Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Wycena nieruchomości
Sylabus przedmiotu Marketing a środowisko:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Marketing a środowisko | ||
Specjalność | Ekonomika środowiska | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Leonid Worobjow <Leonid.Worobjow@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawy marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | przedstawienie zarówno roli człowieka, jak i jego naturalnego i sztucznego środowiska, w aspekcie marketingu, a więc działań rynkowych |
C-2 | zwrócenie uwagi na problemy marketingu wewnętrznego, czyli nakierowanego na człowieka (pracownika) |
C-3 | związki takich aspektów marketingu jak opakowania, innowacje techniczne, produkty ekologiczne czy typu Slow Food ze środowiskiem |
C-4 | zagadnienia marketingu terytorialnego i sytuacji kryzysowych (związanych z np. protestami ekologów) |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Marketing produktów ekologicznych | 2 |
T-K-2 | Opakowania a środowisko | 2 |
T-K-3 | Ochrona środowiska a innowacje marketingowe | 2 |
T-K-4 | Społeczna odpowiedzialność biznesu – aspekty marketingowe | 2 |
T-K-5 | Marketing nieuczciwy – wybrane problemy | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Człowiek jako element środowiska i konsument | 2 |
T-W-2 | Kształtowanie przestrzeni a potrzeby człowieka | 1 |
T-W-3 | Marketing terytorialny (marketing miast, marketing gmin i regionów, Euromarketing) | 2 |
T-W-4 | Sytuacje kryzysowe – zadania marketingu | 1 |
T-W-5 | Marketingowa działalność firm a stan środowiska | 1 |
7 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-K-2 | opracowywanie zagadnień na zajęcia | 10 |
A-K-3 | przygotowywanie studiów przypadku | 15 |
A-K-4 | przygotowanie projektu | 20 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | przygotowanie do kolokwium | 20 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład problemowy |
M-2 | wykład konwersatiryjny |
M-3 | studia przypadków |
M-4 | praca w grupach |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena prac przygotowanych przez studenta |
S-2 | Ocena formująca: praca w grupach |
S-3 | Ocena podsumowująca: kolokwium |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D1/5_W01 student posiada wiedzę na temat wpływu konsumpcji masowej na środowisko | E_2A_W03, E_2A_W04 | S2A_W03, S2A_W04 | C-1, C-3 | T-W-1, T-K-2, T-K-3 | M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D1/5_U01 student potrafi ocenić ofertę podmiotu od strony wpływu na środowisko naturalne | E_2A_U04, E_2A_U12, E_2A_U16 | S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U08 | C-3, C-4 | T-K-2, T-K-3, T-K-1, T-K-5, T-W-5 | M-3, M-2, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D1/5_K01 Student rozumie problemy odpowiedzialności człowieka za zasoby Ziemi | E_2A_K07, E_2A_K08 | S2A_K03, S2A_K04 | C-1, C-3, C-4 | T-K-3, T-W-2, T-K-1, T-W-3 | M-1 | S-2 |
E_2A_D1/5_K02 Student potrafi postawic się w roli przedsiębiorcy odpowiedzialnego społecznie | E_2A_K04, E_2A_K06 | S2A_K04, S2A_K07 | C-1, C-3 | T-W-5, T-K-4, T-W-4 | M-3, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D1/5_W01 student posiada wiedzę na temat wpływu konsumpcji masowej na środowisko | 2,0 | |
3,0 | student potrafi wytłumaczyc cechy produkcji masowej i jej wpływu na życie człowieka i stan natury | |
3,5 | student rozróżnia konsumpcję masową od konsumpcji typu Slow Food | |
4,0 | student potrafi wybrać działania marketingowe mające na celu ochronę środowiska | |
4,5 | student potrafi ocenić wpływ działaności marketingowej podmiotu na środwisko | |
5,0 | student potrafi zaporoponować optymalne a punktu widzenia firmy i środowiska ozwiązania |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D1/5_U01 student potrafi ocenić ofertę podmiotu od strony wpływu na środowisko naturalne | 2,0 | |
3,0 | student potrafi weryfikować elementy produktu wpływające na stan środowiska naturalnego | |
3,5 | student analizuje różnice między produktami ekologicznymi i szkodzącymi środwisku | |
4,0 | student potrafi przygotować działalność podmiotu od strony wpływu na środowisko naturalne | |
4,5 | student potrafi dobierać rozwiązania w zakresie oferty minimalizujące szkodliwość dla środowiska | |
5,0 | student potrafi zaplanować działania z zakresu CSR |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D1/5_K01 Student rozumie problemy odpowiedzialności człowieka za zasoby Ziemi | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie problemy odpowiedzialności człowieka za zasoby Ziemi | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_2A_D1/5_K02 Student potrafi postawic się w roli przedsiębiorcy odpowiedzialnego społecznie | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi postawic się w roli przedsiębiorcy odpowiedzialnego społecznie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Górzyński J, Podstawy analizy środowiskowej wyrobów i obiektów, Wyd. Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2007
- Szulce H., Florek M., Marketing terytorialny, Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań, 2005
- praca zbior, Uważność na targowisku. Globalny rynek i masowa konsumpcja a świadome życie, Santorski & Co, Warszawa, 2004
- Szromnik A., Marketing terytorialny, Wolters Kluwer, Warszawa, 2008
- Cz. Kos, J. Szwacka, Marketing produktów żywnościowych, PWRiL, Warszawa, 1997