich relacje, określa dobrze zasady projektowania. | |
5,0 | Student zna elementów budowy baz danych i ich relacje, określa bardzo dobrze zasady projektowania. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O2_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć stosować zasady tworzenia baz danych. | 2,0 | Nieprzystąpienie do zaliczenia, oddanie pracy projektowej po terminie, sprzeczne z z zasadami projektowania baz danych |
3,0 | Minimalny poziom wypełnienia zadań projektu, z wieloma błędami formalnymi funkcjonalnymi poziomie poniżej 50%. | |
3,5 | Na ogół poprawnie wykonana praca projektowa z drobnymi błędami funkcjonalne na poziomie ok. 40%. | |
4,0 | Dobrze wykonana praca projektowa, mogą zawierać drobne błędy funkcjonalne na poziomie ok. 30% | |
4,5 | Dobrze wykonana praca projektowa, mogą zawierać drobne błędy funkcjonalne na poziomie ok. 20% | |
5,0 | Bardzo dobrze wykonana praca projektowa, zawierająca wszystkie wymagane elementy. |
Literatura podstawowa
- Kowalski P., Podstawowe zagadnienia baz danych i procesów przetwarzania, Mikom, Warszawa, 2005
- Mendrala D., Szeliga M., Access 2007 PL. Kurs, Helion, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Ullman J.D., Podstawowy wykład z baz danych, WNT, Warszawa, 2000
- Unsworth A., Access 2007 PL. Seria praktyk, Helion, Warszawa, 2009