Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Wycena nieruchomości

Sylabus przedmiotu Marketing strategiczny:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Marketing strategiczny
Specjalność Konsulting gospodarczy
Jednostka prowadząca Katedra Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Leonid Worobjow <Leonid.Worobjow@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 9 2,00,50zaliczenie
wykładyW2 6 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawowa wiedza z zakresu marketingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie wiedzy na temat nowoczesnego, zintegrowanego podejścia do problemu formułowania, wdrażania i kontrolowania realizacji marketingu w wymiarze strategicznym w przedsiębiorstwach.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Znaczenie marki w kreowaniu przewagi konkurencyjnej2
T-A-2Projektowanie strategii marketingowych2
T-A-3Analiza zachowań nabywców2
T-A-4Analiza otoczenia przedsiębiorstwa1
T-A-5Kreowanie lojalności nabywców2
9
wykłady
T-W-1Rola marketingu w przedsiębiorstwie1
T-W-2Marketing strategiczny a taktyczny1
T-W-3Zasady konstruowania strategii marketingowej przedsiębiorstwa2
T-W-4Strategiczny plan marketingowy1
T-W-5Techniki oceny działań marketingowych1
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2Analiza przypadków - praca własna przygotowujaca do zajec8
A-A-3Prezentacja wniosków z pracy (na zajeciach)4
A-A-4Przygotowanie do kolokwium.8
A-A-5Studiowanie literatury15
A-A-6Przygotowanie eseju15
A-A-7Kolokwium2
61
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2Praca samodzielna studenta14
A-W-3Praca w grupach10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca: Wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa: Wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków.
M-4Metoda praktyczna: przygotowanie i przedstawienie projektów z wykorzystaniem form multimedialnych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Projekt - analiza przypadku i propozycje rozwiązań
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium - pytania testowe i problemowe.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D5/4_W01
Student definiuje podstawowe pojęcia z zakresu projektowania strategii marketingowych
E_2A_W01, E_2A_W03S2A_W01, S2A_W03C-1T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-A-2, T-W-5M-1, M-2S-3
E_2A_D5/4_W02
Student zna techniki oceny dzialan marketingowych
E_2A_W02S2A_W02C-1T-W-5M-4S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D5/4_U01
Student potrafi krytycznie oceniać działania firmy w konkurencyjnym otoczeniu
E_2A_U01, E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U04S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08C-1T-W-1, T-A-2, T-W-5, T-A-4M-1, M-4S-2
E_2A_D5/4_U02
Student potrafi opracować strategię marketingową i zaplanować plan jej wdrożenia w oparciu o różne źródła przewagi konkurencyjnej
E_2A_U01, E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U04S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08C-1T-W-2, T-W-4, T-A-2, T-W-5, T-A-1M-4, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D5/4_K01
Student potrafi jasno komunikowac mocne strony projektu
E_2A_K01, E_2A_K02, E_2A_K06, E_2A_K04S2A_K01, S2A_K02, S2A_K03, S2A_K04, S2A_K06, S2A_K07C-1T-A-5, T-W-5, T-A-1M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D5/4_W01
Student definiuje podstawowe pojęcia z zakresu projektowania strategii marketingowych
2,0Nie umie definiować podstawowych pojęć.
3,0Umie zdefiniować podstawowe pojęcia.
3,5Posługuje się aparatem pojęciowym z zakresu marketingu strategicznego.
4,0Identyfikuje działania zwiazane z opracowaniem strategii marketingowej.
4,5Posiada wiedzę na temat opracowania planów strategii marketingowej.
5,0Wyjaśnia znaczenie planów strategii marketingowej w rozwoju przedsiębiorstwa.
E_2A_D5/4_W02
Student zna techniki oceny dzialan marketingowych
2,0Nie zna technik oceny działań marketingowych.
3,0Umie wymienić techniki opracowania planu marketingowego rozwoju strategicznego przedsiębiorstwa.
3,5Umie dobrać techniki oceny działań marketingowych.
4,0Umie posłużyć się technikami oceny działań marketingowych.
4,5Posiada umiejętność stosowania technik oceny działań marketingowych.
5,0Wyjaśnia znaczenie zastosowanych technik oceny działań marketingowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D5/4_U01
Student potrafi krytycznie oceniać działania firmy w konkurencyjnym otoczeniu
2,0Nie potrafi oceniać działania firmy w konkurencyjnym otoczeniu.
3,0Umie oceniać działaność strategiczną firmy.
3,5Potrafi krytycznie ocenić strategiczne działania firmy.
4,0Różnicuje działania firmy na korzystne i niekorzystne.
4,5Potrafi opracować strategię marketingową.
5,0Potrafi opracować i wdrożyć strategię marketingową przedsiębiorstwa.
E_2A_D5/4_U02
Student potrafi opracować strategię marketingową i zaplanować plan jej wdrożenia w oparciu o różne źródła przewagi konkurencyjnej
2,0Nie potrafi zdefinjować strategii marketingowej.
3,0Potrafi zdefiniować strategię rozwoju przedsiębiorstwa.
3,5Potrafi opracować strategię marketingową rozwoju przedsiębiorstwa.
4,0Potrafi przeanalizować wady i zalety opracowanej strategii marketingowej.
4,5Potrafi zaplanować plan wdrożenia strategii marketingowej.
5,0Potrafi wdrożyć plan rozwoju strategicznego przedsiębiorstwa.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D5/4_K01
Student potrafi jasno komunikowac mocne strony projektu
2,0Nie rozumie znaczenia strategii marketingowej przedsiebiorstwa w warinkach rynkowych.
3,0Rozumie znaczenie konkurencyjności w działalności firmy.
3,5Rozumie znaczenie strategii marketingowej przedsiębiorstwa w walce konkurencyjnej w warunkach rynku.
4,0Rozumie rolę rozwoju strategicznego przedsiębiorstwa dla społeczeństwa.
4,5Identyfikuje rozwojowe przedsiębiorstwo jako miejsce pracy dla członków społczności.
5,0Potrafi argumentować mocne i słabe strony projektu rozwoju strategicznego przedsiębiorstwa.

Literatura podstawowa

  1. J.J. Lambin, Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, Warszawa, 2001
  2. Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Spółka, Warszawa, 2005
  3. J. Altkorn, Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Ph. Kotler, Kotler o marketingu, Jak tworzyć, zdobywać i zdominować rynki, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Warszawa, 1999

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Znaczenie marki w kreowaniu przewagi konkurencyjnej2
T-A-2Projektowanie strategii marketingowych2
T-A-3Analiza zachowań nabywców2
T-A-4Analiza otoczenia przedsiębiorstwa1
T-A-5Kreowanie lojalności nabywców2
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rola marketingu w przedsiębiorstwie1
T-W-2Marketing strategiczny a taktyczny1
T-W-3Zasady konstruowania strategii marketingowej przedsiębiorstwa2
T-W-4Strategiczny plan marketingowy1
T-W-5Techniki oceny działań marketingowych1
6

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2Analiza przypadków - praca własna przygotowujaca do zajec8
A-A-3Prezentacja wniosków z pracy (na zajeciach)4
A-A-4Przygotowanie do kolokwium.8
A-A-5Studiowanie literatury15
A-A-6Przygotowanie eseju15
A-A-7Kolokwium2
61
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2Praca samodzielna studenta14
A-W-3Praca w grupach10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D5/4_W01Student definiuje podstawowe pojęcia z zakresu projektowania strategii marketingowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W03Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy na temat nowoczesnego, zintegrowanego podejścia do problemu formułowania, wdrażania i kontrolowania realizacji marketingu w wymiarze strategicznym w przedsiębiorstwach.
Treści programoweT-W-1Rola marketingu w przedsiębiorstwie
T-W-3Zasady konstruowania strategii marketingowej przedsiębiorstwa
T-W-4Strategiczny plan marketingowy
T-A-2Projektowanie strategii marketingowych
T-W-5Techniki oceny działań marketingowych
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: Wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa: Wykład problemowy
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium - pytania testowe i problemowe.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie definiować podstawowych pojęć.
3,0Umie zdefiniować podstawowe pojęcia.
3,5Posługuje się aparatem pojęciowym z zakresu marketingu strategicznego.
4,0Identyfikuje działania zwiazane z opracowaniem strategii marketingowej.
4,5Posiada wiedzę na temat opracowania planów strategii marketingowej.
5,0Wyjaśnia znaczenie planów strategii marketingowej w rozwoju przedsiębiorstwa.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D5/4_W02Student zna techniki oceny dzialan marketingowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy na temat nowoczesnego, zintegrowanego podejścia do problemu formułowania, wdrażania i kontrolowania realizacji marketingu w wymiarze strategicznym w przedsiębiorstwach.
Treści programoweT-W-5Techniki oceny działań marketingowych
Metody nauczaniaM-4Metoda praktyczna: przygotowanie i przedstawienie projektów z wykorzystaniem form multimedialnych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Projekt - analiza przypadku i propozycje rozwiązań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna technik oceny działań marketingowych.
3,0Umie wymienić techniki opracowania planu marketingowego rozwoju strategicznego przedsiębiorstwa.
3,5Umie dobrać techniki oceny działań marketingowych.
4,0Umie posłużyć się technikami oceny działań marketingowych.
4,5Posiada umiejętność stosowania technik oceny działań marketingowych.
5,0Wyjaśnia znaczenie zastosowanych technik oceny działań marketingowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D5/4_U01Student potrafi krytycznie oceniać działania firmy w konkurencyjnym otoczeniu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
E_2A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy na temat nowoczesnego, zintegrowanego podejścia do problemu formułowania, wdrażania i kontrolowania realizacji marketingu w wymiarze strategicznym w przedsiębiorstwach.
Treści programoweT-W-1Rola marketingu w przedsiębiorstwie
T-A-2Projektowanie strategii marketingowych
T-W-5Techniki oceny działań marketingowych
T-A-4Analiza otoczenia przedsiębiorstwa
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: Wykład informacyjny
M-4Metoda praktyczna: przygotowanie i przedstawienie projektów z wykorzystaniem form multimedialnych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Projekt - analiza przypadku i propozycje rozwiązań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi oceniać działania firmy w konkurencyjnym otoczeniu.
3,0Umie oceniać działaność strategiczną firmy.
3,5Potrafi krytycznie ocenić strategiczne działania firmy.
4,0Różnicuje działania firmy na korzystne i niekorzystne.
4,5Potrafi opracować strategię marketingową.
5,0Potrafi opracować i wdrożyć strategię marketingową przedsiębiorstwa.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D5/4_U02Student potrafi opracować strategię marketingową i zaplanować plan jej wdrożenia w oparciu o różne źródła przewagi konkurencyjnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
E_2A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy na temat nowoczesnego, zintegrowanego podejścia do problemu formułowania, wdrażania i kontrolowania realizacji marketingu w wymiarze strategicznym w przedsiębiorstwach.
Treści programoweT-W-2Marketing strategiczny a taktyczny
T-W-4Strategiczny plan marketingowy
T-A-2Projektowanie strategii marketingowych
T-W-5Techniki oceny działań marketingowych
T-A-1Znaczenie marki w kreowaniu przewagi konkurencyjnej
Metody nauczaniaM-4Metoda praktyczna: przygotowanie i przedstawienie projektów z wykorzystaniem form multimedialnych.
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Projekt - analiza przypadku i propozycje rozwiązań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi zdefinjować strategii marketingowej.
3,0Potrafi zdefiniować strategię rozwoju przedsiębiorstwa.
3,5Potrafi opracować strategię marketingową rozwoju przedsiębiorstwa.
4,0Potrafi przeanalizować wady i zalety opracowanej strategii marketingowej.
4,5Potrafi zaplanować plan wdrożenia strategii marketingowej.
5,0Potrafi wdrożyć plan rozwoju strategicznego przedsiębiorstwa.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D5/4_K01Student potrafi jasno komunikowac mocne strony projektu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób
E_2A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_2A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
E_2A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
S2A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy na temat nowoczesnego, zintegrowanego podejścia do problemu formułowania, wdrażania i kontrolowania realizacji marketingu w wymiarze strategicznym w przedsiębiorstwach.
Treści programoweT-A-5Kreowanie lojalności nabywców
T-W-5Techniki oceny działań marketingowych
T-A-1Znaczenie marki w kreowaniu przewagi konkurencyjnej
Metody nauczaniaM-2Metoda problemowa: Wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie znaczenia strategii marketingowej przedsiebiorstwa w warinkach rynkowych.
3,0Rozumie znaczenie konkurencyjności w działalności firmy.
3,5Rozumie znaczenie strategii marketingowej przedsiębiorstwa w walce konkurencyjnej w warunkach rynku.
4,0Rozumie rolę rozwoju strategicznego przedsiębiorstwa dla społeczeństwa.
4,5Identyfikuje rozwojowe przedsiębiorstwo jako miejsce pracy dla członków społczności.
5,0Potrafi argumentować mocne i słabe strony projektu rozwoju strategicznego przedsiębiorstwa.