Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
Sylabus przedmiotu Prawo budowlane:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prawo budowlane | ||
Specjalność | Wycena nieruchomości | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Zbigniew Olech <Zbigniew.Olech@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnych dotyczących prawa budowlanego oraz procedur administracyjnych związanych z budową lub rozbudową nieruchomości |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność analizy decyzji i postanowień oraz formułowania środków odwoławczych |
C-2 | Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa budowlanego |
C-3 | Poznanie i zrozumienie zasad postępowania administracyjnego w zakresie związanym w procesie inwestycyjnym i budowlanym |
C-4 | Zrozumienie zasad zastosowania prawa budowlanego w praktyce |
C-5 | Opanowanie umiejętności formułowania podstawowych umów, pism i wniosków w procesie inwestycyjnym |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowalnej | 2 |
T-W-2 | Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia | 2 |
T-W-3 | Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę | 2 |
T-W-4 | Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora | 2 |
T-W-5 | Gwarancji zapłaty za roboty budowlane | 1 |
T-W-6 | Treść umowy o roboty budowlane | 1 |
T-W-7 | Inne umowy występujące w procesie budowlanym | 1 |
T-W-8 | Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej | 1 |
T-W-9 | Samowola budowlana i jej legalizacja | 1 |
T-W-10 | Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Przygotowywanie referatów | 15 |
A-W-2 | opracowywanie kazusów | 10 |
A-W-3 | Projekt przebiegu inwestycji | 5 |
A-W-4 | opracowanie wzorów podstawowych decyzji | 15 |
A-W-5 | udział w wykładach | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład z prezentacją |
M-2 | dyskusja |
M-3 | Prezentacje studentów |
M-4 | konwersatorium |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania |
S-2 | Ocena formująca: Ocena zdolności samodzielnego zdobywania wiedzy i wykorzystania jej w praktyce - kazusy, wzory |
S-3 | Ocena podsumowująca: Test zaliczeniowy wraz z pytaniami otwartymi i obowiązkiem stworzenia wzoru odwołania/zażalenia |
S-4 | Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy |
S-5 | Ocena formująca: Ocena z zaliczenia - test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D8/4_W01 Efektem jest opanowanie wiedzy w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego. Student powinien umieć nazwać i scharakteryzować etapy, instytucje i podmiotu procesu inwestycyjnego. | E_2A_W02, E_2A_W03, E_2A_W10, E_2A_W14 | S2A_W02, S2A_W03, S2A_W05, S2A_W08, S2A_W10 | C-2, C-3, C-4, C-5 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-4 | S-4, S-5 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D8/4_U01 Student powinien umieć planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami. W tym zakresie powinien umieć analizować ryzyka i dobierać odpowiednie środki zaradcze. | E_2A_U01, E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U05, E_2A_U11 | S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07 | C-2, C-3, C-4, C-5 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-4 | S-4, S-5 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D8/4_K01 Dla skutecznej implementacji zagadnień teoretycznych konieczne jest otwarte i komunikatywne podejście do zagadnień. Wymagana jest spostrzegawczość i świadomość konsekwencji określonych działań. | E_2A_K02, E_2A_K03, E_2A_K04, E_2A_K01, E_2A_K09 | S2A_K01, S2A_K02, S2A_K03, S2A_K04, S2A_K06 | C-2, C-3, C-4, C-5 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-4 | S-4, S-5 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D8/4_W01 Efektem jest opanowanie wiedzy w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego. Student powinien umieć nazwać i scharakteryzować etapy, instytucje i podmiotu procesu inwestycyjnego. | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego |
3,0 | Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego | |
3,5 | Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu wiecej niz dostatecznym | |
4,0 | Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu dobrym | |
4,5 | Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu wiecej niz dobrym | |
5,0 | Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D8/4_U01 Student powinien umieć planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami. W tym zakresie powinien umieć analizować ryzyka i dobierać odpowiednie środki zaradcze. | 2,0 | Student nie potrafi planować procesu inwestycyjnego zgodnie z obowiązującymi przepisami. |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami. | |
3,5 | Student potrafi w stopniu dostatecznym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami w stopniu wiecej niz dostatecznym | |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student potrafi w stopniu dobrym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami w stopniu wiecej niz dobrym. | |
5,0 | Student potrafi w stopniu bardzo dobrym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D8/4_K01 Dla skutecznej implementacji zagadnień teoretycznych konieczne jest otwarte i komunikatywne podejście do zagadnień. Wymagana jest spostrzegawczość i świadomość konsekwencji określonych działań. | 2,0 | Student nie jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań |
3,0 | Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań | |
3,5 | Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu wiecej niz dostatecznym | |
4,0 | Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu dobrym | |
4,5 | Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu wiecej niz dobrym | |
5,0 | Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- T. Biliński, Prawo budowlane, www.książka.edu.pl, Warszawa, 2011
- T. Biliński, Prawo budowlane, Warszawa, www.książka.edu.pl, 2011
Literatura dodatkowa
- D. Okolski, Umowy o roboty budowlane, CH Beck, Warszawa, 2011
- D. Okolski, Umowa o roboty budowlane, Beck, Warszawa, 2011